Mapa interactiu: els cent cims més emblemàtics de Catalunya

| 11/12/2014 a les 09:57h
Arxivat a: General, Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, cartografia
Aquesta notícia es va publicar originalment el 11/12/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La Pica d'Estats, el cim més alt del Principat. Foto: Vikipèdia


L'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya ha creat, coincidint amb el Dia Internacional de les Muntanya, un mapa interactiu que recull els que considera els cent cims més emblemàtics, en funció de la seva significació geogràfica, el relleu en el món de l'excursionisme i la seva notorietat cultural, històrica i emotiva. 

El mapa dóna informació detallada de cada cim: la serralada en la que pertany, la cota en la que es troba, el municipi i la comarca, la latitud i la longitud i una fitxa completa elaborada per l'Institut Cartogràfic de Catalunya.

El Dia Internacional de les Muntanyes, que se celebra aquest dijous 11 de desembre, es dedica, segons recull la FEEC, a l'agricultura de muntanya, una ocasió per despertar la consciència sobre com aquest tipus d’agricultura, predominantment familiar, que ha estat un model de desenvolupament sostenible al llarg de la història.

COMENTARIS

Només poseu el que voleu
Ebrenc, 11/12/2014 a les 18:26
+5
-2
La Foradada és molt més mítica que la majoria d'aquestes muntanyes, me donaria vergonya!!!
pro que es això de portelleta
Anònim, 11/12/2014 a les 20:19
+3
-0
la portelleta es anomenada pels andorrans a cas som andorans nossaltres, es diu tossa plana de lles i no portelleta
Altitud Montse de Rúbies
RamonMC, 11/12/2014 a les 20:48
+0
-1
Voldria fer constar que l'altitud del cim del Montsec de Rúbies és errònia, ja que és superior als 1650 m., més o menys com el Montsec d'Ares.
Salut!
I el Canigó?
Anònim, 12/12/2014 a les 17:04
+5
-0
Què deu considerar l'ICGC que ni és cim, que no és emblemàtic o que no és a Catalunya?
canigó
Anònim, 12/12/2014 a les 22:44
+1
-6
el canigó no es a França?doncs no se si u has vist pero fica Catalunya
Canigó
Anònim, 13/12/2014 a les 12:05
+5
-1
El Canigó es troba en territori francès i tot i així pertany a Catalunya!
Anònim 22:44 que no sap que és Catalunya
El Canigó és a Catalunya, 13/12/2014 a les 12:56
+5
-1
El Canigó a França??? Justament, parla de Catalunya, no d'estats!
Canigó
Anònim, 13/12/2014 a les 12:57
+2
-1
El Canigó és una muntanya del Pirineu, situada entre les comarques nord-catalanes del Conflent, el Rosselló i el Vallespir. Ha esdevingut símbol de la personalitat catalana de les comarques pirinenques.
El cim, la pica del Canigó, fa 2.784 msnm. Malgrat la seva altitud moderada, fou considerada la muntanya més alta dels Pirineus a causa del gran i brusc desnivell que la separa de la plana del Rosselló, cosa que la fa més aparent que altres muntanyes més engorjades i situades entre valls ja més altes. La llegenda atribueix la seva primera ascensió al rei Pere el Gran, l'any 1285.
La ministra d'Ecologia, Desenvolupament sostenible i Energia del govern francès, Delphine Batho, va declarar el 13 de juliol de 2012 el Canigó "Gran Paratge de França", amb la seva ortografia original catalana, després d'una campanya que van impulsar alhora el Consell General dels Pirineus Orientals i la Regió del Llenguadoc-Rosselló.
Posició del Canigó
Un llest més, 13/12/2014 a les 13:17
+4
-1
Sento dir-vos que el Canigó està situat a la Catalunya Nord.



%C2%B031'10.0%22N+2%C2%B027'22.0%22E/@42.5187638,2.4610344,14z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=ca
CANIGÓ
Anònim, 13/12/2014 a les 13:29
+2
-0
El Canigó, efectivament cau a la part Ftancesa de la frontera, però no deixa de ser part dels països catalans i concretament de la per a mi mal anomenada Catalunya Nord.
Per tant si no hi és en aquest resum (que no ho he mirat) penso que si que hi hauría de ser. Ja que com a muntanya emblemàtica i simbòlica poques la superen.
Canigó
Anònim, 15/12/2014 a les 13:36
+2
-0
L'ICGC només ha refernciat els pics de la Catalunya espanyola, Els que dieu que el Canogó no és a Catalunya us equivoqueu: no és a Espanya, a Catalunya, sí.