Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Sergi Tabueña, Marc Santaeulària i Marc Vilà guanyen el renovat concurs de fotografia de la Festa Major

, Solsona | Actualitzat el 16/09/2016 a les 21:58h

Foto de grup dels premiats en fotografia Foto: Ramon Estany


La Sala de Plens de l'Ajuntament de Solsona ha acollit aquest divendres a la tarda l'acte de lliurament dels premis del concurs de fotografia de la Festa Major, en el nou format estrenat aquest any.
El Primer premi: 300 euros, ha estat per Perseguint guspires, de Sergi Tabueña Fernández, El Segon premi: 200 euros, ha estat per Bona Jubilació, Nasi!! de Marc Santaeularia.
El  Premi infantil: 150 euros ha estat per Ofrena de la mare de Deu del Claustre, Marc Vilà Riba.

Ofrena de la mare de Deu del Claustre, premi infantil Marc Vilà Riba

Bona Jubilació, Nasi!! Marc Santaeularia, 2n premi

Perseguint guspires, Sergi Tabueña Fernández, 1r premi


 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Premis
Anònim, 16/09/2016 a les 22:52
A mi amb sembla que la del Marc és molt mes bona qe la qe a guanyat.
Quin Marc?
Anònim, 17/09/2016 a les 11:07
Quin Marc? El Marc Santaularia o el Marc Vilà?
Marc Santaeulària
Anònim, 17/09/2016 a les 12:13
Crec que l'anònim és refereix al Marc Santaeulària, ja que el Marc Vilà és infantil i nomès hi ha un premi.
I si és així, jo també ho penso.
bones fotos
Anònim, 17/09/2016 a les 13:19
Si el mascle amb la rosa estigués enfocat la cosa canviaria!
De totes maneres, molt maques totes!
Opció a poder votar
Anònim, 17/09/2016 a les 13:22
Hi hauría l'opció a través d'internet de fer públic els treballs de tots els participants i aixins donar al POBLE l'oportunidat de votar i escollir al millor segons la quantitat de vots, no trobo be que encara sigui els quatre de sempre de l'ajuntament qui otorgui els Premis amb els diners dels solsonins,ja sabem com funcionen els ajuntaments!
Hem refereixo a qualsevol concurs. En molts llocs ja ho fan aixins.
Mascle amb la Rosa
Anònim, 17/09/2016 a les 14:46
Jo no em poso de part de ningú, però jo he vist la foto i està totalment enfocada; el que passa és que la qualitat que han fet la foto els de Nació Solsona no deixa veure si està enfocada o no.
D'acord amb les votacions
Anònim, 17/09/2016 a les 15:50
Em sembla perfecte lo de les votacions, de fet que no guanyi un mascle amb una rosa que és la primera vegada que es fa no ho entenc, per cert la foto guanyadora la podria haver fet jo amb el mòbil.
M'han parlat d'una polèmica.... com no, és Solsona això, farem guanyadora unaltra una foto per donar-li un escarment (ep, és el què he sentit). Solsona city és així
Aqui és on falla l'enfocament
Anònim, 17/09/2016 a les 16:37
La foto està enfocada no aquestes dues d'aquí, i també sóc de l'opinió que la del Marc Santaeulàlia és molt millor amb diferencia, d'altra tothom en te una semblant. Trobo a faltar que en el moment de donar els premis tant en fotografia com en pintura haurien d'ensenyar l'obra premiada (com fan a tot arreu), ja tenen temps d'exposar-les després total són poques les obres.
Mascle amb la Rosa
Anònim, 17/09/2016 a les 17:28
Jo no em poso de part de ningú, però jo he vist la foto i està totalment enfocada; el que passa és que la qualitat que han fet la foto els de Nació Solsona no deixa veure si està enfocada o no.
Felicitats al guanyadors
Anònim, 18/09/2016 a les 12:26
Bé, una vegada visitada l'exposició puc dir que trobo justa guanyadora, la del Bou, la segona està bé però l'enquadrament hi sobra terra (30% de la foto), la infantil m'agradat i he trobat més original la dels "playmóvil". Aquesta és la meva modesta opinió.
Pel comentari de la "Justa Guanyadora"
Anònim, 18/09/2016 a les 15:50
Jo també he visitat l'exposició i puc dir, modestament, que no tens ni idea de fotografia, nomès això.
Falta de respecte
Anònim, 18/09/2016 a les 22:35
Al últim comentari de les 15:50.

És la priemra vegada que escric aquí, no he anat a l'exposició aquesta, encara que ha anat a moltes exposicions. Em fan gracia els comentaris de superioritat que es veuen per aquí, i m'agradaria saber e que et bases tu per dir a una persona que no en sap de fotografía?
Només perquè no pensa com tu?
Aclareix-m'ho siusplau, tinc estudis de fotografia quimica i digital i la veritat que m'agradaria llegir les teves paraules de mestre.
Pel comentari de "Falta de respecte"
Anònim, 19/09/2016 a les 13:43
La falta de respecte la fet el jurat del concurs decidint quina foto era la guanyadora i quina foto no.
En serio, creus que la fotografia que ha guanyat, feta des del mòbil segurament, estigui per sobre de la foto del Marc?
Quantes vegades s'ha fet la foto del marc? Quantes vegades s'ha fet la fotografia guanyadora?
Sincerament, pobre Marc... Fa temps que el segueixo i no para d'innovar en tot el que fa, però al ser tant jove, te la porta tancada.

Marc si llegeixes això, ets l'amo! No deixis que t'influeixin les altres opinions ni l'opinió dels "professionals", ànim i amunt!
Opció a poder votar
Anònim, 19/09/2016 a les 15:45
En resposta a l'anònim de "opció a poder votar", pel que tinc entès, aquest any el jurat ha sigut format pels fotògrafs professionals de Solsona i no els "quatre de sempre de l'ajuntament".

Jurat
Anònim, 19/09/2016 a les 16:47
Segons les bases del concurs, el jurat han sigut el professionals de Solsona, i llegint-ho em ve al cap una pregunta...

Han sigut inparcials? Per que avans del premis, ja hi ha haber una polèmica amb la foto del Marc, ja que deien que l'havia copiat d'una altra persona quan no era veritat... L'Hauràn volgut castigar?
Seguires sense aclarar res i faltant les opinions diferents a les teves.
Anònim, 19/09/2016 a les 22:49
Abans has faltat el respecte a una persona i ara al Jurat. Partint de la base de que no conec personalment a cap "afortunat" dels premiats et donaré la meva opinió si es pot, a tot el que dius :

1.En serio, creus que la fotografia que ha guanyat, feta des del mòbil segurament, estigui per sobre de la foto del Marc?
Si, la maquina no fa al fotograf, el concurs es de la festa major, la primera em transmet coses, moviment, la festa, activitats, ubicació. Una foto que a mi, que em distreu negativament en algunes coses, però hi ha detalls interessants que es podrien comentar. En la segona, veig una foto com a centenars dels mascles,només que hi ha una rosa, que com que no he estat a la festa , no se perquè hi es, em transmet el mateix que si hi hagués un cornetto de vainilla per exemple. La fotografia a de transmetre a tot el public, assistent o no, i aquesta no ho fa, es un detall que podria ser de la mascletà de valencia si m'apures. A mes, amb la cameres d'avui en día que pots tirar 20 fotos en raw i 100 en jpg i rafega abans no t'acabas el buffer no te cap complicació captar instants d'aquests. Això no vol dir que no sigui maca, només que jo no la votaria pel concurs aquest en aquest cas, res mes, no passa res.

2- Quantes vegades s'ha fet la foto del marc? Quantes vegades s'ha fet la fotografia guanyadora?
Moltes en els dos casos, en cap cas les dues seran iguales pero molt semblants, aixó no vol dir que la foto que guanyi un concurs només s'hagi d'haver fet un cop.

3- Sincerament, pobre Marc... Fa temps que el segueixo i no para d'innovar en tot el que fa, però al ser tant jove, te la porta tancada.

Que vols dir? em vols fer creure que qualsevol persona no pot obrir un negoci de fotografia a solsona a part del Ressol, Marc i katia? Aixó penses? El sol surt per tothom, un fotograf viu de vendre la seva obra toqui la temàtica que toqui, el public que li comprarà será el jurat de veritat, pero qualsevol persona ho pot provar, pots fer un blog si ets tant bo innovant i quan tinguis 3 milions de seguidores ja tindràs sponsors, no pateixis.
Que els principis son dificils en tot ja ho sabem, diga-l'hi al Samuel Aranda si ha patit per guanyar un WorldPress o li han regalat.
Innovar? Caram, tant de bo tinguis rao, si es així aviat exposarem al MNAC en comptes de la Viviam Maier, que bo seria per Solsona que surtessin talents així, en aquest cas no han de patir per vendre la seva obra,estigues tranquil.
De moment per aixó, les fotos que es veuen per la zona, em jugaría la mà que al any 2000 ja s'havien captat totes aquestes innovacions de que parles. Ja fa molts anys que a la fotografia poc s'innova, tot es repetit....