Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

David Rodríguez: Drets fonamentals, tolerància i interessos privats

És rotundament fals que l’Ajuntament veti cap formació musical. Quin interès pot tenir a fer-ho?

, Solsona | Actualitzat el 25/08/2016 a les 11:46h
Arxivat a: DIGUES LA TEVA
 
“El dret dels veïns al descans i a viure sense sorolls excessius ha de ser l’eix conductor de les polítiques públiques en l’àmbit de l’oci i el turisme. Aquest dret ha de ser plenament garantit”. No ho diu l’alcalde de Solsona, sinó el darrer informe del Síndic de Greuges sobre oci nocturn i convivència ciutadana. El desenvolupament d’una activitat econòmica com la que ens ocupa, que són les actuacions musicals en viu contractades per establiments particulars, ha de ser compatible amb el ple respecte a la legalitat vigent i als drets veïnals a viure sense molèsties que superin els llindars de la tolerància.
Tant els veïns que reclamen descans com els establiments, músics i ciutadans a favor de promoure la música al carrer tenen interessos legítims. I és el deure de l’Ajuntament intentar conciliar-los. Però ho ha de fer al marge del pes quantitatiu de les queixes d’una banda: la democràcia no ha de ser entesa com la dictadura de la majoria. Hi ha drets que sempre cal garantir. No n’existeix cap per ocupar la via pública per un negoci o fer-hi música; i en canvi sí que hi ha el dret reconegut al descans i la intimitat personal i familiar. Des del consistori apostem per fomentar l’activitat artística al carrer i l’oferta musical promoguda pels negocis, però dins dels límits que requereix la convivència ciutadana. Els drets se situen per sobre dels interessos privats.   
Per tant, a fi de buscar la difícil conciliació, el criteri d’aquest Ajuntament és que les actuacions musicals en viu es realitzin per a la clientela de l’establiment, però no per a tot el barri o més enllà. Cal diferenciar aquí, ja de pas, que no pot tenir el mateix tractament un concert organitzat per a tot un barri o el conjunt de la ciutat, amb un interès clarament públic, que el que es promou des d’un àmbit estrictament particular.
La convivència significa que es pugui desenvolupar una activitat sense menystenir l’altri. És evident que si una actuació musical a la plaça Major s’arriba a sentir des del despatx d’alcaldia del número 20 del carrer del Castell no fan falta aparells mesuradors sonomètrics. Un dret queda vulnerat.
El que més em sorprèn de la controvèrsia generada a Solsona al voltant d’aquesta qüestió, i em dol profundament com a alcalde, és que hi hagi persones que es creguin la falsedat que l’Ajuntament veta determinats grups musicals. No té cap sentit. Sempre evitarem actuar i decidir arbitràriament! L’únic que ens motiva és intentar regularitzar una problemàtica de resolució complicada. Hem de jugar amb el marge que permet la corda de la tolerància i l’empatia sense que s’arribi a trencar. Això és tot.
És cert que ja abans del 2015 s’havien fet actuacions musicals d’aquest tipus. Amb tot, eren esporàdiques i el consistori no havia rebut queixes –habitualment les queixes es deriven de la reiteració d’una molèstia. El que està clar és que en aquests casos, l’Ajuntament té l’obligació de vetllar perquè no es violin els drets ciutadans. Fins ara no hem actuat mai d’ofici, perquè som els primers interessats a què la música surti al carrer. Però demanem també l’empatia i la comprensió dels promotors.
Simplement es tracta de pensar en els nivells de volum adequats, sense excessos. I així ho hem fet saber als establiments i a músics que m’han vingut a veure a la casa gran. Malgrat això, aquells qui han destapat la capsa dels trons no van manifestar-me en cap moment la voluntat d’adoptar ni una sola mesura. Aleshores és difícil arribar a l’acord. Això no és vetar –si precisament actuen un dia d’aquests en unes instal·lacions municipals!–. En qualsevol cas, no es pot pretendre conculcar uns drets per interessos particulars.
De tot plegat puc concloure que alguna cosa no hem sabut gestionar prou bé des de l’Ajuntament tenint en compte la polèmica. El sentiment de discriminació que pugui sentir algú és molt agre. Però reitero que en cap cas hi ha hagut aquesta voluntat per part de les autoritats municipals. No obstant això, algú altre també hauria pogut actuar millor i no ho ha volgut fer. Reflexionem-hi.

 
David Rodríguez i González
Alcalde de Solsona

 
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

lleis
Anònim, 25/08/2016 a les 12:13
Sr Rodríguez, voste vol fer de Solsona una residencia y mes endevant un geriatric, deixis de tantes lleis i miri al seu voltant, qualsevol poble es tolerant i voste no ho es, no posi les lleis per devant. Un'altra cosa deixi de ferse el dolgut, aixo no es un atac personal, es una necesitat, encara que voste no entengui. Deixi que Solsona sigui un lloc normal a on el joven i els negocis s'els deixi treballar. Aixi ens va la Festa Major que tots fotem el camp!!!! Sort ni ha que vostes diuen que son de ESQUERRES, jajajajaja
No anem bé!
Anònim, 25/08/2016 a les 12:14
Últimament moltes coses no heu "sabut gestionar prou bé des de l’Ajuntament" tenint en compte les polèmiques que genereu.

El que no pot ser és que l'alcalde sigui al parlament i la regidora de cultura al consell i prova d'això és que l'ajuntament no està fent les coses ben fetes des de fa temps.

Apart d'això, diria que els ciutadans també paguem a un munt de gent perquè facin d'oposició...On son?

Estem arreglats!


Aquesta és bona
Anònim, 25/08/2016 a les 12:39
"La democràcia no ha de ser entesa com la dictadura de la majoria".
Sr. Rodríguez, això s'ho podrien aplicar vostès i els vostres companys independentistes al Parlament. Una majora minça en escons a favor del procés que aplica la dictadura democràtica per sobre de la resta, gairebé també majoria.
Buaaa això sí que és per riure!
solsona
Anònim, 25/08/2016 a les 12:52
No sigueu ilusos gent fessin el que fessin si fos l'única setmana que tinguessiu de vacances per ex paletes i altres buscaríeu un desti com fa la majoria hi ha prou actes per fer content per gaudir de concerts no calen a altes hores de la nit les altres ciutats també haurien de tenir-ho amb compte, el jovent quin jovent ens ha tocat viure l'incivisme que porten això voleu la nit ès per dormir i punt el dia que sigueu vellets un altre gall cantarà que voleu una nit de beguts unes cridories els carrers fets un nyap i després dieu dels polítics potser més ordre amb tot hi ha d'haver un equilibri ja qui no ho sap entendre per això el mon va com va destarotat.
Drets
Anònim, 25/08/2016 a les 13:07
Hi ha drets que sempre cal garantir. No n’existeix cap per ocupar la via pública per un negoci o fer-hi música; i en canvi sí que hi ha el dret reconegut al descans i la intimitat personal i familiar.


Si que hi és aquest dret i es diu dret al treball
Ciutadans de primera i de segona?
Anònim, 25/08/2016 a les 13:08
Aquest dret dels veïns al descans i a viure sense sorolls, entenc que no és només pels veïns del nucli antic. Doncs que aquest alcalde no vulgui fer veure que vetlla per això, sino que deu vetllar només per alguns veïns. Nosaltres fa molts anys que rebem les conseqüències d'un establiment, i no només fins a quarts de 12, sinó fins a bastantes hores més tard. I no només en dies que l'endemà pot ser festiu, sinó algun dia ente setmana i que l'endemà hem de matinar per anar a treballar i això durant tot l'any, no només a l'estiu. El malestar s'ha fet arribar en diverses ocasions a l'ajuntament, s'ha parlat amb la regidora i el mateix alcalde, i el problema persisteix. I repeteixo, fa anys que dura. I no entenc que després no deixi fer concerts al nucli antinc fins a quarts de 12.
"La democràcia no ha de ser entesa com la dictadura de la majoria"???
Anònim, 25/08/2016 a les 13:09
Per aquesta regla de tres tampoc hi podria haver una estelada a la rotonda de la Cissa, no? Perquè a Solsona hi ha una "minoria" de gent que li molesta...Us feu trampes al solitari.

També sembla ser que hi ha una ¿minoria? de gent que no volen que l'ajuntament participi en actes religiosos i processons...Aquesta "minoria" no la respectem?

Em sembla que també hi ha una "minoria" de gent (els joves de Solsona) que voldrien una "Festa Major" que fos realment una "Festa Major", com ho és a tots els pobles del voltant...Ah, però aquests tampoc els tenim en compte...

Finalment, senyors de l'Ajuntament, hi comença a haver una "minoria" de gent cada vegada més "majoria" que pensa que aquest ajuntament no fa les coses bé.
Antigues i deixades
Anònim, 25/08/2016 a les 13:25
Tot aixo esta molt be , pero on son els drets de les families i nens usuaries de les piscines municipals , unes instal.lacions que fan vergonya i que ningu de l'ajuntament es digne a fer una volteta . Al igual que les persones que tenen dret a descansar, totes aquestes tambe tenen dret a pogue tenir unes instsl.lacions dignes , per aixo paguem
osteres
LLere, 25/08/2016 a les 13:40
Molt d'acord amb el primer comentari, Solsona cada dia s'està fent més a mida per la gent gran, tothom a dormir dora i poc soroll; per festa major un dia de concert fins les 3 i tira milles (tenint en compte la resta de festes majors tant de la comarca com les d'altres comarques que com a mínim fan dos dies, sino ho pots comprovar tu mateix David). Tant aborrits hem de ser en aquest poble?? no m'estranya que el jovent marxi a Barcelona a estudiar i després ja no torni. De veritat molesta tant un concert fins les 23:30 a l'estiu (no se't queixa ningú a la plaça del camp els dissabtes? jo sento la berbena desde un barri molt allunyat i no precisament a volum baix a mes a mes fins les 2, doncs aixó un poble per la gent gran).Estàs vetant els drets fonamentals tu mateix, satisfent les necessitats d'un o dos veins segurament no massa feliços i despreciant la resta de gent que té ganes de disfrutar d'un concert mentre pren alguna cosa i també als mateixos músics. David, sense ànim de ofendre i com a persona que no et vota però confiava en tu, t'estàs fent gran.

PD: Pel segon comentari res a dir, tan sols que en poc temps estaràs a Catalunya i no a Espanya em sap greu tú, aqui ho tenim ben clar en 300 anys d'espera ja ha arribat el moment ;)
Discrepàncies.
Anònim, 25/08/2016 a les 14:19
Ves per on, a mi em preocupen els 4,4 milions d'euros que deu l'Ajuntament, millor dit nosaltres, que som qui acabarem pagant uns préstecs que mai hem demanat.
veieu el que voleu
Un veí molest, 25/08/2016 a les 14:42
Senyor Rodríguez, vostè parla dels drets dels veïns al descans i a viure sense sorolls excessius i també comenta que les queixes es deriven de la reiteració d’una molèstia. Si en el cas de les actuacions musicals filen tan prim, perquè no actuen de la mateixa manera quan els veïns es queixen dels desordres que fan algunes colles a diferents llocs de Solsona?. Parlo de veïns que ens queixem per sorolls i desordres en hores intempestives, els caps de setmana i també alguns dies de cada dia. Colles que no entenen la festa sense sortir al carrer a trencar botelles, posar la música alta, pixar per on convingui, cridant i barallant-se a les tantes de la nit, sense que des de l’Ajuntament s’hi faci absolutament res.

La Policia Local diu que no pot fer-hi res, cosa que personalment dubto, tenint en compte el paper que com a Ajuntament els toca per tal de garantir aquest dret bàsic al descans que vostè tan diu defensar. Quina contradicció, no?. Perquè no actuen aquí?. Perquè no identifiquen tota aquesta gent i comproven, si s’escau, si tenen antecedents o senzillament els registren en un fitxer?. Perquè no actuen amb el que realment molesta a TOTS els veïns de la SEVA ciutat i en canvi polemitzen amb actuacions musicals puntuals que en tot cas molesten a una minoria?. Sr. Rodríguez, ja que utilitza aquest mitjà quan li convé, m’agradaria que em respongués obertament les meves qüestions. Gràcies.
Al Llere de les 13:40
Anònim, 25/08/2016 a les 14:58
Referent a la PD, sí jo estic d'acord amb tu, però el que no pot fer el sr. Rodríguez és donar lliçons de com s'aplica la democràcia tan sols quan li interessa a ell. Perquè per molt renom que es pensa tenir aquesta minoria, no deixa de ser això, una minoria.
Molt fàcil sr. Rodríguez, faci un referèndum al casc antic qüestionant la voluntat o no d'aquests actes lúdics en espais públics i així sortirem de dubtes.
2016
Anònim, 25/08/2016 a les 15:03
Val a dir David que penso quina llastima...visc a fora de Solsona concretament a 900 km, vaig néixer i em sento solsoní i molt!!!, vinc quasi cada mes, és casa meva Solsona, per la Festa Major vinc cada any i m'agrada si...aquest any a la plaça et vull mirar
dins l'anonimat a la cara, i m'agradaria preguntar com un alcalde pot permetre que passi això? vinga no em vinguis amb procediments burocratics si us plau, ets diputat si!!, però ets alcalde primer i això vol dir escoltar, parlar, entendre, i moltes vegades somriure David, si somriure, no entro en color politic, però en el pople on visc l'alcalde somriu i a mes no te els mateixos pensaments que els meus, aquest estiu em tingut vall per tots els carrers, la gent contenta i el que no també, saps perquè David? ara ets diputat vte perdoni ui els fums
Drets i retòrica
Anònim, 25/08/2016 a les 15:15
Visc en un carrer del nucli històric en el qual hi ha, fa anyse un local a peu pla que funciona com a local social, bar i lloc d'estada i trobada festiva. No es pas un local preparat per a aquesta finalitat, no hi deu haver wc perquè els que hi van pixen sistemàticament al carrer o a les portes i entrades dels veïns, el carrer també regalima de begudes, a més de pixum, i d'oli dels cotxes que hi aparquen en cadena, de manera que el terra fa fàstic i pena, els crits molt rarament no duren fins a les 3 de la matinada els dies festius... Davant de tot això, he de concloure que per l'Ajuntament no tenim drets fonamentals, els que hi vivim. Ho canviaria per una actuació musical fins a quarts de dorze ara mateix!
Dret a descansar
Anònim, 25/08/2016 a les 15:19
Vingui vostè al C San Agustí i podrà veure quin dret predomina si el de descans dels veïns o el "dret" d'obrir fins a les 7 del matí.
Segur?
Iris, 25/08/2016 a les 15:25
«És evident que si una actuació musical a la plaça Major s’arriba a sentir des del despatx d’alcaldia del número 20 del carrer del Castell no fan falta aparells mesuradors sonomètrics.» De veritat que s'ha comprovat, això, i que només el duet Anna i Joan i el Marc Anglarill se sentiein des de l'Ajuntament? Teniu algú que cada vespre de dijous vagi a comprovar-ho?

«...que hi hagi persones que es creguin la falsedat que l’Ajuntament veta determinats grups musicals. No té cap sentit. Sempre evitarem actuar i decidir arbitràriament!» Ja...

«aquells qui han destapat la capsa dels trons no van manifestar-me en cap moment la voluntat d’adoptar ni una sola mesura.» Se'ls ha demanat? Se'ls ha dit a quin volum havien de tocar i no ho han respectat? Ho dubto tant... És més, si realment és així, no ho han pogut aplicar perquè ni han tingut l'oportunitat de tornar a tocar al nucli antic ja que se'ls ha prohibit fer-ho.

Ja per acabar, voldria expressar la profunda decepció i tristesa que em causa tot això, com a músic de Solsona i degut a la meva relació directa amb un dels afectats.

Res més.
VISCA
Anònim, 25/08/2016 a les 15:52
OLE, SOLSONA, SOM COLLONUTS TOTS PLEGATS.
PER CERT, LA RECOLLIDA DE VIDRE ES PODRÍA FER UN XIC MES TARD, ES QUE CADA VEGADA QUE RECOLLIU A SOTA CASA, ES ACOLLONANT EL SOROLL, I CLAR A LES 7 DEL MATI MOLTS DIES, ENCARA DORMIM A CASA NOSTRA.
moltes felicitats a tots , en algún punt tots teniu raó,.
El trist es que ara que s'acosta la festa major, la majoria cap a la platja, jo el primer.
que serà?
Recollida escombraries
Anònim, 25/08/2016 a les 16:07
Quina sort que passin a recollir vidre avles 7, sota de casa meva a les 5'15 foten un soroll que si no deixen dormir i et desperten a aquesta hora ja veus collonut!!!
... de porc i de senyor...
Manoli León, 25/08/2016 a les 16:21
Anem a pams:

1- Relacionar la música en viu amb el descans veïnal abans que amb la cultura és un flac favor i estima a aquesta cultura. Quan a més, l'activitat cultural és generada a la pròpia ciutat per un duet de persones de la comarca, i amb un concert al nucli antic que finalitza a les 23:30, avantposar la idea del descans i actuar de forma repressiva entorn una actuació amb horaris respectuosos, no només pot resultar dolorós i insultant, sinó que esdevé una guerra bruta quan qui ho organitza rep trucades des del despatx de l'Ajuntament per abortar una activitat cultural (que precisament hauria de promoure la mateixa institució). Anys després del cas de corrupció Federació de Municipis on hi havia implicat el nostre alcalde, la forma de gestionar les coses no sembla millorar gaire.

2- Com a professor de música sé perfectament que assistir a un concert de música en viu pot ser una "master class" per aquells que hi assisteixen i tenen interès per expressar-se artísticament. Tenim una cultura més que constant de música enllaunada. Crec que un mínim grau de sensibilitat per part de l'Ajuntament en relació a la música en viu, hi hauria de ser, i com a professional la reclamo. També una certa equitat i amplitut de mires, ja que hi ha molts moviments musicals al nostre país, i anys de música ben pagada en forma d'orquestra és un ventall molt tancat per a gaudir de la música en viu.

3- Com a músic, sé que si actualment la nostra banda de música ha pogut donar-se a conèixer arreu, sovint és pel suport d'entitats que ho organitzen. El criteri de ciutats com Solsona amb l'escrit de l'alcalde, per a nosaltres són decebedors, ja que enlloc de reconèixer una tasca que des de les institucions està prou abandonada a aquells que la fan, s'actua des de la persecució. Nosaltres sí que estem agraïts a entitats, casals, ateneus i establiments pel seu suport a la música en viu. Si no existissin, l'ambient d'aquesta dinamització cultural seria massa hostil, amb criteris com els del govern d'ERC de Solsona.

4- Si es vol expressar des de l'àmbit ideològic de "l'esquerra" alguna preocupació especial sobre la cultura solsonina, seria la participació a actes culturals religiosos de les institucions polítiques en un estat suposadament laïc i de llibertat religiosa. Però sembla que la preocupació cultural de l'Ajuntament és un altre: els duets de músics locals que volen fer concerts finalitzant a les 23:30 hores!

FELICITATS! US ESTEU RETRATANT!

Peramola
Anònim, 25/08/2016 a les 16:37
El dia que solsona s'assembli a Peramola per exemple, amb una festa Major lluïda per xics i grans haurem evolucionat, els gegants no poden sortir dels 4 portals! OMG! Un nen no pot dormir OMG! ÉS l'únic nen de solsona que per exemple viu o ha viscut a la plaça del camp a l'estiu per les verbenes?
Que la nit porta brutícia i problemes? senyors la educació comença a casa, jo veig NENS I NENES amb 11, 12 anys voltant pels carrers a altes hores de la nit.
Comencem a evolucionar una miqueta que no costa tant per déu!
I encara hi ha gent que s'estranya que per la Festa Major la gent faci vacances i marxa.....
Desconfiança
Un foraster que prova de mirar-s'ho amb objectivitat, 25/08/2016 a les 16:44
Que el senyor alcalde no es digni ni a dir pel nom el duet "Anna i Joan" sinó que s'hi refereixi despectivament amb l'expressió "aquells qui han destapat la capsa dels trons" mostra una hostilitat i una actitud indignes del càrrec que exerceix. Amb aquest panorama, no fóra estrany que sí que hi hagués hagut alguna de les arbitrarietats que el senyor David Rodríguez s'esforça a negar.

A més, i com bé han apuntat més amunt, l'acusació segons la qual la música se sentia des del despatx de l'Ajuntament és gairebé segur que també podria aplicar-se a qualsevol altre concert o activitat exercida a la Plaça Major, i per tant el que hauria d'haver fet l'Ajuntament, per a no actuar "arbitràriament", hauria d'haver estat prohibir tots els concerts, no només els d'aquells qui han destapat la capsa dels trons. I tot seguit, és clar, prohibir les revetlles de la Plaça del Camp i clausurar l'Sputnik.
reunió
Anònim, 25/08/2016 a les 17:04
proposo per poder fer una Festa Major con cal:
que feu una reunió amb els de:
PERAMOLA
SANT LLORENC
OLIANA i
LA COROMINA.
son pobles molt mes petits que Solsona, i cordons,....tothom parla que fan una festa major tant lluida.
NO ENTENC RES DE RES. no sigui que a Solsona amb tans gegants, tinguem els caps grosos.
Els drets d'un per sobre del de molts
Anònim, 25/08/2016 a les 17:19
I si torneum al principi?

Estiu de 2015. Concert de Joan Badia a la plaça Major (com tantes altres vegades). Baixa un veí i es queixa (no ho dic jo, això ha quedat recollit en varis articles) I què fa l'ajuntament? Atendre per sobre de tot els "drets" d'aquest veí per damunt dels de l'altra gent.

Mireu...Això no passava ni en èpoques en blanc i negre.

Ah! I encara esperem que es manifestin els grups polítics de l'oposició? I per què no també el PSC? On sou?

Estem arreglats en aquest poble.
Quina pena que no hi hagi oposició
Anònim, 25/08/2016 a les 17:27
No sóc d'escriure en aquest mitjà però m'ha sorprés que per fi la majoria de comentaris tenen solta o volta.

Parlem clar, Solsona a la merda! i jo deixo a l'aire algunes qüestions que no puc resoldre...

- Depén el cognom que portis en aquest "poble" ets de 1a o 2a categoria encara ( i això sigui qui sigui que manin )?

- En aquest cas afecta als negocis nocturns, però jo no veig que l'ajuntament generi llocs de treball, ni en aquest ni en un altre àmbit. Aquests negocis nocturns generen activitat econòmica a varies famílies del poble, no només als seus responsables. A mi ni em va ni em vé, però ja són varies rames econòmiques que s'han tallat a Solsona.

- Quan 2 o 3 joves solsonins es matin a la carretera buscant oci nocturn a poblacions foranes ja que aquí és impossible gaudir de l'oci nocturn, llavors sí mirarem de gestionar-ho bé per a tothom?
Nota: la majoria de famílies que es queixen dels sorolls també tenen o tindran joves els quals se'ls "obligarà" a desplaçar-se per divertir-se.

-Tema Festa Major: perquè és l'única "festa major" on es separa el poble? perquè cataloguem els actes per "edat"?

Per sort o per desgràcia n'he viscut moltes de jaranes i totes les FM tenen un punt comú: són la festa de TOT el poble i de TOTHOM units. Perquè no es pot començar un ball de festa major on la gent pugui ballar i just darrera concert pel jovent i en aquest punt mig enllacem el poble? OSTI, PERDÓ, PERDÓ... NO HAVIA PENSAT QUE ENS PASSEM DE L'HORA QUE MARCA L'AJUNTAMENT PER A TORNAR A CASA.

Puc assegurar que és la festa del poble on els actes acaben més d'hora de Catalunya.

Si algú em pot respondre a alguna de les preguntes li estaré agraït.

Salut i que us vagin bé les vacances del 7 a l'11 de setembre!

