Ús de cookies
Nació Solsona utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Consells per recuperar el benestar i l'equilibri després de les festes de Nadal

| Actualitzat el 14/01/2015 a les 08:36h

Pels qui encara no em coneixeu La dona Bio (Anna Vilaginés) és una biòloga que va ampliar coneixemts mitjançant un máster de nutrició i alimentació i que a més s’ha format en cuina naturista i terapèutica. Per tal de fer difusió d’aquests coneixements i de posar-los a l’abast de tothom Nació Solsona m’ha donat l’oportunitat de crear Menja sa per viure bé.
Menja sa per viure bé és una espai que aniré alimentant periòdicament on parlarem de nutrició, alimentació, gastronomia i bons hàbits per gaudir de bona salut.
M’agradaria que fos un espai interactiu que poguem fer crèixer entre tots, en el qual vosaltres hi tingueu també una participació activa a través dels vostres comentaris i preguntes.

Per començar a fer boca i atenent que fa ben pocs dies que hem acabat les Festes nadalenques us vull proposar quatre pautes per recuperar el vostre benestar i equilibri físic i emocional.
Probablement durant aquests dies heu tingut una sobredosi d’aliments amb molts de sucres, rics en greixos i begudes alcohòliques. Aquest tipus d’alimentació, a banda d’incrementar el pes, provoca alteracions en la digestió i crea un cert estrés al nostre cos. Les meves recomanacions per retrobar-vos de nou són les següents.

 
  •  Gaudiu de la frescor que us dóna la fruita i la verdura de temporada : Cítrics, pomes, plàtans, cols, broccoli, coliflor, cols de Brusel·les, carbassa, escarola, endívia, carxofa. En general us aporten fibra, vitamines, antioxidants i minerals en un format poc calòric. Els plàtans són rics en potassi, uns grans aliats per evitar rampes a l’hora de fer exercici i els cítrics us donen vitamina C en abundància. Les crucíferes (cols, broccoli, coliflor) són molt riques en calci fàcilment assimilable i contenen uns compostos sulfurats que són potents anticancerígens. La carbassa us posa un punt dolç als plats i calma els vostres nervis, l’escarola i l’endivia amb aquell toquet amarg afavoreixen les secrecions biliars i la carxofa us ajudarà a depurar el fetge.

    * La base dels vostres plats? Cereals integrals, rics en hidrats de carboni, fibra i vitamines del grupB. Així mateix sacien i regulen el vostre trànsit intestinal per acció de la fibra. Arròs, mill, quinoa, civada, sègol, kamut, espelta.

    * Els llegums amb els cereals casen de meravella i us aporten proteína i fibra en abundància. No hi renuncieu! Un cous-cous amb cigrons i verdures, un arròs integral amb azukis, són bones combinacions !

    * Afegiu llavors com les pipes o el sèsam a la vostra dieta. El sèsam és molt ric en calci.

    * Regaleu-vos uns fruits secs. Recordeu que les nous són molt riques en acids grassos omega-3.

    * Preneu aliments fermentats per recuperar la funcionalitat del vostre aparell digestiu : Iogurts i kèfir ( si no teniu intoleràncies), col fermentada i miso (soja fermentada) que podeu afegir al brou.

    * Eviteu aliments rics en sucres refinats . Dolços, pastissos, brioxeria industrial, begudes ensucrades. Podeu endolcir les vostres infusions amb estèvia !

    * Limiteu el consum de carn vermella a un cop per setmana i quan en mengeu acompanyeu-la de verdura en abundància.

    * Bebeu aigua i infusions calentes.

    * Incrementeu l’exercici físic per acabar de cremar aquests grams que heu incorporat darrerament.

    I ara us toca a vosaltres. Ens retrobem d’aquí a uns dies !

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Enhorabona!!
Anònim, 16/01/2015 a les 09:56
Enhorabona per la secció. Crec que pot ser molt interessant. Però parles d'uns aliments que no sé ni on comprar-los ni com cuinar-los. No he fet mai couscous. El mijo no sabria ni com és ni com el venen ni com cuinar-lo per menjar-me'l!!
Podries explicar amb més detall totes aquestes cosetes. A mi em semblen molt bones les recomanacions però com ja he dit abans, no sé per on començar perquè ignoro de què m'estas parlant.
Moltes gràcies
gracies
Anònim, 16/01/2015 a les 21:04
Gracies Anna i felicitats per aquest nou espai.
Nous aliments per descobrir
La dona Bio (Anna VIlaginés), 18/01/2015 a les 10:11
Hola de nou.
Gràcies pels vostres comentaris
Aquest espai l'hem creat entre molts altres motius per anar descobrint aliments que, tot i ser molt saludables, encara estan no estan a l'abast del coneixement de tothom i per acompanyar-vos en aquesta descoberta i aplicació dels mateixos.
Anna
interesant!!
Anònim, 18/01/2015 a les 11:52
moltes felicitats Anna, m'agrada molt aquest espai i el considero molt interesant!!!
La llet
LaiaX, 23/02/2015 a les 23:31
M'interessa el tema de la llet. És saludable la llet animal o definitivament no n'hem de veure més pq hi ha succedanis molt millors?? Diferències entre llets d'origen animal: vaca o cabra o ...? Llet fresca vs llet pasteuritzada, etc... I és que quan érem xics n'havíem de veure molta i ara sembla un pecat!!!. Gràcies

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Predicció Solsona
diumenge
4°C  17°C
dilluns
6°C  17°C
dimarts
7°C  21°C
Jordi Cuixart: «La garantia del dret a l'autodeterminació passa per una vaga que aturi el país»
Jordi Cuixart, president d'Òmnium/Adrià Costa

Jordi Cuixart: «La garantia del dret a l'autodeterminació passa per una vaga que aturi el país»

El president d'Òmnium fa una crida a preservar "els drets bàsics" de la ciutadania amb una aturada que "enviï un missatge clar a la Unió Europea" | "Estem convençuts que tots els sindicats faran tot allò que sigui possible perquè aquesta vaga es produeixi i tingui un resultat històric", afirma Cuixart

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: