investidura

Carles Puigdemont president, acord al darrer minut entre Junts pel Sí i la CUP

Artur Mas accepta donar un pas al costat i alguns diputats de la CUP dimitiran

La sessió d'investidura se celebrarà diumenge a la tarda amb una sola volta

EN DIRECTE Ple d'investidura de Carles Puigdemont com a president

| 09/01/2016 a les 16:05h
Arxivat a: Política, Artur Mas, Junts pel Sí, Carles Puigdemont, investidura, CUP, acord investidura
Artur Mas i Carles Puigdemont, d'esquenes, aquest dijous al Parlament | Martí Albesa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/01/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Carles Puigdemont es convertirà en el 130è president de la Generalitat. L'alcalde de Girona i president de l'AMI acabarà esdevenint la figura de consens per desencallar un acord al límit entre Junts pel Sí i la CUP. L'acord suposa que Artur Mas faci un pas al costat i la dimissió dels diputats de la CUP més bel·ligerants amb la seva figura.

Puigdemont ha estat cridat al Palau de la Generalitat on des del migdia hi havia reunida la cúpula de Convergència, amb Artur Mas, Josep Rull, Jordi Turull i Lluís Corominas. Els tres líders convergents han marxat per la porta principal cap a les cinc de la tarda. A les set es reunirà l'executiva de CDC mentre que una hora abans ho farà ERC. Mentrestant, a la plaça Sant Jaume, s'han començat a concentrar-hi desenes de persones amb estelades.

Una vegada tancat l'acord, s'hauran de reunir tant la mesa com la junta de portaveus del Parlament per convocar un ple que se celebri diumenge. Cal recordar que, en cas que no hi hagi investidura a la mitjanit de demà, es convocarien eleccions de manera automàtica.
 

Desenes d'independentistes s'han concentrat a la plaça Sant Jaume. Foto: Ivan Giménez


« Entrades més recents
 21:02 Carles Puigdemont, a Albiol: «No he parlat amb nom de tot el poble sinó per a tot el poble».
 
 21:01 
 21:01 Tornen els aplaudiments per Carles Puigdemont, també de la CUP, quan es refereix a la solució del referèndum que vol Catalunya Sí que es Pot.
 21:00 
 21:00 Mariano Rajoy no espera que Puigdemont sigui president: «No em faltarà fermesa per defensar la unitat d'Espanya». El president espanyol en funcions assegura que Catalunya "no obrirà cap procés constituent al marge de la llei".

