La protesta continua

| 04/05/2012 a les 00:01h
Arxivat a: De divendres a divendres, #novullpagar, autopista, tren, peatge, mollet
Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/05/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La concessionària d'autopistes Abertis fa un comunicat, amb tota la mala llet del món i més, minimitzant el moviment #novullpagar, i l'endemà omplim portades afirmant que només 2.500 conductors es van negar a pagar el peatge de torn durant el Primer de Maig. Així anem. La xifra és ridícula, i per rebatre-la només cal repassar el que va succeir a les perennes barreres de pagament de Mollet (o de la Llagosta, que l'alcalde ecosocialista se'ns enfada): vehicles i més vehicles negant-se a pagar durant tot el dia, i semàfors en verd en més d'una ocasió per descongestionar el tram d'autopista. Impossible comptar-ho, absurd parlar de 2.500 conductors insubmisos a tot Catalunya.

Èxit, per tant, del #novullpagar, que es repetirà el diumenge 20 de maig, i que reclama una resposta política immediata a l'actual situació dels peatges. Si es paga, que sigui per finançar la construcció d'una via o el seu correcte manteniment, però no perquè circulin gratuïtament els veïns d'altres punts de l'Estat o perquè els accionistes de certes grans empreses facturin més del compte. De moment, el Parlament ja ha demanat la gratuïtat del peatge de Mollet per als usuaris més habituals amb aparell electrònic. Un retorn a mesures passades, i un pas insuficient, perquè només se'n beneficien uns pocs.

Fora les barreres recaptatòries dels trams d'autopista sobradament amortitzats, com el de Mollet, i benvinguda una política de peatges territorialment equilibrada i transparent. Els peatges que paguem els catalans han de ser els que necessitem realment per garantir la nostra mobilitat, no la de xarxes foranes i insostenibles. O això, o llarga vida al #novullpagar. I que no estranyi a ningú que, després d'anys i panys aguantant retards i un servei tercermundista, el malestar social (cada dia més patent) es traslladi a les vies del tren, que l'endemà mateix de les protestes a les carreteres protagonitzaven l'enèsima avaria, amb retards a tota la xarxa ferroviària. La solució, com en tantes altres qüestions en aquest país, passa per obtenir el control directe i exclusiu de la planificació de les infraestructures.

Eduard Mas, director de VallèsOriental.com

També us pot interessar

 

COMENTARIS

#novullpagar
Joan Galiano, 04/05/2012 a les 12:35
+0
-0
Prou de pagar,
l'estat espanyol ens tracta com una colonia i totes les colonies espanyoles van assolir la seva llibertat de la mateixa manera...lluitant. Companys i companyes ara ens toca a nosaltres, el dia 20/05 segona jornada #novullpagar.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Mitja Marató de Granollers | La Mitja
01/01/1970
La decisió de la multinacional es deu a la nova estratègia comercial, que farà que deixi de patrocinar cap cursa mundial | La italiana Diadora serà la nova marca principal de la cursa granollerina
01/01/1970
Roca Umbert acull una jornada que vol ser un punt de trobada i debat entre entitats i professionals de l'acció social a Catalunya | L'acte ha estat una iniciativa del digital Social.cat en col·laboració amb la UVic i la UGranollers | Els ponents consideren l'empoderament social i personal com una de les claus per blindar la salut mental davant la crisi
Els primers residents de Faber, amb els responsables de la residència | Martí Albesa
Andreu Oliveras
01/01/1970
Professionals de les arts, ciències i humanitats d'arreu del món coincidiran en un mateix espai per crear i posar en comú els seus projectes