Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Arribada multitudinària i espectacular del Carnestoltes de Solsona

, Solsona | Actualitzat el 26/02/2017 a les 09:24h
Arxivat a: Espectacles, Carnaval

 


Milers de persones van seguir aquest dissabte a la tarda l'arribada del Carnestoltes. El format adaptat a l'arribada per la Plaça del Camp va permetre que milers d epersones repartides per tot el recorregut poguessin gaudir de la desfilada de les comparses i saludar al Carnestoltes d'enguany, l'Adrià Navarro.

Va obrir la caravana festiva, enmig d'un espectacle de llums i de música, un equip de rugby. Tot seguit, una comparsa que anava de globus aerostàtics que va donar pas a una colla de pirates.

La següent comparsa anava de fauna rural, amb bolets i vaques, precedint a una comparsa que compleix 30 anys, els esclopers, que anaven en avioneta per dir que aquests anys han passat volant. Prosseguiren la desfilada, una paròdia de la llegenda de Sant Jordi, uns venedors de fira, uns follets verds, unes titelles mecàniques, el cub de Rubik, uns bitxos blancs i negres, més follets verds, uns forners, uns personatges de videojocs, un grup d'animals, una banda de mexicans perseguits per Donald Trump, una paròdia de l'escena de la bicicleta amb l'E.T, uns submarinistes, i, un altre comparsa que compleix 30 anys, la de la Geganta Boja, vestits d'espelmes d'aniversari.

I ja acabant la desfilada, uns cavallets de mar, uns frares molt virtuosos amb capella inclosa, una comparsa molt precavida amb gabardines i paraigües, uns calamars, i unes fades.
Tancava la comitiva, la carrossa del Carnestoltes, amb un tro en forma de pilota de futbol, des d'on saludava el Carnestoltes d'enguany.
 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Molt be
Anònim, 26/02/2017 a les 13:11
Bona arribada per dalt al camp , però mès be els actes tradicionals a la Plaça Major ,Mataruc-honor, Bramada ,Ballets.La Patinfanjàs un deu ,vaig trobar a faltar un parell de Bufis tocats per ells abans d'anar a penjar el Ruc.
Anem be,anem be!
Anònim, 26/02/2017 a les 20:52
Genial l'arribada per Torà. Grans i petits vam poder gaudir de l'espectacle(dels millors que s'ha fet mai) sense perdre'ns cap detall.
No tan encertat vaig trobar lo dels ballets a la plaça. La majoria de gent forana van marxar i encara sort perquè sinó... com els encabíem baix a la plaça? a més l'estona de canviar de lloc feia perdre el subidon de l'arribada. Crec que per un altre any això s'hauria de replantejar.
Moltes gràcies a la junta i a tots els que treballen per fer que el nostre carnaval segueixi sent una gran festa, no crec que sigui feina fàcil. BON CARNAVAL A TOTHOM!
Anem bé
Anònim, 26/02/2017 a les 23:29
Totalment d'acord amb aquest comentari
Decepció
Anònim, 26/02/2017 a les 23:38
Trobo bastant trist que surtin fotos de totes les comparses menys els que anaven de cavernícoles.
TOT A LA PLAÇA DEL CAMP
Anònim, 27/02/2017 a les 00:33
Tot a la Plaça del Camp, tot-hom ho podrà veure tot!!! Tenim espai, i no l´aprofitem? No cal tanta propaganda del Carnaval de Solsona, si a l´hora de la veritat, la gent que ve de fora, tampoc pot veure l´espectacle que hi ha després de la desfilada de carrosses. Dissabte, precisament, hi hauria hagut una Plaça del Camp arrebossada de gent, i amb el bon temps que va fer. Treieu-vos la tonteria del cap de fotre aquella abarrotamenta de gent a la Plaça Major, sembla mentida que ós costi tant de veure la realitat de les coses. Guardeu la Plaça Major per les festes religioses, Rams, Corpus, etc...., ja que per la gent que hi va, ja queda be! Pro, no fotem, per Carnaval, lluïm el nostre Carnaval, i que ho puguin veure tots els visitants, que val la pena!!!! Moltes gràcies!!!
Al de les 00:33
Anònim, 27/02/2017 a les 08:36
Doncs jo els anys que havien fet els ballets a la plaça del Camp ho trobava molt buit, dóna la sensació de poca gent, per mi, quedava trist. Enguany com que no ha fet fred, poser si que hi hauria hagut més gent, però penso que és molt millor a la plaça Major. En canvi l'arribada millor per Ctra.Torà. O sigui que enguany per mi, perfecte!! En quant a l'estona que es tarda a canviar de lloc i es perd el subidón, com diu un altre comentari, no hi ha tanta distància a baixar el carrer castell, doncs que continuin les comparses que van sense carrossa, per dins al carrer castell i fins la plaça i tot solucionat.
CANVIEU
Anònim, 27/02/2017 a les 09:34
Entenc que per la junta és complicat organitzar-ho tot perfecte.
Però portant gent de fora com portava em vau deixar descolocada, desprès de veure una bona rua foter-nos anar amb un tap de gent cap a la plaça major i Al arribar no poder entrar perquè no valia la pena fotre empentes i rebren per tot arreu i amb aquell malt so per rematar-ho.
Sort que no pòrtavem la canalla i veies que molta gent fotia el camp.
Deixeu la plaça major per quan no hi hagi tanta massificació de gent, que per al diumenge ja va bé.
Per la resta Felicitar la Junta i endavant!!
bon carnaval
Anònim, 27/02/2017 a les 09:48
Totalment d'acord amb el comentari de "tot a la plaça del camp".
Això d'haver de moure't cap a la plaça major i esperar l'estona de baixar la comitiva, va ser un pal.
De totes maneres felicitats a la junta per la feina que fa.
Al camp!
Anònim, 27/02/2017 a les 10:51
Jo també penso que millor tot al Camp. La baixada cap a la plaça va trencar la màgia de l'arribada a més de desconcertar al personal. La majoria de gent no sabia a on anar i molts van optar per marxar.
A la plaça queda molt be pel diumenge perquè al haver-hi menys gent dona més caliu però el dissabte millor a dalt el Camp.
Felicitar a la junta que en general aquest any ho ha portat tot molt be i a gaudir tots del que resta de carnaval!
S'hauria de fer tot a dalt el Camp!
CarmeC, 27/02/2017 a les 11:43
M'uneixo als comentaris que estan d'acord en seguir la festa a dalt el Camp.

L'acte de dissabte-tarda (bramada, nomenament del ruc d'honor, etc.) és dels més lluïts però no tothom pot anar-hi perquè a la plaça Major només fas que rebre empentes, estar apretat i total... per no acabar veient res, ja que si la plaça fa baixada, t'has de conformar a veure el clatell del qui tens a davant!!

A més a més, molta gent gran queda exclosa d'aquest acte, ja que és perillós per ells. Però clar, queda molt millor que "de cara a la galeria" (TV3, per exemple) sembli que hi hagi més gent.
Decepció
Anònim, 27/02/2017 a les 14:10
Trobo bastant trist que surtin fotos de totes les comparses menys els que anaven de cavernícoles.
Millor pel pont
Anònim, 27/02/2017 a les 15:19
Per mi, molt millor l'arribada pel pont, per la carretera de Torà queda massa buit tot i poc vistós i la resta plaça major.
jo també
Anònim, 27/02/2017 a les 17:15
Totalment d' acord amb el comentari de les 15.19, l' arribada per la carretera de Torà queda pobra.L'arribada pel Pont, i els Ballets i els demes actes a la Plaça Major i seguidament a penjar el Ruc que hi ha queda aprop.
Al Camp!
Anònim, 27/02/2017 a les 18:21
A la plaça no es pot veure res ni tampoc sentir.
plaça del camp
Anònim, 27/02/2017 a les 23:24
sóc partidari dels que diuen que tot a la plaça del camp, a la plaça major hi ha molta gent que no pot veure res! Gràcies a la Junta igualment
A la plaça major
Anònim, 28/02/2017 a les 13:21
Quan vas a Patum no ho fan pas al lloc més ampli, si vas a la Mercè tampoc, si vas a la puerta del sol per cap d'any tampoc,... canviem la torre de les hores perquè és petit també?
Que la gent triï i realment vulgui veure els actes s'espavila.
Per mi perfecte el format d'aquest any!

Notes d'aquest carnaval ( opinió constructiva )
1 en la meva opinió crec que s'ha d'apostar més per fer un mercat espectacular, ja que moltes poblacions tenen rua amb molt pressupost. Hrm de seguir sent diferents. No pot ser que la majoria de comparses es vegin limitades a triar si fer mercat o fer rua.
2 Caldria tenir present un espai alternatiu als actes de nit. Un altre any hi va haver gent que es va quedar fora i per 50 persones l'espai no estava a petar ja que molta gent ja havia marxat a certa hora.

Enhorabona a la junta d'aquest any!!
al camp!
Anònim, 28/02/2017 a les 16:16
Molt millor tot a dalt el camp.
No hi trobo sentit fer l'arribada per dalt i després anar a la plaça. Si es que es vol fer això ja no calia canviar l'arribada del Pont. Amb això no es solucione res al contrari si es fa per seguretat encara hi veig mes perill amb l'embús que es forma al voler entrar tots a l'hora a la plaça. També s'ha de pensar amb la gent gran i la canalla que també els agrada poder-ho veure i a la plaça ho tenen molt difícil per no dir impossible.
Els altres pobles que facin el que vulguin, no diu que Solsona és diferent? doncs al menys ser-ho per fer les coses amb coherència no? que això avui dia va molt escàs!
A la plaça major sempre
Anònim, 05/03/2017 a les 18:38
Tal com han dit en altres comentaris, a Berga no es pas massa gran la plaça Sant Pere i creieu que es poden platejar la Patum al passeig? de cap manera les coses son com son i la plaça major a petar tambe es un espectacle tant per nosaltres com pel Matarruc d'honor. Junta no cal camviar res. Aquest any ha estat molt be.El que ens hauriem de plantejar es el mercat que amb aixo de l'arribada les comparses no poden ser a tot arreu i es desllueuix molt el mercat que anys enrera era tot un espectacle i molt currat, haurem de pensar pel proper any.
al camp!
Anònim, 06/03/2017 a les 09:16
Quan haurà passat alguna desgràcia... tot a dalt el camp!
Si es vol fer a la plaça al menys poseu una pantalla a dalt el camp per qui ho vulgui mirar allà. Això no costa gaire no?