Proves Cotxes

Prova del nou SEAT Ibiza

Ens disposem a provar un dels cotxes que més interès ha despertat últimament, el nou SEAT Ibiza. Concretament en acabat Xcellence, novetat dins la gamma equivalent a l'opció més refinada

Prova SEAT Ibiza 2017

| 16/07/2017 a les 17:47h
Arxivat a: Proves Cotxes, Xcellence, novetat, Ibiza, proves, prova, SEAT
SEAT Ibiza 2017 | Ferran Rosàs
La quarta generació de l'Ibiza es va posar al mercat el 2008 i des d'aleshores s'ha anat actualitzant, modernitzant i posant al dia. Ha viscut canvis importants en motoritzacions per adaptar-se al mercat, en aspecte, amb la integració de llums de LED i sobretot en infoentreteniment.

Però tot producte té el seu moment i el SEAT Ibiza ha de fer front a un mercat europeu que promet competència de força nivell. Al segment B de SEAT li tocava renovació. I per la porta gran. El nou SEAT Ibiza 2017 estrena la plataforma del grup Volkswagen MQB A0, la versió més compacta de la MQB, que actualment és l'estructura del Golf, el León o l'A3, i que també hem vist créixer per l'Ateca, el Kodiaq o el Tiguan.

A SEAT també canvia la manera d'entendre la gamma, primer s'elimina la versió SC (de 3 portes) i es reforça aquest mateix segment amb un SUV derivat de l'Ibiza, l'Arona, millorant les possibilitats dels compradors que potser no necessiten l'espai de l'Ateca, però volen una posició de conducció més elevada.

Però aquesta és una història per un altre dia, avui ens disposem a provar un dels cotxes que més interès ha despertat últimament, el nou SEAT Ibiza. Concretament en acabat Xcellence, novetat dins la gamma equivalent a l'opció més refinada.
 

SEAT Ibiza 2017 Foto: Ferran Rosàs


Des de 15.220 euros, se'ns ofereix un equipament de sèrie per sobre del que normalment esperem, entre els quals destaco els retrovisors elèctrics i calefactats, sensor de pàrquing posterior, detector de cansament, volant de pell multifunció, entrada i encesa sense clau, llums LED als pilots posteriors, llums diürnes davanteres també LED i el climatitzador de doble zona. Són una sèrie d'elements que esperes de sèrie en cotxes de segments superiors, com un Leon o un Ateca. A més dels que pots escollir (preu a banda) fins a tenir un Ibiza super equipat, tema que tractaré al final de la prova. Això vol dir que SEAT està adquirint un nivell més elevat de refinament i possibilitats pel client, des de la base de la gamma (sense tenir en compte el Mii). Tot i això, cal no oblidar que també tenim la possibilitat d'adquirir-ne un de més bàsic, Reference Plus, des d'11.760 euros.
 

SEAT Ibiza 2017 Foto: Ferran Rosàs


Aquest preu base de l'acabat Xcellence inclou el motor 1.0 TSI 95 CV, tres cilindres amb caixa de canvis manual de 5 velocitats. Però concretament no és el que hem provat. Per 610 euros més, es pot equipar l'1.0 TSI 115 CV. Tres cilindres també, aquest cop amb una caixa manual de 6 marxes. Possiblement la sorpresa més gran que m'he endut amb el nou Ibiza. Les meves expectatives en equipament i acabats han estat bastant encertades, però en motor han estat severament superades.
 

SEAT Ibiza 2017 Foto: Ferran Rosàs


A gran part de la població no els importa la quantitat de cilindres que tingui el cotxe, mentre els porti del punt A al punt B. Però jo, entre tants altres amants del motor sempre havia sigut escèptic amb els tres cilindres. Per contra, aquesta versió del 1.0 TSI de Volkswagen, canvia les coses. Entrega potència des de bastant a baix del tacòmetre i la desencadena ràpida i satisfactòriament fins a les 3.500 voltes, on ja gairebé demana una marxa més si es vol seguir augmentant la velocitat rapidament. La dinàmica recorda a motors més grans i has d'adormir-te molt amb el canvi per trobar-te amb el cotxe "mort".

Per ciutat és agradable de portar, suau i cal destacar que sense vibracions típiques de tricilíndric. No fa cap fimbreig que no pugui fer un 4 cilindres dièsel. L'embragament és tou, així com la direcció o la palanca de canvi, ben directa i en línia amb la gamma SEAT.
 

SEAT Ibiza 2017 Foto: Ferran Rosàs


En vies ràpides es pot viatjar a 120 km/h de forma fantàstica (per ser un segment B, no estic dient que s'hi vagi millor que en un Mercedes Classe S), sense sorolls de motor o vibracions, fent consums de 5 litres cada 100 quilòmetres. En carreteres secundàries és divertit, i el xassís aguanta bastantes barbaritats, abans d'enviar la pressió als Michelin Energy Saver que equipa. En definitiva, es nota millora en comparació a l'anterior versió i deixa el pavelló alt. En principi no serà el cas de l'Ibiza, però poden sortir models de gran rendiment de la mà d'aquesta plataforma, dins el grup VAG.

Passem a l'interior i veiem un canvi important pel que fa a qualitat percebuda. És cert que l'ús de plàstics encara és present, però són més agradables i la franja horitzontal en color Mystic (en cas d'acabat Xcellence) aporta un toc de modernitat. S'abandonen les reixes de ventilació rodones que l'ibiza tenia fins ara per passar a unes de rectangulars que s'integren molt bé al disseny poligonal que caracteritza el model.
 

SEAT Ibiza 2017 Foto: Ferran Rosàs


El taulell queda presidit per la gran pantalla on queda centrat el multimedia. El funcionament i les possibilitats són les que podem trobar al Leon o a l'Ateca (on destaca connexió amb iPhone i Android). Una cosa que sí que canvia en aquest nou model és el material del vidre que recobreix el dispositiu, similar al d'un smartphone, que augmenta la qualitat percebuda.
 

SEAT Ibiza 2017 Foto: Ferran Rosàs


Si deixem de banda aquests accessoris de connectivitat i parem atenció a altres aspectes més tradicionals, veiem que SEAT no ens ha volgut distreure tan sols amb una gran pantalla, sinó que hi ha hagut una feina important per fer del que era el petit utilitari, un compacte ben polivalent. El cotxe és una miqueta més curt, però guanya en distància entre eixos. Amb aquesta nova configuració, s'ha treballat perquè hi hagi més espai per les cames dels ocupants de les places posteriors i més maleter: 355 litres totals. Són 15 litres més que el Leon de primera generació (1998), perquè us en feu una idea.
 

Maleter del SEAT Ibiza 2017 Foto: Ferran Rosàs


El nou SEAT Ibiza es pot equipar amb gairebé tots els extres tecnològics i de seguretat dels que gaudeix la marca. Abans ni pagant podíem equipar segons què. Sensors i càmera per l'aparcament, BeatsAudio (6 altaveus, i amplificador de 300W), fars LED davanters (imprescindibles per arrodonir el look), sensors de pluja i llum, velocitat de creuer adaptativa amb radar de proximitat i el SEAT Driver Profile com a més destacats. Podeu acabar pagant més de 23.000 euros per un Ibiza!

Personalment, crec que l'aspecte del nou Ibiza és espectacular. La marca ha complert. Ha posat el mític model al dia, fent que tinguem Ibiza per anys. Millor acabat i millor equipat. Com a pega, hi ha poca oferta mecànica. Ens hem d'esperar a poder equipar el 1.5 TSI de 150 CV o algun motor dièsel. També haurem d'esperar per veure el canvi DSG. Tot i això, ja he comentat que aquest 1.0 TSI de 115 cavalls és una bona unitat de potència, el que totes les marques haurien de tenir si volen que es cregui en els tricilíndrics.

Prova SEAT Ibiza 2017

 
 
 
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
SEAT Ibiza 2017 | Ferran Rosàs
01/01/1970
Ens disposem a provar un dels cotxes que més interès ha despertat últimament, el nou SEAT Ibiza. Concretament en acabat Xcellence, novetat dins la gamma equivalent a l'opció més refinada
SEAT Ibiza 2017 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Ens disposem a provar un dels cotxes que més interès ha despertat últimament, el nou SEAT Ibiza. Concretament en acabat Xcellence, novetat dins la gamma equivalent a l'opció més refinada
Noblesa obliga. El Jaguar XF t'ofereix tot el que esperes d'una gran berlina | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una alternativa a les grans berlines alemanyes, amb una marcada personalitat pròpia
El Superb Combi és un familiar exemplar | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Cap altre cotxe del seu segment, ni del superior, ofereix una habitabiltat semblant