perfil

PERFIL Carles Puigdemont, un independentista «avant la lettre»

El ja 130è president de la Generalitat, com a periodista, va fundar l'Agència Catalana de Notícies i el diari "Catalonia Today"

El 2011, al segon intent, va aconseguir trencar l'hegemonia del PSC i convertir-se en alcalde de Girona

Manté una relació cordial amb l'oposició "cupaire"

Carles Puigdemont, el «polític blogaire»

| 09/01/2016 a les 16:33h
Especial: Destacat NacióDigital
Arxivat a: Política, Carles Puigdemont, acord investidura
Carles Puigdemont, en una imatge d'arxiu | Martí Albesa
Carles Puigdemont (a Twitter @KRLS) és jove però té una llarga trajectòria en el món del periodisme i de la política. Té 53 anys i va néixer a Amer, a la Selva. Més concretament, és fill del pastisser d’Amer, famós pels seus pastissos de ratafia. Va treballar en el diari El Punt de Girona, on va arribar a ser redactor en cap, abans de marxar per engegar projectes personals, sempre vinculats al periodisme. De fet, va començar a bastir estructures d’estat periodístiques abans que el concepte existís en la política catalana. L’any 2009 va fundar l’Agència Catalana de Notícies, amb un format molt avançat i multimèdia, per dotar el país d’una agència oficial a l’estil dels estats moderns d’Europa i del món. El 2004 va crear Catalonia Today, un diari gratuït en llengua anglesa, amb la vocació d’equiparar-se a les grans ciutats que compten amb un mitjà informatiu en anglès. Avui en format mensual, Catalonia Today està integrat al grup El Punt Avui i és dirigit per la seva dona, Marcela Topor.

La militància política de Puigdemont va lligada des de sempre a Convergència Democràtica de Catalunya (CDC). Es va integrar a la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC) i l’any 2004 va ser designat director de la Casa de Cultura de Girona, dependent de la Diputació de Girona. És diputat al Parlament des de l’any 2006. El 2007 va ser cap de llista de CiU a Girona però no va guanyar, per la qual cosa va encapçalar l’oposició municipal. L’any 2011 va aconseguir desfer una de les hegemonies més dilatades de la política catalana, la del PSC a la ciutat de Girona, on la petjada de Quim Nadal era omnipresent. A l’Ajuntament, manté una relació cordial amb l’oposició "cupaire". En comparació amb les relacions entre la CUP i CDC a nivell nacional, hom pot dir que a Girona la relació entre Puigdemont i la CUP és gairebé idíl·lica

És un polític que aposta fort i manté un perfil alt. A Girona, treballa obertament per posar la ciutat al mapa, i no li tremola el pols per posar totes les facilitats per tal que Game of Thrones es rodi als seus carrers, o per muntar en pocs dies a Girona la sessió del Parlament Cultural Europeu prevista a Barcelona pel govern de Xavier Trias però rebutjada per Ada Colau en assumir l’alcaldia de la capital.

Puigdemont és del pocs dirigents de CiU que des de sempre s’ha declarat obertament independentista, en plena era pujoliana del peix al cove. Per això va esdevenir el relleu natural de Josep Maria Vila d’Abadal al capdavant de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI).

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Gràcies!
Anònim, 09/01/2016 a les 16:46
+61
-21
Heu estat a punt de llençar-ho tot a la merda, però hi ha hagut miracle! En Puigdemont serà perfecte com a president. M'heu alegrat el dia :D
Testaferro
Anònim, 09/01/2016 a les 16:47
+23
-60
O home de palla és aquella persona que actua mogut per un altre o fingint que ell és aquest altre. (Viquipedia)
lamentable
Anònim, 09/01/2016 a les 17:30
+16
-67
Així no es construeiex un país...així es fan experiments amb gaseosa..quien baix nivell de la política caralana... Menys mal q les circumstancies han fet q m hagi de guanyar la vida fora d aquest país de pa sucat amb oli...i el putjor es q la gent esta contenta i ho veu normal...patetic..
Han fotut a ERC.
Anònim, 09/01/2016 a les 17:43
+20
-33
Amb aquesta maniobra de Mas, ERC ha quedat per visti sans, es igual como la grossa de cap d´any, que ni la pedrea ha tocat.
Per sempre, president Mas.
Anònim, 09/01/2016 a les 17:43
Interessant
+96
-8
Sense paraules. Ara i sempre sereu el nostre president. Tant se val qui posin. Sempre estereu dins del nostre cor. Amb vostè vam recuperar la il.lusió. GRÀCIES per la seva entrega a aquest país. Sempre amb vostè, president MAS!!!
SENY
Anònim, 09/01/2016 a les 18:55
+42
-3
A l'últlm momento s'ha impossat el SENY, tot i que entre tots m'havieu fet empreñar, ara us dono les gràcies. No ha sigut com jo pensaba, però .... GRÀCIES
Mas, l'únic polític espanyol que mereix el qualificatiu d'estadista.
Anònim, 09/01/2016 a les 19:11
+32
-7
Els representants de la intransigència, el sectarisme,l'exclusió i l'odi han estat els de la CUP. Junqueres, ambigu, poc lleial, disposat a renegar de Junts pel Si tres vegades abans no cantés el gall.
Felicitats
Anònim, 09/01/2016 a les 19:11
+42
-3
És boníc que la vall d'Hostoles recuperi el protagonísme polític del Principat.Han passat sis segles desde la conquesta per la justícia i la llibertat que afectava a més de la meitat del pais en mans dels herois REMENCES.Espero que Puigdemont,fill d'aquelles terres plenes d'história ,sigui un digne succesor a la Generalitat.I que els tingui ben posats i no cedeixi a bestièses.
També va tenir les seves cosetes.
Anònim, 09/01/2016 a les 23:31
+3
-4
Un vídeo de quan defensava el pacte fiscal:

val la pena veure el "rapapolvo" fins al final.

Però bé, tinc l'esperança que farà bé les seves funcions de president fins la independència.
Reneixer
Anònimcubanismo, 10/01/2016 a les 00:11
+14
-2
Ciutadans d'espanya!
Catalunya ja es aci
Bon cop de falç!!!
Esperança
Anònim, 10/01/2016 a les 00:16
+19
-2
Ara que ja anem coneixent Puigdemont, perquè ens anem informant sobre ell, sembla que podem dir que Mas ha triat bé.
Tant de bo el procés d´independència pugui anar endavant!
Desitjo el millor per a Mas, per al nou president i per a Catalunya!
Gràcies Mas
Anònim, 10/01/2016 a les 00:16
+23
-2
M'hagués agradat molt tenir-lo de President i crec que un dia o altre ho tornarà a ser. Aquest gest d'avui l'honora i passarà a la historia com el president que ens ha portat fins aqui i que ha sacrificat el seu lloc perquè poguessim seguir fent camí. Això no s'oblida. Gràcies!
Benvingut Puidemont!
NUEVO PRESIDENTE
Anònim, 10/01/2016 a les 08:01
+6
-21
LE HACE FALTA UN CORTE DE PELO Y UN BUEN AFEITADO.
PUIGDEMONT PRESIDENT,
Anònim, 10/01/2016 a les 11:49
+11
-1
CATALUNYA INDEPENDENT!
GRÀCIES MAS
Anònim, 11/01/2016 a les 23:54
+4
-0
Senyor Mas retirant-se pel bé del procès ens ha mostrat un cop més que és un polític i una persona brillant. Gràcies i espero tornar-lo a tenir com a president però de la Catalunya independent