 
 20:52 Carles Puigdemont: «La grapa del feixisme sobre les nostres vides no la volem mai».
 20:46 Carles Puigdemont recorda que la frase de Carles Rahola la va dir en el 70è aniversari del seu afusellament.
 20:46 Carles Puigdemont, un veterà de les xarxes socials, recomana aixecar la vista del Twitter a Inés Arrimadas.
 20:42 També acaba la intervenció de Jordi Turull. S'abraça a Artur Mas i dóna la mà a Carles Puigdemont.
 20:41 Mariano Rajoy acaba una breu compareixença de 5 minuts: «No permetré que ningú prengui el control fora de la democràcia».
 20:40 Mariano Rajoy: «No deixaré passar cap actuació que vagi en contra de la llei. Som una nació lliure».
 20:39 Mariano Rajoy: «He donat instruccions per defensar la democràcia i la llei. Els espanyols poden estar tranquils».
 20:38 El portaveu de Junts pel Sí, Jordi Turull, sobre Carles Puigdemont: «És un patriota de pedra picada».
 20:37 Mariano Rajoy, sobre la investidura de Carles Puigdemont: «El discurs ha estat una repetició basat en una il·legalitat».
 20:36 Mentre parla el portaveu de Junts pel Sí, Jordi Turull, comença la compareixença de Mariano Rajoy.
 20:34 Jordi Turull, a l'oposició unionista: «No s'enganyin. Això va 'en serio'». «Hem vingut a construir un estat».
 20:32 Jordi Turull respon a l'oposició negant que sigui un «cordó sanitari» sinó una garantia d'estabilitat.
 20:28 Jordi Turull assegura que l'acord amb la CUP permet eixamplar «per tots els costats» la base social sobiranista.
 20:19 García Albiol: «La voluntat dels catalans ha estat traïda per un pacte obscur». El líder del PP al Parlament acusa Artur Mas de deixar el futur de Catalunya "en mans del radicalisme i dels antisistema". Ho explica Pere Gendrau.
 20:18 Jordi Turull elogia l'«enorme gest de generositat» d'Artur Mas. Els diputats de Junts pel Sí l'aplaudeixen.
 20:18 Ara és el torn de Jordi Turull com a portaveu de Junts pel Sí. Saluda especialment els gironins.
 20:18 Acaba el discurs d'Anna Gabriel. Aplaudeixen els diputats de la CUP i alguns de Junts pel Sí.
 20:15 La CUP anuncia vuit vots a favor i dues abstencions en la investidura. Anna Gabriel parla d'un "gest de confiança" perquè es posin les "bases per a la construcció de la república catalana". Ho explica Isaac Meler.
 20:14 
 20:08 
 20:08 Anna Gabriel, dirigint-se a «en Carles», recorda que ha de ser el president que porti el país a la independència.
 20:01 Anna Gabriel lamenta el darrer discurs d'Artur Mas i agraeix el de Carles Puigdemont.
 20:01 ATENCIÓ Anna Gabriel anuncia 8 vots a favor d'investir Carles Puigdemont i 2 abstencions.
 20:00 
 19:58 
 19:56 «Catalunya seguirà sent Espanya i ningú ens dividirà», diu solemnement Xavier García Albiol a Carles Puigdemont.
 19:56 Albiol reitera: «No permetrem realitzar cap pas per la desconnexió».
 19:50 Albiol també parla de la cita de Carles Rahola i diu que per «invasors» es referia als «espanyols».
 19:49 
 19:49 Lluís Rabell acusa la CUP de permetre una investidura «a canvi de res». El president del grup parlamentari de Catalunya Sí que es Pot creu que el pla de xoc no havia de ser "una moneda de canvi" en les negociacions. El "no" a Puigdemont també és una "mà estesa a les forces progressistes per configurar gran aliança pel canvi". Ho explica Isaac Meler.
 19:41 Xavier García Albiol lamenta que el nou president depengui de la CUP.
 19:40 El president del govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, compareixerà a les 20.30 h., en ple debat d'investidura de Carles Puigdemont.
 19:37 Torn per a Xavier García Albiol, que es dirigeix a Puigdemont: «Ni vostè ni ningú iniciaran un procés de ruptura amb l'estat espanyol».
 19:36 Acaba Lluís Rabell: «El nostre 'no' a la investidura és una mà oberta a les forces progressistes».
 19:26 La resolució del 9-N és una «fanfarronada», segons Lluís Rabell. Aplaudeixen els diputats de Catalunya Sí que es Pot.
 19:26 
 19:14 Lluís Rabell comença denunciant els «mesos de paràlisi parlamentària» mentre continua l'«emergència social».
 19:13 Acaba la intervenció de Miquel Iceta reiterant les advertències al futur president sobre l'incompliment legalitat. Ara és el torn de Lluís Rabell, líder de Catalunya Sí que es Pot al Parlament.
 19:12 Miquel Iceta coincideix amb C's en la denúncia del «cordó parlamentari» independentista. El president parlamentari del PSC reclama a Puigdemont que "escolti i treballi" pel 52% de ciutadans que no van votar Junts pel Sí ni la CUP. Ho explica Pere Gendrau.
 19:03 Iceta està repetint part del discurs del ple d'investidura de Mas. Ara ha reiterat el triple «no».
 
 18:59 Miquel Iceta repeteix que no trobaran «ni comprensió ni solidaritat» si se situen fora de la llei.
 18:58 
 18:58 Miquel Iceta: «El procés des de fora s'ha fet molt pesat».
 18:55 Miquel Iceta provoca rialles a la cambra quan parla de les «llistes de traïdors»: CUP –ara ja no-, Catalunya Sí que es Pot, PSC...
 18:51 Miquel Iceta qualifica de «democràticament objectable» els canvis en els grups parlamentaris fruit de l'acord.
Entrades anteriors »

Negociacions després de "no" definitiu de la CUP a Mas

Després del "no" del consell polític de la CUP el passat diumenge, les negociacions s'han allargat durant tota aquesta setmana. Ahir mateix, una reunió entre Junts pel Sí i la CUP a la seu de l'ANC no va donar els seus fruits i el president de l'entitat, Jordi Sànchez, apuntava que l'escenari més probable eren les eleccions malgrat que encara quedava "un fil d'esperança". Més enllà, també va explicar que dijous van fer dues propostes que, malgrat no van ser acceptades pels partits, van servir per reiniciar el debat.

Una de les iniciatives, avançada per NacióDigital, consistia en activar una assemblea d'electes per tal d'escollir el candidat a president i només va ser acceptada per Junts pel Sí amb matisos. L'altra preveia investir provisionalment Artur Mas a l'espera de fer una consulta ciutadana, una mena de primàries, per triar-ne el definitiu al cap d'uns mesos –opció que la CUP acceptava també amb condicionants-.
 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Fauna
Anònim, 09/01/2016 a les 16:16
+7
-26
Cal posar-hi un home de palla??????
Adéu procés, traidors
Anònim, 09/01/2016 a les 16:17
+43
-36
Espero fins que foteu Mas fora. Després em dono de baixa de l'ANC.
En Carles Puigdemont és el preu President.
Vicenç Ramoneda, 09/01/2016 a les 16:21
+29
-29
En Carles Puigdemont és el preu President. Anem cap a proclamar la independència que tenim pressa!
Visca Catalunya lliure!
Siusplau, que sigui veritat
Anònim, 09/01/2016 a les 16:21
+25
-42
Beuré mes cava que en tot el Nadal
Molt gran en Mas,
Anònim, 09/01/2016 a les 16:30
+38
-25
si és cert....
Quina vergonya de pais
Anònim, 09/01/2016 a les 16:32
+64
-36
No tinc paraules. El procés neix mort.
Tambien
Anònim, 09/01/2016 a les 16:32
+18
-65
podrian nombrarme a mi Presidente de la Generalitat. tambien tengo derecho al mando.
Si Mas fa aquest servei al pais ...
william james, 09/01/2016 a les 16:39
+46
-12
i fa un pas al costat, els diputats de la CUP que no volen la independencia, que tambe siguin coherents i deixin els seus escons als qui estiguin disposats a treballar pel pais.
Merci Mas
Didac, 09/01/2016 a les 16:40
+44
-12
Nomess se vol que ens portin a la independencia!! Que treballin força i llavors ya elejirem president! Gracies MHP Mas. Espero que et presentis a les primeres eleccions de la republica catalana.
Ja m'he donat de baixa de l'ANC
Anònim, 09/01/2016 a les 16:42
+62
-40
Adéu, traidors. Espero que us aprofiti el futur govern, per a mi neix mort. Un 'pais' que accepta el xantatge de quatre comunistes no té DIGNITAT. No perdo ni un segon més amb el procés.
!?
Anònim, 09/01/2016 a les 16:44
+62
-26
De 72 diputats independentistes, 62 volien a Mas de president i 10 no el volien. Guanyen els 10. No és antidemocràtic?

Qui és Carles Puigdemont? Molts que vam votar JxSi no n'haviem sentit mai a parlar, ni el coneixiem i aquest desconegut per a nosaltres serà el nostre nou president de la Generalitat?
Nosaltres vam votar la llista unitària independentista que deia que faria president a Mas.

Perquè s'ha esperat a l'últimíssim moment, com en aquell desafiament delictiu no sols punible sinó gairebé suïcida i assassí de parar l'últim abans del desastre? Aquestes son maneres de fer, uns i altres?

Molta gent que estava il·lusionada i esperançada amb el procés, per canviar les coses a millor sortint d'una situació insostenible, ara estan desagradablement sorpresos, desenganyats i perplexos. Queda un mal cos terrible. La gran majoria no entén res. Sembla o una gran pressa de pèl o que hi hagin interessos molt poderosos ocults darrera. Com podem confiar en el procés d'ara endavant?
Es pot fer més el ridícul?
Anònim, 09/01/2016 a les 16:45
+61
-25
Tot plegat demostra amb exactitud el caràcter venut i curt de mires català. Finalment JxSi s'han abaixat els pantalons davant la tossuderia infantil de la CUP, perquè ja m'explicareu què hi surt guanyant l'independentisme canviant Mas per en Puigdemont. Per cert, un convergent per un altre. Mas era un bon líder, almenys era presentable i donava la cara, i se l'han carregat. Típic dels catalans carregar-se els que valen per enveges i mesquinesa. I per cert, sapigueu que en Puigdemont fins fa tres anys va estar pactant a Girona amb el PP. Conec el personatge. Si algú es pensa que amb algú com ell plantarem cara a Espanya transgredint la seva llei amb una DUI ja pot esperar assegut. Estic trist. Com sempre. Dels catalans no es pot esperar més que mediocritat i misèria moral.
I els nostres veïns?
Anònim, 09/01/2016 a les 16:46
+26
-23
I ara que sembla que aquí s'ha desencallat potser haurem de parlar del ridícul a la política espanyola quan hagin d'anar a noves eleccions.
Un escó s'ha imposat a 6 escons!! La CUP antisistema s'ha imposat !! La corrupció democràtica s'ha imposat !!
Lo que el viento se llevó, 09/01/2016 a les 16:48
+51
-27
Gràcies ERC, gràcies CDC, gràcies President Mas. Us heu guanyat a pols molts vots en contra d'aquest procés corrupte democràticament. No avalarem cap "estat" que surti d'aquí. Nosaltres vetarem aquests partits que han vetat la voluntat de les urnes. Els escons de la CUP ja havien renunciat abans per disputes internes. Adeu!!
Visca
Anònim, 09/01/2016 a les 16:48
+30
-53
Al final han tingut collons i s'han posat dacord.
Amb la il·lusio recuperada.
FRAU HISTÒRIC
JA, 09/01/2016 a les 16:48
+65
-20
Si finalment Artur Mas és apartat de la Presidència de la Generalitat, s’haurà consumat el frau més vergonyós de tota la història política moderna de Catalunya.

Més de 1.600.000 persones vam votar una llista, que tenia un candidat a la Presidència i vam guanyar de manera àmplia. Si ara, Junts pel Si es plega al dictat d’una força totalitària minoritària, la CUP, que no respecta la democràcia ni el resultat de les eleccions del 27S, Junts pel Si haurà comés un frau a tots els seus votants. Una estafa a la democràcia i un menyspreu total a la dignitat de qui els vam votar. Ni CDC, ni ERC, ni cap dels independents que van formar aquesta llista unitària quedarà lliure de la vergonya d’haver efectuat aquesta maniobra repugnant.

No puc estar més estupefacte en veure el que està passant, i encara no tinc confirmació de que aquest frau s’hagi finalment produït, però si finalment això es consuma, personalment no penso acostar-me mai mes a una urna en aquest país, per votar res ni a ningú i deixaré tota militància política i nacional.
Bye Bye
Anònim, 09/01/2016 a les 16:50
Interessant
+57
-7
Ha estat un plaer. Bé, de fet, últimament era un fàstic.
Adéu
Adéu, 09/01/2016 a les 16:50
+50
-3
Adéu
Penso dedicar el que em quedi de vida a desemmascara-te
Anònim, 09/01/2016 a les 16:53
+61
-14
No et pensis que en treuràs cap profit de la teva traïdoria, Junqueras..
Desaparició de la CUP.
Anònim, 09/01/2016 a les 16:53
+15
-52
La CUP despareix, tot per donar gust a CDC, i traïr de cop a ERC, que ja es veia al Jonqueras com a President de Catalunya, ostia aixó es un bon cop de Mas, fa desapareixer la CUP, elimina les opcions de ERC, i posa un dels seus com a President de Catalunya, ah i Mas estara a la sombra, ostia tu, quin espectacle d´ultima hora amb focs artificials... collons....
Retireu-vos al xalet que us ha promés Espanya
Anònim, 09/01/2016 a les 16:54
+51
-18
ERC, esteu acabats
Marioneta. En Mas governara a l'hombra.
Anònim, 09/01/2016 a les 16:54
+14
-22
Era l'unica solucio. Si no CdC s'enfonsava el Marc.
Ara fem pinya
sense carnet,sí i sí , 09/01/2016 a les 16:59
+24
-32
Em sembla Molt i molt bé.Tots a fer pinya i a sumar.
Endavant el 27S
Alerta, 09/01/2016 a les 16:59
+22
-40
Als crítics, als que han pressionat, als qui han exigit i a tots els que hem escrit quatre línies emprenyades amb la intenció que no es perdés el 27S.

