investidura

La CUP emplaça Mas a fer un pas enrere

Sergi Saladié demana al president en funcions que compleixi la seva promesa del 27-S i no sigui un "obstacle per a la indepenedència"

Gabriela Serra responsabilitza el líder convergent i el seu "immobilisme" de la situació

Junts pel Sí insisteix que Mas és l'únic candidat a la presidència

EN DIRECTE Totes les reaccions al consell polític de la CUP

| 03/01/2016 a les 17:40h
Arxivat a: Política, investidura, CUP, consell polític, Sergi Saladié
Roda de premsa de la CUP posterior al consell polític | Sergi Cámara
Aquesta notícia es va publicar originalment el 03/01/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La CUP s'ha plantat avui amb el "no" a Mas i ara intenta que el pressing passi a la banda de Junts pel Sí. El diputat tarragoní de la formació anticapitalista, Sergi Saladié, ha emplaçat el líder de Convergència a fer un pas enrere i evitar noves eleccions al març. "Si el president Mas va dir que mai seria un obstacle per a la indepenedència és el moment de demostrar-ho", ha declarat, afegint que ho podria fer "almenys aquesta setmana". 

"La decisió última sobre si hi ha eleccions al març recau en Junts pel Sí", ha dit després en el torn de preguntes, mostrant-se confiat en el seu emplaçament. "Si ells, per una qüestió personalista, no volen moure la fitxa d'una persona, hauran de passar comptes amb els seus votants", ha reblat Saladié.

El rebuig a Mas és tant rotund per a aquest diputat que, fins i tot, ha apuntat que en cas que Junts pel Sí proposés un altre candidat, la investidura podria ser "automàtica". "Estaria doblement avalat", ha argumentat Saladié, referint-se a l'assemblea nacional de Sabadell i al Consell Polític més el Grup d'Acció Parlamentària d'aquest diumenge a Barcelona.  

Davant una gran expectació mediàtica, la diputada Gabriela Serra també ha insistit en responsabilitzar Mas de la situació actual, subratllant que si hi ha eleccions al març seran "conseqüència de l'immobilisme de qui té la carta per decidir com acaba això". "Ara ells han de moure fitxa", ha seguit dient Serra, tot lamentant que la CUP ha hagut de decidir sobre un escenari que no era el que ells van plantejar el 27-S, en referència a la dicotomia "Mas o març".

"Hi ha CUP Crida Constituent per a molt de temps"

Després que Neus Montaner, membre del Secretariat Nacional, expliqués els resultats de les diverses votacions del Consell Polític i el GAP (Grup d'Acció Parlamentària) reunits avui al Centre Cívic Joan Oliver "Pere Quart" del barri de Les Corts de Barcelona, Serra ha negat que hi hagi qualsevol indici de fractura interna al seu partit. "Hi ha CUP-Crida Constituent per a molt de temps", ha assegurat tot remarcant: "Hem dit 'no' a qui havíem de dir 'no'".

D'altra banda, Serra ha negat, en certa manera, que Antonio Baños s'hagi plantejat dimitir com a diputat de la CUP. "Tens més informació que jo", ha respost al periodista que ha preguntat sobre aquesta qüestió.

La roda de premsa ha agafat un aire tens en el moment en què una persona que la presenciava ha preguntat perquè en tot el dia, la CUP no havia tret cap estelada. De seguida, un membre del partit que també estava a la sala n'ha llençat una perquè els diputats la pengessin del faristol i s'esvaís qualsevol dubte. Tensió resolta.

Junts pel Sí insisteix que Mas és l'únic candidat a la presidència

Artur Mas és l'únic candidat de Junts Pel Sí a la presidència de la Generalitat. Així ho han assegurat fons de CDC i ERC a l'ACN després de conèixer que la CUP ha decidit finalment no investir l'actual president en funcions. Fonts de Junts pel Sí han explicat a l'ANC que assumeixen que d'aquí a una setmana es convocaran les eleccions al Parlament, dissolent d'aquesta manera la legislatura més curta de la història del país.


 

Xevi Generó  explicant els resultats de la trobada de la CUP. Foto: Sergi Cámara

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Que pretenen ara
Anònim, 03/01/2016 a les 17:53
Molt interessant
+234
-22
Quina barra!!!
Que assumeixin les consequencies dels seus actes
Han fet molt mal a molta gent que no son capitalistes explotadors sino treballadors pero si no penses com ells t'odien
És que ens prenen per subnormals?
Anònim, 03/01/2016 a les 17:53
Molt interessant
+370
-25
Dissimular i voler responsabilitzar a altres no cola, és massa evident qui és el responsable.
A pastar fang
Karlus, 03/01/2016 a les 17:54
Molt interessant
+388
-33
Sou una minoria i desprès d'avui sereu quatre gats
Coherència
Anònim, 03/01/2016 a les 17:55
+47
-195
coherència

[del ll. cohaerentia, íd.]

f 1 Connexió i absència de contradicció entre les parts d'un argument, d'una doctrina, d'una obra, etc., considerats com una totalitat.

2 Actuació d'acord amb el pensament.
DESDE ESPAÑA GRACIAS CUP!
Anònim, 03/01/2016 a les 17:56
+68
-223
Mil gracias amigos de la CUP! Se acabó el desafío separata! Os habeis cargado a Mas! Ya era hora que CAT recuperase el seni. Gracias de nuevo. Ahora ya podeis votar lo que queráis
No tenen límits
Anònim, 03/01/2016 a les 17:56
Molt interessant
+348
-34
Però com poden ser tan cínics i desgraciats!
De fet seria un pas endavant
Anònim, 03/01/2016 a les 17:58
+37
-262
De vegades cal fer un pas enrere per fer-ne dos cap endavant.

Si realment volem ampliar el vot independentista en mig milió més de votants en els propers 18 mesos, els hem d'anar a buscar en el sac de l'esquerra partidari de la tercera via, i Artur Mas no seria la millor opció per arreplegar aquests vots. Potser en perdrem alguns d'entrada, el que vol dir que no eren independentistes convençuts, però si volem sumar no poden posar al capdavant una persona amb el que l'independentisme ha tocat sostre.
Quina barra !!!!!!
Anònim, 03/01/2016 a les 17:58
Molt interessant
+339
-24
VOSALTRES HEU DE PLEGAR NO TENIU CAP CREDIBILIATAT PER L INDEPENDENCIA. BOTIFLERS
CUPP=Candidatura de Unidad del Partido Popular
Anònim, 03/01/2016 a les 18:00
Molt interessant
+279
-25
Si el President Mas es fes enrera les CUP hauria de celebrar quaranta assamblees per a "decidir" que tampoc volen el Homs, ni el Trias ni el Junqueras de president.

Parleu clar i deixeu de fer el paperina i de perdre el temps, tres mesos perduts negociant per a res, podiem tenir ja creades l'estructura d'hisenda tota sencera en aquest temps.
FELICITAT?
FOTLI, 03/01/2016 a les 18:01
Molt interessant
+289
-19
Molt be cupaires, però hi ha una cosa que no entenc, com pot ser que els que estan mes contents siguin el del PP i similars?.
que volieu captar el vot del PP i similars?
esteu manipulats... no sou tant llestos com us creieu.
Ho sentiu? el meu cant es.. Visca Catalunya Lliure
Clar i català
Anònim, 03/01/2016 a les 18:02
Molt interessant
+373
-25
A les properes eleccions, si vols independència no votis a la CUP
Que la prudencia no ens faci traidors
Anònim, 03/01/2016 a les 18:04
Molt interessant
+154
-12
Va ser un politic independentista, que ho va dir fa anys.

Des de fa decenis,molts catalabs masurem molt les paraules, no fos cas que els arrauxats, tant de Catalubya, com de la resta de l'estat, s'ofengessin.
Pero crec, que hores d'ara ja s'ha de dira aquests 1500 o 2000 cupaires que volen imposar la seva logica sobre quasi 2.000.000 de votants, el que son: BOTIFLERS.
i si volen ser cohetents de veritat, que deixin d'enbolcalkar-se amb la quatribarrada amb estrella roja i que ho facin amb la realment seva: o la tricolor republicana o la rojaigualda.
CURIOS MOLT CURIOS
ANTONY, 03/01/2016 a les 18:05
Molt interessant
+224
-12
SOCIEDAD CIVIL VALORA MUY POSITIVAMENTE LA DECISION DE LA CUP, nada mas que disir, per primera vegada a la historia l´extrema dreta i l´extrema esquerra pensen el mateix, visca catalunya lliure de feixistes i cupaires.
la estelada no es vuestra TRAIDORES. Vuestra bandera es la PIRATA botiflres
Anònim, 03/01/2016 a les 18:05
Molt interessant
+191
-15
La Gabriel porque no plega de dar clases ya que tan antisistema que es.???
Porque trabaja en un sistema que odia sra.
No es consecuente con su manera de pensar la Gabriel deberia de dimitir de su puesto de trabajo y trabajar en lo que ella defiende su antisistema capitalista.
que hi farem
lolo, 03/01/2016 a les 18:06
Molt interessant
+122
-12
Per tirar un proces així cal gent seriosa i competent, no frikis antitot. Noves eleccions i si el pais encara no te clar lo de la indepencia doncs tranquils, que hi farem. A formar un governs com a minim serios per les coses del dia a dia amb qui sigui, i de aqui a 4 anys a vera si mes catalans ho veuen mes clar. No passa res.
DESDE ESPAÑA GRACIAS JxSI!
Anònim, 03/01/2016 a les 18:06
+27
-132
Mil gracias amigos de la JxSI! Se acabó el desafío separata! Por no querer poner un candidato de consenso! Ya era hora que CAT recuperase el seni. Gracias de nuevo. Ahora ya podeis votar lo que queráis
sempre igual
Anònim, 03/01/2016 a les 18:08
Molt interessant
+143
-11
Per mi es una bona noticia, aquesta gent del CUP ha demostrat a lo llarg de tres mesos la seva incompetencia e intransigencia! no podem permetre que aquest tipo de gent no preparada i acostumada a perdre el temps tingui res a veure amb construir la republica catalana!

ENDAVANT ELECCIONS, JO CERTAMENT VOTARE JUNTS PEL SI I ESPERO QUE LA CUP NO TREGUI NI UN DIPUTAT! LA CUP HA PROVAT SER UN MAL DE CAP EN VES D'UN ALIAT! son tan "democrates" que no han tingut en compte la decisió de la majoria de catalans! RIP



seguim el camí
papa, 03/01/2016 a les 18:08
Molt interessant
+139
-12
Ens hem alliberat del xantatge de la Cup, en les properes eleccions vota partits independentistes, si vols un estat propi no votis als xantatgistes de la CUP.
Amb aquesta minoria no es podia construir els fonaments sòlids per a d'un estat independent.
Què fan enlairats en senyeres que no són les seves ?
Mar Tines, 03/01/2016 a les 18:10
Molt interessant
+112
-10
Mentre les busques del temps corren , elles i ells només fan gala d'inconsistència , incoherència i inconsciència.
Pobre i maleïda gent .
No us assabanteu de res
Anònim, 03/01/2016 a les 18:11
Molt interessant
+135
-9
No li esteu demanant fer un pas enrere al Mas, Esteu demanant que una minoria a les urnes, que finalment ja és en si mateixa la meitat, imposi a la immensa majoria qui vol com a candidat.
AIXÒ ÉS EL QUE ESTEU DEMANANT.
No és una qüestió de personalismes, és una qüestió de DEMOCRÀCIA.
T'has parat a pensar en quin estat es quedaria el Procés si ara Mas fes un pas enrera? Qui sortiria guanyant?

Cinisme
lluigi, 03/01/2016 a les 18:15
Molt interessant
+125
-8
Tenen la barra de ni tant sols assumir les seves (i)rrespnsabilitats demanan "un pas enrere" i a no ser un "obstacle" a Mas. Son ells els que no han donat el pas enrera a la seva revolució i enganyar dient que no serien un obstacle a l'independència. Queda clar a qui no votar en les próximes eleccions. CuP, esteu morts¡¡
Agradecimientos al sr.Aznar
Anònim, 03/01/2016 a les 18:16
Interessant
+74
-9
Felicitar al sr.Aznar que fue el que mas vision demostro al decir que "antes se romperan ellos".
El mejor estadista sin duda conocedor de Catalunya mejor que nadie que anticipo esto años atras.
El poble va votar un Parlament amb majoria absoluta independentista, la CUP ha trencat la voluntat dels catalans !
Lo que el viento se llevó, 03/01/2016 a les 18:17
Molt interessant
+146
-9
Tota la resta son excuses. Han mantingut cínicament l'esperança d'un pacte només per poder sortir a la TV, a la ràdio i als diaris, res més.

