Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Bicicletes Farràs, 30 anys amb les dues rodes

, Solsona | Actualitzat el 24/08/2017 a les 18:57h

El Xavier Xandri, a la seva botiga Foto: Ramon Estany


Avui dia, són pocs els establiments que superen els 25 anys de vida, i encara menys, tan emblemàtics com Bicicletes Farràs, acompanyant l'esport i l'afició per la bicicleta al Solsonès durant 3 dècades.
Avui entrevistem al Xavier Xandri, responsable de l'establiment durant 30 anys, i que aquest mes d'agost ho ha commemorat.
-Com va ser que obrissis aquest establiment?
Bé, aquí, on som ara, això ja era una botiga de motos, que venia de la botiga taller del Farràs, al Carrer de Sant Salvador. Qui hi havia aquí, el Jordi, m'ho va traspassar, allà per l'estiu de 1987. Si bé al començament era exclussivament dedicada a les motos, poc a poc s'hi van anar incorporant les bicicletes, fins que al final, ara fa 7 o 8 anys, vam deixar totalment les motos.
-Ha canviat molt el món de la bicicleta en aquests 30 anys?
Doncs sí, ha passat de ser un article destinat com a joguina per la mainada, que encara ho és, a ser un producte molt especialitzat, tant per l'esport com per al transport i els desplaçaments.
El punt d'inflexió va ser, per a mí, l'any 1989, quan es va posar de moda el mountain bike, i a partir d'aquí s'ha anat inculcant la cultura de l'esport. I darrerament, també pren protagonisme, la bicicleta de carretera. Amb tot, ha estat un sector que ha tingut els seus alts i baixos. A Solsona, hi va haver molta afició a finals dels 80, amb la Penya Ciclista l'Esforç.
-Com definiries la vostra activitat a Bicicletes Farràs?
Doncs bàsicament, vendre i donar servei. Avui dia, entenem que s'ha de donar un bon servei, que si algú té un problema amb la bicicleta, li poguem solucionar.
-I quines són les reparacions més habituals que feu?
Sens dubte, el típic rebenton, però també es cert que cada dia les bicicletes són més sofisticade si porten elements d'alta tecnologia com frens de disc hidràulics o suspensions hidraùliques. O també el material amb els que estan fetes, la fibra de carboni. Això fa que pel tipus d'avaries que es poden donar, implica un manteniment molt elevat, més que abans quan les bicicletes eren més senzilles.
-Ha canviat molt la reparació de les bicicletes?
Sí, ha evolucionat molt. Normalment ho arreglem tot aquí mateix, tret que sigui una garantia. I internet ha influit molt. Avui dia ningú no compra absolutament res sense haver-lo buscat abans per internet. La gent té molta informació, que avegades, és un problema, i altres, un avantatge.
-Aquesta tecnologia que s'ha afegit a la bicicleta, ha repercutit en el preu?
Sovint. quan algun pare ve a comprar la bicileta per al seu nen o nena, i demana quan val, i el preu és per exemple 160 euros, hem de fer entendre que no és una joguina. Una bicicleta, que estigui força bé per a adult, estem parlant de 280 o 300 euros, i hi ha bicicletes de carretera que poden arribar a valdre 14.000 euros. Hi ha gent que ho troba car, o excessiu, diuen que val més que un cotxe, però estem parlant de bicicletes molt exclusives, amb una tecnologia que prové dels cohets i dels avions, per molt increible que pugui semblar, i això té un preu.
-Que ha suposat per al negoci l'arribada de la bicicleta amb motor?
La bicicleta amb motor fa anys que existeix, el que passa que al principi aquesta era molt senzilla i poc pràctica. Però fa 6 o 7 anys que es va millorar molt. Nosaltres hi hem apostat fort. Valen diners però funcionen molt bé, i tenen molts avantatges, com a vehicle de transport per anar a la feina i que et permet no anar suat.
A part, la bicicleta elèctrica ha ajudat a ampliar l'oferta i obrir nous mercats en un temps de crisis com la que hem passat darrerament. Hi ha molta gent, de totes les edats, que fa servir la bicicleta elèctrica.
-Quina època de l'any teniu més feina?
Lògicament, a l'estiu, amb el bon temps, la gent surt amb la bicicleta. I a Solsona, des que hi ha el Càmping, s'ha notat molt, hi tenim molts clients, alguns de fa molts anys.
- I com veus el futur?
No ho sé. Crèixer dins Solsona és difícil. Hi ha el que hi ha. Esperem durar molts anys més. Per nosaltres, l'important és atendre bé la gent i donar un bon servei, aquesta és la clau. I amb el tema de les reparacions, hem de fer continuament cursets, per que és un món que evoluciona dia rere dia.
-Feu alguna cosa especial per celebrar aquests 30 anys?
El passat 18 d'agost, vam organitzar una sortida, en una ruta per carretera i BTT per Freixinet, Su i acabar a Cal Lopez amb un bon sopar, per tots els amics de la bicicleta.

Foto de família de tots els participants a la ruta amb bicicleta per commemorar els 30 anys Foto: Arxiu Particular

 

Bicicletes Farràs és un classic de la Fira de Sant Isidre Foto: Ramon Estany

































 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Bona feina
Jordi T, 24/08/2017 a les 22:04
Per molts anys més... Enhorabona!!
Per molts anys !!!
David A.A., 24/08/2017 a les 23:22
Felicitats i per mots anys!!!
Continua així 👍👏👏
Felicitars
Ch, 25/08/2017 a les 16:20
Per molts anys
Enhorabona!!
Santi Cutié, 25/08/2017 a les 17:32
....i ara trenta anys més, jeje!!!
Enhorabona Xavi.
FELICITATS!!
Ramon C, 25/08/2017 a les 21:45
Que per molts anys més poguem gaudir del teu servei. Felicitats!

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Predicció Solsona
dissabte
9°C  22°C
diumenge
11°C  25°C
dilluns
12°C  24°C
Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: