Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

La tensió de la Mancomunitat d'Aigües es trasllada al Consell d'Alcaldes

L'alcalde d'Olius veu incompatible que el secretari del Consell Comarcal alhora denunciï als consellers de la Mancomunitat i regidors de la comarca

, Solsonès | Actualitzat el 03/03/2017 a les 08:19h

Moment de la intervenció de l'alcalde d'Olius


Ahir va trascendir a la premsa un nou capítol del conflicte a la Mancomunitat d'Aigües del Solsonès. Segons publicava el diari El Punt Avui, el secretari de la mancomunitat, Candi Pujol, ha portat el cas als jutjats i a l'oficina Antifrau.
Pujol, que ha estat acomiadat com a secretari de la Mancomunitat, i que no ha volgut fer declaracions a la premsa, però sí que ha confirmat aquesta denúncia, hauria presentat segons el El Punt Avui, dues denúncies, una el 2 de febrer i l'altra el 20 de febrer, per presumptes delictes de prevaricació, coacció, intimidació, falsedat documental i tràfic d'influències.
Davant d'aquesta situació, ahir dijous al vespre, en el Consell d'Alcaldes, i on exerceix de secretari Candi Pujol, l'alcalde d'Olius, Antoni Márquez, va intervenir al final per mostrar la seva preocupació ja que considera incompatible que l'assessor jurídic dels ajuntaments estigui per un altra banda denunciant a regidors dels mateixos ajuntaments.
Márquez: "Vull expressar la meva preocupació per que els serveis jurídics del Consell, al capdavant dels quals està el Secretari del Consell, (aquest) estigui actuant, en un altre apartat, indirectament en contra dels ajuntaments que formen part de la Mancomunitat d'Aigües. Per mí és una contradicció que la persona que nosaltres com a municipis ens podem dirigir per demanar ajuda o consultes de típus jurídic, estigui denunciant als consellers de la Mancomunitat, que són regidors dels ajuntaments que formen part de la Mancomunitat."
El president per delegació del Consell Comarcal, Francesc Xavier Mas, li va respondre que s'estudiarà si hi ha alguna incompatibilitat.
Finalitzat el Consell d'Alcaldes, Francisco Rovira, alcalde de Clariana de Cardener i President de la Mancomunitat d'Aigües, en declaracions a NacióSolsona, va explicar que "a hores d'ara no sabem res d'aquestes denúncies", ni han rebut encara cap comunicat al respecte, i tot el que han sabut ha estat a partir de la premsa.
Sobre la destitució del Secretari Candi Pujol, ho ha justificat per que feia temps que des de Governació ja els reclamaven regularitzar la situació del Secretari, ja que per ser-ne, cal tenir plaça a algun dels ajuntaments que formin part de l'ens, i això no ho compleix Pujol.
Respecte als polèmics concursos, el del servei de potabilització d'aigües, s'ha desistimat, per un defecte de forma, i s'ha prorrogat l'actual fins al 2018, amb DITEC, la empresa que ja l'estava fent. Amb aquesta mesura, es donen un any de temps per estudiar si fan un concurs nou o decideixen fer aquest servei amb personal propi.
I pel que fa a la lectura de comptadors, se'n va fer càrrec DITEC ja que convenia molt i era urgent.

 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Ara comença l'espectacle
Anònim, 03/03/2017 a les 09:10
Els polítics tancant files al costat de DITEC. És l'últim que faltava per veure. CiU i ERC en sintonia total.

CUP on sou?
Quion xou
Anònim, 03/03/2017 a les 09:26
pel que es veu aqui hi ha algu de la opisicio a dir algo?
O quan conve tots estem d'acord.
I a Solsona que estar passant amb les lectures de comptadors?
Han arribat algunes factures desorvitades que no tenen cap sentit.
Aquestes lectures qui les fa?
Com a ciutadà estic acollonit!!
lamentable...
Anònim, 03/03/2017 a les 10:50
Quan tothom pensava i CONFIAVA que el Consell, en mans d'ERC, deixaria de ser una menjadora i una casa de barrets, de sobte trobes a faltar aquells convergents que semblaven que no sabien gestionar el Consell...
Tela marinera...
I de mentre, els xaiets de la CUP, amagant el cap a sota l'ala..
COVARDS
Anònim, 03/03/2017 a les 11:45
La CUP no té represantant a la Mancomunitat!Tots aquests que li feu exigències espero que d'aquí dos anys la voteu!

El que si que és fort és que ERC no s'hi posi en tot aquest afer que se sap sobradament que és del tot Convergent!

I els ex consellers de la Mancomunitat, no teniu vergonya d'haver permès això?
Com es pot renovar a DITEC? Com es pot permetre, tanta inseguretat teniu, polítics? Encara que les coses s'hagin fet malament fins ara, teniu l'oportunitat de fer neteja i tornar a començar i res d'això!A mi em cauria la cara de vergonya!

Si es fa fora el secretari de la Mancomunitat, perquè no es convoca un altre concurs?Perquè no es busquen altres empreses? Us penseu que DITEC va néixer ensenyada? Us penseu que a la Comarca no hi ha gent preparada per fer aquesta feina? Sou uns covards!


Quina decepció!
Anònim, 03/03/2017 a les 12:20
Aquests polítics mereixem!?
Us hauria de caure la cara de vergonya a tots! A tots!
Maneu vosaltres o mana DiTec?! Rectifiqueu i denuncieu el que faci falta, ara que hi sou a temps!
ERC esteu perdent el vot de molta gent.
És indignant!
mafia?
Anònim, 03/03/2017 a les 12:47
Pot-ser que aquest Secretari que tothom coneix, te moltes coses que amagar.
Aquesta entitat que ha estat un mirall i el motor per tota la comarca, quin interés pot tenir aquest ex secretari per portar-la al jutjat?
Insultant
Anònim, 03/03/2017 a les 13:54
Algu em pot dir perquè tinc una factura de mes de 100 euros d'aigua quant normalment en pago menys de 60? Quina broma és aquesta?
sobre el Punt Avui
Anònim, 03/03/2017 a les 15:12
La notícia o el seguiment de la mateixa a través del Punt Avui, només dir que és molt favorable a les tesis del sr. ex-"secretari". La redactora de la mateixa ni se l'ha vist per Solsona ni es en absolut imparcial com hauria de ser una profesional
Factura passada de volta
Anònim, 03/03/2017 a les 16:00
Algu que expliqui el merde de les factures del aigua 200€ amb un tris pis i
sempre pagan 65€.
Factures
Anònim, 03/03/2017 a les 18:10
Qui llegeix els comptadors de l'Ajuntament de Solsona?

Perquè fan acabar els trimestres a la data que ells volen 2on. trimestre 27 juliol 2016 tercer trimestre 16 octubre 2016 el quart que el farem acabar l'any 2017

Molt puntuals les lectures....
Es pronostica turmenta de llamps i trons.
Lluís S., 03/03/2017 a les 21:40
El sr. Pujol (entenc que a nivell personal, ja que l’han acomiadat) ha denunciat a la Mancomunitat d’Aigües per delictes de prevaricació, coacció, intimidació, falsedat documental i tràfic d’influències... quasi bé res! No sé si queda algun que altre delicte per imputar (no m’estranya gens, doncs, que el Jutge de Solsona ho hagi passat a fiscalia perquè investigui aquest sidral). Ara bé, hem de suposar que presumptes, i el que és més important en aquests casos, tot aquest reguitzell de “presumptes delictes”, es poden demostrar sense cap tipus de subterfugi? I, segur que només s’han ocasionat en aquest concurs concret? Feina tindrà el fiscal.

En tot aquest serial, que sembla que ens tindrà entretinguts molt de temps, veient el camí que està entomant, em brollen més dubtes fruit de la meva indissimulada ignorància. Per exemple; el sr. Pujol actualment ocupa la plaça de Secretari del Consell Comarcal, i fins fa pocs mesos o dies, també la del CTFC, la del CEDRICAT i el de la Mancomunitat (“Mango Munitat”, segons en Mia), ignoro si d’altres, però; tot aquest reguitzell de càrrecs, podria ser un exemple del que és tràfic d’influències?

Lògicament tot plegat no és fruit de quatre dies; l’anterior president de la Mancomunitat, el sr. Ramon Salà, exalcalde d’Olius, alguna cosa hi deu tenir que dir en tot aquest afer, com és que no es pronuncia al respecte?

Sobta, també, el paper del diari Avui, que sembla que ara ha descobert la Mancomunitat D’Aigües del Solsonès, o són filtracions interessades?

I encara meravella més que el sr. Pujol, tal i com molt bé diu el sr. Márquez, denuncia a la Mancomunitat, és a dir, a 11 alcaldes del Solsonès, i es mantingui, com si no passes res, al Consell Comarcal on si troben els denunciats, i no per poca cosa, que ha d’assessorar. Perdoneu, però... a fe de déu, no entenc res.

En fi, està clar que alguns han fet i fan negoci (molt bon negoci) amb el diner públic. Ara cal aclarir el que ha passat a la Mancomunitat perquè les acusacions no són peccata minuta.
No sé res de res.
Anònim, 04/03/2017 a les 11:01
I la meva pregunta i també total ignorant dels processos judicials és:
I fins ara no s'ha donat compte d'aquestes irregularitats?? La Mancomunitat en si no pot prevaricar, és un ens, ho fan els polítics, funcionaris i personal que dicten a sabent-ho que ho fan contra llei. Doncs, que no revisava la documentació dels concursos abans?? o sols ha sigut aquest últim................
com?
Anònim, 06/03/2017 a les 15:23
EN RESPOSTA ALS COVARDS DEL 3-3-17 A LES 11:45

Pel que tinc entes hi hagut un concurs que si podía presentar tothom, altra cosa es l'interes del ex Secretari de donar-ho a "EFIENERGIA empresa de Manresa" "vegeu Regio 7 de 20 de gener 2017", fins el punt voler estripar fulls de l'oferta presentada.