No han aconseguit més que parar el país i el procés cap a l'estat independent durant tres mesos, al final, res de res. Bloqueig social i bloqueig d'independència.

En Mas és pura excusa per continuar enganyant i sortir al a TV. No recordeu que al principi ja varen dir que en Junqueras tampoc? Tot es demanar el que més destrossi!

Però millor, amb la CUP no es podrà governar mai res!
La solució és ben fàcil canvieu el candidat
Anònim Pujol ;), 03/01/2016 a les 18:17
+47
-159
Us tindríeu que preguntar per què voleu anteposar al Clan Pujol a la vostra independència?.
la CUP no pot emplaçar res
gavarres, 03/01/2016 a les 18:19
Molt interessant
+129
-8
molt llastimós tot plegat. Si us plau, no feu el ridicul a les properes eleccions treient l'estalada.
La part per el tot
Anònim, 03/01/2016 a les 18:21
Molt interessant
+132
-7
Primer cal ser independents, llavors el païs triarà si vol ser d'esquerres, de dretes, etc......
Prou confusions
Visca la terra lliure de traïdors
Pep Guimerà, 03/01/2016 a les 18:22
Molt interessant
+129
-12
Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a vèncer!
Cup, esteu sonats !!
Anònim, 03/01/2016 a les 18:22
Molt interessant
+149
-8
Aquets pixaportes no han entés res. La pregunta havia de ser inependencia si o no en lloc de Mas si o no com ho han plantejat ells.
A més em sembla indecent que ara diguin que és JxSi qui ha de moute fitxa quan va treure 5 vegades més de vots que ls cup el 27S
pals a les rodes
Anònim, 03/01/2016 a les 18:23
Molt interessant
+145
-7
Cupaires, ni oblit ni perdó

Catalunya no mereix el que heu fet.
Les urnes us posaran al vostre lloc.
Votant de JxSI
Anònim, 03/01/2016 a les 18:23
+34
-97
Vaig estar a punt de votar la Cup. Ara mateix sóc un independentista sense cap altre perfil ideològic.

1. Ara el President Mas s'ha de guanyar l'eternitat fent un pas enrere
2. Des de JxSi hem de decidir si fer eleccions al Març i que TOT l'independentisme PERDI, o apartar (almenys de moment) al senyor Mas i fer la independència i evitar el que seria un desastre. Perquè que ningú dubti que la Cup ho pagarà amb vots tard o d'hora, però també ho pagarà JxSi. Per tant, ara cal fer una crida a JxSi i sobretot als defensors més aferrissats del Mas, per fer-los veure que o retirem l'actual President o ells seran els principals perjudicats.

No caiguem en el caos que està creant l'estat espanyol!

Visca Catalunya i visca la Terra lliure!
//*//
Són una vergonya
Anònim, 03/01/2016 a les 18:24
Molt interessant
+137
-7
es veu que 62 diputats són menys que 10 i els seus deu poden imposar les seves regles, mers xantatgistes, ignoren la veritable democràcia. Ara res de res no s'accepten nous xantatges. Voleu eleccions al març? Doncs anem a les eleccions, ja està decidit i espero que al març us quedeu sense grup parlamentari i torneu al grupuscle d'on mai haurieu d'haver sortit. I a les properes municipals segur que tindreu menys d'una tercera part. I el país sencer somriurà.

Una llastima, havieu suposat una esperança per a molts. Ara sabem que sou púrria. Vergonya sentim molts cap a vosaltres. Vergonya i odi.
CUP
Anònim, 03/01/2016 a les 18:25
Molt interessant
+125
-9
Ja esteu al mateix nivell que el partits espanyolistes.
CUP aneu a fer la mar
que collons
Anònim, 03/01/2016 a les 18:26
Molt interessant
+120
-7
Doncs si home, que collons us pasa als de la CUP, nomes us heu fixat amb el Mas i heu deixat de banda la nacio catalana, espero que el mes de març posi les coses enel seu lloc
ens heu trait
L'Aznar tenia raó
Anònim, 03/01/2016 a les 18:27
Interessant
+106
-8
Quin infantilisme! Mas és el banyeta, el mal personificat, però qualsevol altre candidat de JxS és acceptable, com si la política d'un partit depengués sols d'una persona!

La CUP no vol la independència. Necessita que les seves bases adoctrinades tinguin un objectiu inabastable per a continuar mantenint-les ben obedients. Avui l'excusa és Mas, demà en serà un altre!

Botiflers!!
Tot per la pàtria
Dionís, 03/01/2016 a les 18:28
+17
-41
Però com s'atreveixen a malfiar no investir a Artur Mas?
Però com és pot desconfiar de persones que fan coses com aquestes per la pàtria?




Viva Cataluña y Visca Espanya
Anònim, 03/01/2016 a les 18:28
+31
-75
Gracias CUP, mil gracias, habéis destrozado el " procès ". Ahora España se siente más aliviada.
No sabéis lo cuanto que los catalanes que nos sentimos españoles, habéis ayudado a no separarnos.
Nunca he votado un partido independentista, pero cuando haya elecciones en Catalunya os pienso ir a votar, soís " collonuts".
President, cap més oferta a aquesta minoria espanyolista fanatitzada
Anònim, 03/01/2016 a les 18:28
Molt interessant
+119
-11
Al final quatre gats amb quatre porros a sobre han decidit per milions de catalans, molts dels quals us van votar per independentistes, no pas per maoïstes. Aquesta és la vostra democràcia? Sort que amb el vostre gest d'avui ens hem desempallegat de vosaltres, nenes malcriades. President, el març és primavera. Al març recuperem la il·lusió que ens han robat aquestes desgraciades.
pals a les rodes
Anònim, 03/01/2016 a les 18:28
Interessant
+108
-10
Cupaires, ni oblit ni perdó

Catalunya no mereix el que heu fet.
Les urnes us posaran al vostre lloc.
Bandera negra
Anònim, 03/01/2016 a les 18:28
Interessant
+82
-11
Els botiflers emplacen a Mas a fer un pas enrere...
Fins els pebrots
Anònim, 03/01/2016 a les 18:30
+11
-89
Pensava que ho teniem més a tocar que mai, però com veig que no és així i pel que sembla votar independentista no porta enlloc (perqué algúns així ho han volgut), a les properes eleccions penso votar Platafórma per Catalunya o algúna cosa per l'estil.
In the broken mirror of innocence on each forgotten face
Jordi M, 03/01/2016 a les 18:32
+55
-10
Jo vaig votar CUP. Però tinc excusa. Era l'any 1977.
No paren d'arribar felicitacions des d'Espanya a la CUP
Anònim, 03/01/2016 a les 18:33
Molt interessant
+109
-9
De moment Ja els han felicitat Sociedad Civil Catalana, la sucursal catalana de Podemos, els infiltrats espanyolistes dins l'independentisme. I segur que n'arribaran moltes més de tot el ventall ideològic del nacionalisme unitari espanyol, des del PSOE a la Falange, d'Endavant a la Fundación Francisco Franco, de Ciudadanos a Podemos, de la Sexta a 13 tv... que la CUP ha salvat Espanya.
Per fi
Español i català, 03/01/2016 a les 18:33
+22
-82
Jojojojojo us heu matat entre vosaltres mateixos. Sou el ridícul mes gran d'europa. Bye bye
quina cagada
xiorxio, 03/01/2016 a les 18:35
Interessant
+109
-10
miràvem Madrid pensant que l'enemic era allà, i el teníem a dins,
heu vist "Durmiendo con su enemigo?, doncs això mateix,
la "botifleria" ha estat sempre la perdició de Catalunya,
avui ho ha estat la CUPfliteria
LEMA de l'independentisme per a les eleccions de MARÇ
Anònim, 03/01/2016 a les 18:36
Molt interessant
+119
-11
Si vols la independència NO VOTIS la CUP
Coherència
JoanSQV, 03/01/2016 a les 18:36
+22
-79
Després de mesos d'estar sotmesos a una pressió indigna, per part del tots els mitjans subvencionats del règim, han conservat la seva paraula.

Ara només animo a en Cucurull a mantenir la vaga de fam fins a la seva autoliquidació. Que demostri que és un patriota de veritat i es conveteixi en màrtir!
Traïrdors
Jomateix, 03/01/2016 a les 18:36
Molt interessant
+129
-9
QUEDA DEMOSTRAT QUE EL PLA DE XOC SOCIAL A LA CUP NO LI INTERESSA ABSOLUTAMENT PAS.
PER LA CUP ÉS MÉS IMPORTANT QUE MAS NO SIGUI PRESIDENT QUE ASSOLIR UN PLA DE XOC SOCIAL CONTRA LA POBRESA I ELS DESNONAMENTS. TOT AIXÒ DEL PLA SOCIAL ERA UNA BURDA EXCUSA.
Cassolada
Anònim, 03/01/2016 a les 18:37
Interessant
+95
-11
||*|| Avui a les 22h cassolada per la independència i en contra el cinisme política de la CUP ||*||
Entenc el passat.
Anònim, 03/01/2016 a les 18:38
+47
-12
Quan els avis em deien que era millor un Franco de fora que un Franco de casa.I continuaven exercint de catalans amb total naturalitat i anarquia.
Aznar no tenia raó
Anònim, 03/01/2016 a les 18:42
+51
-6
Deixeu de dir que Aznar tenia raó quan va dir que abans que es trenqués Espanya es trencaria Catalunya.

Aznar no es referia a la ruptura entre independentistes, sinó a la ruptura entre catalans.

La frase d'Aznar no es pot aplicar a les divisions entre independentistes. S'ha d'aplicar, en tot cas, a la divisió entre catalans independentistes i catalans no independentistes. El que volia dir Aznar amb la seva frase és que el procés català, abans de provocar la ruptura de l'estat espanyol, provocarà una ruptura entre catalans.

Ja està bé de fer servir la frase aquesta per referir-se només a les pugnes entre independentistes, i d'aquesta manera poder dir que Aznar tenia raó. Ara per ara, els fets no estan donant la raó a Aznar, perquè no s'està produïnt cap ruptura entre catalans independentistes i no independentistes.
quina barra!!!
Anònim, 03/01/2016 a les 18:42
Interessant
+95
-8
CUP = UNIO

Tots plegats son una unió de botiflers en contra de Catalunya. Els independentistas de la CUP si en queda cap el que ha de fer es plegar per dignitat, així ho vàren fer els d'UNIO.
Si demaneu tanta coherencia aquesta ha de ser per tot nois.

Cuanta rabia veo por aquí
Botiflero, 03/01/2016 a les 18:44
+30
-82
Y yo partiéndome de risa con este circo jajajajaja
Ecs
joan del pont, 03/01/2016 a les 18:44
Interessant
+96
-7
Feu fàstic cup!!! Sou vomitius!!!
Piratas del Mediterraneo CUP
Anònim, 03/01/2016 a les 18:45
Interessant
+81
-12
La CUP, SCUP en la cara de todos los catalanes fieles al Proceso de independencia.
Su bandera se la tienen que sacar y poner la pirata que es mas digna de esta pandilla de traidores.
Un Prceso transversal y esta pandilla son los que se otorgan el derecho de sacar a los que a ellos les da la gana.
Elecicones y saquemos del mapa politico catalan a estos piratas.
Marxistas-leninistas
Anònim, 03/01/2016 a les 18:48
Interessant
+82
-11
Asambleas manipuladas, unas votaciones con tres o cuatro preguntas, pero al final la decisión la toma el comité central o politburo: 36 en contra, 32 a favor y unas abstenciones, curioso, pero que muy curioso. Lenin y Stalin se quedarian con la boca abierta. Encima proponen que les propongan un nuevo candidato: o sea 3 meses mas de asambleas esteriles e inútiles, para que que los dirigentes, con la decisión tomada, sean los que realmente decidan.
No s'ha perdut res. Bé, potser la CUP si.
Violant d'Hongria, 03/01/2016 a les 18:48
Interessant
+67
-14
Es mostra que quest de les CUP han estat jugant tot el temps marejant la perdiu. Des del principi ja sabien que no farien president a en Mas. Han jugat amb la il·lusió de molts catalans. Per altre banda si en Mas es creu el procés hauria de fer una passa al costat en bé de la independència. Tot plegat ha estat una acció política esperpèntica.
Ara cal fer bé les coses per les properes eleccions i sobretot que l'independentisme no caigui en desànim, si no el altres guanyen. NO DEIXEM QUE AIXÒ PASSI !!
passem pàgina
simonet, 03/01/2016 a les 18:50
Interessant
+76
-3
i centrem-nos en les eleccions de març.

Molt important: assegurar que els catalans residents l'estranger puguin votar.

L'estat ja ens va marcar un gol amb el vot per correu el 27-S. Que no ens el torni a marcar.

Deixem d'escandalitzar-nos i de plorar pel que ja no pot ser, i mirem endavant. Tots aquests que acuseu la CUP de traidors, poseu-vos les piles i a treballar per les properes eleccions. Si no ho feu, els traidors sereu vosaltres.
Ens han traït
Anònim, 03/01/2016 a les 18:50
Interessant
+88
-7
La CUP ha traït le il·lusions de independència del seu poble i vol donar la culpa a la posició majoritària de JxS. Aixequem-nos i anem cap a la independència, sense la CUP.
LA CUP JA HA ESCOLLIT PRESIDENT
Anònim, 03/01/2016 a les 18:50
Interessant
+86
-9
La CUP avui escollia president. Podia triar entre Mas o Rajoy. i ha triat Rajoy. En democràcia tothom té el que es mereix. Potser encara no ens mereixem ser independents.
El pas enrerar.....
SAMURAI1973, 03/01/2016 a les 18:52
Interessant
+68
-7
El fareu el març i, amb una mica de sort, quedareu a la alçada d'Unió i Duran, que només el vota a la seva família.

Molt independentisme, però a l'hora de la veritat sou un partit pro-espanyolista més.

Esperem, tan mateix que ERC faci el correcte i la opció independentista sigui JxS (dels de ERC, tampoc m'ha en refio).

Noves eleccions : dues candidatures, una victòria
Sinyor Duardo, 03/01/2016 a les 18:53
+14
-39
A la CUP totes són independentistes : unes per convicció (gent del PSAN, BEAN, MDT,...), i d'altres per oportunisme (els satèlits de les diferents sectes trotskystes, maoistes, anarquistes,...). Farien bé les convençudes de desfer el xiringuito, dir adéu a la penya sectària, i plantejar-se una candidatura unitària de l'esquerra sobiranista (és a dir, amb ERC, Romeva, Llach,.. i David Fernández.). Que sigui el poble català que decideixi si el nou president ha de ser en Mas o en Junqueras (qui tingui més vots).
Decepció total
Anònim, 03/01/2016 a les 18:56
Interessant
+74
-4
Avui es un dia de dol per el sobiranisme català
Espero…
Anònim, 03/01/2016 a les 18:57
Interessant
+90
-8
…que la Grabiel sàpiga on amagar-se
EL PROCES SE LO HA CARGADO MAS
Anònim, 03/01/2016 a les 18:57
+23
-94
La CUP no es culpable de que MAS haya querido imponerse a fuerza de mentiras y chantajes. ERC trago pero CUPO no .
Hace escasos días un dirigente de la CUP afirmo que el proces ha sido el mayor fraude contra los catalanes y es verdad porque Mas y CDC solo lo han utilizado en su beneficio. O estaban ellos o no había proces esa era la cuestión, perop es que además con ellos tampoco habría proces.
quina barra!!!
Anònim, 03/01/2016 a les 18:58
Interessant
+108
-9
FEU EL FAVOR DE TREURE L'ESTELADA DEL FARISTOL ON PARLEU QUE NO EN SOU MEREIXEDORS. BOTIFLRES
Catalunya NO se puede arrodillar delante de estos traidores
Anònim, 03/01/2016 a les 18:59
Interessant
+94
-9
Catalunya en su mayoria NO tiene que arrodillarse delante de estos traidores que culminaran su traicion en el Parlamento con su abstencion porque su cobardia les impide votar en contra.
Piden a la fuerza mas votada se arrodille y les de otro candidato. No se puede perder la dignidad delante todos estos traidores a Catalunya.
Seguin el meu anterior missatge..
SAMURAI1973, 03/01/2016 a les 18:59
+30
-1
tot el expressat en ell, es amb tranquil·litat, SI tranquil, de bon rotllo.
com podia ser Catalunya independent des de fa 500 anys?, s
Anònim, 03/01/2016 a les 19:00
+35
-7
com podia ser Catalunya independent des de fa 500 anys?, si està rebentada per dins d'inútils i vividors. la nació catalana es la darrera responsable del seu fracàs mil.lenari.
Sou…
Anònim, 03/01/2016 a les 19:00
Interessant
+91
-6
…uns traīdors a la pàtria catalana!!!!!
Corruptes
Anònim, 03/01/2016 a les 19:01
Interessant
+87
-6
Quins de la CUP han cobrat del CNI. La CUP es un grup de quatre corruptes i uns quants carallots al darrera. Aneu-vos'en a la merda imbècins.
el Baños, la negociacion todo era una farsa de estas gentes de la CUP
Anònim, 03/01/2016 a les 19:02
Interessant
+94
-8
El Baños este traidor y sus negociaciones traidoras para hacer perder la paciencia a los de Junts pel SI.
No dijeron NO de inmediato negociaron se les dio todo lo que pidieron pero estos traidores solo quieren defenestrar al sr.Mas.
Estan en su contra porque le tienen mas odio que nadie.
La independencia con estos traidores nunca.
És l'efecte lerrouxista de Podemos la CUP és una sucursal espanyolista de Podemos...
Anònim, 03/01/2016 a les 19:02
Interessant
+95
-4
És l'efecte lerrouxista de Podemos la CUP és una sucursal espanyolista de Podemos...
els CUPlau's es creuen molt llestos...
fideli, 03/01/2016 a les 19:03
Interessant
+79
-4
...que els hi aprofiti...els març se'ls hi acaba el "xollo"
No s'ha perdut res. Bé, potser la CUP si.
Violant d'Hongria, 03/01/2016 a les 19:04
+57
-9
Es mostra que quest de les CUP han estat jugant tot el temps marejant la perdiu. Des del principi ja sabien que no farien president a en Mas. Han jugat amb la il·lusió de molts catalans. Per altre banda si en Mas es creu el procés hauria de fer una passa al costat en bé de la independència. Tot plegat ha estat una acció política esperpèntica.
Ara cal fer bé les coses per les properes eleccions i sobretot que l'independentisme no caigui en desànim, si no el altres guanyen. NO DEIXEM QUE AIXÒ PASSI !!
ENEMICS
JA, 03/01/2016 a les 19:04
Interessant
+75
-8
Qualsevol cessió al dictat de la CUP seria no només fatal per la Independència, sinó per la mateixa democràcia a Catalunya.

Exigim que es trenquin totes les relacions amb aquests totalitaristes, que han rebentat el resultat electoral democràtic del 27S,

Exigim que siguin tractats com a enemics de la democràcia i de la independència, al mateix nivell que el PPPSOE, Ciudadanos i Podemos.

I exigim la dimissió immediata de tota la cúpula directiva de l'ANC i d'OC, per no haver desemmascarat a la CUPi al seu joc brut a favor d'España i per haver-los tractat de la mateixa manera que a Junts pel Si, com si fossin una força independentista.
Botiflers
Anònim, 03/01/2016 a les 19:04
Interessant
+86
-7
Cup, teniu al CNI infiltrat dins vostre i encara no us n'heu donat compte.
Heu acomplert el mandat espanyolista com borreguets i heu emprenyat a tots els independentistes !!! Fins i tot heu fet contents als feixistes de SCC !!!
I vosaltres sou el màxim garant de la independència? La història us jutjarà com els més grans traidors a la nostra pàtria. Em feu fàstic !!!!
voleu un altre candidat?...al març, nenets
fideli, 03/01/2016 a les 19:05
Interessant
+79
-5
...us heu pasat liant "papers"....
deixar el llast
perejaume, 03/01/2016 a les 19:11
Interessant
+73
-4
La veritat es que votar a aquesta colla sectaria porta aquestes servidumbres, nomes veure la iaia que els fa de portaveu una vella comunista resabiada amb tot el que es el nacionalisme progresista, i que els postulats nacionals son el de la Albania de enver hoxa o la Rumania de Ceaucescu,es a dir el poble sotmes i esclavitazat per una falsa revolucio i un igualitarisme criminal, donç veint tot aixo i aquesta mena d 'okupes amb camisetes absurdes i pelata encara qmes que la flamquejen , donc potsser hem de donar les gracies, mobilitzar fins a lultim votant nacioanlista, fer veure al votant no cuperu la traicio d aquesta secta i aixo poder assolir en solitari la majoria absoluta
Cupaires = Rucaires
Joseph Hostench, 03/01/2016 a les 19:13
Interessant
+88
-5
Però, com es pot arribar a ser tan ruc?
per fi!!
joanr, 03/01/2016 a les 19:14
+53
-5
Ja era hora. El març votarem partits independentistes, sense comptar la CUP és clar, anirem a per 68 diputats i la CUP es quedarà al carrer a fer barricades i okupar cases... és el seu lloc. Algú s'imagina governar amb el suport d'aquests il.luminats? Troskistes, comunistes, anarquistes, monges veneçolanes, les restes del marxisme del segle passat. Au, eleccions i a guanyar.
Al de les 18:06
Anònim, 03/01/2016 a les 19:14
+6
-47
Efectivament la missió de Mas-CDC (DiL) era i és carregar-se l'independentisme a canvi de mes finançament.
Així ho va pactar amb Zapatero i posteriorment o va repactar amb Rajoy
Només és un no al Mas
Anònim, 03/01/2016 a les 19:16
+11
-57
Molt bé CUP! ni cas dels que diguin que us carregueu el pucés de kekerunya! Ja vau dir no al Mas en no posicionar-vos amb Junts...Què us vénen a demanar, ara? No van treure majoria..i jastà. Espavil!!! Jo no us vaig votar, però ara m'ho pensaré, m'heu agradat...Com pebrots es pot començar un nou país amb dirigents emmerdats fins al capdamunt. Què no es pot escriure la paraula korrupció o què? S'ha d'amagar que aquest pretès oasi, no ha estat més que un merder?
Davant les crítiques als que vam votar a la CUP i no ens arrepentim:
Cupaire nouvingut, 03/01/2016 a les 19:17
+8
-58
- Als que vau votar a la CUP creient que facilitarien la investidura a Mas, i ara us sentiu traïts, penseu que en tot moment els de la CUP no es van cansar de dir que no votarien a Artur Mas de president. Jo vaig votar a la CUP entre altres coses per això.

- Als que vau votar a JxS, dir-vos que si ara tinguéssin majoria al parlament, de ben segur que dedicarien molts esforços per defer-se'n de la CUP, sense contemplacions. Vinga, sigueu sincers, a que sí?

- Qui no han baixat del burro són els de JxS. De veritat creieu que amb els números a la mà (resultat en vots i composició del parlamament de les eleccions del 27S) la majoria de catalans volen a Artur Mas de president? Està claríssim que no. Per això crec què hauria hagut de ser Artur Mas qui hauria d'haver fet un pas al costat, com va dir, per cert, i facilitar el procés. I la CUP ha fet el que tot partit realment democràtic hauria de fer: consultar a les seves bases. No ho veieu?

- Als dirigents de JxS (ERC i CDC, bàsicament), felicitar-los per la seva intel·ligència. Han aconseguit que els votants defenestrin la CUP igualment. Canviaria les seves sigles per FdP!. O millor, farien un favor als catalans si es tornèssin a separar en CDC i ERC per facilitar la tria als votants, gràcies.

- Ens veiem el proper març.
Als burrus de la CUP
Anònim, 03/01/2016 a les 19:17
Interessant
+60
-4
Amb la vostra "coherència" l'Estat espanyol i l'espanyolisme estan frisosos i exultants. La premsa internacional ja anuncia que l'independentisme s'afebleix i el procés cap a la independència s'atura. Milers i milers de catalans desfavorits veuen com s'eternitzen mesures favorables a les seves necessitats gràcies als mesos que porteu encallant tot el procés, la Ruptutra i la República catalana estant més lleny i heu donat l'esquena a milions de catalans mobilitzats. Sou escòria. Sento repugnàcia a les vostres sigles. Mai més CUP.
al que se parte
perejaume, 03/01/2016 a les 19:18
+37
-8
Pues vete al campo del español o a una sede de Ciudadanos, hay que ser rarito y amargado para entrar en casa ajenas donde a los como tu se les pone a cado. a oye y a ver si te partes de verdad, lo celebrariamos
Mas és l'obstacle
Vaporeti, 03/01/2016 a les 19:22
+10
-54
Mas ha de fer una passa al costat avui mateix per poder sumar a tots els independentistes.
Junts pel si ha d'escollir entre independència o investidura.
Si resulta que és més important en Mas que la independència, ens haurem de repensar que son els traïdors.
que se marchen con Rabell, Camats y Herrera que les montaran un referendum. Incautos
Anònim, 03/01/2016 a les 19:25
Interessant
+57
-5
Las candidatura al Marzo que sea igual . Si quieren ir por separado tranquilos al menos ya sabemos quienes son los traidores al Proceso.
"Catalunya si que es pot" no se sumara nunca estos antes quieren cambiar otros territorios y Catalunya para ellos es secundaria.
Hermanos paciencia y fortaleza en estos momentos tristes pero no olvidemos que no son culpa de nuestro esfuerzo es culpa de unos traidores que por la espalda nos traicionan y ante esto no se puede hacer nada.

Junts pel Sí, son els autentics traïdors.
Anònim, 03/01/2016 a les 19:25
+9
-61
Ah i dins de les mateixes files, no més cal dir el ajuntament de BCN, amb aqui han fotut a fora, doncs a CDC, gracies a qui doncs a ERC, apart Cas Palau, Cas Millet, Cas Pujol, Cas Innova, un pas enrradera...??? jo crec que més d´un ha de fer el President Mas, el seus secuaços, les 400 families mes ERC.
ELS PRINGATS MANEN !!
Anònim, 03/01/2016 a les 19:28
Interessant
+58
-4
10 ENVERS 62 QUEDA CLAR QUE SON UNS PRINGATS QUE HAN DESFET LA IL-LUSIO DE MILIONS. uS ASSEGURO QUE ELS HI PASSARAN FACTURA.... AMB IVA, és clar. Aixó no quedarà així. No volem ser la riota del món sencer. No voldria estar en la seva pell !!
perdó
Anònim, 03/01/2016 a les 19:28
Interessant
+63
-6
Us demano perdó.
Mai hagues dit que la CUP amb traicionaria d aquesta manera. I no sols a mi, que en definitiva soc un indepe mes, si no que pogues arrivar a traicionar a tot un Pais.
Perdó per haver mentit a mes d un català, que amb tota la seva bona fe amb va creure.
CUP mai mes, a partir d avui ni existiu per mi.
Tot per la pàtria (ignorant)
Anònim, 03/01/2016 a les 19:32
+48
-1
Ets un ignorant: els plans de pensions dels funcionaris catalans els va 'donar' a la Caixa el tripartit, amb el Coscu al davant del Sindicato.

Sense opció dels funcionaris a dir res sobre els seus diners.
Què va cobrar el Coscu a canvi? això si que es corrupció!!

I la Caixa, ya se sabe, mirando a Madrid que és realmente 'su' capital.

Colla de venuts fills de puta!!!
CUP, abans corrupte i independent que subdit!!
Anònim, 03/01/2016 a les 19:33
Interessant
+60
-5
Espero que a les pròximes eleccions us donin pel CUP.

I això de sempre compareixer davant la prensa amb somriures i rialles quan teniu tot un pais esperant i impacient. Sembleu idiotes.

Quina forma de perdre el temps.

TENIM PRESSA ||*||
Aquests volien que la Generalitat subvencionés les litrones
Anònim, 03/01/2016 a les 19:33
+50
-3
Aquests volien que la Generalitat subvencionés les litrones.
Au! Colla impresentables.
Grandes verades amigo sancho
Ovella esgarriada, 03/01/2016 a les 19:37
+15
-50
Fins ara havia menyspreat als indepes de manera sistemàtica per la seva capacitat de mentir, manipular i absorvir la doctrina nacionalista tan enorme i innoble que tenen. Això era fins ara, i reconec que la CUP sembla que està fent les coses amb principis, reconeixen que no han guanyat el plebiscit i aparquen la DUI (temporalment) i entenen que el fi no justifica els mitjans i no volen que corruptes sense valors ni moral dirigeixin cap procés per salvar el seu cul. No comparto pas els seus objectius ni la seva ideologia política però aparenten ser coherents i amb moral, que és una cosa que fins fa poc descartava entre els partits indepes ( i molts estatals). Si segueixen així, s'hauran guanyat el meu respecte i suposo que també el de molts altres que pensen com jo
Traidors
Anònim, 03/01/2016 a les 19:41
+49
-7
Comediants, botiflers i traidors. Ningu mai mes confiara amb vosaltres ni els independentistes ni els que no, per aquests no sabran si tambe els hi fareu traició mes endevant. Catalunya a per la independencia amb mes força que mai.
CUP: sou història.
DUI, 03/01/2016 a les 19:42
Interessant
+55
-5
Així de simple. Punt i final.
Lleïaltat als Enterradors o lleialtat a Catalunya?
Anònim, 03/01/2016 a les 19:43
+51
-2
"La CUP emplaça Mas..."

A l'inrevés:

Sis diputats de la CUP que tinguin la dignitat de revoltar-se contra la punyalada a l'esquena al poble de Catalunya i de votar a favor de tirar endavant transversalment el full de ruta cap a la independència?

Bandera negra!
M'he de fer passar per espanyolista si vull que m'entreu els comentaris de felicitació a la CUP?
Anònim, 03/01/2016 a les 19:44
+7
-59
Sóc més català que les penyes de Montserrat sucades amb pa amb tomàquet....i no vull una Kekerunya governada per corruptes. Ho heu fet molt bé cupaires. Bon cop de CUP!!!!
Democràcia!!
Anònim, 03/01/2016 a les 19:44
Interessant
+61
-7
I el 1.600.000 que vam votar Mas què?!! Dictadors fastigosos!!!
Cornuts Unionistes Populars
Joan201617, 03/01/2016 a les 19:44
Interessant
+55
-3
Aquests Cornuts Unionistes Populars son uns botiflers, a l'alçada de Ciutadans i UDC.
Mai més !!!
:::
Anonim, 03/01/2016 a les 19:46
+28
-9
Pues eso. Ahora entenderemos porque españa es un estado y cataluña no lo sera nunca: no hay mas que ver como se unen ellos cuando ven su culo peligrar, pp+psoe+C,s, todos a una contra lo que les puede afectar a "su" pais, y luego ya se pelearan por las izquierdas y las derechas. En Cat es diferent. Aqui las izquierdas son mas "puras", es decir, primero hay que ser de izquierdas y luego si conviene la independencia, pero cualquier cosa antes que apoyar a un burgues, aunque se este partiendo ls cara por todos. Yo, si fuera Mas, no convocaria elecciones en marzo, le explicaria al pais que no tenemos la mayoria, mientras que los españolistas si la tienen, y por tanto aparcaria el tema de la independencia por cuatro años, y buscaria otros socios que estuvieran en la pantalla anterior, de momento es lo que hay. Dentro de cuatro años habra mucha mas gente que habra comprobado que España no tiene remedio y que la autentica revolucion es la independencia. Y tambien habran entendido en que bando esta cada uno. Tal vez entonces si sera definitivo.
Vergonya
Docteur Faustroll, 03/01/2016 a les 19:48
Interessant
+54
-2
Podem començar a fer una col·lecta per erigir un monòlit amb els noms d'aquests traïdors. Per la posteritat ... si queda algún català.
charlotada nacional
españolazo, 03/01/2016 a les 19:49
+7
-44
y luego os emprenyaís cuando nos reímos de vosotros...
No hi teniu dret
Societat Anònima, 03/01/2016 a les 19:50
Interessant
+55
-3
No teniu dret a usar l'estelada, traïdors!!
Portave les dues paperetes a la butxaca
Anònim, 03/01/2016 a les 19:53
+49
-7
Fins al darrer moment no em vaig decidir, si per JxSí o la CUP. Ja en la cua del col.legi vaig decidir-me per JxSi. Afortunadament!!! Ara tindria una rabia a sobre que no em deixarie viur.

Ho sento molt per tanta gent a les que la CUP els ha decebut, peró ben mirat, millors sols que mal acompanayt.

En Març, CDC i els vulguin sumar-si; ERC i els que vulguin sumar-si, amb l'Artur Mas, l'Oriol Junquera o el Romeva, i a per majoria absoluta, sense haver de dependre d'agents de l'espanyolisme mes descarnat.

Visca Catalunya lliure de xantagistes.
farem de nou elccions per que cal salvar al soldadet Mas
Anònim, 03/01/2016 a les 19:54
+9
-49
ja poden anar dient, la realitat es que hi haurà eleccions per salvar al soldat Mas... esperem que aquest cop no s'amagui i vagi primer de llista a la seva llista i no faci el paper d'estadista que vol fer veure que estar acompanyant quan nomes vol dirigir.... Catalunya no es Mas
CUPvençut
Anònim, 03/01/2016 a les 19:56
+8
-53
Baños:"Mai fsrem president a Mas. I mai és mai" No sé a que ve tanta sorperesa. Els votants de la Cup no volíem ni volem a Mas president. Crec que no és tan dofícil d'engendre!
NI UN PAS ENRERA
JA, 03/01/2016 a les 19:57
Interessant
+62
-3
Alerta perquè per aquí hi ha molt cupaire infiltrat que va dient que és votant de Junts pel Si i que amb un pas enrera de Mas, tot arreglat.

Ni pas enrera ni hòsties!

Ni un milímetre de rendició davant d'aquest ramat de traïdors de la CUP!!

Si Junts pel Si es fa enrera i canvia de candidat serem molts, però molts, els que baixarem del carro i no votarem mai més, a res ni a ningú!
Ni amb la bandera
Anònim, 03/01/2016 a les 19:58
+36
-3
No ens entenem. Tenim prioritats diferents. Creiem en models de societat diferent. Els nostres referents internacionals no son els vostres. No coincidim ni en el look ni en la bandera. A les properes eleccions cadascú per la seva. No us donarem peixet. Ja veurem si us vota la iaia, que segurament era convergent.
CUP, abans corrupte i independent que subdit!!
Anònim, 03/01/2016 a les 20:04
+48
-2
Espero que a les pròximes eleccions us donin pel CUP.

I això de sempre compareixer davant la prensa amb somriures i rialles quan teniu tot un pais esperant i impacient. Sembleu idiotes.

Quina forma de perdre el temps.

TENIM PRESSA ||*||
Fàstic
Anònim, 03/01/2016 a les 20:06
Interessant
+56
-3
Em va fenir arcades que treguin l'estelada.
Cada cop més clar
Anònim, 03/01/2016 a les 20:07
+49
-2
Al març eleccions encara més plebiscitàries amb el Si o el No
Votar Junts Pel Si vol dir iniciar el procés cap a la independència.
Votar la CUP es votar als pixa cantonades, o sigui, votar no al procés.
A veure si ho tenim clar, ja que a les passades algú ens va enganyar.
L'obstacle sou vosaltres
Joan Pere, 03/01/2016 a les 20:14
+49
-3
Que feu amb l'estelada, no os la mereixeu.
BONA FE
Anònim, 03/01/2016 a les 20:17
Interessant
+55
-3
La CUP està plena de canalla de bona fe per no dir rucs que no s'adonen que estan dominats per gent que no és independentista. Desperteu d'una vegada, feu-vos grans i a veure si us puja el cocient intelectual una mica
Governem-nos
Osset, 03/01/2016 a les 20:17
+45
-1
Van encertar del tot l'espot de campanya. Ara s'hauran de governar si no volen hivernar uns quants decennis.
Visca la Terra Lliure de malfeiners
teniu un problema Cup! Mas no, però algú de convergència si?
Català disgustat, 03/01/2016 a les 20:18
+50
-2
Tots els de la Cup no teniu credibilitat. ..com es pot negar a una persona guanyadora de les eleccions i en canvi si que us està bé qualsevol altre de convergència. ....
Sóc jove i amb molt esforç cada dia per tirar el negoci endavant...crec que us falta un pic i una pala per saber el que costa construir tot....llavors veureu que no es pot anar amb aquestes exigències sinó podeu ni demostrar amb fets que sou a la vida.
Baixeu a la terra i demostreu que sabeu tirar endavant un pais i no escapolir-vos del càrrecs.

