Consells de Conducció

Quin és el millor portabicicletes per al cotxe?

Al mercat hi ha tres tipus bàsics de portabicicletes per al cotxe. Aquests són els principals avantatges i desavantatges de cadascun

| 26/07/2017 a les 11:22h
Arxivat a: Consells de conducció, Consells Conducció, Seguretat, Portabicicletes
La millor de les solucions és també la més cara | Nissan
El Racc ha fet un recull de les millors opcions per transportar al nostre cotxe aquest objecte d'oci que tants portarem amunt i avall aquest estiu.

Potser l’opció més segura és transportar la bici al maleter, amb les rodes desmuntades. Però, òbviament, no és el sistema més còmode i no tots els cotxes disposen d’un maleter prou gran. Per això, i especialment en el cas d’un ús molt habitual o d’haver de transportar més d’una bicicleta, s’acostuma a fer servir un portabicicletes.
 

Al sostre és on la bicicleta va més exposada i afecta més al comportament del cotxe Foto: Nissan


Portabicicletes de sostre: són els més barats i fàcils de muntar, tot i que l’ancoratge de les bicicletes no és còmode, sobretot en el cas d’haver de transportar bicicletes pesades. No dificulten la visibilitat del conductor, però sí que afecten l’aerodinàmica i el comportament del cotxe.
 

A la porta del darrera és la opció més popular Foto: Mottez


Portabicicletes de porta: no són fàcils d’instal·lar, però la càrrega i la descàrrega de les bicis són molt còmodes. El problema pot arribar si en algún moment tenim la necessitat d'accedir al maleter mentre les bicicletes etan carregades. Si el portabicicletes tapa els llums del darrere o la matrícula, cal adquirir un accessori extern.
 

La millor de les solucions és també la més cara Foto: Nissan


Portabicicletes de remolc o bola: seria la solució més segura, i és fàcil d’utilitzar i instal·lar. Tanmateix, caldrà disposar d’una bola de remolc. És el model de preu més elevat, però incorpora els llums i l’espai per a la matrícula.

És important tenir en compte que és obligatori senyalitzar els portabicicletes de porta i de remolc amb dos panells V20 (franges vermelles i blanques). Haurien d’anar a cada lateral, amb les franges vermelles formant una “V” invertida.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La BMW K 1600 B és una espectacular Bagger ideal per devorar quilòmetres amb estil | F.Boada
01/01/1970
A diferència de les seves competidores la K1600B és una Bagger ràpida i carregada de tecnologia
BMW torna al mundial de resistència FIA amb el M8 GTE | BMW
01/01/1970
El model ha estat desenvolupat conjutament amb el nou Sèrie 8 de producció
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única
El nou XC40 és una versió reduida dels exitosos XC60 i XC90 . | Volvo
01/01/1970
El més petit dels SUV de Volvo plantarà cara en el segment més competit, els dels C-SUV
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única
Nissan Qashqai 10 Years Anniversary | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Celebrem l'aniversari del SUV més famós amb l'edició especial limitada 10 Years Anniversary
Prova Toyota C-HR | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un disseny futurista i una mecànica híbrida en una carrosseria SUV, en principi el CHR sembla disposar de tots els ingredients per triomfar al mercat
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència