Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Joan Badia: Carta oberta a tots els músics de Solsona (i a qui pugui interessar)

, Solsona | Actualitzat el 24/08/2016 a les 12:37h

Anna i Joan som un duet que fa petits concerts sense cap pretensió dins del que podríem anomenar música de braseria.

Els estius del 2014 i del 2015 vam actuar a la Tasqueta de la Núria, però aquest any no han comptat amb nosaltres. Fins aquí res a dir, tothom té dret a decidir quines formacions musicals lloga, però parlant un dia amb ella ens va dir que l’Ajuntament els havia recomanat que lloguessin altres grups perquè nosaltres fèiem massa «soroll».

És cert que en l’únic concert que hi vam fer el 2015 va aparèixer un veí de la Plaça Major (que casualment també es dedica al món de l’espectacle) enfurismat perquè el molestava el soroll i, en lloc de dir-nos amb educació que abaixéssim el volum, va anar directe a escridassar la Núria de molt males maneres. És important afegir que mai no vam acabar de tocar més tard de dos quarts de 12 de la nit.

Aquest any, doncs, davant de la impossibilitat de tocar a la Plaça Major, vam concertar una actuació a Cal Cabanes, que va demanar permís per fer-ho de 9 a 11. La resposta de l’Ajuntament va ser que nosaltres, no.

Per tal d’obtenir una explicació coherent que justifiqués totes aquestes decisions, dimarts dia 16 d’agost vaig tenir una entrevista amb l’Alcalde i la Regidora de governació, en què em van dir que durant el darrer i únic concert que hi vam fer el 2015 hi havia hagut moltes queixes, tot i que no em van especificar quantes.

Aleshores els vaig preguntar si durant els concerts del 2014 s’havia queixat algú, i la primera resposta de la regidora va ser que aquell any no s’hi havien fet concerts, a la Tasqueta. Vaig quedar astorat, ja que nosaltres n’hi havíem fet 3. Un cop aclarit que sí que hi havíem tocat em va confirmar que el 2014 no hi havia hagut ni una sola queixa.

Arribats a aquest punt he decidit rendir-me, però abans volia deixar constància que durant els 49 anys que he actuat per aquí i per allà, el primer veto s’ha produït al meu propi poble.

I res més, companys, que cadascú reflexioni sobre la cultura de la queixa en la societat actual i la gestió que en fa el representant del poble, l’Ajuntament.

Salutacions cordials,Joan Badia
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Cal resposta al Joan Badia
Daniel Torres, 24/08/2016 a les 13:03
Si son certs, els fets que exposa el Joan Badia son greus i discriminatoris. L’Ajuntament te l’obligació de respondre acuradament.
El meu suport a l’Anna i Joan i a les vetllades d’estiu amb música pel casc antic de Solsona que respectin els horaris de concòrdia establerts.
Suport
Anònim, 24/08/2016 a les 13:44
El Joan badia i l Anna no fan més soroll k un altre grup.us ho diu una persona k viu a la plaça.
Necessitem/volem resposta
Anònim, 24/08/2016 a les 14:14
Cal que l'ajuntament dongui resposta i si cal es disculpi públicament, ja que això que exposa el músic Joan Badia és molt greu.

L'oposició política a ERC pensa fer alguna cosa? Perquè últimament és com si en aquest poble només hi hagués majoria absoluta.
No només els grups....
Anònim, 24/08/2016 a les 15:40
L'Ajuntament té por. Por a llogar la sala polivalent per fer soroll. Por a fer concerts a les places del nostre poble un sol i trist dia en tot l'any per fer-hi soroll. Por a que, no només els grups, sinó que hi hagi qualsevol mena d'iniciativa per engrescar i fer xerinola. Aprenguem-ho, l'única setmana en tot l'any que es pot fer soroll és pel carnaval. Perquè és l'única setmana en tot l'any que les caretes cauen, i tothom es deixa anar deixant de banda les esplèndides façanes de falsetat que ens regeixen la resta de l'any. Solsona no té festa major, té una setmana de festa a les botigues pel setembre. Solsona té un problema, i el problema és que és un poble gran; suficientment gran perquè hi hagi moviment, però no el suficient com perquè tothom sigui lliure i es puguin fer coses culturals no relatives a la religió ni al "bon comportament i moralitat".Amics de l'ajuntament, us esperono a que no tingueu por. A que escolteu de veritat tot el que demana la gent i no el que quatre gats que criden i molesten més, que els altres callats. Perquè la gent, quan aprén que no sels fa cas, al final, calla i rebenta per dins, i llavors voten cap a un altre costat sense dir ni mu.
No ho entenc.
Anònim, 24/08/2016 a les 16:41
Aquí hi ha alguna altra cosa que nosaltres no sabem, perquè a la festa de la ctra. de Sant Llorenç cada any lloguem el Badia i no em tingut mai cap problema ni amb l'Ajuntament ni amb ningú
que dius
Anònim, 24/08/2016 a les 17:06
En resposta a "NO NOMÉS ELS GRUPS", pot-ser que siguem més curosos, que te a veure la discriminació que pateix al Joan per part de l'Ajuntament amb el que dius - que Solsona tothom sigui lliure i es pugui fer coses culturals no relatives a la religió ni al "bon comportament i moralitat" amb sembla que tothom vol bon comportament, amb sembla que te'n vas de l'olla....això si on es l'oposició??
¿Que pasa?
Anònim, 24/08/2016 a les 17:11
Primer de tot, no soc de Solsona, pro soc music, i amb el Joan, tinc un lligam especial, no per aixo, vol dir que no pensi las cosas, poden estar mes ben fetas, o, mal fetas.El que no entenc, es que l'Ajuntament es fiqui amb aquestas cosas, que, si fosin perillosas tindria causa, pro quin perill te la musica? pregunto, resposta cap,,,allavors posar una creu a un solsoni, aixo es, el que predican que ens posan altres.Senyors d'esquerra, no creieu que es tenir, dues maneras de fer las cosas.Aixo no es creible, per una bona armonia,,, per segons que, estic segur, que no tindreu problema, que es fes el maxim soroll,, i no pasa res(El que interesa a vosaltres)ara, en segon lloc si es, altres circunstancias que os sembla, que per la vostra politica no te impacte, aquestas creu i ratlle.Penseuvos be, el que feu amb aquest poble, que ja te un nom reconegut no feu que baixi de valor.
Al comentari de 16.41
Anònim, 24/08/2016 a les 18:22

Al barri de Sant Llorenç , es a dir C. La Bòfia i voltans no tenim problemes perquè no es el nucli antic.

Gràcies Joan que el dia de la festa vam pasar una bona vetllada amb tú
El taranna del PP...arrela a solsona
Jordi roure torra, 24/08/2016 a les 19:14
He tocat amb el Joan Badia,no una vegada ni dues...sinó 200 o 300 vegades; es el músic que ha tocat mes vegades amb el meu pare de tot solsona i d'arreu...el considero un amic...no solament un company...un AMIC, i em dol el que li estant fent...dir qu'el Joan fà mes soroll que un'altre...es dir una mentida; crec que les coses s'han de comprobar abans de prohibírles. La qualitat del Joan dèu molestar a la gent qu'es vol dedicar a fer de músic, hi no son músics...son disjòqueis.El Joan te una reputació guanyada arrèu de catalunya, guanyada a pols...sempre deixant el llistó de la qualitat molt alt...aquèst tarannà, no es mereix això que des d'el deparatment que sígui, de l'ajuntament se l'hi fà...per a mi...es vergonyós!!!!
deunidó
Anònim, 24/08/2016 a les 20:09
És vergonyós que en una ciutat com Solsona, a més a més a l'estiu que és quan els bars i restaurants poden fer "l'agost", per culpa de la queixa de 2 veins (perquè acaben sent 2)els hi tallin les iniciatives per atraure clients.
Tant molesta el soroll fins les 23:30? Dubto molt que molesti, ni que l'endemà comenci a treballar a les 6 del matí.... que no és el cas del nostre actor.
Si l'ajuntament continua fent cas a 4, quan els que en gaudeixen són 200, el que aconseguiran és que acabin tancant tots els bars, restaurants i pubs, i per suposat, l'any que vé a l'oposició.
Unió
Anònim, 25/08/2016 a les 13:48
El millor es reunir el afectats de les dos parts i un jutje de pau i arreglar les cosses, tinc que dir que a mi no em faria cap gracia que sota casa tingues un grup tocant, pero segur que tots reunits es podria trobar una bona solucio al problema.