Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

El Casal Popular La Fura convoca a una xiulada popular contra el Bisbe

, Solsona | Actualitzat el 05/09/2017 a les 13:02h

CONTRA L'HOMOFÒBIA I PER LA LAÏCITAT, XIULEM EL BISBE!

Sota aquest lema, el Casal popular la Fura de Solsona fa una crida a fer una xiulada al Bisbe Xavier Novell el proper 8 i 9 de setembre a la Plaça Major de Solsona.

En un comunicat de premsa, el Casal La Fura ha manifestat que "des del seu nomenament com a Bisbe de Solsona, Xavier Novell s’ha distingit per les seves declaracions ofensives. Dones, homosexuals, famílies monoparentals, transsexuals, persones divorciades o professorat d’escola pública són col·lectius que s’han vist atacats des de la seva tribuna mediàtica en escrits i declaracions, que han generat cada vegada més polèmica."
I exposa que "Les seves últimes afirmacions homòfobes, relacionant l’homosexualitat a la manca d’una figura paterna, són les que han aixecat més polseguera, amb reaccions públiques de rebuig arreu de Catalunya per part d’entitats i institucions. Solsona no ha estat exempta d’aquestes mostres de rebuig als constants atacs del prelat, tot i la negativa per part de l’Ajuntament a replantejar les relacions entre el consistori i el bisbat i la presència d’aquest en els actes públics, així com l’assistència de la corporació municipal als actes religiosos."

Per tot això, "Precisament, degut a això, aquesta Festa Major el bisbe tornarà a presidir, un any més, els ballets tradicionals del dia 8 i el dia 9 de setembre, rebent un tractament d’autoritat pública impropi d’una societat laica. La seva presència i els honors que se li retran impliquen tolerància i complicitat amb l’homofòbia i el masclisme que es manifesta constantment des del bisbat."

És per això que "convoquen una XIULADA POPULAR contra la presència del bisbe als actes de Festa Major els dies 8 i 9 de setembre, perquè:
Ja és l’hora de que la relació entre l'Ajuntament i el bisbat sigui la pròpia d'una societat laica, i que aquesta laïcitat es vegi reflectida en els actes públics com són els de Festa Major.
Perquè davant les expressions polítiques que inciten a l’odi i la discriminació cal una reacció clara i contundent, cosa que no hi ha hagut des de l’Ajuntament.
Perquè una persona que ha atacat reiteradament amb les seves declaracions a bona part de la societat no mereix rebre un tracte d’autoritat pública ni presidir als actes de cultura popular de la Festa Major."
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Nivell d'espardenya
JRRiudoms, 05/09/2017 a les 13:50
Alguns tenen el coeficient intel·lectual d'una espardenya:

1r) Catalunya no és una CA "laica". És, com la generalitat de l'Estat espanyol, "aconfessional".

2n)Si el bisbe, o la meuca del 1r 3a, presideix algún acte de la festa major del poble, no és "per culpa" del bisbe o de la meuca del 1r 3a; la responsabilitat cal buscar-la a qui té la responsabilitat.

Atentament
I tornem-hi!
Anònim, 05/09/2017 a les 14:00
Ja comença a cansar tanta xiulada. Demaneu respecte però no respecteu al bisbe. No estic d'acord amb les seves declaracions però penso que ja vau protestar una vegada no cal tornar-hi que ja cansa.
Generalitat
ciutadà, 05/09/2017 a les 14:02
L'organisme competent contar la Homofobia de la Generalitat va declara en el seu moment, i després de la corresponent investigació, que les paraules de Novell entraven en la llibertat d’expressió, i que no condemnaven ni menyspreaven a ningú. Si algú es sent ofès serà per sentit propi. Ho es que us creieu superiors a l'organisme competent? No serà aquesta xiulada en nom de la cristianofobia? a veure si ara l'església haurà d'obrir un expedient contra vosaltres... poseu-vos a presentar i ser exemple de model de país i societat, i no tant en contra del que fan i diuen els altres!
Festa Major
Anònim, 05/09/2017 a les 15:13
Us està quedant una Festa Major d'allò més atractiva. Felicitats.
Pesats que sou
Anònim, 05/09/2017 a les 15:23
Per què no aneu a xiular als que fan la festa de nit per despertar-los de les gateres que pillen??? Potser seria millor per evitar accidents de carretera!, molta gent i families os ho agrairien! Si voleu xiular, feu-ho, pro amb coses que tinguin un sentit d´afavoriment al poble i comarca, per xiular ximpleries tireu el xiulet al riu!!! Gràcies per no molestar.
Viu i deixa viure
Anònim, 05/09/2017 a les 15:34
El únics que inciteu a l'odi sou vosaltres FURA I CUP.
cup
Anònim, 05/09/2017 a les 16:03
Ostres carai... ara una xiulada popular, que emocionant....!! s'ha de portar alguna vestimenta en especial? per destacar més vull dir, fer més ressò, tenir tot el protagonisme de la festa, portem globus d'aigua també?? o tomàquets, ous... això seria quelcom mai vist a Solsona!!
Els xiulets els proporcioneu vosaltres o els anem a comprar als xinos?? ens faran descomptes si se'n compren a l'engròs? (s'haurà de demanar).

