Trobada Caramellaire (Arxiu)
El divendres 24 de febrer a les 19.30 hores a la Sala Gòtica del Consell Comarcal del Solsonès se celebrarà la xerrada “Per què cantem caramelles” . El docent de la xerrada serà l’historiador berguedà Albert Rumbo. Aquesta xerrada s’enmarca dins del marc dels Tallers per a la festa. Els tallers són una iniciativa conjunta del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, el SOLC música i tradició al Lluçanès, les colles de caramellaires del Solsonès i el Patronat Comarcal de Turisme del Solsonès.
La celebració d’aquests tallers tenen com a objectiu potenciar, promocionar i donar a conèixer les tradicionals caramelles que es celebren a la comarca del Solsonès, sota el marc de la Trobada de Caramellaires que es celebra cada dos anys en diferents municipis de la comarca, en funció de la colla que l’organitzi.
Tallers per a la Festa
Tallers per a la festa és un programa formatiu i dinamitzador que impulsa el Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana que oferirà un conjunt d’eines per fer possible la realització d’un projecte de creació, recuperació, millora o actualització d’una festa o element festiu, d’una determinada localitat. El projecte neix amb l’objectiu d’assolir el suport directe de l’administració, en aquest cas el Consell Comarcal del Solsonès a través del Patronat Comarcal de Turisme, amb la participació activa de grups, associacions i entitats , a través de la realització d’un conjunt d’activitats de caràcter formatiu.