Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

La pagesia es va sumar a l'aturada de país

Una seixantena de tractors es van mobilitzar per protestar per la violència policial de l'1-O

, Solsona | Actualitzat el 05/10/2017 a les 08:03h

Foto: Les Absentes


Com no podia faltar en una comarca com el Solsonès, la pagesia va fer sentir la seva veu en la jornada del 3 d'octubre, sumant-se a l'aturada de país. A les 9 del matí, una seixantena de tractors van arribar a Solsona, per participar en els actes de protesta convocats per aquest dia. Juntament amb els tractoristes, s'hi van sumar també membres de les ADFs. Després d'esmorzar a la Plaça del Camp, una onada verda, pel color de la majoria dels tractors, va sortir en direcció a la Carretera de Manresa, on pacíficament van ocupar la via i van fer sentir la seva veu. A més, van fer una marxa silenciosa fins a la caserna de la Guàrdia Civil.

Foto: Resol

Foto: Ramon Estany

Foto: Ramon Estany

Foto: Ramon Estany

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Manca memoria
Anònim, 05/10/2017 a les 09:15
Criminalitzar a la GC. Que han donat fin i tot la vida per protegir-nos del terrorisme etarra, gijadista i demés delincuents que no cumplixen la llei i fan el que els mana un jutge, no ho entenc.  ¿Que van fer els mossos la vaga  del 2012 a la  pl.Catalunya?. Ja no ho recordem, si homes on es va perdre el famós ull. Els mossos cobren de mitja 600 € més que un GC. i no han fet el que una jutge els va manar.  Si haguessin complert am la seva obligació no hauria passat tot això, tan fàcil com tancar colegis tres dies abans. Si no tenen fetge per fer complir la llei doncs que marxin que ningú els ha obligat a ser-ho. Estem a les verdes i a les madures. Jo no vull pagar am els meus impostos policia deslleial i mercenaris que no tinc segur que em protegirà. La història es repeteix al 1932 el mossos varen ser detinguts per la GC.  Cuidado !! Per traïdors a la República Espanyola. Sincerament cada dia sento més vergonya de ser Català.
Visca la terra
Anònim, 05/10/2017 a les 10:02
Tenim memoria i els que vam viure el franquisme hiha vam patir la represio de la GC no ens parleu com si fosim rucs si tingessin un minim de dignitat hiha no serien aqui.
Quin cinisme
Anònim, 05/10/2017 a les 10:05
Al de manca memoria. Tu realment trobes correcte que piquin a cops de porra a avis, iaies i a tothom que tingin a davant amb les mans enlaire en una actitud totalment pacifica? Que a una noia li trenquin els dits de la ma expresament, a un senyor li rebentin un ull, i a un munt de gent els tirin escales avall sense cap mirament? Que provoquin vora 900 ferits per realitzar un acte tan "criminal" com voler votar?? Sincerament cada dia sento més vergonya d'aquesta Espanya.
Al comentari Manca de Memoria
CarmeC, 05/10/2017 a les 10:25
Realment creus que precintant un col·legi la gent hagués dit: "Ah, doncs me'n torno cap a casa"???

I si un ciutadà trenca el precinte, què ha de fer un Mosso? Anar amb la porra enlaire per evitar-ho?

Per tant, tan si els mossos compleixen ordres com si no, els catalans ens haguéssim trobat amb la mateixa situació.
Obriu els ulls
Anònim, 05/10/2017 a les 11:48
Les mentides per molt que es repeteixin sempre són mentides el greu és que us han rentat el cervell  i no hi ha pitjor cec que el que no vol veure.
Els 800 ferits són segons metges sense fronteres 4 si 4 el del ull, la sra. Dels dits trencats  va sortir ella a TV3 declarant que es va equivocar que el que té es una tendinitis. L'avi va petir un infart i la mateixa policia el va portar al hospital. No ho van fer els independentistes tenien un altra feina. La sra. Gran diu que va caure per les escales ningu la va tirar. Manifestants am el fill de 4 anys al coll com escuts, això no més ho fan els gijadistes. I la policia ajudant-lo a aixecarse i convidan-lo a marxar. Actitud pacífica, jo he vist com tiren a terra un policia  al llensar-li una cadira, jo he vist com els hi tiren pedres, jo he vist com trinxen el coches. En fi no continuo però us esteu equivocat per seguir uns irresponsables que han fet que el poble català s'enfronti entre ells mateixos,  esteu arruïnant catalunya Banc sabadell en tres dies 16.000 milions en pèrdues. Diners en definitiva dels catalans i el honorable Puigdemont marxarà am un retiro de per vida de més de 100.000€ . Que no ho veieu, Ell i el govern  no eran a primera fila a aturar el policies. Vosaltres que sou els que pagareu  la seva irresponsabilitat. Catalans obriu els ulls per el bé del del nosre poble.
totalment d'acord: manca de memoria
Anònim, 05/10/2017 a les 12:33
Ara resulta que l’aturada general de país suposadament convocada com a rebuig a la violència, ja estava planejada i convocada per la generalitat des del mes de setembre (segons documents que han sortit de la pròpia generalitat). I òbviament el pla els ha sortit segons el previst, tot el ramat ha obeït les ordres del pastor i ha sortit al carrer convençut que eren manifestacions espontànies i la veu d’un poble (la meitat d’un poble voldran dir). Em perdonareu però ja comença a fer una miqueta de por tot això...
Al d'obriu els ulls
Anònim, 05/10/2017 a les 12:41
Si penses això , es tant senzill com anar a votar no. O creus que no tenim dret a res els que no pensem com tu? Que som 2 milions d'estupids als que han rentat el cervell??
PAC
Anònim, 05/10/2017 a les 12:42
El titular hauria de ser: la pagesia a punt de perdre les PAC
Visca Catalunya i la democràcia
Anònim, 05/10/2017 a les 12:50
Aquest que es permet escriure aquest discursos ,com si el que diu es paraula de deu,t’hauries d avergonyí de sentir te tant espanyol i tant manipulat ,Perdonam Pero ets un perfecte ignorant i tens molts maldat,parla d’aquest invent que es diu España ,un estat criminal ,lladre i sempre represo,estat que des-de la seva “unió “ mai ha acceptat la democràcia ,mai a tolerat als catalans ,hi sempre ho ha solucionat amb les armes,vergonya tauria de donar de parlar així del President Puigdemont ,hi no parla de delinqüents com el Rajoy ,Aznar,Gonzalez...
Has llegit historia ?
No ho crec,informet be,hi veuràs que es això España ,
L’estat i la seva oligarquia estan anclats sl passat,no han evolucionat perquè porten la ignorància i les dictadures al ADN
Repassa tots els president ,ministres ,militars espanyols que ens han governat ,repassa la monarquia “espanyola”,sobre tot la dels borbons ,hi despres podràs opinar ,Pero no carreguin amb mentides per defendre España,i tots els seus crims i aberracions que han fet sl llarg de la historia ,des-de els famosos Reyes católicos,fins el corrupte inútil Rajoy ....
Es un tema que hi ha molta teca a dir,....
Uns exemples per acabar ....
Don’t va treure la immensa fortuna el rey juan carlos ?
Qui esta pagant el desastre del Castor?
Quant cobren els Aznar,Gonzalez,guerra,etc,etc
Les imposicions “por cojones” mai acaben be,hi Espanya es un país fallit i un gran engany ,Pero es un estat represo,criminal i corrupte
Axó es quelcom mes que independència
Anònim, 05/10/2017 a les 12:52
Algú es pregunta com es que l'esquerra i la dreta fan pinya?

El que veiem es que una massa important de catalans diu prou des de les bases i que ja ressona en altres llocs d'Espanya i a Europa.
Les elits o clans familiars (que ves a saber des de quan maneguen la seva parcel·la) veuen perillar els seus interessos i s'estengui com una bassa d'oli.
Fins ara et feien mirar el color blau o vermell i algun gris controlat autònom, peró sigui com sigui aqui sense adonar-nos (hem destapat una caixa que no tocava) estem canviant les regles del joc que van acordar. Ara surt el autèntic poder per sobre els vermells, blaus, també els taronges i no ens enganyem, els liles.

Potser que obris tu els ulls
Anònim, 05/10/2017 a les 12:55
Tu de veritat et creus que amb la brutalitat que van actuar la policia nomes hi van haver 4 ferits? mira el que va passar a fonollosa, hi havia més policia que veïns. La policia i la guardia civil anaven amb casc, armilla i armats amb porres i escuts, la gent que defensava els col·legis no tenien res per defensar-se. Vergonya t'hauria de donar que a una persona que va anar a votar amb el seu fill i es va trobar al mig del merder, l'acusis d'utilitzar el seu fill com escut humà, si mires les imatges es veu com intena sortir del mig dels policies (per cert, ben enfarlopats que anaven)
Parlem de tractors al de les 11:48
Anònim, 05/10/2017 a les 13:13
Vec unes imatges d'un tractor arrolant un vespino.
No, no jo he vist com el vespino ha capgirat un tractor.
Consecuencies
Anònim, 05/10/2017 a les 19:54
Tot el que vulgueu les primeres conseqüències. Fets contrastats Banc de Sabadell ja han canviat la seu a Alacant. No ho sé però caixabank vol anar a Mallorca. Neu fent.
Viscaaaa!!!
Anònim, 05/10/2017 a les 23:40
Visca la guardia-civil!!! donen 1000 tombs als mossos d'esquadra!!! I cobrant molt menys que ells!!!
Ignorància
Joan JJ, 06/10/2017 a les 13:10
Aquest personatge de manca memòria potser hauria de veure la vergonya d'un fill/a per tenir un pare o mare anant a agredir a gent pacífica amb les mans enlaire en senyal de no violència.
Quanta gent són els favorables a la unitat d'Espanya? Les seves concentracions no passen de 10.000 persones? Aquesta gent és la majoria silenciosa? Ostres, doncs els independentistes paren el país i treuen al carrer més de 2 milions de persones cada 11-S, i fins i tot, més de 2 milions van a votar tot i la violència feixista dels cossos que havien de garantir la convivència.
I als covards i perdedors que parlen d'empreses i bancs... Quan tinguem un Estat, el 100% de les empreses amb la seu fiscal a Madrid, n'hauran de tenir una a Catalunya. Imagineu la muntanya de milions per Catalunya !!!
Siguem clars: no podran fer res davant un poble unit alegre i pacíficament combatiu !! Salut i república.
Manifestació!
Anònim, 06/10/2017 a les 20:50
A l'alcalde de Solsona!! Si l'alcalde de TOTS!! Li hauria de caure la cara de vergonya d'encapçalar una manifestació FALSA-PACIFICA com diu ell FALTADA TOTALMENT DE RESPECTE! Nomes anant a manifestar-se alla al davant de la Casa cuartel de la Guardia Civil!on no només es un lloc de treball sino que hi viuen families! Es patetic!!! EL unic que ha fet la Guardia Civil de Solsona es portar-se bé amb aquesta ciutat!!VISCA LA GUARDIA CIVIL!! ENCARA QUE HI HAGI GENT QUE LI FOTI!! QUE S'HI FOTIN FULLES!!!
Als qui recolzen la G.C i la seva brutalitat
jlm, 06/10/2017 a les 21:42
Està clar que qui hi posa moltes ganes d'escriure i convèncer, és qui pels fets no convenç.

Una abraçada i un petò, macus.
Guaita-te'l
Anònim, 06/10/2017 a les 22:24
Vet aqui que tu tb hi escrius macu!!!!