Ara en serio, sou uns maleducats.
Xiulants xiulats
Anònim, 05/09/2017 a les 18:01
Us comenceu a fer exageradament pesats i monotemàtics. Potser que xiulem amb xiulets als que xiularan.
Xiulada
Anònim, 05/09/2017 a les 19:49
Sou molt infantils. Madureu.
Destrossant
Anònim, 05/09/2017 a les 21:09
Esteu destrossant la Festa Major de Solsona. Amb això inciteu a la gent a marxar tota la festa major a fora.

Adeu ciau!!!!!!!!!

Que us vaigi molt bé!
Ostras
Anònim, 05/09/2017 a les 21:44
Nois feu-vos ho mirar.
Ai CUP cup
Anònim, 05/09/2017 a les 22:02
Srs. de la CUP, en la meva opinió, crec que aneu per mal camí, quin resultat espereu treure de tal actitud? Portara alguna cosa de positiu per la ciutat? farà més eixida la Festa Major? Realment heu pensat bé l'acte o simplement ha bufat així?
No us entenc, ni comprenc els motius si no és per cridar l'atenció, però si això és tot el que podeu proposar pel bé del poble, anem arreglats.
Jo xiularé!
Anònim, 05/09/2017 a les 22:29
Doncs jo, com a dona, m'he sentit atacada constantment quan el bisbe fa declaracions carregades de mala llet contra aquells que no entrem dins els seus esquemes. I no només jo, gais, mares solteres, totes hem estat blanc dels seus atacs. I que després encara se li dongui canxa donant-li un tracte d'honor als actes de la Festa Major, que és de tothom, això ja és el colmo.
Jo xiularé i fort!
a la dona que se sent atacada
xavo, 05/09/2017 a les 23:14
al comentari que justifique boicotejar l acte perque se sent atacada pels comentaris del bisbe.
si jo com a vei de pl camp em sento atacat pel concert del disabte a la 1:30. el cual a part de molestarme per horari, em moleste per el misatge de les cançons del grup(gens plulars).
puc boicotejarlo amb total legitimitat?
Fer mal a Solsona
Anònim, 06/09/2017 a les 00:23
Xiular a la plaça no farà mal al Bisbe, farà mal a Solsona. Abans de fer-ho, s'hauria de mirar d'entendre que és així.
Reflexioneu senyors!
Anònim, 06/09/2017 a les 06:16
Aquest Bisbe a estat maltractat i criticat per tota la comarca ,i ara resulte que el defent thotom ?
Es que es per flipar de com sou alguns solsonins
Aquest bisbe no es un exemple a seguir com la majoria de religiosos,Pero vull dir que la xiulada sobre ,ja es va parlar d'aquest tema .
Respecte aquell que diu no se que que la Generalitat ha dit (organisme competent contra la homofòbia ),això que es? com la Santa constitución española ?
Al de generalitat
Alba estany, 06/09/2017 a les 07:23
Aquell que parla en Nom de la Generalitat,crec que vas una mica de llest.si la iglesia com tu dius a d'obrir un expedient que o faci,jo sóc anti novell,No tinc cap mena de por.Recorda bé això que t diré,cadascú paga tard o d'hora.
XIulades
Anònim, 06/09/2017 a les 09:27
Prou que veu xiular aquella vegada perquè el bisbe no va voler tocar les campanes per l'11 de setembre, i no es va morir ningú.

A Solsona, con la iglesia hemos topado.
Bisbe
Anònim, 06/09/2017 a les 12:06
Que pesats amb el bisbe !
Deixeu la Festa i al bisbe amb pau.
Jo si una cosa no m'agrada paso d'ella i deixo transquils als altres.
Tots tenim feina a casa nostra per remenar la merda dels altres.
Mes treballar es el que us falta i no tocar els pebrots. !!!
A la de bisbe
Alba estany, 06/09/2017 a les 12:38
El que pasa es que el nivell ens representa,jo no represento a ningú.soc dona i puc fer baries coses a l vegada,treballar i comenta.i sobre els pebrots,m'agraden amb migas...
Privacitat i llibertat d'opinió
Anònim, 06/09/2017 a les 13:13
El Sr. Bisbe va fer la glossa polèmica al seu mitjà, Full Parroquial, i dirigit als seus seguidors, qui vol el segueix i, qui no vol, viu lliurement la seva vida. En podríeu prendre exemple. Les opinions cadascú al seu mitjà i sense irrompre a la vida dels altres. Si no us agrada el format de la Festa Major us presenteu a les eleccions a l'Ajuntament i quan tingueu la majoria que es requereix l'adapteu al vostre gust.
Deixeu-nos viure en pau!!
I per cert, sóc veí de la Plaça Sant Pere, just al vostre costat, i a mi ningú m'ha demanat parer de l'acte que organitzeu el dia 10, fora del vostre local, únicament al vostre benefici. Us agradaria que us vinguéssim a xiular i a fastiguejar la festa? Cal que ens comencem a mobilitzar demanant que feu les festes a dins de casa vostra?
tot us molesta
Anònim, 06/09/2017 a les 13:15
teniu la pell molt fina els de la cup, tot us molesta, no afavoriu res, al contrari, perjudiqueu la convivència i el benestar de la ciutat.
No aneu bé, reflexioneu.
Si no voleu anar a missa quedeus a casa
Anònim, 06/09/2017 a les 14:24
No us penso votar mes
Coneguts de la CUP
Anònim, 06/09/2017 a les 19:08
Sincerament em preocupa, i molt, que a nivell comarcal la CUP sigui noticia i motiu de polèmica per fets totalment intranscendents per la majoria de nosaltres (homenatge al Llumà, bisbe...) i en canvi passi de puntetes o bé no digui res en temes transcendentals i fonamentals per la comarca com ara la sanitat, infraestructures, inversió, cultura i un llarg etcètera.

