Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

La 13a edició de la Fira del Trumfo i la Tòfona de Catalunya tindrà una seixantena de parades i repetirà la Festa del Vi

El certamen consolida la seva ubicació a la Plaça del Camp de Solsona i espera superar els 6.000 visitants

, Solsona | Actualitzat el 06/03/2017 a les 21:26h
 

ACN Solsona .- La 13a edició de la Fira del Trumfo i la Tòfona de Catalunya, que se celebrarà el cap de setmana de l'11 i 12 de març a Solsona, tindrà enguany una seixantena de parades, de les quals una vintena seran de trumfos –patates- i tòfones, mentre que la resta seran d'artesania alimentaria. Segons ha explicat a l'ACN el coordinador de la fira, Pere Obiols, el certamen consolida la seva ubicació a la Plaça del Camp, després que l'any passat es decidís canviar la localització per qüestions d'espai i seguretat. Segons Obiols, el canvi "va tenir molt bona resposta" tant pel públic com pels expositors i, per això, els organitzadors esperen enguany un nombre més elevat de visitants si les condicions meteorològiques són favorables. Al llarg del cap de setmana també se celebrarà la segona edició de la Festa del Vi amb la presència de sis DO catalanes.
Solsona acollirà el cap de setmana de l'11 i 12 de març la tretzena edició de la Fira del Trumfo i la Tòfona de Catalunya. El certamen, que creix any rere any, espera superar els 6.000 visitants gràcies al canvi d'ubicació. De moment, la fira ja compta amb una seixantena d'expositors inscrits, tot i que Obiols ha explicat que les inscripcions encara estan obertes.

Malgrat que els productors de trumfos –patates de muntanya- del Solsonès han patit enguany una de les pitjors collites degut a la manca de pluges de l'estiu i als atacs del porc senglar, Pere Obiols ha assegurat que la majoria de productors seran presents a la fira "amb una bona quantitat" de patates.

Tot i que les parades s'ubicaran a la Plaça del Camp, el coordinador de la fira ha explicat que enguany tornarà a haver-hi presència al nucli antic, ja que la Fira del Vi s'ubicarà a la Plaça Major, amb la presència de sis DO catalanes, mentre que a la Plaça de la Catedral s'hi duran a terme activitats lúdiques relacionades amb el projecte 'Somriu a la Vida', per recaptar fons a favor de la lluita contra el càncer.

La fira comptarà també amb diverses activitats paral·leles. D'una banda, el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya organitzarà un taller sobre aplicacions de la tòfona negra a la cuina, que tindrà lloc el dijous 9 de març. De cara a dissabte, al matí se celebrarà una jornada tècnica sobre el cultiu de la tòfona i també es realitzarà una part pràctica sobre com buscar tòfones silvestres al bosc.

Obiols ha explicat que dissabte a la tarda hi haurà els tradicionals tastets a la Plaça Major i es recuperarà el tastet de trumfos amb pela, "un plat molt tradicional i de pagès del Solsonès, que s'ha anat perdent amb els anys". En aquest sentit, Obiols ha explicat que el Gremi d'Hostaleria està duent a terme un projecte per recuperar plats típics de la comarca, entre els quals es troba el trumfo amb pela, un plat que també es podrà trobar a les cartes dels restaurants del Solsonès.
 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

fires i firetes
Anònim, 07/03/2017 a les 01:10
La fira del trumfo, trobades de gegants, la fira del bolet, trobades de gegants, la fira del caçador, carnaval, la fira Sant isidre i mes gegants...
AIXÒ NO ES PAS EL QUÈ NECESSITA AQUESTA COMARCA!

Volem empreses i indústries!
i?
Anònim, 07/03/2017 a les 07:33
Va, monta una industria!!!
Al Camp
Anònim, 07/03/2017 a les 08:05
Donem vida al nucli antic, així m'agrada!
INDUSTRIES, INDUSTRIES I MÉS INDUSTRIES....... (I MÉS ENCARA...)
Anònim, 07/03/2017 a les 09:06
A partir d'avui inicio oficialment una recapta en motiu de montar "una industria" (del que sigui) perquè el senyor aquest de les industries deixi de treure el tema a cada una de les notícies.

Senyor, ens ha quedat clar a tots que vostè no es un gran amant dels nostres gegants i que té una ansia desmesurada per les industries... "On hi hagi sucre no hi vulguis mèl", com diu el refrany.

El Solsonès, per questió de comunicacions i de materies primes, no interèssa com a comarca per a la industria. Està clar que, sempre s'ha d'intentar que petites industries puguin establir-se aquí. Pero el que de veritat es important, es potenciar el que realment ens ofereix la comarca. Una comarca marcada, en la seva majoría, per el sector primari i cada con més el terciari.

Aixi que, ja li demano formalment que deixa d'intentar colar la seva idea de la industria a cada publicació d'aquesta plataforma digital. O com a mínim, que es llegeixi la noticia abans de comentar. Igual això cambiaría una mica algunes de les seves opinions.
Fira de gegants
Anònim, 07/03/2017 a les 09:30
Una fira de gegants tiraria força bé també.
Nucli antic
Anònim, 07/03/2017 a les 09:43
Algun dia us adonareu que la vostra dèria pel nucli antic és el que a portat Solsona a la ruina, ofegant-la dins els portals i no deixant que hi entri aire fresc, heu convertit Solsona en un nucli tancat i barrat.
Indùstria a Solsona? deixeu de sommiar truites i aneu fent les maletes si voleu viure.
Al de Al camp
Anònim, 07/03/2017 a les 10:42
El Camp , està a 20 metres del nucli antic. Crec que el teu comentari es passa de frenada. Volta una mica. Fira de puigcerda a 600/700 metres del nucli antic , fira de la Seu ( formatges) , per tota la ciutat , Fira SAnt Josep de Mollerussa ..... ( No cal parlar de fires a Barcelona , Milan , Frankfurt o Shangai.....a 5, 8 , 10 km del centre de la ciutat).
Donem facilitat als visitants i que es sentin comodes i llavors , gaudiran de la visita i la ciutat.
Al "fires i firetes"
Anònim, 07/03/2017 a les 11:50
"Volem empreses i indústries!"

A dues hores en camió del port de Barcelona.

Sense tren de cap tipus.

Amb tres polígons... ves-hi... de solars i naus industrials buides n'hi ha prous.....no és problema de manca de sòl industrial (de ben segur no és dels més cars de Catalunya)....

Molt criticar ... però la gent vol que els polítics els hi montin la indústria de torn .... El Solsonès ja no es desenvoluparà més... No omplim ni les naus ni els pisos que hi ha a la comarca.... i la proclama és "AIXÒ NO ES PAS EL QUÈ NECESSITA AQUESTA COMARCA!Volem empreses i indústries!"

Monteu-les coi aquestes empreses i indústries. Us ho han de donar mastegat o què passa? Aaaaa que és una comarca despoblada i aïllada on no vol venir ni el tato...

tradema
Anònim, 07/03/2017 a les 13:26
A Solsona ja n'hi havia una d'indústria, i molt gran. Es deia TRADEMA i feia servir recursos locals (fusta). Ens la van posar quan vivia el Franco i gràcies a l'alcalde Josep Serra Forn que va fer el que havia de fer per fer-ho possible. En la crisi immobiliària dels darrers anys ens la van tancar per donar prioritat a altres fàbriques del mateix grup. Si els polítics catalans (i solsonins) haguessin pintat alguna cosa important a nivell espanyol, haguessin tingut la influència que havien de tenir, potser encara la tindríem en funcionament. Però no hi patiu que quan siguem independents (falta 4 o 5 mesos) ho arreglem tot. Gràcies.
Més nucli antic?
CarmeC, 07/03/2017 a les 13:58
Em fa una gràcia terrible que sempre surti el tema del nucli antic en qualsevol notícia. Què hi té a veure una fira de patates amb el nucli antic, on la majoria de botigues són de roba?¿
DUI
Anònim, 07/03/2017 a les 19:46
DUI
solsona
Anònim, 07/03/2017 a les 20:10
Qui parla de industria si quan hi havia tradema us queixaveu que la havien de treure pel fum ara us lamenteu qui us entengui que us compri les fires son per promocionar qui no li agradi que s'hi posi fulles les fires son a tot arreu fira de l'avet, fira de Berga, fira de la candelera, fira del gall, fira de Mollerussa... segur que alguna d'aquestes o no mencionades hi heu estat ès benbé que la gent no s'estima el poble.
Empreses
Anònim, 07/03/2017 a les 21:26
Els polítics (SOLSONINS) encomptes d´estar sempre discutin ahurien de trebllar i anar a buscar empreses perque soles no venen.
Be
..., 07/03/2017 a les 22:17
Ningu diu que les fires etc .... que es fa a Solsona esta malament al contrari lo que es una REALITAT es que Solsona amb els any quedara petita ciutat? .. de Jubilats els botiguers ja no venen lo que veniennnn em de ser clar... 4 funcionaris molt mes parats i que aixo sera es resultats en uns anys de passar de LA CIUTAT DE SOLSONA a mare meva com a quedat Solsona?...,,,,,

Lo que

dona de menjar NO ES PA,PER AVUI I FAM PER DEMA LO QUE DONA DE MENJAR
ES LLOCS DE FEINA PERMANENT QUE LA GENT CADA DIA VISQUI O SIGUI INDUSTRIA
aaaaahhh
Anònim, 08/03/2017 a les 00:43
El núcli antic, els gegants, el carnaval i les fires estàn molt bé .

Però amb això no es viu!

Al Solsonès, qui no tingui una propietat de conreu de cereal o granges de bestiar , ja pot fer les maletes i buscar feina del Bages en avall o del Bages cap a l'est

Cartell
Anònim, 08/03/2017 a les 16:27
Algú ho havia de dir, el cartell dela fira és un nyap. si algú l'ha fet de franc, encara, però si ha costat calers...
Ja ho havía dit
Anònim, 08/03/2017 a les 19:46
Réquiem incantis pace, Solsona.