Barcelona millorarà la cobertura del servei de teleassistència

Obre el concurs per adjudicar el servei entre el 2017 i el 2019 per 34,2 milions d'euros | Els beneficiaris de la teleassistència a Barcelona sumen 86.841

Europa Press
18 d'abril del 2016
Actualitzat a la 13:38h
L'àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa el procés d'adjudicació del servei de teleassistència per al període entre 2017 i 2019, amb un import de licitació de 34,2 milions d'euros i un contracte que promou millores a la cobertura i la qualitat.

La tinent d'alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, ha detallat aquest dilluns en roda de premsa que el nou contracte del servei —gratuït i destinat a ancians i a persones dependents o amb discapacitat per fer un seguiment regular i actuar en cas d'emergència- avança en la seva personalització, i crea tres modalitats d'atenció en funció de les necessitats de cada usuari.

Així, el servei —que actualment té 86.841 usuaris amb una atenció lineal- variarà segons el grau d'autonomia, de fragilitat i de vulnerabilitat de la persona usuària: els del primer nivell, amb autonomia suficient en tasques diàries però que requereixen suport per incrementar la seva seguretat, tindran una trucada de seguiment cada 45 dies, programes de vida saludable i d'envelliment actiu i teleassistència bàsica amb unitat mòbil i custòdia de claus.

Els del segon nivell —amb algunes dificultats per fer algunes tasques quotidianes- rebran la trucada cada 30 dies i comptaran amb un dispositiu de teleassistència avançada, a més dels serveis del primer nivell, mentre que els del tercer —en situació de risc per edat, discapacitat, malaltia, dependència o aïllament social- tindran la trucada cada 15 dies, una visita domiciliària anual i dos dispositius de teleassistència avançada, a més dels de la resta de nivells.

Nous detectors de foc, fum i gas

Acompanyada pel gerent de l'àrea d'Acció Social, Jordi Sánchez, Ortiz ha assenyalat que el nou contracte, que s'abordarà aquest dimarts a la comissió municipal de Drets Socials, preveu instal·lar 19.000 detectors de foc i de fum i 10.000 de gas, de passivitat i d'obertura de portes, i també impulsar el nou programa d'atenció a les persones cuidadores, en coordinació amb entitats.

A més a més, també incrementa el nivell de coordinació amb els agents i amb els serveis que intervenen als domicilis dels usuaris, i amplia el suport del servei de teleassistència en la comunicació massiva a persones en situació de fragilitat en cas d'emergències o catàstrofes.

Valoració del servei

Una enquesta telefònica feta el 2015 a una mostra de 500 usuaris va fixar la nota de valoració mitjana del servei en un 9,5, en un estudi que va revelar que el 86,8% d'ells valora molt favorablement l'amabilitat dels professionals que els contacten, mentre que el 99,8% ha considerat bona o molt bona la freqüència amb la qual reben les trucades.

El 38,4% dels usuaris van contactar mitjançant el botó d'emergència en alguna ocasió l'últim any, malgrat que el 15,2% dels casos no es va tractar d'una urgència, sinó de motius diversos com comprovar el funcionament de l'aparell, comunicar que marxava o per error, entre d'altres.
Arxivat a