Sense valorar ni noms, ni càrrecs, ni obstacles.

Gràcies als qui s'impliquen en el futur dels nostres fills al carrer i a casa seva, perquè les coses dels despatxos no desdibuixin la voluntat democràtica.

Arrimadas, Albiol, Cuní, Duran i Iglesias, si us plau, passin per cardiologia.
Independència
Ara o mai, 09/01/2016 a les 17:00
+25
-19
No podem deixar escapar aquesta oportunitat, aquest tren pot no tornar a passar.
INDEPENDÈNCIA.
ELS DE LA CUP SURTEN DE CAÇA I GUANYEN LA PEÇA
SERA POSSIBLE?, 09/01/2016 a les 17:01
+60
-15
SI ES AIXI AMB MI QUE NO HI COMPTI'M
Que Déu en agafi confessats.
LCD, 09/01/2016 a les 17:09
+59
-16
Que en Mas tingui que plegar per 4 penjats, Déu n'hi do !
Que en Puigdemont tingui l'alçada i profunditat que necessita el President de la Generalitat, .. Esperem que sigui així.

Que dimiteixin els de la CUP... i qué ? Els 10 següents seran persones amb les neurones conectades a Catalunya o a l'Olimp dels castellans?.

Això és un bon acord. On 5 manen més que 67 i posen a una segona fila al lloc més important. NO estem escollint el delegat de classe, ni l'escolanet major !

Unes noves eleccions potser farien descarrilar la majoria absoluta de l'independentisme. Però segur que amb la CUP ja no estem al pedregal.

El que tindria que passar que els 10 de la CUP es tindrien que substituir per 10 de Junts pel Sí.

Jo voto per noves elecccions, per renovar la majoria de diputats si la gent vol votar a ERC+CDC, i sinó parem aquest teatre i que ens robin amb les portes obertes. SOM UNS DESGRACIATS.

Menys mal que alguns catalans ja estan morts per no veure aquest sainet.
Puigdemont pot ser Mas, però segur que no necessitem al Mas ?.
David Fernández decisiu
Anònim, 09/01/2016 a les 17:10
+13
-37
La nit del 27s en David Fernández ja va dir que la nit del 09/01 sería llarga. Un crack el cupaire. Acaba de tuitejar : Indesinenter
Moltes gràcies president!!!!!!
Anònim, 09/01/2016 a les 17:11
+29
-13
Moltes gràcies pel seu gran i generós sentit de la responsabilitat. Tinc els meus dubtes que sense vostè, sàpiguen tirar endavant la difícil tasca de portar aquest país a la independència, per això li demano quedis a prop si us plau , Catalunya el necessita! encara que molts no ho volen reconèixer. M'imagino el seu cansament, però si algun dia torna, té vostè el meu vot. Mai havia votat CIU.
jajaja
Anònim, 09/01/2016 a les 17:13
+24
-18
Todos en manos de la CUP,en Catalunnya nos espera un futuro esplendoroso ,¿tragara toda CDC?,no me lo puedo creer,¿para eso hemos esperado tres meses?
si
Josep Montblanc, 09/01/2016 a les 17:15
+23
-11
Son-hi per feina......per la felicitat de la notre gent President Mas passaras a la historia per valent.
O sigui que comencem restant. MOLT bÉ !
LCD, 09/01/2016 a les 17:17
+51
-15
Ara el Mas no es necessari. Espero que per dignitat passi de nosaltres.
Ara un altre farà de Mas, però no sabem si és millor o igual.
ERC es ven la Generalitat a preu de saldo a uns inpresentables.

