La PTP reclama poder usar la T-10 per arribar amb la línia 9 fins a l'aeroport

El nou ramal, que s'inaugurarà el 12 de febrer, no permetrà utilitzar la targeta multiviatge i incrementà el bitllet senzill de 2,15 fins a 4,50 euros

EFE
08 de febrer del 2016
Actualitzat a les 15:51h

Estació de Mercabarna, de la «nova» L-9. Foto: Adrià Costa


L'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) reclama que es pugui utilitzar la targeta T-10 per arribar amb la línia 9 fins a la terminal T-1 de l'aeroport del Prat. El nou ramal, que s'inaugurarà el 12 de febrer, no permetrà utilitzar la targeta multiviatge i incrementà el bitllet senzill de 2,15 fins a 4,50 euros.

La PTP assegura que les tarifes imposades per a la línia 9 del metro tenen com a "única finalitat recaptar diners per finançar Ifercat, l'ens públic constructor de les estacions amb concessions privades, a través del turista o del viatger de negocis".

El règim tarifari especial establert per a les estacions de les dues terminals de l'aeroport, que impedeixen l'ús de les targetes més utilitzades, les T-10, i augmenta el preu del bitllet senzill de 2,15 euros fins als 4,50, no està justificat com en d'altres serveis de metro de Madrid o Londres que sí li fan la competència al taxi, segons la PTP.

Denuncien que, tenint en compte les ofertes alternatives de transport ja existents, més ràpides i més econòmiques, la tarifa de la línia 9 "no farà més que reduir la demanda potencial". La combinació de les línies 1 i 9 sud de metro tampoc serà una "alternativa atractiva" per viatjar a l'aeroport, segons l'associació de promoció de transport públic, malgrat la "bona freqüència" del metro.

Estimen que la combinació de l'L1 i l'L9 sud arriba en 49 minuts, mentre que les Rodalies del Prat o la T2 combinat amb l'L9 del metro triga 35 minuts, amb un cost igual en títols superiors als mensuals. En el cas de la Terminal 2, on ja existeix un servei ferroviari "ràpid i directe" cap al centre de Barcelona, cada 30 minuts, creuen que un increment de la freqüència era suficient.

La PTP calcula que els trens de Rodalies ja existents a la T-2 tarden 25 minuts, accepten tots els títols i tenen un cost de 4,10 euros per bitllet senzill, mentre que la combinació de metro d'L1 i L9 sud dura 46 minuts, amb un preu de 4,50 euros. per bitllet senzill i sense la possibilitat d'utilitzar una T10.

També, reafirmen la seva idea de promoure la línia 9 sud com a llançadora des de l'estació de Renfe del Prat i, estimen que la nova línia de metro amb els 6 trens de Rodalies per hora del Prat surt més a compte que combinar l'autobús llançadora d'Aena T1-T2 amb els únics dos trens que arribin cada hora a la terminal 2, ja que estalvia 8 minuts al viatger.

A més, la PTP planteja la validesa dels bitllets i els abonaments de Rodalies de Catalunya al tram de metro entre el Prat i la terminal 1 perquè els usuaris procedents de Reus, Cardedeu o Passeig de Gràcia tinguin accés a l'aeroport sense necessitat de comprar un segon bitllet.
Arxivat a