Soroll
Anònim, 25/08/2016 a les 17:27
Doncs
els gossos que no deixen dormir tmb els podem denunciar sr Rodriguez?
festa major
Anònim, 25/08/2016 a les 17:30
El motiu de que per Festa Major, la gent fa vacances mes a la platja que a Solsona, no es perque la nostra Festa Major sigui mes o menys Lluida, el problema, segons el meu entendre, es que la gent de Solsona, no fa les vacances que tindria que fer.
Srs feu si es que podeu, el mes de Vacances que us toca,per llei, i tindreu temps d'anar a la platja, a la muntanya, algún dia estirat al sofà, i fins i tot ser a la FESTA MAJOR DE SOLSONA.
Es el que penso. es una opinió.
força bé
Anònim, 25/08/2016 a les 17:45
Estic totalment d'acord amb el que diu l'alcalde: és de sentit comú.

Només voldria ressaltar que diu "...Hem de jugar amb el marge que permet la corda de la tolerància i l’empatia sense que s’arribi a trencar..." i també "...la democràcia no ha de ser entesa com la dictadura de la majoria...". Doncs bé, amb la conyeta de la mega-estelada a la plaça per festa major, la que té penjada a l'ajuntament i la que té posada (i fins ara treia quan hi havia eleccions) a la rotonda de la carretera de Manresa, amb aquestes banderes partidàries crec que no ha fet honor als seus comentari que en principi trobo molt encertats.
Cançat
Anònim, 25/08/2016 a les 18:06
I, perquè, no hi busquem solucions?

xq només critiquem i tirem pilotes fora? O tots o cap! Xq no fem una normativa per a tothom i punt?

Tots els que tan critiqueu (sota anònim) sou tots els que després el tornareu a votar, no?

A Solsona som massa especials! Tothom crida i reclama quan li toca però, ningú treu la cara i ajuda quan cal, per al del costat.
força bé
Anònim, 25/08/2016 a les 21:50
Estic totalment d'acord amb el que diu l'alcalde: és de sentit comú.

Només voldria ressaltar que diu "...Hem de jugar amb el marge que permet la corda de la tolerància i l’empatia sense que s’arribi a trencar..." i també "...la democràcia no ha de ser entesa com la dictadura de la majoria...". Doncs bé, amb la conyeta de la mega-estelada a la plaça per festa major, la que té penjada a l'ajuntament i la que té posada (i fins ara treia quan hi havia eleccions) a la rotonda de la carretera de Manresa, amb aquestes banderes partidàries crec que no ha fet honor als seus comentari que en principi trobo molt encertats.
Soroll
Anònim, 25/08/2016 a les 22:27
Fa molts anys el tub d'escapament dels vespinos trucats feien un terrabastall de por, despres el boom economic tambe, tradema.... Ara el tarrabastall el foten els gossos, els de la gossera i d'algun vei amb gos que ja podria ser mut pobra vestia i ens queixem de la musica fins a les 11:30 jiji Solsonins som l'hostiaaaa jaja
festa major, cultura i descans
Anònim, 26/08/2016 a les 15:12
S'obren molts debats interessants als comentaris que no em puc estar de comentar...

Per a mi el dret a descansar 8 hores sense sorolls al carrers es innegociable. Els concerts s'haurien de fer en sales insonoritzades o en hores compatibles amb el descans (i perdoneu-me, les 12 de la nit, per algú que s'ha de despertar a les 6 no és un horari compatible). Els que estan de vacances o desvagats tenen un altre ritme dels que ens toca treballar a l'estiu i matinem. I anar a la feina mal descansat pq un altre s'ho ha estat passant bé no té cap gràcia

Per altra banda, m'agradaria veure a la Coromina i Peramola si la gent es quedaria a la festa major si fos la primera setmana de setembre, quan encara fa bon temps i els preus dels hotels baixen pq ja no és temporada alta... no em sembla que tingui gaire a veure amb els concerts que es programin, sinó com deia algú amb les poques vacances que fem els solsonins i que aquella setmana és molt bona per marxar.
Al anònim de les 15.12
Anònim, 26/08/2016 a les 18:18
A Peramola la gent no marxa de vacances per la Festa Major, la gran majoria es queda senzillament per què hi ha actes per tothom i la viuen molt. Et recomano que l'any que ve t'hi acostis.
Si a Solsona que anem tant de ciutat cosmopolita es fes el mateix "otro gallo cantaria".
Soroll,Festa Major i Vacances
Gervasi, 27/08/2016 a les 09:53
Tinc més vacances que els dies de la Festa Major,tot i així marxó fa més de 50 anys que només vec que fan el mateíx.Ballets,misa i Orquestres Maravelles......

Lo de la Festa Major es per fer-ho mirar.......

La polemica del soroll que es comente tot plegat ES MOLT TRIST

A i lo més trist de tot es que NO PASARÁ RES i l´any que ve ens retrobarem per aquí comentan la jugada.

Apa doncs fins l´any que ve.
Anar o venir
Anònim, 27/08/2016 a les 14:32
Per veure el lamentable estat de la nostra Festa Major nomès cal reflexionar sobre el què s'ha anat dient que la gent de Solsona va a les festes dels pobles del voltant. Hi ha gent dels pobles del voltant que vingui a la nostra? Pocs o cap!

Per quan una solució pels gossos que lladren tot el dia?
Anònim, 29/08/2016 a les 00:07
I els p.t.s gossos que lladren tot el dia, que no permeten estudiar o llegir, o el que és pitjor, si tens problemes de salut l'empitjoren, per quan una normativa que ho reguli? Com un propietari de gossos, en alguns cassos sembla una gossera, no és capaç de veure la molèstia que és pels veïns els lladrucs constants i persistents dels gossos que deixa tancats i ell se'n va?
Anar o venir...
Anònim, 29/08/2016 a les 08:40
Potser no seria tan fàcil anar a le festes majors dels pobles del voltant si no fessin els actes principals en cap de setmana. De fet, fins i tot voldria saber quanta gent del mateix poble podria disfrutar dels actes de la seva festa si els fessin en dimecres i hagués d'anar al treball al poble del costat (que si, que es viu molt bé a Peramola, però la feina, moltes vegades, la tens a Oliana).

I el mateix passaria amb la de Solsona.

Perque, fet i fet, si mirem els actes d'alguna festa major, d'aquestes, són realment il·lusionans. Bàsicament, podem trobar-hi:

- Algun tipus de tronada o cercavil·la, al matí, amb banda de tambors o trompetes i petards.
- Missa solemne i repartiment de pa. El millor, sens dubte, veure les aglomeracions i empentes per aconseguir un tros de pa ordinari, qualsevol diria que estem al 1940 i le gent passa gana.
- Algun tipus de ball folclòric, amb gegants (si en tenen), o sense.
- Activitats esportives i jocs infantils. Quan als pobles hi havia equip de futbol, partidet contra els del poble del costat.
- Si encara hi va algú, rosari.
- Finalment, al vespre, concert amb algun grup d'aquestos que els coneixen a casa seva i/o ball, com que una orquesta és molt cara es contracta un paio amb un teclat o, si es vol tirar la casa per la finestra, un grupet de 2 o 3 persones, també amb teclat però almenys algú toca algun altre instrument i, si n'hi ha tres, és possible que almenys sàpigui cantar una mica. Si hi ha més d'una nit, poden alternar ball i concerts, així tots contents.

Sense desmeréixer, però això no és, en conjunt, millor que el que es fa a Solsona. Però si és el que vol la gent, podriem fer-ho així i estalviaríem molts diners.
Gossos
Anònim, 29/08/2016 a les 12:11
Solsona s'ha convertit en Vila Canina.
Gossos i altres estatus socials.
Anònim, 30/08/2016 a les 01:24
A Solsona, si no passeges un gos (o més), no jugues a pàdel o no veus passar les hores assentat/da a una de les taules que han proliferat al passeig Pare Claret o al carrer Castell (que fa molt europeu), entre altres llocs, ets una rara avis, ets un exclòs social, ets d'una casta inferior.