5 manen més que 67.
5 anti-sistema volen fer un país, quan no saben fer la O amb un canut.
5 anarquistes creuen que renunciar a canviar al món és una aportació útil.

Aquests "acord" de venuts i desesperats donarà lloc a una Catalunya forta, independent, sobirana i de progrés en un nou referèndum?

Havent cedit davant de 4 pelats, sense projecte, ganes de treballar, ni compromís amb la democràcia volem fer un país diferent ?.

El que ha fet la CUP és acceptar la democràcia?
El que ha fet la CUP és respectar els seus votants i militants?
El que hem permés a la CUP no és de "república bananera"?
El que estem fent és construir un país o cavar una tomba?
Amb aquesta força de venuts en podem presentar a ESP i la UE.

Si no cal que faci vent, som una veleta.
V
Anònim, 09/01/2016 a les 17:17
+21
-15
Endavant per la creació de la República Independent Catalana.
Posem-nos a treballar per aixecar aquest país i deslligar-nos d'aquesta Espanya caduca i resclosida.
Hem patit
Joan Jaume, 09/01/2016 a les 17:23
+20
-44
La mare i el nen van bé, però quin part !
El que no va aconseguir el Fiscal de l'Estat ho ha aconseguit la CUP i ERC !!!
Anònim, 09/01/2016 a les 17:24
+35
-5
Gràcies CUP, gràcies Tardà, Junqueras, sou la corrupció de la voluntat de la gent! Benvingut tripartit d'esquerra i adeu a l'estat independent! Vetarem aquests partits que veten als altres! Cap acció que surti de vosaltres serà acceptada!
En Puigdemont es bona persona...
Anònim, 09/01/2016 a les 17:26
+9
-7
...Patriota i experimentat.
Visca la República catalana!
els unionistes estan emprenyats: Bona senyal
Anònim, 09/01/2016 a les 17:29
+9
-27
Gràcies MHP Artur Mas, un honor.
Benvingut patriota Puigdemont
Cau ERC o s´han quedat muts.
Anònim, 09/01/2016 a les 17:31
+6
-27
Pensaven els d´ERC que farien president al Jonqueras, i vet aqui que els han passat al devant una altra vegada, i ara per força si tots volen la independencia a callar i a mamar, es a dir Mas, tanca la porta a ERC despres de 4 anys de suports d´ERC a CDC. Ja he sentit alguns Tuits, per gent d´ERc i de CDC, que no hi estan d´acord, aixó clamara venjança d´ERC, cap a CDC, no se pas que pot passar a l´hora de pactar pressupostos i altres lleis, les xarxes exploten amb el camvi de papers
d´ultima hora de CDC i la CUP, ja que ERC ha quedat muda, tot es un trasbals, fins hi tot crec que les associacions i han forçat aixó tant ANC, Omnium com AMI, en favor dels seus interessos ja que si no hi ha president i eleccions cap al Març, la bicoca de les manis i de les subvencions, s´acabarien, ex: la Forcadell ja no seria presidenta del parlament. Ara veuem com es mouen a Madrid, perque amb aquest pacte d´ultima hora, es pot avançar el pacte PP-PSOE-C,S, per la unitat territorial espanyola.
Puigdemont president per 18 mesos.
Vicenç Ramoneda, 09/01/2016 a les 17:31
+12
-10
Puigdemont president per 18 mesos. Després en Mas el primer president de la República de Catalunya!

Visca Catalunya lliure d'espanya!
Visca Catalunya estat!
I després qué?
LCD, 09/01/2016 a les 17:33
+30
-5
El govern qui el formarà? Està pactat, sobre la marxa o a subasta.
Quina serà la política del govern? Dreta, esquerra, independentista, social, pactista o cupaire.

La CUP votarà o no al parlament?.
... Per cada votació caldrà 3 mesos de reunió en assemblea?
... Votaran que NO a tot. Sobretot NO a la independència?.
... Continuaran votant que no 3000 persones contra 1.600.000?.
... Dimiteixen 10 anarquistes i pujaran 10 comunistes sense futur?