Ja que parlo de sanitat (un tema que per desgràcia ens afecta a tots), m’agradaria saber si estan d’acord amb el desgavell i la deixadesa que hi ha actualment al Centre Sanitari: no trobes mai el teu metge de capçalera i si hi és no te hores fins d’aquí dos o tres setmanes, especialistes de baixa que no es substitueixen oi amb llistes d’espera interminables, el personal malhumorat i crític amb la direcció, etc. D’això no veig que en diguin res ni tampoc en fan cap xiulada popular i potser sí que amb això hi estaríem més d’acord i els faríem costat.

La veritat és que a la comarca doneu la sensació de ser un partit preocupat per menudeses i per les coses importants fiqueu el cap sota l’ala i no us mulleu. Madureu una mica i mulleu-vos pels problemes reals dels ciutadans de la comarca. Potser així us aniria millor.
...
Alba estany, 06/09/2017 a les 19:50
Si us afecta tant perquè no u feu vosaltres la xiulada Al centre sanitari.o es que tot o han de fer els de la cup?
als cupaires
Anònim, 06/09/2017 a les 21:12
si al publiquen aquest comentari sera el nº 25.
quants comentaris positius teniu??
si els de la cup els llegeixen suposo que podran entendre que la majoria de gent no esta a favor seu
ESTEU ENCARA EN L´EDAT DE CANVIAR EL MON !!!.
Amb el temps tot madura.
A Alba Estany
Anònim, 07/09/2017 a les 07:42
Si com dius més amunt pots fer vàries coses a la vegada, que una d'elles sigui escriure sense fer faltes.
Com ja us han dit en algun altre missatge: sou uns infantils. Només protesteu per coses insignificants, en canvi per les coses importants que realment afecten als ciutadans no en dieu res.
Llibertat d'expressió
Anònim, 07/09/2017 a les 08:30
La llibertat d'expressió permet que el bisbe insulti i ofengui molta gent (i no, les seves "recomanacions" no van dirigides únicament als catòlics, vol imposar-les a tota la societat), també ha de permetre que se'l xiuli quan presideixi els actes no confessionals de la festa major.

Amb la CUP, hi ha una solució senzilla, d'aquí a menys de 2 anys hi torna a haver eleccions, a qui no li agradi el que fan, que voti a un altre (o no voti) i ja està. Si són a l'Ajuntament és perque hi ha ciutadans que els han votat. No es pot dir el mateix del bisbe.
ridícul
Anònim, 07/09/2017 a les 11:39
Molta gent us va conèixer com el partit dels indignats, i vau entabanar a molta gent que ja estaba farta dels polítics actuals, que us van votar simplement per tocar els pebrots.
Amb la vostra actitud no aconseguireu res de bo, xiulades populars, queixes i opinions absurdes, no aporteu res profitós. Actitud de canalla, l'un per l'altre a veure qui la fa més grossa.
Us sentireu més realitzats xiulant a l'hora dels ballets? Podreu dormir millor? Passareu pels carrers amb el cap ben alt i satisfets del vostre comportament, però realment el què fareu és donar-vos a conèixer tal com realment sou, éreu i sereu sempre: els indignats.
Vinga doncs, a fer el ridícul.
centre sanitari
Anònim, 07/09/2017 a les 18:09
Tal i com diu algú més amunt, amics de la CUP, perquè no us poseu les piles amb el tema del Centre Sanitari, enlloc de perdre el temps amb collonades que no treuen cap a res?. Sigueu crítics amb la gestió que es fa d'aquest centre i mireu d'esbrinar què passa i perquè passa i potser aleshores la gent començarà a entendre perquè us voleu ficar en política. Mentre la vostra popularitat l'hagueu d'anar sostenint en base al bisbe, a les xiulades i a la crítica per la crítica, malament rai.

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Predicció Solsona
dissabte
9°C  22°C
diumenge
11°C  25°C
dilluns
12°C  24°C
Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: