Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Uns domasos singulars

| Actualitzat el 09/06/2012 a les 21:04h
Els domasos singulars Foto: Ramon Estany

A Solsona és tradició durant les festes assenyalades (Corpus, Festa Major, Aniversari de la Coronació, entre altres) engalanar els balcons i finestres amb domasos. La curiosa proposta que han tingut els veïns de la casa de la Plaça Major que aquests dies té una gran bastida davant la façana no deixa de cridar l'atenció. Hi ha comentaris de tot tipus, a alguns els encanta, i a d'altres no els agrada gens. Caldrà redactar una normativa de domasos?

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Domasos
Roger Cortina Farràs, 10/06/2012 a les 05:32
Aquesta notícia ja de per si, denota una accentuada falta de temes a tractar, com alhora unes ganes irreprensibles de generar polémica allà on no n'hi ha.
Qualsevol persona amb dos dits de seny, s'adona que aquestes robes i no domasos com diu l'articulista del qual no vull perdre el temps en esmentar el nom, no són res més que una manera de manifestar l'aspecte festiu en una diada com la del Corpus en una façana la qual està en obres i com a propietari d'un pis davant l'aspecte que presenta l'edifici amb la bastida muntada i al no poder posar els domasos corresponents als balcons, he optat a nivell personal de posar aquestes robes com a una manera d'adhesió a la festa tot i l'estat que presenta l'immoble en un lloc tant característic com la plaça Major i del qual aquest any, era impossible de posar domasos als balcons.
Avui al matí he fet l'impossible pel lloc on visc i per la feina que m'ocupa aquests dies, de venir a Solsona a la 1 en punt del migdia per venir-los a posar, per venir a portar els gegants al passacarrers, per ajudar a preparar i assistir a la roda de foc i per anar a cantar la Sabatina i la Missa de 8 amb la capella del Claustre i tornar a les 5 de la matinada a la meva localitat degut a que demà em toca de treballar ja a les 9 del matí. Penso que es una falta de cortesia i de molt mala educació, de pretendre generar un conflicte amb aquest tema i al mateix temps, quant la persona que ha escrit i fotografiat aquesta "notícia" ha tingut l'oportunitat aquesta tarda mateix de preguntar-me quelcom sobre aquest "esdeveniment" de tanta rellevància.
Moltes gràcies i perdoni per haver-li donat un motiu per a perdre el seu valuós temps per la meva part, això ajuda a conèixer les persones i tanmateix no deixa de ser una lliçó de la vida.
Punts de vista
Anònim, 10/06/2012 a les 13:13
1- Es podia haver esperat a posar la bastida demà? Pregunto.
2- No cal redactar cap normativa per domasos, el que cal es posar-los.
3- A mi particularment, m'agradat l'idea de posar aquets domasos a la bastida, respectant totes les opinions.
I segeix la marxa
Anònim, 10/06/2012 a les 18:27
Els domasos m'agraden, ja que serveixen per disimular una mica la bastida, potser són una mica exagerats. Però espereu quan es treguin els domasos i la bastida !!!!!!!!!!
No t'embalis
Miquel, 10/06/2012 a les 21:17
Carai amb el sr. Cortina, crec que la polèmica l'has generat tu mateix al donar-li tanta importància a una anècdota, que no és una gran notícia, però tampoc cal desprestigiar-la tant, és simplement una curiositat que gràcies a que ha estat publicada els que no l'hem vist personalment ens hem assabentat d'aquest fet. I això és el que crec que ha de fer un diari, informar a la població.
Si, si, no t'embalis
Anònim, 10/06/2012 a les 22:18
No t'embalis Sr.Cortina, que no n'hi ha per tant. És una pura anècdota a tall de curiositat, res més, o això he interpretat jo, però clar, tu has d'anar a buscar 3 peus al gat i buscar maranya on no n'hi ha.
4 barres
Anònim, 11/06/2012 a les 10:02
Doncs a mi personalment, m'agradaven prou! Molt millor que una bastida, i a més, amb 4 "robes" talment com les 4 barres de la senyera!

Felicitats!
m'agrada
Anònim, 11/06/2012 a les 13:21
a mi m'agrada
no m'agraden!!!!!
Anònim, 12/06/2012 a les 13:48
Aquests domasos no m'agraden i penso que el senyor Cortina s' agafa les coses molt a pit. Tranquil.