Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto

Per un cartell, per una paròdia... tenim un conflicte

«Per un cartell, per una paròdia, tenim un conflicte de mil dimonis que suposa trencar la normalitat de la ciutat per un llarg període de temps»

| Actualitzat el 25/02/2015 a les 11:54h
No envejo el paper que li toca fer a l'alcalde de Solsona. Des d'aquí vull trametre-li el meu suport personal, i també el del PSC com ja ha fet la candidata Yasmina Valderrama. 

Tots els qui coneixem el Carnaval de Solsona, com molts altres del país i del món, sabem que té en la provocació i el trencament de regles, una de les seves cartes d'identitat. I fa de molt mal fer pensar que es poden posar barreres o traves a determinats esdeveniments dels quals no es pot controlar tot el que passa. 

Per un cartell, per una paròdia, tenim un conflicte de mil dimonis que suposa trencar la normalitat de la ciutat per un llarg període de temps, amb un final imprevisible. Si imperés la prudència i la no utilització dels fets com a arma política, el problema es podria resoldre en poques hores. És el que tots volem i desitgem. Bé, no tots, pel que de moment podem veure en els mitjans de comunicació.

Per uns actes de Carnaval no s'hauria d'anar mai als tribunals. És un pèssim precedent que ha de servir per no repetir-lo mai més, i menys a Solsona on el Carnaval ha esdevingut un símbol d'innovació, originalitat, vivències úniques i ressò mediàtic arreu del país, i fronteres enllà. Així ha de continuar en el futur,deixant enrere la mala experiència d'aquest any. 

Tots els responsables del Carnaval afirmen no ser autors del cartell polèmic, com tampoc haver volgut trencar cap mena de convivència ni tolerància. Faig meves les paraules de la candidata socialista, Yasmina Valderrama, en el sentit de tenir total confiança en la Comissió i de creure en els seus raonaments. No tenim per què dubtar de la seva paraula i hauria de ser motivació suficient com per retirar denúncies i no emprendre cap acció jurídica de conseqüències imprevisibles. No és lògic ni oportú demanar als jutges ficar-se en valoracions sobre què és fa, què es diu, en uns actes esbogerrats com els d'un Carnaval.

Per qui no conegui el Carnaval li pot semblar fàcil supervisar i controlar la multitud de persones que venen d'arreu del país. És impossible. Potser en llocs on el Carnaval és més petit i menys concorregut, seria viable, però no a Solsona que ha esdevingut punt de trobada de centenars, de forans cada dia que dura. Això comporta situacions que s'escapen del control o supervisió de la Comissió i aquest és el cas, segons ells mateixos afirmen.

No deixem, doncs, que un fet puntual com aquest es converteixi en conflicte. Ni els membres de la Comissió ni l'Ajuntament de Solsona no es mereixen el greu problema que tenen al davant. Tinguem present el circuit que ha començat si ningú el trenca: contractar serveis jurídics, presentar documentació, justificar comportaments, investigar autor o autors desconeguts del cartell, valorar sermons, estudiar continguts de declaracions a mitjans de comunicació o a particulars, etc, etc. 

Som a temps de trencar aquesta dinàmica, mitjançant una retirada de totes les denúncies presentades, apostant per la proposta de l'Alcalde de Solsona, de prendre nota de les incidències passades, per evitar la seva repetició en el futur. No convertim una mala actuació en un acte deliberadament ofensiu. Tinguem ànima de Carnaval uns dies més, i girem pàgina a una polèmica que fa mal a totes les parts. Solsona és la capital d'un dels millors Carnavals de Catalunya i més enllà. Tots els qui estimem la ciutat volem que així sigui per molts anys més. Fem possible aquesta voluntat, i la via adequada, és la retirada de denúncies amb el propòsit d'intentar evitar casos semblants en el futur. 

COMENTARIS

CARNAVAL
EAMILLS, 25/02/2015 a les 12:30
Curiós, i com sempre embolicat i dfícil escrit del Roma.
Comencem dient que desconec el Carnaval de Solsona (igual que suposo que ell el desconeix, perquè la gresca no li va). I tampoc conec les circumstàncies que explica de una denúncia. Evidentment una denúncia, sempre té que ser molt meditada, i ben fonamentada, i mai fer-se servir de eina política.
Dit això, entrem en el que diu ell:
Parla de que això serà una despesa. ¿ A cas no es cansa ell de fer despeses Jurídiques en el seu Ajuntament, que des de 2005 fins 2013 han suposat una quantitat de 241.000 euros???
i el pitjor, es que per les seves suposades mal i fetes, fan que això continu-hi i continuarà. La feina de papers, documents, justificacions, etc. etc., son inherents als Ajuntaments. Per tant: a callar. Referent a la Investigació, qui denuncia ho dona per investigat, i la feina de comprovació es de la policia judicial, no pas de l'Ajuntament
I com pot tenir la barra de dir que es retiri la denúncia ?, si ell no es art ni part. I a més el que faci, hagi fet, o farà l'Ajuntament de Solsona, ell no hi pot ni opinar. Molt menys pontificar.
QUÈ HAVIA DE PASSAR EL DIA 18 ???
Anònim, 26/02/2015 a les 10:47
Ke havia de passar el dia 18 ? kins anuncis va prometre ? era per carnaval o per altres temes ¡¡¡¡
per a E. Amills
Anònim, 26/02/2015 a les 18:22
Mes enllà dels vostres afers personals, personalment t'asseguro que em faig un fart de riure amb els teus escrits fotent-li canya al Sr. Roma.