Amb aquest govern farem 18 mesos o ara que tothom està còmode podem fer 4 anys i la indepedència d'aquí a 300 segles?

En Mas participarà en alguna cosa, o després de donar la cara per tots (tard però amb honra i orgull), el que farem serà trencar-li abans de que ho facin els espanyols?

Això és un govern d'acord o un govern cupaire a l'ombra?.

Després d'haver venut al president a l'enemic? qui es queda el títol i el benefici?

Després de vendre al Presdent, que podem vendre més: La Generalitat? Catalunya?, els catalans? el Benestar social? o els esclaus catalans?

Per ser empresari cal saber fer coses, fer-les bé i saber on es té la ma dreta i la mà esquerra per dirigir una nau a bon port.

Això ha estat un motí d'eixalabrats sense objectiu, personalitat, criteri ni benefici. que la por fa pactar amb el diable, quan el diable ja era lluny.

Pot sortir bé, però perdre la dignitat, no sé si mereix el preu d'un pacte perdedor.
Penso dedicar el que em quedi de vida a desemmascara-te
Anònim, 09/01/2016 a les 17:34
+34
-6
No et pensis que en treuràs cap profit de la teva traïdoria, Junqueras..
Viscaaaaa!!!!
un, 09/01/2016 a les 17:45
+6
-31
Els xantatgistes han perdut.
Ja ho veiu, al final no ha estat ni Mas, ni març.
No es pot anar amb la xul-leria ni amb la prepotència que va en Mas, tal com es va demostrar en l'entrevista d'abans d'ahir, a TV3. Si no sóc president, el dilluns convoco les eleccions. Doncs, va a ser que no, President (ah, no, que ara ja és "ex" president).
moltes gracies president
Anònim, 09/01/2016 a les 17:48
+6
-6
President Mas la meva admiració mes sentida, es el millor President i el mes Honorable.
L'acord en una negociació sempre es el triomf de la inteligencia i el sentit comu i general, no hi ha vençedors ni vençuts en una negociació amb acord tothom i surt guanyant.
Es de manual, la negociació i l'acord ens fa mes madurs i democrates.
Enhorabona a tots, tots!

Dit això aquells de la cup que destilen odi fora bo que es quedessin a casa seva, no son utils per servir l'interes general perque l'odi sempre encega el raonament i els seus actes
Gràcies President!
Anònim, 09/01/2016 a les 17:48
+8
-5
Espero que quan els meus néts estudiïn la història de Catalunya, aprenguin que gràcies al President Mas, som un país lliure. Gràcies President!!!
Visca!
Anònim, 09/01/2016 a les 17:48
+5
-6
Ara t'estimo, Mas. Et desitxo un futur brillant a Catalunya. I que tornin en Baños i en David Fernández.
Qui l'ha elegit?
Anònim, 09/01/2016 a les 17:48
+36
-2
Qui ha elegit al Carles Puigdemont com a president? Els de la CUP?

Encara s'entendria que fos Neus Munté, Romeva, Junqueras o algú altre de qui se n'hagués parlat, però d'on surt ara aquest? Semble aquelles malíssimes novel·les policíaques en que al final es descobreix que el culpable es un personatge nou, que surt per primera vegada a les últimes pàgines (en aquest cas seria a l'acabement de la última), com una monumental broma.

A més la corresponent purga dels cupaires més anti-masistes també se les porta. Tot té un aire entre de guinyol i de comèdia bufa. Així hem de començar, amb aquesta baixada de pantalons d'uns i la penitència autoimposada dels altres i tot enmig de l'estupefacció general?

Tanta por feia anar a unes noves eleccions al març? Per què? No era possible tornar a presentar exactament la mateixa llista de JuntsxSí per deixar ben clara la postura? I no entrava dins el possible que aleshores sí que hagués arrassat, aconseguint majoria absoluta en escons i majoria numérica de vots? Quanta covardia, no?