Fer
un senyor antic, 03/01/2016 a les 20:21
+45
-3
Positiu lo negatiu, tornar a votar i convertir les CUP en lo que són reialment un grupet d'extremistes fanatics, cap vot a la CUP!
RÀBIA +IMPOTÈNCIA
Anònim, 03/01/2016 a les 20:21
Interessant
+52
-2
Si mes no això es el que sentim miler i milers de catalans i catalanes .RÀBIA ,IMPOTÈNCIA.Però hi ha una cosa que caldrà no oblidar mai,no volem sentir les CUP a dir: nosaltres no hem estat.Si heu estat i ho us heu carregat tot -Us dieu CUP,CUP,CUP ...per que quedi clar per anys i anys.Especialment ANNA GABRIEL,GABRIELA , etc,etc.
NO VULL SEGUIR AL MESIES
tomakat, 03/01/2016 a les 20:22
+7
-56
No no vull seguir el mesies el meu desert es el meu i sense collonades. Que es l'ira que sueu. Voleu que voleu un país seriós amb els convergents ( ay perdo democràcia i llibertat de moment) amb aquesta tropa de camises de diferents tons segons d'on arribi l'invitació Qui son aquests que criden ara independència. Aquells que quan treballava al taxi es mostraven com espanyolistes de raza fina. Convergentes de toda la vida. i no parlo del poble parlo dels dirigents. Voleu aquests pues per mi els podeu ficar-vos per cul i gaudi de rojaigualda.
objectivitat
Anònim, 03/01/2016 a les 20:29
+8
-50
Obsero a la majoria de comentaris una crítica injustificada i una manca d objectivitat q em fa por. La visió única es propia d altres temps. Accepteu q la CUP ha dit i ha fet el q pesava sense enganyar ningú i de forma transparent. El resultat pot no agradar tothom, ni tan sols a ells mateixos, pero d aquí a les desqualificacions i la persecució q estic veient...repeteixo, em FA por.
No pasa nada...
Conde duque de olivares, 03/01/2016 a les 20:32
+6
-33
Esto se arregla con unas plebiscitarias definitivas en marzo
Diuen que son...
català a bord, 03/01/2016 a les 20:32
+49
-2
Anticapitalistes, independentistes i feministes! Segur?
Gracies nois
Anònim, 03/01/2016 a les 20:34
+39
-1
Ara si que es pot dir que amb en franco anavem millor. Si ens heu de governar vosaltres anem arreglats.
No toqueu l'estelada
Anònimor, 03/01/2016 a les 20:36
Interessant
+62
-4
Esteu embrutant l'Estelada! No la utilitzeu més. Gràcies
Vaig votar a la CUP i no me'n penedeixo (1)
Cupaire nouvingut, 03/01/2016 a les 20:38
+10
-69
- Si vau votar a la CUP creient que facilitarien la investidura a Mas, i ara us sentiu traïts, penseu que en tot moment els de la CUP no es van cansar de dir que no votarien a Artur Mas de president. Jo vaig votar a la CUP entre altres coses per això: no vull un vell neoliberal com a president d'una Catalunya que vol ser realment independent.

Vaig votar a la CUP i no me'n penedeixo (2)
Cupaire nouvingut, 03/01/2016 a les 20:40
+9
-67
- Si vau votar a JxS, dir-vos que si ara tinguéssin majoria al parlament, de ben segur que dedicarien molts esforços per desfer-se'n de la CUP, sense contemplacions. Vinga, sigueu sincers, a que sí?

- Qui no baixa del burro són els de JxS. Amb el resultat de les eleccions autonòmiques, està clar que la majoria de catalans no volen a Artur Mas de president. Per això crec què hauria de ser ell qui fes un pas al costat, i facilitar el procés. I la CUP ha fet el que tot partit realment democràtic hauria de fer: consultar a les seves bases.
els infiltrats del CNI podemistes a la CUP han guanyat.
Anònim, 03/01/2016 a les 20:40
Interessant
+57
-4
els infiltrats del CNI podemistes a la CUP han guanyat.
Vaig votar a la CUP i no me'n penedeixo (3)
Cupaire nouvingut, 03/01/2016 a les 20:42
+8
-56
- Als dirigents de JxS (ERC i CDC, bàsicament), felicitar-los per la seva intel·ligència. Han aconseguit que els votants defenestrin la CUP igualment. Però farien un favor als catalans si es tornèssin a separar en CDC i ERC per facilitar la tria als votants, gràcies. Ens veiem el proper Març.
Així no hi ha manera
Anònim, 03/01/2016 a les 20:43
Interessant
+57
-2
La CUP ha donat un cop molt fort al procés. Potser se l'ha carregat i tot.
El seu negativisme autodestructiu fa que els qui ara ho celebrin siguin Ciutadans, el PP, el PSC i tot.
En canvi tota la Catalunya il·lusionada amb el projecte ha rebut una gerra d'aigua freda immerescuda i brutal.
Per això pensar-s'ho durant 3 mesos?
Qui ha portat CiU a l'independentisme, qui va convocar la consulta del 9-N, qui està imputat per la justícia espanyola per independista, qui va fer possible que l'independentisme guanyés en unes eleccions plebiscitàries amb una gran participació. qui va fer possible la declaració programàtica del Parlament, qui ha tirat tot el procés endavant tots aquests anys?. Doncs els dirigents cupaires han insistit amb tossuderia en treure-li el protagonisme.
Per un excés de purisme, de puntillisme i d'ambició, d'arrogància i de prepotència, per valorar massa els seus 10 escons front als 72 de Junts pel Sí, els últims i més minoritaris del Parlament actual han traït la confiança dipositada en ells i han frustrat l'esperances i la il·lusió del primer i majoritari grup del Parlament, que no oblidem que era una aliança d'independents, CDC (ja que CiU s'ha trencat en el procés portant a la pràctica desaparició d'UCD pel seu unionisme) i ERC, amb unes condicions i propostes molt clares que incloïen Artur Mas com a president.
Senyors de la CUP: sense Mas i sense Democràcia i Llibertat, el procés, que el teniem a tocar de la mà, torna a ser una utopia i una entelequia, com ho ha estat durant 300 anys, i la culpa és seva, dirigents de la CUP. Han pres la decisió i la direcció equivocada, l'han errat, l'han cagat... El govern del PP de Madrid i Rajoy és el qui més s'alegra de la seva decisió.
Han traït el procés, la independència de Catalunya i tots els catalans independentistes, fins i tot els seus, perquè d'aquí uns mesos es veuran les conseqüències de la seva decisió.
Així no hi ha manera, com ens deia un destacat intel·lectual estranger fa uns anys "el pitjor de Catalunya són els seus polítics", per la mesquinesa, curtedat de mires, lluites internes i fratricides. L'esquerra ha destacat en aquest autoodi i aquesta autofustigació en nom d'uns principis això sí elevadíssims que ens deixaven amb uns resultats pobríssims. Un i altre cop. Vostès han estat l'enèsima vegada i la més desastrosa.
D'aquí uns mesos veurem a que porta la seva obstinació, la seva falta de visió i de sentit pràctic. Esperem que no sigui tan tràgic per Catalunya i per la independència catalana com ara per ara tot fa suposar.
Vaig votar a la CUP i no me'n penedeixo (3)
Cupaire nouvingut, 03/01/2016 a les 20:48
+5
-54
- Als dirigents de JxS (ERC i CDC, bàsicament), felicitar-los per la seva intel·ligència. Han aconseguit que els votants defenestrin la CUP igualment. Però farien un favor als catalans si es tornèssin a separar en CDC i ERC per facilitar la tria als votants, gràcies. Ens veiem el proper Març.
Hg
Anònim, 03/01/2016 a les 20:48
+9
-47
Quan es valoren opinions es pot estar d acord o no.
Jo nomes exposo fets, sabent que el percentatge de vorts contraris son inversament proporcionals a les probabilitats d indepencia
Cup va dir sempre que no l investiria
Mas va dir que faria un pas enrera quan calgues
Les coses son aixi, doneu li les voltes q volgueu...
PER A MI…
Anònim, 03/01/2016 a les 20:51
+53
-5
…ELS CUPAIRES ESTEU AL MATEIX NIVELL QUE ELS FRANQUISTES!!!!!
jo sóc de la cup
Anònim, 03/01/2016 a les 20:52
+10
-65
jo sóc de la cup, de la cup de la cup.

Mas is dead
ens veiem al Març
Carles V, 03/01/2016 a les 20:58
Interessant
+52
-2
Aquesta gent no parla en nom de la CUP, ni dels votants ni tan sols dels militants que van votar dividits. De fet sols parlen en nom dels quatre de la directiva i amics de C's i Procés constituent, pels quals en Mas és un obstacle, sí, però tots prou que sabem per què.
Per aquesta gent en Mas és més important que la Independència i les polítiques socials. És a dir, foragitar-lo passa per sobre dels dos pilars programàtics de les CUP.
A més, s'han passat tres mesos fent veure que negociaven per acabar humiliant públicament a JxSí sense més. I ara els demanen que retirin el seu candidat.
I tot, venint de, diria jo, 15 o 20 persones a tot estirar. Massa prepotència...segurament a qui més mal faran és al projecte de les CUP.
pregunta
insubmis, 03/01/2016 a les 21:06
+12
-2
qui pren el lloc d'un disputat si dimiteix ?
Merci
Hola
Anònim, 03/01/2016 a les 21:11
+26
-3
Això passa per anar amb la furgó hippy destartalada, el pròxim cop agafeu un Audi, total son del mateix fabricant!
ODI ETERN A LA CUP
Anònim, 03/01/2016 a les 21:13
Interessant
+62
-5

Tot anava de cara, i a tota velocitat. La burgesia catalana, per fi, decidida a trencar amb espanya, una majoria social per la Independència. I aquests desgraciats ho han parat tot.
No va ser en va que la CUP va experimentar anys enrere aquell creixement meteòric. Ara no tinc cap dubta que des de les clavegueres espanyoles algú va preveure tot això i els va bufar les veles.
Odi etern a la CUP. El poble català no oblidarà mai la traïció més gran rebuda en 300 anys.
Ni un vot a la CUP mai més.
Les coses clares
Jordi Rubió, 03/01/2016 a les 21:13
+12
-53
Aquí tothom carrega el mort a la CUP però aquesta gent es va presentar a les eleccions dient que no investirien a Mas i han sigut coherents malgrat la fractura i les tensions internes que això els ha provocat. Els únics que han sigut intransigents han estat els de JxS, que de cap manera han volgut excloure Mas i no han sotmès cap proposta a les bases (es veu ben clar qui mana). Unes noves eleccions em semblen un disbarat però jo no en culparia la CUP, com a molt, la culpa és ben compartida amb JxS.

Per girar la truita als arguments de la Sra. Rahola, que titlla la CUP d'antiindependentista, jo crec que qui realment buscava un argument per carregar-se el procés era Convergència i qui millor que un partit que es diu d'esquerres i anticapitalista per culpar de frenar l'embranzida independentista; l'auge de l'independentisme ve de la societat civil i no pas de Convergència, perdó, de Democràcia i llibertat o com sigui que es diguin ara. El nom no fa pas la cosa. Ells només han pujat al carro per evitar ser esborrats del mapa i han tingut raó, sinó que li preguntin a en Duran i Lleida.

Any 2036
Anònim, 03/01/2016 a les 21:13
+36
-7
Any 2036
Escenario
Salón de una casa catalana.
El nen diu: papa que paso el 3 de enero del 2016.
El pare respon : mira fill, perdón hijo, paso algo de lo que no quiero acordarme, pero intentaré contestar a tu pregunta, Cataluña tenía posibilidad de crear un proceso constituyente para ser una nación, los que lo deseaban eran mayoría, por muy poca diferencia, paso que algunos de ellos no aceptaban a el presidente propuesto para iniciar el proceso, y este no se produjo. Entonces todo cambió, la nueva mayoría no estaba de acuerdo con el proceso, consecuencia de ello, hoy tenemos la región catalana que se decidió.
El nen diu: porque algunas veces se te escapa la palabra "Collons els de la cup"
El pare respon: porque los voté, siempre me arrepentire de ese día, era el 27 de septiembre del año 2015
La mare diu : vamos a cenar y dejaros de hablar de cosas prohibidas.
El nen diu: otra vez patatas mama, algún día podremos comer pollo.
Diu el pare Collons la cup¡¡¡¡¡¡¡
Any 2036
Anònim, 03/01/2016 a les 21:16
+34
-8
Any 2036
Escenario
Salón de una casa catalana.
El nen diu: papa que paso el 3 de enero del 2016.
El pare respon : mira fill, perdón hijo, paso algo de lo que no quiero acordarme, pero intentaré contestar a tu pregunta, Cataluña tenía posibilidad de crear un proceso constituyente para ser una nación, los que lo deseaban eran mayoría, por muy poca diferencia, paso que algunos de ellos no aceptaban a el presidente propuesto para iniciar el proceso, y este no se produjo. Entonces todo cambió, la nueva mayoría no estaba de acuerdo con el proceso, consecuencia de ello, hoy tenemos la región catalana que se decidió.
El nen diu: porque algunas veces se te escapa la palabra "Collons els de la cup"
El pare respon: porque los voté, siempre me arrepentire de ese día, era el 27 de septiembre del año 2015
La mare diu : vamos a cenar y dejaros de hablar de cosas prohibidas.
El nen diu: otra vez patatas mama, algún día podremos comer pollo.
Diu el pare Collons la cup¡¡¡¡¡¡¡
No volen un país per a tothom
Pere B., 03/01/2016 a les 21:19
+44
-2
La CUP s'ha definit: no creuen en el procés independentista, els molesta la seva pluralitat ideològica i social i odien a tots aquells que no pensen com ells.
Si el mes de març Junts pel Sí no treu majoria absoluta el procés haurà mort definitivament.
Déu meu quina cara de Felip V que se'ls ha quedat a aquests botiflers
Anònim, 03/01/2016 a les 21:26
+50
-3
Quina pudor de Podemos i de CNI que fa tot plegat
Hara ho entenc
Anònim, 03/01/2016 a les 21:28
+50
-4
Els de la CUP sou una colla de infiltrats del estat espanyol. Del CNI.

Us felicito perla feina ben feta.

Sou una colla de cínics per no dir altra cosa.
Noves eleccions
Anònim, 03/01/2016 a les 21:29
+41
-2
La CUP obtindrà dos diputats igual que abans que tan sols eren escorrialles.
Ens estant prenent el pel amb tres mesos d'assemblees per decidir no res.
Ana Gabriel
Anònim, 03/01/2016 a les 21:30
+45
-5
La simpatitzant del PP
Al perejaume de las 19:18
Botiflero, 03/01/2016 a les 21:37
+3
-39
¿Que me vaya al campo del español? Que te creas que un equipo de fútbol está definido por ideas politicas demuestra, a parte de una mentalidad de "poco mundo", que algo no va bien en Cataluña. Y ojito con las ofensas chavalote, que quedan grabadas... Por cierto, me sigo partiendo de risa jajajaja
Alejo Vidal-Quadras lloa la CUP.
Anònim, 03/01/2016 a les 21:43
+50
-2
Alejo Vidal-Quadras lloa la CUP.
L'expresident del PPC assegura que "la CUP ha demostrat sentit de la decència. A vegades la justícia arriba per camins estranys"

Alejo igual es farà de la CUP?
CUP,
Anònim, 03/01/2016 a les 21:47
+42
-2
Estic molt emprenyat.
Sou una colla de borbons.
Ah! feu el favor de no tocar l'estalada que l'embruteu.
Per culpa de CDC i Artur Mas ens veïem en aquesta situació.
Anònim, 03/01/2016 a les 21:53
+11
-49
Per culpa de CDC i Artur Mas ens veïem en aquesta situació.

En qüalsevol païs democràtic ja haurien resolt el problema, només calia que Artur Mas fes un pas enrera, tal com va dir, que no volia ser el problema i mira per on ho esta sent fins al limit suportable.

Deixeu de dir bestieses sobre la CUP, no els hi donareu pas lliçons d'independentisme.
Eleccions i no perdem més el temps. Posem fil a l´agulla.
Jordi Romaguera i Cubedo, 03/01/2016 a les 21:56
+39
-2
Un pas enrera, per què?. Que potser encara no n´hem fet prou?. El que cal és ara noves eleccions i els amics i patriotes com les germanes Eva i Blanca Serra -entre força altres-, que tant han lluitat per la independència de Catalunya que demanin el vot per Junts pel Sí, i si cal que els dissidents de la CUP, que són independentistes que facin un pas al costat i per només un any i mig que donin suport al President guanyador. I així Junts pel Sí, obtinguin els 68 diputats per tirar el procés endavant. Altrament tindrà raó la Carmen Chacón o Alejo Vidal que van aconsellar la CUP que no tiressin endavant el procés i per tant no investissin Mas. Bé, a part de la riota que hem estat objecte aquests 3 mesos, ara només hi ha una -la darrera possibilitat- de guanyar per majoria absoluta i assolir la llibertat nacional. La resta és continuar sense fer res. No obstant, Espanya es desintegrarà l´any 2029 com va dir Alexandre Deulofeu, segons la matemàtica de la història. Ara bé, si ho podem avançar per viure bé, val la pena no ajornar-ho. Posem fil a l´agulla des de demà.
Ha arribat un missatge per la CUP del Rei Felip VI
Anònim, 03/01/2016 a les 21:57
+45
-2
Hi diu així.
Gracias a vuestro esfuerzo por unir a España.
Sres de la Cup, os voy a proponer que acepteis la Medalla de los Borbones , de la cual se os hara entrega en los jardines reales el próximo 12 de Octubre. Día Nacional de España.
Firmado.

Felipe VI, el descendiente del que dio por el culo a Cataluña en 1714.




ecs
ñññ, 03/01/2016 a les 22:00
+43
-3
I jo us emplaço a anar a fer punyetes. I de pas m'uneixo a tots els improperis que haureu d'escoltar aquests dies. Feu fàstig.

I si Junqueras vol suplantar Mas, ho planto tot per incoherencia de JxSi.
se dicen antisistema, anticapitalistas pero no porque......
Anònim, 03/01/2016 a les 22:01
+45
-3
La mayoria de ellos tienen los bolsillos llenos de este sistema del que reniegan.
Con esta gente Catalunya seria una miseria, pero ojo a ellos nunca les faltara de nada son tambien en su mayoria de casas ricas.
Catalunya no se puede hacer con estas personas las cuales dejan a los mas pobres a la cuneta sin una proteccion que casi tenian asegurada con el Plan de Choque.
Catalunya no puede contar con gentes como la CUP por esto pido que nadie caiga en su trampa de nuevo. No les voteis mas, son protestantes por naturaleza pero lo son con mucho dinero en su libreta y te engañan para que seas tu el que des la cara pero ellos siempre estaran detras nunca dan la cara son cobardes que se esconden y no quieren responsabilidades . Te presionaran te diran que no te apoyaran pero siempre desde atras .
No les votes nunca mas, porque te traicionaran siempre.
Som-hi?
Jordi M, 03/01/2016 a les 22:04
+42
-3
Tots els enemics de la nació catalana, i quan dic tots, dic TOTS, tots sense excepció, frisaven perquè la CUP fes exactament el que ha fet. Però això no significa que els enemics de la nació catalana l'encertin. Tot el meu rebuig a la CUP ja d'entrada per la seva ideologia i sobretot per això d'aquests darrers mesos, tanmateix, jo no n'estic tan segur, que unes noves eleccions siguin pitjor opció que formar govern en les actuals circumstàncies.
tot té un límit!
Anònim, 03/01/2016 a les 22:09
+36
-3
No és que tingui molt de plaer a citar el Financial Times, però té raó: "hi haurà més oportunitats"? A França, llegiu-ne els titulars "sense majoria, cap a eleccions" i Itàlia "stop a la independència". Per tant, això està clar. El rival principal que tot ho bloquejaria amb una unió entre JxSí i CUP s'està fregant les mans de l'alegria. Òbviament, no oblideu que a Madrid això és una victòria, i molt gran. Recordant a l'Arrimadas "president, convoqui eleccions" (27-S a la nit). Felicitats! Us heu lluit. Dubto molt que la pròxima V sigui tan existosa. Perquè... òbviament, això tornarà al setembre amb noves manifestacions al carrer. Tindrà l'independentisme capacitat per mobilitzar-se altre cop? Ja són tres fiscos, dubto que aquest tercer, el poble català el perdoni. Tenim paciència, però tot té un límit!

PD: amb aquest teatre per no res, esteu avocant a la Decadència versió 2.0 més exterminadora de la història de Catalunya. S'afanyaran a eliminar-nos, tingueu-ho clar.
Cop d´estat
Jaume I, 03/01/2016 a les 22:09
+41
-6
Antonio Baños era partidari de la investidura del Mas,les CUP de Girona eren partidaris d´investir el sr.Mas,les CUP del Maresme eren partidaris de la investidura del sr.Mas.Quants més hi han?COLLONS FOTEU UN COP D´ESTAT A LA DICTADURA DELS ENDAVANT I GABRIELAS.CATALUNYA US NECESSITA SIS DIPUTATS VOSTRES QUE VOTIN QUE SI.
De pàrvuls
Paterfamiliae, 03/01/2016 a les 22:10
+40
-2
Apa macos, per que no aneu a fer les següents assemblees al pati d'una escola, d'on no hauríeu de sortir fins que us comporteu com a persones adultes?.
M Carme
Anònim, 03/01/2016 a les 22:10
+38
-3
Quan el 27S es va guanyar per 72 diputats independentistes al Parlament de Catalunya ningú va preveure els moviments soterrats per fer fallida el procés de INDEPENDÈNCIA al Principat de Catalunya. Aquests moviments – espanyolistes, lerrouxistes i botiflers- son el pòsit des del 1931 i d’una mal tancada transició després del franquisme. La CUP ha servit a aquests moviments amb la disfressa de la política social i els ha donat la victòria com enemics de Catalunya abrandant-se, a més, amb la persona del President Artur Mas de forma visceral, irracional i antilògica, negant la evidència històrica que és l’únic càrrec institucional que ha comprés, entès i emprès les convocatòries i els resultats de les urnes catalanes.

El President de l’ANC ha demanat perdó per haver demanat el vot tant pels JxSI com per la CUP. No sabia que la CUP estava pagada pels enemics de Catalunya, tant de fora com de dintre? No sabia que la metodologia de la CUP havia començat en l’okupació d’entitats veïnals i d’altres destruint amb el seu fals assemblearisme l’ordre democràtic legal?

La incoherència de la CUP està en defensar el procés independentista i anar en contra d’ell amb arguments qualificats d’inviables i demagògics. Només utilitzen arguments de contrapoder amb posicions dissidents i radicals atribuïbles a dictadures d’esquerra sense arrels de país. La FAI-CNT ja va existir i actuar el 1936.

Hom té una certa edat i ha viscut tota mena de lluites a Catalunya, però mai una tant alta traïció com la de la CUP i seguidors.
Es pot confirmar, al dia d’avui, que l’espanyolisme i anticatalanisme està format per: PP, PSC-PSOE, CUP, IC-EUa, UDC, C’S, Podemos, Barcelona en Comú, Catalunya si es pot, Sociedad Civil Catalana, FAES i tota mena d’organitzacions de tall unionista espanyolista. El seu visceral odi a Catalunya i als catalans es cada cop més evident i més agreujant, fins el punt de convertir Catalunya en una colònia permanent, sotmesa a la injustícia espanyola i als càstigs preparats amb premeditació.
Tanmateix, tots els qui vam votar per tirar endavant el procés independentista (Junts pel SI) i (Democràcia i Llibertat) hi som, i com a part integrant d’aquest, continuaré amb més força que mai la lluita, que en el meu cas porta més de 50 anys, per enderrocar la botifleria i la “unidad d’Espanya”.
N'estem orgullosos de que un projecte basat en la rancúnia l'odi, la venjança i l'enveja com es el lerrouxisme espanyolista d'extrema esquerra de la CUPODEMOS haja triat Espanya,
Anònim, 03/01/2016 a les 22:11
+40
-3
N'estem orgullosos de que un projecte basat en la rancúnia l'odi, la venjança i l'enveja com es el lerrouxisme espanyolista d'extrema esquerra de la CUPODEMOS haja triat Espanya, el lloc natural per la bogeria extremista ideològica de qualsevol mena= l'imperialisme d'esqueres o de dretes= amb el puny tancat i la mà alçada= la mateixa ideologia és.
Gabriel's ClUP
ncvb, 03/01/2016 a les 22:13
+46
-3
L'espectacle del Gabriel's ClUP avui ha estat realment penós.
No vull veure més aquests impresentables.
A veure si en Baños, ja des de fora, ens explica el merder que hi ha hagut per arribar a aquesta degradació. Va, Baños, sigues valent: aquesta és la teva com a periodista, p.e. "Quan Gabriel no és un arcángel"
"100 dies de mentides" " La praxi de la contrarevolució, cobrant" "Quan ens vam perdre"...etc.
D'acord
Pato, 03/01/2016 a les 22:25
+8
-24
D'acord un pas enrere o al costat de Mas, però després de convocar noves eleccions pel març i aviam amb quina cara es queda la CUP, que peer altra banda ha demostrat sobradament que de política ni i enten un rava. com a mínim podría donar llibertat de vot ebn els seus 10 diputats i segur que la propia dirección s'enduria una sorpresa ben desagradable per les seves tossuderies.
Promesa electoral
Anònim, 03/01/2016 a les 22:32
+40
-3
Algú pot demostrar-me que el "no a Mas" és una promesa electoral de la CUP?

En el programa electoral de la CUP penjat a la seva web no es diu res al respecte.
Hara ho entenc
Anònim, 03/01/2016 a les 22:37
+27
-5
Els de la CUP sou una colla de infiltrats del estat espanyol. Del CNI.

Us felicito perla feina ben feta.

Sou una colla de cínics per no dir altra cosa.
Gracies CUP
Duran Lleida , 03/01/2016 a les 22:38
+31
-3
M'heu donat un altre oportunitat per viure de la politica, j'ha m'han trucat de Madrit per dir-me que estan contents.
Fotem-los fora ..................
Anti-sistema, 03/01/2016 a les 22:48
+33
-3
............ del sistema que paguem tots els treballadors. Fora de l'educacio, la sanitat, l'assistencia social i per damunt de tot cal fer-los fora de la politica.
Que es guanyin els calers treballant a la privada i si no s'ensurten,...........
Que els moqui la iaia castellana.
No tinc paraules...
rabo de toro i el pastisser, 03/01/2016 a les 22:49
+34
-3
Dia profundament trist, gairebé fins les llàgrimes. Ja estava molt clar des de feia setmanes, al llarg de les quals ha quedat palès que amb aquestes mediocritats sectàries no es pot ni creuar el carrer, encara menys anar a la independència. Però no és menys dolorós quan es confirma.

Ara ens correspon als patriotes, fins i tot als patriotes que han votat les CUP, triar si abaixem definitivament els braços o encara lluitem al març pel nostre país. El complex de perdedors només es guareix guanyant, i es guareix, el Barça n'és prova. Visca Catalunya !


Eleccions
Aureli Solsona, 03/01/2016 a les 23:00
+29
-1
Quins seran els nous el.legibles de la CUP a les noves del març? O repetiran les mateixes cares.
Fins els pebrots
Anònim, 03/01/2016 a les 23:03
+2
-17
Pensava que ho teniem més a tocar que mai, però com veig que no és així i pel que sembla votar independentista no porta enlloc (perqué algúns així ho han volgut), a les properes eleccions penso votar Platafórma per Catalunya o algúna cosa per l'estil.
Deixeu-vos d'analisi i lamentacions
Anònim, 03/01/2016 a les 23:23
+8
-2
Aixo es de riota i xarlotada.
Berlanga, Pitarra, Paco Martinez Soria, Gila i uns quants mes no ho haguessin fet millor.
¿Qué quieren?
Anònim, 03/01/2016 a les 23:50
+24
-4
Quieren una Catalunya socialista, es decir una dictadura. El capitalismo puede existir bajo regímenes: dictatoriales, democráticos, socialdemocráticos, teocraticos, incluso pseudosocialistas ( la China), etc.... Pero la única forma de mantener un Estado socialista es la dictadura del partido único. Dicen que han tomado la decisión democraticamente, nos deben tomar por tontos, las asambleas se cocinan, los dirigentes manipulan, y finalmente sale lo que la dirección quería desde el principio. Dicen que propongan otro candidato, para qué, para perder 3 meses mas, de los que ya no se dispone. Por otro lado si tenemos una mayoría independentista es gracias a la decisión de CDC, por lo tanto de Mas, de dejarse de monsergas e ir a la independencia, sin CDC y Mas, el "Procés" no existiría. La CUP no quiere la independencia quiere hacer la revolución socialista, quiere todo el poder, como en Rusia: todo el poder para los Soviets, imponer una dictadura impresentable ante el mundo, de miseria y hambre. Mejor nuevas elecciones y ha seguir luchando por una Catalunya independiente, democrática, y socialmente avanzada, nada de dictaduras al estilo sovietico.
Us heu ben lluït
Anònim, 03/01/2016 a les 23:52
+26
-4
Els cupaires no heu estat a l'alçada del país.

Per aquest motius us condemna gairebé tothom a Catalunya, amb tanta ràbia, frustració i desencís, a la xarxa i a tot arreu, com podeu veure (inclosos molts dels vostres votants).

Teniu el consol que Espanya, la caverna, els unionistes purs i els unionistes-federalistes, us aclamen...
Que us costava?
Anònim, 04/01/2016 a les 00:04
+31
-3
Que us costava investir a Mas 18 mesos, acabar una etapa i després eleccions en un marc totalment nou?
Em sap greu, l heu cagat molt pero molt...i el poble us castigarà..i ho sabeu!
ANTISISTEMA?
Anònim, 04/01/2016 a les 00:22
+37
-3
I L'ANNA GABRIEL AMB
UNA XAQUETA SUPERDRY?
De 150Euros?
A que cony jugan?
Si la cup hace mejor la faena para que votar pp o c's?
cup ecs!!!!, 04/01/2016 a les 00:22
+1
-17
Amb eleccions tenim;
Junqueres president.
ciudadanos en caiguda lliure.
Els traidors botiflers de la cup sense ni grup parlamentari.
I anem fent sense presses fins al 2029 quan es produirà la independència tal com va predir el savi Deulofeu.
Tranquils, la piràmide generacional és independentista.
Idees
Anònim, 04/01/2016 a les 00:56
+24
-0
Si us plau, escolteu el President Joan Rigol. Deixeu-vos aconsellar per la seva saviesa. Partits polítics que esteu a favor del dret de decidir i societat civil, poseu-vos d'acord, busqueu la transversalitat i tingueu sentit d'estat. Tard o d'hora hi ha d'haver UNITAT de TOT l'independentisme. Hi haurà un moment en el que haurem de desobeir l'estat que ens prohibeix fer el referèndum, i hi haurem de ser TOTS, sense condicions i sense matisos.
Penseu més en tot allò que ens uneix. Planifiqueu bé les properes eleccions i deixeu d'improvitzar. Necessàriament, les properes eleccions hauran de ser un plebiscit. Senyor Junqueras, no caigui en la temptació d'anar per separat i no vulgui recollir el fruit del seu seny abans d'hora. Companys de la CUP que realment esteu a favor de la independència, busqueu la manera de poder sumar-vos en un projecte d'UNITAT. Independentistes de Podem, senyora Colau que va votar SI-SI, demostreu que el que vàreu dir sobre la capitalitat del nostre país va ser un error. Les properes eleccions han de tornar a ser excepcionals. No podem fer com a les eleccions generals. Continueu Junts i tothom ho entendrà. Creieu-me. No en dubteu.
aquests nois....
calongi, 04/01/2016 a les 01:06
+31
-1
Aquests nois i no tan nois de les cups han quedat marcats de per vida
Si la CUP perdes la meitat dels seus vots
Enric TGN, 04/01/2016 a les 01:10
+33
-0
i aquests anessin a parar a JXS( pel costat d'ERC),aplicant la llei electoral a cada demarcació JXS aconseguiria la majoria absoluta amb 69 escons i la CUP es quedaria amb 3. D'aquesta manera es podria formar un gover independentista.
CDC
Anònim, 04/01/2016 a les 01:47
+6
-28
Es el partit de Jordi Pujol , el cap de la família que mes diners ha robat a l'historia de la democràcia , ei , i no independentista. Artur Mas era el seu escollit i fidel escuder. Les retallades han fet mal a molta gent , si a això hi afegeixes tots els xantatges que ha fet Mas a tothom durant el procés , trobo lògic que la CUP hagi decidit NO.
Simplement , no se'n fien....
Que Poble Lliure s'escindeixi
Anònim, 04/01/2016 a les 06:51
+32
-0
Cal demanar que en Baños, l'Albert Botran, en Julià de Jódar i potser algun altre votin que si. Mitja CUP està pel SI, per que aquests diputats no poden representar al 50% de la militancia votant SI?
Oriol Harpo Junqueras
Els silenCiUs d'ERC, 04/01/2016 a les 07:25
+26
-4
ERC primer tenia candidats que parlaven català (Carod)

Després va tenir candidats que parlaven castellà (Rufián)

Ara, té candidats que simplement no parlen (Junqueras)




La cup
Anònim, 04/01/2016 a les 07:53
+24
-0
Una imatge val mes que 1000 paraules.
Més que mai som dos pobles
Jordi M, 04/01/2016 a les 08:37
+15
-0
Molt més amunt un post surt al pas dels que interpreten la traïció a Catalunya d'aquests impresentables que avui reben aplaudiments i justificacions de tots els anticatalans, com el compliment d'aquell pronòstic d'Aznar. Té raó. Aznar no pronosticava la divisió entre independentistes. Però tampoc la pronosticava entre catalans, contràriament al que afirma el post. Aznar augurava just el que ha acabat passant. O sigui lerrouxisme. Amenaçava amb la mobilització d'una immigració ja consolidada en colonització, contra Catalunya. No, Aznar tampoc es referia a divisions en catalans.
mejor unidos
Anònim, 04/01/2016 a les 08:47
+0
-22
Gracias por vuestra coherencia, CUP. Ya sé que muchos no lo entienden, pero nosotros sí, expulsemos a Mas y a los capitalistas, unamonos a Podemos, ellos si que son independentistas, no Mas, y lo han demostrado, unidos seremos mas fuertes. Si, Podemos!
Vergonya de gent
Edgar D., 04/01/2016 a les 08:50
+18
-1
Fa fàstic que portin l'estelada. Uns tenen la ment tancada i altres són comprats per el CNI.
Mai mes....
Pepbcn, 04/01/2016 a les 09:11
+17
-0
Mai mes un vot meu per aquests espanyolistes,tres familiars meus us van votar per simpatia per fer força i s'ha con-seguis la fita de la independència. Aquest mati tinc d'explicar als meus fills que la CUP un partit a favor del espanyolisme ha tirat enrere el seu futur,FALSOS...
Abans creia que el sr Mas ens trairia ,encara que no m'agradi lluitava per la independència,pro heu sigut vosaltres des-de dins de la nostra casa..La CUP..ni somiant esperava ixo,us feia mes llests,aquests espanyols que contaven amb vosaltres han encertat amb el pronostico per ixo sols tenien que esperar...TRAÏDORS al vostre pais,perdo no,no heu sigut traïdors perquè el vostre pais es ESPANYA.....
Som-hi!
Jordi M, 04/01/2016 a les 09:18
+17
-0
En bona mesura, el problema per la investidura parteix del fet que els enemics de la nació catalana van assegurar la jugada en campanya, a còpia d'exigir una i mil vegades explícitament a la CUP el compromís de no facilitar la presidència d'Artur Mas ni mitjançant l'abstenció. Aquella pressió, que, per cert, la van fer els mateixos que ara repeteixen com lloros la imbecil·litat del dit 'pressingCUP', aquella pressió comptava amb què qualsevol dubte, qualsevol tebiesa en la resposta negativa, hauria estat aprofitat pel sistema en favor de Podemos. La resposta de la CUP potser va salvar-nos la majoria absoluta. Però ara el sistema s'ho cobra obligant la CUP a complir-la, pobra d'ella que no ho hagués fet. I pobres també de nosaltres, que haguéssim tirat endavant el procés en aquestes condicions tan precàries. Va, vinga, no hi donem més voltes, fem que l'experiència ens serveixi de lliçó i encarem les eleccions amb moltes, moltes lliçons apreses.
No crec que es presentin al Març
Josep de Biosca, 04/01/2016 a les 09:21
+20
-0
sabent que no treuràn ni un escó, estic segur que no es presentaran com a CUP, potser camuflats dins d'una coalició pro-espanyolista potser si...
per molts anys
cantarella, 04/01/2016 a les 09:33
+6
-0
La democràcia s´entén malament. S´entén com un exercici de confrontació de faccions, els uns contra els altres, veient al titular de l´escó del costat, com un contrari. Els partits només pensen en els seus. I no és així: la democràcia és un exercici per prendre decissions civilitzadament, pensant en el bé de tots. I per això, s´han de llegir els resultats electorals, en global, en general, fent un cop d´ull de com la societat està posicionada, per a partir d´aquí, actuar en conseqüència, respectant la decissió dels ciutadans. En el cas de Catalunya, és clar que JxS va guanyar. I ells sempre van posar un candidat d´esquerres per després optar per un president lliberal. Aquesta era la proposta trasversal, i aquesta va ser la opció acceptada majoritàriament pels catalans. A partir d´aquí, ho sento molt, però la CUP s´ha equivocat, doncs no ha respectat la voluntat dels catalans, i han pensat només en ells. I ells només són 10 diputats. És clar que són anti lliberals i anti capitalistes. Però la seva opció no és la majoritària entre la societat catalana. Tot plegat, una concepció ben distorsionada de la democràcia, imposant el seu criteri a la resta. Era tan fàcil com acceptar Mas, donar dos vots i abstenir-se la resta. I a partir d´aquí anar donant suport, o no, en funció de cada llei , o de cada pas cap a la sobirania. Una gran decepció. Però en fi, ara la maquinària de l´Estat es posarà en marxa contra Catalunya, i vindràn anys durs. Potser la CUP llavors se sentirà còmode anant de víctimes, i parlant de l´Estat opresor espanyol i feixista. Jo ja estic cansat d´anar de vícitma. Ara teniem la oportunitat d´anar a la nostra, de no haver de dir mai més "Espanya ens roba" i de no reivindicar cap sobirania, sino d´exercir-la amb plena responsabiliatat i celebrar-la. Jo tenia ganes d´allò de "Governem-nos" (¿oi, cupaires?). Però veig que ens continuaran governant. I per molts anys. Doncs això, senyors de la CUP: per molts anys, felicitats.
Politburó??
Raim on de Penyafort Trencapins i Castelltort, 04/01/2016 a les 09:53
+12
-0
1) La CUP ha decidit no fer política. Prova: Acceptem pacte però si no hi ha en Mas
2) La CUP no és democràtica. Proves: a)Ràpidament van dir que no es podia fer una DUI perquè no hi havia prou vots (bravo), però no accepten que ells tenen 0,3 milions de vots mentre que en Mas en té 1,6 de milions b) L'assemblea no ha pres la decisió (es podia haver fet una quarta, cinquena ... votació el 27S). Qui ha pres la decisió ha estat la "direcció" (hi poso cometes no sigui cas que s'ofenguin per haver-los etiquetat com a direcció)

Conclusió: No vol fer política i la democràcia l'espanta.
Corol·lari: Ja ho sabíem oi? Son així.
Ara direu que son així els de la "direcció" ... que hi ha molta gent al territori que no és així. D'acord, però aleshores ... tenim un politburó.

CUP pixeu fora de test
Anònim, 04/01/2016 a les 10:09
+16
-0
Qui ha de fotre fora el Mas és la ciutadania amb votació democràtica, no quatre que es creuen els reis del mambo.
Politburó??
Raim on de Penyafort Trencapins i Castelltort, 04/01/2016 a les 10:11
+10
-1
1) La CUP ha decidit no fer política. Prova: Acceptem pacte però si no hi ha en Mas
2) La CUP no és democràtica. Proves: a)Ràpidament van dir que no es podia fer una DUI perquè no hi havia prou vots (bravo), però no accepten que ells tenen 0,3 milions de vots mentre que en Mas en té 1,6 de milions b) L'assemblea no ha pres la decisió (es podia haver fet una quarta, cinquena ... votació el 27S). Qui ha pres la decisió ha estat la "direcció" (hi poso cometes no sigui cas que s'ofenguin per haver-los etiquetat com a direcció)

Conclusió: No vol fer política i la democràcia l'espanta.
Corol·lari: Ja ho sabíem oi? Son així.
Ara direu que son així els de la "direcció" ... que hi ha molta gent al territori que no és així. D'acord, però aleshores ... tenim un politburó.

JAJAJAJA
Anónim, 04/01/2016 a les 10:56
+4
-10
Una pregunta a els votants de junts pel si

Qué es mes important la independencia o Artur mas?

Tant difícil es cambiar de candidat
Un candidat que era el 4 de la lista
Les meves teories sobre aquests botiflers
Anònim, 04/01/2016 a les 11:15
+12
-1
Tinc dues teories sobre la decissió d'aquests botiflers, que poden ser perfectament compatibles...:

1) Que s'hagin venut a algú. Els deuen haver pagat el que no està escrit per negar-se a investir Mas. Qui? Fem volar la imaginació...En política, de més verdes en maduren...

2) La tardança en la decissió per decidir sobre l'investidura de Mas pot obeïr a voler esperar els resultats de les eleccions escanyoles i veure la força de l'extrema esquerra de Podemos i els seus partits satèl.lits autonòmics. Al 20-D a Catalunya recordeu que van ser els guanyadors...Qui no us diu que al Març aquestes rates s'ajunten amb una candidatura de Podemos - atenció, liderada per Ada Colau - per guanyar les eleccions catalanes.
la CUP coherents? Españoles no riais!
l'anònim de Harlem, 04/01/2016 a les 11:32
+11
-1
Per part d'alguns "llestos" s'ha dit que són coherents.
Coherència la CUP? Fotre enlaire el procés soberanista és coherent? Quan eren els més radicals de boqueta i per això van tenir tants vots?
A vosaltres us han votat molts fills de convergents i jovent en general ja que us presentaveu com els nacionalistes més radicals i tenien por que el president Mas arribés un acord no indenpendentista amb Espanya. CUP heu perdut una immensitat de vots.
Nota : ESPAÑOLES! No os riais ni esteis tan contentos que eso no se ha terminado.
Magnífico análisis de lo que ha sucedido. El PP ya empieza a estar "cagado" con lo que pueda suceder.
A veure...
Anònim, 04/01/2016 a les 11:56
+6
-1
A veure no es possible que amb deu diputats forcin programa electoral i president o una cosa o l'altre, però la CUP no cedeix en res i al final es quedaran en res. O president o reformes imposades per la CUP, sinó que guanyin unes eleccions, però l'hòstia que es fotran serà monumental, però el que faran serà unir-se amb podem i amagar la desfeta, ja ho veurem.
Crec que es el moment de pensar que no tenim una majoria per fer res important, amb el que poder es el moment de fer un passa enrere, replantejar l'estratègia i esperar a la merda de reforma constitucional que ens tenen preparada, demostrar que espanya no canvia sense cap mena de dubte i poder en aquell moment si tot s'ha fet be serem una majoria suficient sense dependre de la CUP.
totes les ideologies extremes treballen pel mateix: canviar-ho tot per a que no canvie res... treballen per l'status quo espanyol.
Anònim, 04/01/2016 a les 12:04
+9
-1
totes les ideologies extremes treballen pel mateix: canviar-ho tot per a que no canvie res... treballen per l'status quo espanyol.
No us presenteu al Març
Sergi M., 04/01/2016 a les 12:25
+11
-1
Cuperos si no us presenteu al Març fareu un favor al païs. Penseu que no treureu més de dos escons.
jo dic que ...
Anònim, 04/01/2016 a les 12:27
+12
-1
El sacrifici de Junts pel Sí per Catalunya no ha de caure en el buit. Si hi ha properes eleccions al març la CUP ha de ser escombrada del parlament.
por
Anònim, 04/01/2016 a les 12:32
+11
-0
Quan veig la gent del meu poble afiliats a la CUP m'entra pell de gallina.
ferms.
Anònim, 04/01/2016 a les 12:36
+10
-0
Ni un pas enrere. La independència es possible. Cada dia hi ha més veus de polítics i intelectuals a Europa que ho corroboren.
enganxats al poder
Anònim, 04/01/2016 a les 12:49
+3
-4
"si veig que soc un obstacle perque el proces tiri endavant faré un pas enrera"
Artur Mas
la CUPODEMOs: ese gran partido político español con sentido de estado español= impedir la independència de Catalunya fent valdre la divisió agonista esquerra-dreta.
Anònim, 04/01/2016 a les 12:49
+8
-1
la CUPODEMOs-CNI: ese gran partido político español con sentido de estado español= impedir la independència de Catalunya fent valdre la divisió agonista esquerra-dreta.
Menys culpar i més actuar; eleccions pel Març.
MBA, 04/01/2016 a les 13:05
+4
-0
La CUP ha deixat constància de la seva creença en que una minoria ha de decidir sobre la majoria. Sí, ells es mantenen fidels a les seves paraules, però avantposar la coherència a la voluntat del gruix de la població independentista és una mostra del seu rostre, per a molts desconegut fins ara.
Milers de simpatitzants es penedeixen d'haver dipositat la seva confiança en un partit que, abans de les eleccions, deixava clar el seu compromís amb el procés.

Ara, passen la pilota a JxSí en un foll intent d'espolsar-se la culpa de ser tan obtusos, acusant la formació de Mas d'immobilisme i personalisme. Hem de renunciar els 2 milions de persones que volem a Mas com a líder del procés? Ens hem de resignar a canviar la nostra voluntat, la voluntat de la majoria, per un grapat d'egoïstes, per molt coherents que siguin? Mai. Demanar que la majoria canvii la seva voluntat i intentar vessar la culpa en aquells que han rebut la seva confiança és un acte que posa en evidència les ànsies de poder d'un partit que sortirà molt perjudicat del seu últim moviment.
Accepto la coherència dels militants de la CUP, la seva lluita per seguir fidels als seus pensaments, però el moment i la crida popular haurien de passar per sobre de tot orgull i compromís amb un mateix, més encara quan part dels seus votants (i militants!) es posicionen a favor de la investidura de Mas. Estem decidint un govern que porti el moviment, no que imposi una estructura d'Estat inamovible! Ja cercareu el poder quan siguem independents, ja tindreu el vostre vot anticapitaliste i antisistema! Ara deixeu-vos de coherències i lluiteu per mantenir la unitat!


Imagineu un escenari en el que Mas fes un pas enrere per aconseguir el suport dels cupaires. Què passaria quan s'haguèssin de prendre decisions pel que fa a com dur a terme el procés? Sempre es dependria del vot del partit que ara ha fallat al moviment. Construïr un nou Estat depenent d'un element anticapitalista i rupturista, reaci al pacte i potencialment desconegut, és edificar sobre una base inestable.

Opino que el que s'ha de fer és reforçar els ànims, encoratjar els cors i caminar cap a unes eleccions que resultin en el triomf del procés, doncs anar sempre arrossegant un condicionant només farà que ralentitzar y aturar el moviment cap a l'Estat independent, tal i com podem apreciar en aquest mateix instant.
la !!*!!
Anònim, 04/01/2016 a les 16:27
+5
-0
Em pregunto de que reia la presumpte llcda. en psicologia vegetal.
La joveneta aquesta que surtia...
Esparver de ponent, 04/01/2016 a les 16:39
+5
-0
a la roda de premsa, de què coi somreia tota l'estona? és que hi havia algun motiu per a mostrar-se cofoi en el ridícul profund i lamentable, en l'actitud rància i putrefacta, de la CUP?
Ah si!
Anònim, 05/01/2016 a les 02:35
+1
-0
Jo emplaço a la CUP que faci un pas endavant i dimiteixin els nou diputats que queden.
jo dic que ...
Anònim, 05/01/2016 a les 09:29
+0
-0
Com diuen en castellà " no ha mal que por bien no venga ". Hem après una gran lliçò. Ens veuerem de nou al març ?. En tot cas ho tinc més clar que mai : Visca Catalunya lliure, i de pasada lliure de paràsits.
jo dic que ...
Anònim, 05/01/2016 a les 09:59
+0
-0
S'ha arribat a movilitzar per a l' independència més gent que mai, fins i tot a gent de dretes de "tota la vida", i qua ho tenim a tocar venen els esgarriacries de sempre, la FAI, amb les seves envejes de sempre, amb les seves intransigències de sempre, amb la seva mala llet de sempre, amb el seu mal cap de sempre. S'ha de ser molt baix de sostre per fotre per terra tanta feina i tant esforços. A la merda la CUP i la mare que els va parir !.