Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Diumenge és un dels dies festius d’obertura comercial autoritzada a Solsona

Es permet als comerços obrir el dia 10 atès que coincideixen quatre festius continuats

, Solsona | Actualitzat el 06/09/2017 a les 18:17h

L’Ajuntament de Solsona recorda al teixit comercial que aquest diumenge és un dels dies festius d’obertura autoritzada a Solsona. Dissabte, en canvi, els comerços no poden obrir, atès que és un dels dos dies de festa local amb motiu de la Festa Major. D’aquesta manera, els establiments que ho vulguin podran pujar la persiana un dels quatre festius continuats, del 8 a l’11.
El calendari comercial de Solsona, distribuït per l’Ajuntament a final de l’any passat, ja recull aquesta opció, que va ser aprovada pel Departament d’Empresa i Coneixement en la Resolució del 21 de desembre, per la qual es publicaven les dates afegides o substituïdes en el calendari de dies festius amb obertura comercial autoritzada de diversos municipis.
Consens amb la UBIC
Després de consensuar-ho amb la UBIC, el desembre passat el consistori solsoní va sol·licitar a la Direcció General de Comerç substituir el 2 de juliol pel 10 de setembre per a què els establiments comercials puguin obrir al públic, així com l’1 de novembre pel 31 de desembre, donat que aquesta darrera es considera una jornada molt activa a la ciutat pel que fa al consum.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

8 i 9?
Anònim, 06/09/2017 a les 19:10
Els dies 8 i 9, hi hauràn totes les botigues tancades??? Totes, totes??? Resposta: jo crec que n´hi haurà una de oberta...
resposta a l19:10
Anònim, 06/09/2017 a les 19:33
quina estara oberta?
Bon Area
Anònim, 06/09/2017 a les 21:34

El dia 9 ,10 , 11
Bon Area obert
I altres
Anònim, 06/09/2017 a les 22:32
Hi ha botigues que tenen horari lliure
A compte?
Anònim, 06/09/2017 a les 23:00
Surt a compte obrir en dies aixi? Em semble que més d'un comerç no paga ni la llum a més de les hores que perd
Horari lliure
Anònim, 06/09/2017 a les 23:55
La botiga dels magrebins, te lliure tots els festius de l´any i obra i tanca a l´hora que volen. Per què els altres comerciants tenen una hora determinada per tancar? No ho se entendre. Voldria una clara resposta. Gràcies!
Informació
Anònim, 07/09/2017 a les 06:55
Si llegiu la llei de comerç, us informeu i potser deixareu de dir tonteríies. Igual que Bon Àrea altres botigues poden obrir els festius, no ho fan perquè no volen.
Si no es volen integrar
Anònim, 07/09/2017 a les 08:11
Si no es volen integrar, que no ho facin, però, si més no per "respecte" a la nostra cultura, hi ha dies que no haurien d'obrir (Nadal, St.Esteve, M. de Déu del Claustre,...) Si jo anés al seu país no ho faria. Està tot dit
A informació
Anònim, 07/09/2017 a les 09:31
Doncs esplica´m perque tenen prohibit obrir els comerços els dies 8 i 9 amb motiu de la FM. Si els hi ve de gust treballar per FM, no s´enten on hi ha la llibertat. Qui ho prohibeix, la llei ó les autoritats locals? O només tenen llibertat certs establiments? Aquí no cuadra res! O tots ó cap ó cada un que faci el que l´hi convingui quan vulgui.
8 i 9 Tancat
Anònim, 07/09/2017 a les 15:27
Doncs, per què l'Ajuntament passa un calendari a les botigues amb els festius que es poden obrir i el 8 i 9 no és pot? Per què quan truques per informar-te'n dels dies de Festa Major que es poden obrir et diuen que només està permés el dia 10?
Per què cadascú
fa el que vol?
Llegiu
Anònim, 07/09/2017 a les 20:17
La llei de comerç va per sobre de la normativa municipa i diu quins establiments poden obrir els festius, va segons metres i productes. Bon Àrea pot, Lidl no, Bona Teca sí, Ca la Carme no.
FM multas
Anònim, 10/09/2017 a les 18:36
No hace mucho al paco lo multaban cada domingo por abrir pero le salia a cuenta ya que era el único que habría y hacia muchas ventas.