Que algú ens ho expliqui, sisplau!
No puedo parar de reir
Mallorquín , 09/01/2016 a les 17:52
+14
-29
The Show must go on!!
Quin gust!
Anònim, 09/01/2016 a les 17:53
+10
-8
Albiol, Canyas, Duran, Espadaler ... butifarra de pagés!!!!!
Ara si!!!
Anònim, 09/01/2016 a les 17:56
+8
-5
Visca la República de Catalunya!!
INDEPENDENCIA
Ratzi, 09/01/2016 a les 17:56
+11
-34
Acabem de començar el procés per independitzar-nos d'Espanya. No entenc els que es queixen sobre qui serà o no serà el president. No sou independentistes? Doncs ja ho teniu, anem endavant! Tots a fer pinya i a donar suport al nou president i als diputats que portaran Catalunya al futur que es mereix.
Esperançada
Anònim, 09/01/2016 a les 18:00
+3
-17
Jo vaig votar junts pel sí per aconseguir la independencia de Catalunya, NO per a fer Artur Mas president. Estic tan contenta!!!!
.
Anònim, 09/01/2016 a les 18:04
+4
-19
Quin fàsti ser català
ufff!!!
Anònim333, 09/01/2016 a les 18:07
+10
-14
com surten els unionistes per aqui, feia dies que no bamavan tan. Tan es qui sigui president la questio es Catalunya ja ho va dir algu "Un poble no pot morir per un home, pero si un home per un poble". Endvant amb les hatxas visca CXatalunya lliure!!!!
caxondeo
Casavella, 09/01/2016 a les 18:17
+3
-15
jajajaja
QUE GRAN EN MAS
Anònim, 09/01/2016 a les 19:20
+2
-0
En MAS ha demostrat que es un GRAN PRESIDENT I UNA GRAN PERSONA. Ara els espanyols i els catalans espanyols i el falangito, estaran mes tranquils, el que pasa es que no saben que a marxat un dimoni pero entra un altre amb forquetes i cua. Visca Catalunya lliure.
Bramamenta
Anònim, 09/01/2016 a les 19:22
+0
-2
Sembla ser que els col.laboracionistes de guardia de Junts pel Sí, carreguen contra tots, ja que uns hi estan d´acord deu ser la part mes esquerrana, i els altres no deu ser la part mes dretana, i mes veure al seu lider que ha tingut de plega, aixó si carregan-se l´esquerra independentista a l´hora de fer pressupostos, lleis, i altres, es a dir els de la CUP, ja no els veurem mes amb manis com la de Can vies,
ERC ara esta pagan els tristosos 8 anys de Trispartit, i ja veurem si la independencia l´aconsegueixen, ja que de momen sur molt tocada, ara veurem si a la Rahola o a la Muriel, les hi donen un carrec honorigic com han fet amb la Forcadell. també veurem si començen a fer funcionar Catalunya, o no més es dedicaran a la independencia com han fet fins ara i els maldecaps que els hi ha portat.
la democràcia ha mort
Anònim, 09/01/2016 a les 19:54
+1
-1
Quina democràcia més rara, guanyen les minories.
preparem-nos
simonet, 09/01/2016 a les 21:26
+0
-0
L'estat emprarà totes les seves armes contra nosaltres. Polítics, jutges, funcionaris, intel·lectuals, artistes, bisbes, esportistes, escriptors, famosos, tothom participarà a l'ofensiva contra la independència de Catalunya.

Vindran amenaces, denúncies, pressions i querelles. I si el procés va endavant, vindran detencions, suspensions o limitacions de l'autonomia, bloqueigs econòmics, boicots i enviament de policies i soldats a les ciutats catalanes.

No descarteu que es creï un nou GAL contra els independentistes.

Els que es passen la vida dient que no són nacionalistes, demostraran que són més nacionalistes que ningú. De fet ja fa anys que ho vénen demostrant. Però ara que veuen la seva nació en perill, faran tot el que puguin per destruir-nos. I això que no són nacionalistes, ells.

Preparem-nos pel que ens caurà al damunt. L'estat sap que si Catalunya s'independitza, després vindran el País Basc, Galícia i, poc a poc, tota la perifèria no castellana. És hora d'estar units i de resistir. Vénen temps de penúries i sacrificis. Però només si estem units i resistim el que ens vingui, ens farem més forts i atraurem més i més gent. El procés de veritat comença ara.