Certament, si no fos pels teus comentaris, a aquest Roma ningú li diria res.

Dit això, torno a la feina. Salut!!
Un gra massa.
Anònim, 26/02/2015 a les 19:43
Bé, em sembla que se n'ha fet un gra massa. No obstant, caldria dir que tot plegat és la reacció al gra massa que també s'està fent amb el tema de la independència. Quan l'ajuntament de Solsona posa una estelada a l'entrada del poble en una rotonda, imposant aquest símbol d'una part a tot un poble i pagant-la tots, n'està fent un gra massa. Quan en la Festa Major, a l'hora dels balls dels gegants, s'estèn una macro-estelada a la plaça imposant-la a tots aquells que estan allà, tant si són independentistes com si no en són, n'està fent un gra massa. I finalment s'acostumen tant a fer el gra massa i a que ningú no els digui res, que al final el gra els puja al cap i es passen de la ratlla. Quan els diuen que s'han passat, llavors ells diuen que no n'hi ha per tant, i que la democràcia i bla, bla, bla, pobrets.
UNA MICA DE SENY
Anònim, 27/02/2015 a les 09:04
A molts no ens va agradar l'arribada del Carnestoltes, i menys algunes declaracions fetes. Però és Karnaval. Dexem o correr i altra feina tenim. I si el kartell el va fer algu de fora ? I si ja tenia akesta mala intenció ???? Vale,pensem en el 2016, i diguem prou.
se sap
Anònim, 27/02/2015 a les 19:24
I si resulta que se sap qui va fer el cartell i tothom es fa l'orni?
D'ACORD AMB UN GRA MASSA
Anònim, 28/02/2015 a les 08:47
totalment d'acord amb el comentari d'un gra massa. Aki sembla que tot vaixi en una sola direcció. elpais es plural i potser que es respecti akesta pluralitat ¡¡¡¡¡
anònim 1
Anònim, 28/02/2015 a les 15:48
després de pregunta, va interrogació: ???. No pas admiració: !!!.
Lo que tenia que passar el dia 18, JA VA PASSAR !!!!!!!!!!!!!
¿EN CARNAVAL TODO VALE?
Anònim, 28/02/2015 a les 20:08
Reto a los autores de esta "gracia de carnaval" que en vez de insultar a los catalanes que no son separatistas, que son muchos, tengan el mismo arrojo para hacer ese mismo numerito en el proximo carnaval pero contra el radicalismo islamico y sus consecuencias...esos sí, como ha sido este año...pagado con el dinerito de todos, separatistas o no. (carteles, tv local, etc)A ver si teneis tanto "seny"...O mejor, dado que se recurre a la libertad de expresion a ver si se hace la misma gracieta pero contra los separatistas...puestos a reir, para reirnos todos...¿Hace?
M'HE PERDUT
Anònim, 03/03/2015 a les 09:52
totalment d'acord amb l'anonim 1 x signes interrogació. Però, ke carai va passar el dia 18 ????

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Autor
Joan Roma Cunill
Nascut a Borredà ( Berguedà), l'any 1950. Es llicenciat en Ciències de l'Educació, parla diversos idiomes. Residí 7 anys a Suïssa on compaginà treball i estudis, i on publicà 3 llibres d'ensenyament de l'espanyol per estrangers, per la xarxa d'acadèmies d'idiomes on treballava.

Retornà de Suïssa per encapçalar una candidatura a les municipals de l'abril del 79. Elegit regidor, exercí diversos càrrecs municipals fins l'any 91, en que fou elegit Alcalde, càrrec que continua exercint fins el present, amb majoria absoluta.

A Suïssa fou co-president de Casa Nostra, associació de gent de parla catalana, a la ciutat de Berna, i articulista de la revista Plançó. I amb uns quants altres catalans, fundaren la Assemblea de Catalunya a Suïssa.

Ja a Catalunya, formà part de la Comissió de Festes de Borredà, fins a l'actualitat. S'afilià al Partit dels Socialistes de Catalunya a l'octubre del 79. Elegit Primer Secretari de la Agrupació del Berguedà, l'any 1980, entrà també a la Executiva de la Federació XI, de la qual fou Primer Secretari durant 16 anys.

Candidat a les eleccions al Parlament de Catalunya, l'any 1986. Exercí de Diputat durant 4 legislatures, i presidí en una d'elles la Comissió d'Agricultura. Ponent de diverses lleis, i articulista en diverses publicacions de la Catalunya Central, ininterrumpidament durant més de 25 anys.

Actualment és President del Consell de la Federació XI (Bages, Berguedà i Solsonés), i Secretari de Política Municipal de la Agrupació del Berguedà i com Alcalde de Borredà, forma part de diverses entitats i agrupacions. També és membre actiu, com a voluntari de Creu Roja.
Predicció Solsona
dimecres
8°C  18°C
dijous
7°C  16°C
divendres
8°C  21°C
Jordi Cuixart: «La garantia del dret a l'autodeterminació passa per una vaga que aturi el país»
Jordi Cuixart, president d'Òmnium/Adrià Costa

Jordi Cuixart: «La garantia del dret a l'autodeterminació passa per una vaga que aturi el país»

El president d'Òmnium fa una crida a preservar "els drets bàsics" de la ciutadania amb una aturada que "enviï un missatge clar a la Unió Europea" | "Estem convençuts que tots els sindicats faran tot allò que sigui possible perquè aquesta vaga es produeixi i tingui un resultat històric", afirma Cuixart

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: