Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

L'alcalde de Solsona proposa una «reacció conjunta» dels 712 batlles investigats per la Fiscalia per donar suport a l'1-O

Els alcaldes de les capitals de comarca de la Catalunya Central encara no han rebut la citació per anar a declarar

, Solsona | Actualitzat el 13/09/2017 a les 16:56h
Arxivat a: Política

David Rodríguez, alcalde de Solsona Foto: Ramon Estany


ACN Solsona .- L'alcalde de Solsona, David Rodríguez (ERC), ha proposat en declaracions a l'ACN que els 712 batlles que ha ordenat investigar la Fiscalia per col·laborar amb l'1-O defineixin una "reacció conjunta" perquè, segons ell, els donarà "més força". Rodríguez és un dels centenars de batlles d'arreu del país que va signar un decret de suport al referèndum i s'ha compromès a cedir locals per dur a terme les votacions. Tot i que encara no ha rebut la citació, Rodríguez ha deixat clar que "si volen fer-nos por, que sàpiguen que no en tenim" i ha assegurat que ningú els farà moure "ni un mil·límetre de la nostra voluntat d'exercir la democràcia". Un total de 126 alcaldes de les comarques centrals consten a la llista dels batlles que han donat suport al referèndum i que seran citats per la Fiscalia. Els alcaldes de les capitals de comarca (Manresa, Vic, Berga, Moià, Igualada i Solsona) encara no han rebut la citació i asseguren que estudiaran la seva posició un cop la rebin.
Davant de l'anunci que ha fet aquest dimecres el fiscal general de l'estat, José Manuel Maza, d'ordenar incoar diligències d'investigació contra 712 alcaldes que han mostrat el seu suport al referèndum de l'1-O, el batlle de Solsona, David Rodríguez, creu que seria convenient que tots els batlles anessin "a la una" i fossin capaços de fer una "reacció conjunta". Per ell, aquesta postura seria "més raonable i ens ajudaria a tenir més força".

Rodríguez, que ha explicat a l'ACN que encara no ha rebut l'escrit de citació per part de la fiscalia, ha deixat clar que allò que han fet els batlles és "complir la Llei del referèndum aprovada pel Parlament i, per tant, una llei vigent i vàlida". "L'únic que hem fet és complir amb allò que creiem que és de justícia, que és que es pugui celebrar un referèndum", ha apuntat Rodríguez.

De fet, el batlle solsoní considera que qui està actuant il·legalment és "tant el TC, com la fiscalia com tots els poders de l'Estat". "La Llei del referèndum està basada en la legalitat internacional i també està subscrita per la mateixa Constitució i l'estat espanyol", ha apuntat Rodríguez, qui considera que "no només tenim la legitimitat per dura terme un referèndum, sinó també la legalitat".

En aquest sentit, l'alcalde republicà ha exposat que el compromís de Solsona amb el referèndum "hi és tot" i ha dit que "si no sóc jo hi haurà algú altre que ho tirarà endavant". Rodríguez ha afirmat que "si volien fer-nos por, que sàpiguen que no en tenim, perquè quan vam posar-nos en aquest vaixell ja sabíem on ens posàvem i ja sabíem qui teníem al davant".

Els alcaldes de les capitals de la Catalunya Central encara no han rebut la citació de la fiscalia

Els alcaldes de les cinc capitals de la Catalunya Central (Berga, Igualada, Manresa, Moià, Solsona i Vic) encara no han rebut la citació de la fiscalia i, per tant, encara no han decidit quina posició adoptaran a partir d'ara sota l'amenaça que poden ser detinguts en cas de no comparèixer. Els alcaldes esperen acordar una decisió de manera conjunta amb els seus respectius grups polítics. És el cas de l'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, que ja ha demanat a la CUP quina serà la posició del partit.

Un total de 126 municipis de la Catalunya Central surten al llistat que el fiscal general de l'Estat, José Manuel Maza, ha enviat als fiscals de Catalunya perquè sol·licitin la citació com a imputats als 712 alcaldes que han signat el decret de suport al referèndum i s'han compromès a cedir locals per dur a terme votacions. Per comarques, al Bages hi ha 22 alcaldes, a l'Anoia 26, 21 al Berguedà, 9 al Moianès i 48 a Osona.
 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

DUI
Anònim, 13/09/2017 a les 17:06
La DUI, ja.
ai, ai.
Anònim, 13/09/2017 a les 18:01
Aneu-vos comprant volquers, per si us entra la diarrea.
Fills dels franquistes
Anònim, 13/09/2017 a les 18:04
Com m'agradaria veure com els fills de franquistes demanant disculpes pel que van fer els seus pares i retornant tot el que van espoliar al poble, després que aixequin l'estelada si volen i ja parlarem de fer un país nou. Ens cal un punt final
Que cadascú assumeixi les seves decisions.
Anònim, 13/09/2017 a les 18:22
Els alcaldes no son nens petits, i els que hagin signat que assumeixin les seves decisions i no busquin amagar-se sota l'ala. A veure què fan a partir d'ara. Ja son grandets.
uf
Anònim, 13/09/2017 a les 19:50

Comença la frustració prevista.
Independència i democràcia
Anònim, 13/09/2017 a les 20:46
Endevant !!!
Vull que Catalunya sigui un estat ,per poder estar millor amb tot
No com ara ,corrupció ,i expoli total
Visca la republicà de Catalunya !!!
Jo no sabia
Anònim, 13/09/2017 a les 20:53
Hara vindrà el jo no sabia, jo no hi era, jo pensava. Tal i com van fer Mas, Homs, Rigau i la resta del folklore. Au valents una mica més que lla esteu aprop a veure si l'ANC també os pagaran les sancions.Os han tornat a enganyat igual que van fer els Pujols.
Fins al final
Anònim, 13/09/2017 a les 21:57
Axó va de debò, ja ha començat la ruta i no podem tirar enrere. Els tentacles del hereuers franquistes comencen a aflorar. Si ham d'anar a declarar que hi vagin.
El bó es que 712 col·lapsaran els jutjats i per estalviar-se feina volen que declarin els municipis mes grans, no senyor!! tots a fer cua per declarar i si pot ser que duri 8 hores cadascun i col·lapsar la fiscalia.


a donar la cara
Anònim, 13/09/2017 a les 22:13
Tic Tac... Tic Tac... S'acaba la ruqueria...ja seria hora ja...
desobediencia
Anònim, 13/09/2017 a les 22:16
si jo vaig a comprar al super i hem sembla que el preu no es correcte a la qualitat doncs pagaré el que a mi hem sembli, no renonec als empresaris rics que posen preus excesius. Com que veig que ningu compleix la llei jo tampoc ho faré.
a pagar
Anònim, 13/09/2017 a les 22:18
quien la hace que la pague
trist
Anònim, 13/09/2017 a les 22:20
soc un solsoni de 60 anys i sempre he hagut de complir les lleis i pagar els impostos de la ciutat pero no pagare mes. Anarquia total
alcalde de solsona
ciutada solsona, 13/09/2017 a les 23:39
doncs jo amb el meu alcalde, la consciència per davant la llei.
Força David.
Per què?
Anònim, 14/09/2017 a les 00:38
Penso que és una bona idea agrupar-se David. La unió fa la força.
Els qui passeu al davant heu fet un esforç que no us ha sigut fàcil tenint al voltant aquests voltors que fan les lleis a la seva mida.

Us admiro per la vostra valentia. La meva intenció de vot serà SÍ perquè podem canviar i fer un món millor i perquè heu lluitat pels qui no ens hem mogut gaire i us heu arriscat.

Serà un orgull arribar a bon port seguint aquesta ruta tan impecable. Que tinguem un bon viatge!

Desobediències
Anònim, 14/09/2017 a les 08:46
Els anarco-espanyolistes que bramen que ja no compliran la llei perquè el Parlament de Catalunya ja no la compleix estan fent una comparació absurda.

Principalment, perquè el Parlament sí que està complint la llei: la llei aprovada pel propi Parlament. El que s'està desobeint és la llei d'una altra entitat jurídica que es reclama superior (la de l'Estat espanyol), però que ja no es reconeix com a pròpia.

És a dir, que si aquesta tropa anarco-espanyolista vol desobeir com ho està fent Catalunya, no es tracta d'anar a una botiga i robar-ne els productes. Primer, caldria que instituíssiu una cambra representativa que us aplegués i que us reconegués com a subjectes sobirans. Després, caldria que redactéssiu una llei que digués que es pot entrar en una botiga i robar-ne els productes. Finalment, hauríeu d'aprovar aquesta llei. Llavors ja podríeu anar robant per les botigues apel·lant el vostre dret a fer-ho, mentre espereu que la comunitat internacional reconegui la legitimitat d'un parlament sobirà que s'ha creat sense lligams històrics i amb un propòsit tan noble com el del robatori.

No és certa la xifra de 700 alcaldes.
Anònim, 14/09/2017 a les 08:56
Tranquils, tot va fent la xup - xup i sabrem quants estant diposats a anar al sacrifici, quan hagin anat a declarar. De moment la xifra donada de 700 sabem que no és certa.
Al carrer
Anònim, 14/09/2017 a les 09:12
Ya era hora que el gobierno actuará ya está bien de engañar a la gente las leyes están para cumplirlas y a quien no le guste hay esta Francia.Lo que más risa da es la recolecta para pagar la sanción de 2014 de otro referéndum ilegal que lo pague Puyol con el 3% que ha robado en 25 años que tienen paraísos fiscales da para el anterior y el vigente sin nada más que añadir Viva España!!
Suport total al David i tots els nostres representants
Anònim, 14/09/2017 a les 09:47
Que cal fasin mes ja per fernos por. Ja som grandets, hem tingut una pasiensia descomunal i fins aqui hem arribat
Si no som capaços de guanyar ara, ho pagarem mol car per moltissims anys
Ara o mai. La por esta per vencerla
Parlem de calers
Anònim, 14/09/2017 a les 10:09
Els alcaldes han d'anar acompanyats de lletrat, això no és de franc i el pagarem entre tots, els que hi estan d'acord i els qui no. El desplaçament fins a Lleida es considerarà desplaçament oficial i passarán el càrrec a la caixa.
Ni és just ni és necessari.
Que paguin amb els seus calers.

franquistes
Anònim, 14/09/2017 a les 10:13
Si que hi han trolls franquistes a Solsona, tu!
Franquistes
troll anarquiste , 14/09/2017 a les 14:40
Si vols trolls franquistes només cal que et passegis des del portal del pont fins al portal del castell, hi ha un munt de canvia capes que quedaries acollonit, no fot ni 40 anys que i penjaven l'estanquera i ara tots ven col·locats a l'ANC. Sempre les mateixes famílies...
Calés
Anònim, 14/09/2017 a les 14:46
Jo, a favor del nostre alcalde i tothom qui defensa la democràcia amb unes urnes. N'hi ha que només veuen problemes de calés: el què costa això i el què la Generalitat es gasta en allò... Jo pregunto: i l'Estat? Què es gasta per impedir les urnes? Això no ho paguem tots, també?
Tinc unes ganes de fotre el camp d'aquesta Espanya opressiva...
Suport
Xavo, 14/09/2017 a les 22:58
Tot el suport als alcaldes

Demanaria a la gent que es tomi 5 minuts de reflexio avans de fer segons quin comentari, i guanyarem tots
trolls franquistes
Anònim, 15/09/2017 a les 00:22
Que be que es viu amagats a l'anonimat, eh?
Trolls
Anònim, 15/09/2017 a les 07:48
Jo veig trolls de tots colors aquí. O és que nomès els indepes podeu etiquetar els no-indepes de trolls?

Sobre el comentari d'anar a robar botigues, em sembla bé. Primer cal independència de Catalunya. Un cop tinguem això, com que Barcelona ens robarà els impostos i a Solsona veurem poques millores, demanarem la independència de Solsona (va, del Solsonès...). Mès tard, com que amb els meus impostos locals es pagaran gegants i fires que no m'interessen demanarè la independència de casa meva. Farè un referèndum amb la dona i el nen al qual nomès participarè jo votant Sí, Oc, Yes i ja serè independent (tot esperant el reconeixement d'europa). Acte seguit, sinó abans mitjançant una llei de transitorietat, aprovarè la llei d'anar a robar botigues. Visca la meva república (com deien a l'ikea)