Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Aleix Albareda signa de nou el cartell i disseny del programa de la Festa Major de Solsona

, Solsona | Actualitzat el 09/08/2017 a les 14:22h

Aleix Albareda, al costat del cartell del programa de la Festa Major de Solsona Foto: Ramon Estany


El disseny del cartell i el programa en format paper de la 364a Festa Major de Solsona, que se celebrarà del 7 a l’11 de setembre, és de l’artista solsoní Aleix Albareda, que ha guanyat el concurs per segon any consecutiu. 
Reducció del cost del programa   
Una de les demandes que es van recollir va ser la reducció del cost del programa imprès. En aquest sentit, Sara Alarcón assegura que se’n rebaixarà el cost, amb un tiratge de cent exemplars menys (2.600), un nombre inferior de pàgines i un esforç de contenció tant en el disseny com en la impressió, “sense renunciar a la qualitat que sempre ha caracteritzat aquesta edició”. Aleix Albareda ha remarcat que “hi haurà petits detalls que faran minvar el preu sense que es noti”, com per exemple en el gramatge del paper o les aletes del programa. L’any passat aquesta despesa va ser de 12.000 euros. 
Quant a la part gràfica de la Festa Major d’enguany, el jurat va seleccionar la proposta de l’artista Aleix Albareda entre els set dissenys presentats al concurs, que premia l’opció guanyadora amb 500 euros. Un retrat de la geganta vella protagonitza el cartell i la portada del programa, mentre que els altres tres gegants i “els dos nans immigrants”, el negre i l’indi, apareixen en l’interior. Pel que fa a la tècnica, l’autor se serveix d’una base fotogràfica barrejada amb pintura i altres quadres propis.  
Albareda ha explicat que "si l'any passat el disseny es basava en els elements folklòrics barrejats amb dibuix, aquest any es fan els quatre gegants i algun element barrejats amb pintura, amb una base fotogràfica", que ha definit com "uns Frankensteins".
 

Portada del programa de la Festa Major de Solsona 2017, disseny de l'Aleix Albareda


La publicació del programa, com és habitual, inclourà també textos realitzats desinteressadament per entitats o ciutadans a títol individual. Enguany recull un article sobre la vida de Ramon Llumà, signat per la comissió d’homenatge a l’exalcalde, i un altre de l’Agrupació de Geganters dedicat als 325 anys de la figura del drac. 
La ciutadania podrà recollir aquesta publicació gratuïtament a l’Oficina d’Atenció Ciutadana del consistori a final de mes. A partir d’aquesta setmana, però, la programació es pot consultar en línia al web www.solsonalafesta.net.  
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

cara bruta
Anònim, 09/08/2017 a les 15:03
sembla que tingui la cara bruta
SORPRESA
Anònim, 09/08/2017 a les 19:05
Aquesta noticia és de l'any passat...
Fatal
Anònim, 09/08/2017 a les 19:32
Quina cosa mes lletja.
frankostin
Anònim, 09/08/2017 a les 19:46
Aleix,això és embrutar els gegants!!!
DESFIGURADOR
Anònim, 09/08/2017 a les 22:18
Si aixo es art l'any vinent mi presento jo.
M'agrada
Anònim, 10/08/2017 a les 08:07
A mi m'agrada.
Hi ha gent que sembla que té enveja, o només critiquen per criticar. El concurs és obert a tothom, que s'hi presentin, a veure si guanyen. Crec que els que presenten una proposta, mereixen un respecte i,de vegades, els comentaris són ofensius. No ha d'agradar a tothom, és clar, però no cal anar amb mala llet. Si no t'agrada, fes-ne un que sigui del teu gust i presenta'l. A mi hi ha obres de grans artistes que no m'agraden, i ho dic, però no per això he de menysprear els seus autors. He dit!
FELICITATS
Anònim, 10/08/2017 a les 09:25
A mi també m agrada. L enveja no porta enlloc.
botox
Anònim, 10/08/2017 a les 09:54
No cal posar "brossa" a una geganta per fer la més atractiva
contingut
Anònim, 10/08/2017 a les 09:58
No costarà gaire reduir el nombre de pàgines de l' any passat hi havia un excés!!!!
espanya
Anònim, 10/08/2017 a les 10:00
Al menys aquest any no surt la bandera espanyola
sempre guanyen els mateixos
Anònim, 10/08/2017 a les 10:12
aqui a Solsona és igual quin tipus de concurs de fotos es fa,sempre guanyen els mateixos
al de sempre guanyen els mateixos
Anònim, 10/08/2017 a les 10:26
Coi, sempre son els mateixos els que si presenten. Participa tu i potser tambe guanyaras, pero si no et presentes, es dificil.........
Es pot veure els altres?
Anònim, 10/08/2017 a les 12:00
Hi ha alguna possibilitat de veure tots els cartells que s'han presentat?
Be Aleix!!!
Anònim, 10/08/2017 a les 15:28
Aquest poble sempre ha tingut la "virtud" de desprestigiar la poca gent talentosa que Solsona ens ha donat. El meu maxim reconeixement a gent com tu Aleix Albareda, Roger Mas, Ivan Dach, Septimo A.... i disculpes per si hem deixo algu.
A la resta que nomes sabeu desmereixer les metes d'alguns, nomes dir-vos...MOLTA ENVEJA!!!! vosaltres que heu fet??
eiiii
Anònim, 10/08/2017 a les 16:26
S'hi ha presentat algú més? Si és que sí, es podrien veure els altres treballs de la mateixa manera que es fa amb els concursos de fotografia?
a l#anònim de "sempre guanyen els mateixos" de les 10:26
Anònim, 10/08/2017 a les 17:03
escolta..tu ho saps si m'hi he presentat jo al concurs? si hi he participat? e que no? doncs calla
Em sumo als comentaris
Anònim, 10/08/2017 a les 18:30
Em sumo als comentaris que demanen que es puguin veure les altres propostes. No diu que n'hi havien 7? Doncs, democràcia i que es vegin tots. I el jurat? Qui el forma? per què no podem votar tots? habiliteu un lloc a la pàgina web de l'Ajuntament i que cada solsoní hi pugui votar. A veure si guanya el Sr.Albareda!!!.
Arbritrari
Anònim, 11/08/2017 a les 13:05
Defensors del cartell guanyador: si no mostren les altres propostes, ens permeteu que dubtem del concurs?
Trobo lamentable que l'any 2017 no es puguin veure els altres cartells presentats. Crec que costaria molt poc pujar-los al nació o algun altre mitjà. Fa la sensació que no interessa.
Gegant Vell
Anònim, 11/08/2017 a les 18:36
Eiii!!! heu vist el Gegant Vell a l'intagram de l'artista local?
Ja en parlarem....ho considero una provocació.
També aposto per poder gaudir de tots els projectes ( si és que existeixen).
Transparència
Anònim, 11/08/2017 a les 20:33
La transparència no s'ha predicar sinó que s'ha de practicar.
...
Anònim, 12/08/2017 a les 11:59
Ramon, que se't veu el llautó, home!