Novetats Cotxes

Nou Audi A8: el futur en present

El nou A8 és el primer automòbil de producció desenvolupat específicament per a una conducció altament automatitzada

| 13/07/2017 a les 12:20h
Arxivat a: Novetats Motor, Audi, A8, Berlina, premium, Conducció Autònoma, Novetats Cotxes
Nou llenguatge de disseny, més luxe i més tecnologia | Audi

L'Audi A8 és una declaració d'estil i assenyala l'arribada d'una nova era per al disseny de la marca. El frontal amb la graella Singleframe, més ampla i la presència fluïda i poderosa simbolitzen elegància esportiva, sofisticació i condició avantguardista. El nou A8 compleix la promesa formulada amb l'estudi de disseny Audi prologue. Aquesta berlina de luxe té una presència imponent, tant en la versió estàndard de 5,17 m o al A8 L, amb una distància entre eixos allargada 13 cm.

 

Les musculoses formes sobre els passos de roda generen l'expressió visual de la tracció quattro. Vist de perfil, l'elevada part frontal combina amb la suau inclinació a la zona posterior per crear la sensació de tensió en les línies. El model superior de la gamma proclama la seva identitat tant de dia com de nit, bé mitjançant els cridaners grups òptics davanters HD Matrix LED amb il·luminació Audi làser, o bé amb les llums del darrere amb la tecnologia OLED combinades amb una tira horitzontal de LED que connecta tots dos pilots del darrere. Mitjançant aquests elements es produeix una animació lluminosa única quan el conductor arriba al cotxe o quan se'n va.
 

A la saga es on es noten més els canvis en el disseny Foto: Audi

 

L’interior de l'A8 recorda a un saló ampli i sumptuós. Comparat amb el model anterior, l'espai a l'habitacle ha crescut substancialment en les dues versions de carrosseria. La gamma d'equipaments i materials és extensa, cada detall desprèn un aire de qualitat singular i superlatiu, des de les perforacions a la tapisseria dels seients fins a l'obertura i tancament elèctrics de les sortides de ventilació.

 

Els seients més luxosos del nou model superior d'Audi són a la part posterior dreta: de manera opcional en l'A8 L, combina quatre ajustos diferents i un suport per als peus. En aquest seient, el passatger pot escalfar i activar la funció de massatge per als peus amb una unitat de múltiples configuracions, incorporada en el respatller del seient davanter. Els nous reposacaps de confort completen l'experiència. Els passatgers de les places posteriors també poden controlar una sèrie de funcions, com la llum ambient, la nova llum de lectura HD Matrix o la funció massatge dels seients, a més de poder realitzar trucades de telèfon privades. Aquest comandament remot per a les places del darrere és un dispositiu mòbil allotjat en reposabraços central del darrere, té una pantalla OLED i és de la mida d'un telèfon intel·ligent.

 

Un d'aquells, pocs, cotxes que pots gaudir-los plenament des del seients posteriors Foto: Audi

 

Audi porta els seus estàndards d'alta qualitat a l'era digital mitjançant un sistema de maneig radicalment nou. Elimina els usuals botons giratoris o clicables del model anterior; el quadre de comandament està, en gran mesura, lliure de botons i interruptors. Al centre hi ha una pantalla tàctil de 25,7 cm (10,1 polzades) que, quan està apagada, sembla gairebé invisible dins d'un entorn negre molt brillant denominat black-panell.

 

La interfície d'usuari apareix en obrir el cotxe. El conductor pot operar el sistema de Infotainment amb un dit sobre aquesta gran pantalla. També podeu utilitzar una pantalla tàctil secundària en el centre de la consola per accedir al climatitzador, les funcions de confort o per introduir text. Mentre ho fa, pot descansar confortablement canell en l'ampla palanca selectora del canvi tiptronic, per exemple, per introduir una destinació de navegación encara més fàcilment. Quan el conductor activa una funció en les pantalles superior o inferior, escolta i sent un clic com a mode de conformació. Els botons amb aparença de vidre responen de la mateixa manera. Aquesta combinació de resposta acústica i tàctil, juntament amb l'ús natural de gestos com l'escombrada, fan al nou MMI touch response especialment segur, intuïtiu i fàcil d'utilitzar.El A8 també pot conversar de forma intel·ligent.

 

Nous equipaments i nova operativa de la pantalla multimedia Foto: Audi

 

El conductor pot activar una sèrie de funcions mitjançant una nova forma de control de per veu. La informació de les destinacions o les fonts de música estan disponibles bé a bord o bé proporcionades per una connexió amb el núvol a velocitat 4G. Els nombrosos serveis d'Audi connect inclouen reconeixement de senyals de trànsit i informació sobre riscos, un innovador sistema de comunicació "Car-to-X" que recull la informació de l'intel·ligent conjunt d'altres models d'Audi.

 

Una altra nova característica és la navegació optimitzada: té una funció d'auto aprenentatge basat en les rutes ja recorregudes. El mapa també incorpora models en 3D altament detallats de les principals ciutats europees, per mostrar-les de forma encara més realista.La última versió de la plataforma modular d'infotainmet MIB 2 +, exerceix el control de totes aquestes funcions. Té implementat un avançat processador K1 del soci tecnològic d'Audi NVIDIA. Un segon xip K1 genera els gràfics en l'Audi virtual cockpit, una instrumentació digital amb resolució full HD de 1.920 x 720 píxels.

 

 

El nou A8 és el primer automòbil de producció desenvolupat específicament per a una conducció altament automatitzada. L'Audi AI traffic jam pilot pren el control de la conducció en circulació lenta, fins a 60 km / h en autovies i autopistes, on hi hagi una barrera física entre els dos sentits de circulació. El sistema s'activa mitjançant el botó AI a la consola central. El traffic jam pilot s'encarrega de l'arrencada, l'acceleració, la direcció i la frenada. El conductor ja no necessita supervisar constantment el que fa el cotxe, pot treure les mans del volant i, en funció de les lleis de cada país, centrar-se en diferents activitats proporcionades pel vehicle, com veure la televisió.

 

L'Audi A8 està preparat per a la conducció autònoma

 

Tan aviat com el sistema arriba al seu límit, requereix el conductor per torni a dur a terme la tasca de conducir.El Audi AI traffic jam pilot és revolucionari des d'una perspectiva tècnica. Durant la marxa en mode pilotat, un controlador central d'assistència a la conducció (zFAS) monitoritza permanentment l'entorn mitjançant les lectures de diferents sensors. A més del radar, una càmera frontal i els sensors d'ultrasons, Audi és el primer fabricant d'automòbils que implementa un escàner làser.

 

La introducció de l'Audi AI traffic jam pilot implica que el marc legal ha de ser aclarit en cada mercat individual, juntament amb la regulació de la seva aplicació i el procediment de prova específics de cada país. Els alts nivells de qualitat de la marca també s'apliquen en l'àmbit de la conducció altament automatitzada. A més, serà necessari observar en tot el món una sèrie de procediments d'autorització i les seves corresponents terminis. Per tant, Audi adoptarà una estratègia gradual per a la introducció del traffic jam pilot en els models de producció.

 

L'Audi AI remote pàrquing pilot i l'Audi AI remote garage pilot poden conduir per si mateixos l'A8 per entrar i sortir d'un lloc d'aparcament o d'un garatge, maniobres supervisades pel conductor, que no necessita estar dins del cotxe. Podeu activar la funció apropiada mitjançant el telèfon intel·ligent amb la nova app myAudi. Per a monitoritzar la maniobra d'aparcament, manté premut el botó Audi AI i veure la imatge directa en la seva dispositiu generada per les càmeres de 360 ​​graus. Una vegada que ha finalitzat la maniobra, el sistema engrana automàticament la posició P del canvi tiptronic, per al motor i apaga el contacte.

 

Amb tot un conjunt d'innovacions, la suspensió arriba als límits mateixos del que físicament possible. Una d'aquestes innovacions és la direcció dinàmica a les quatre rodes, que combina un tacte directe i esportiu amb una extraordinària fidelitat da desmultiplicació de la direcció davantera varia en funció de la velocitat. Depenent del rang de velocitat, les rodes del darrere es mouen en la mateixa direcció que les davanteres o en direcció contrària.

 

El sistema de suspensió activa intel.ligent millora fins i tot la seguretat passiva de l'A8 Foto: Audi

 

La resposta del cotxe es torna fins i tot més dinàmica i precisa amb el diferencial esportiu, que distribueix activament el parell de les rodes del darrere, com a complement a la tracció total permanent quattro sempre de sèrie en l'Audi A8.La segona nova tecnologia, Audi AI activ suspension, és un sistema de suspensió completament actiu.

 

Depenent de les preferències del conductor i de les condicions de circulació, és capaç d'elevar o baixar independentment cada roda mitjançant actuadors elèctrics. Aquesta possibilitat confereix un enorme marge de funcionament a les condicions de marxa, que abasta des del suau confort de suspensió característic d'un sedan de luxe fins el dinamisme d'un esportiu.

 

En combinació amb l'Audi pre sense 360 ​​°, es pot elevar ràpidament la carrosseria si hi ha la possibilitat d'un impacte lateral, el que redueix les possibles conseqüències de l'accident per a tots els ocupants. Aquest altament innovador sistema de suspensió obté l'energia d'un sistema elèctric de 48 V.

 

Audi l'ha instal·lat per primera vegada com el sistema elèctric principal en totes les versions de l'A8. En conjunció amb l'avançada suspensió pneumàtica, aquest avantguardista concepte de suspensió proporciona una experiència de conducció completament nova.

 

En el llançament al mercat hi haurà dos motors V6 turbo completament redissenyats: un 3.0 TDI i un 3.0 TFSI. El dièsel desenvolupa 210 kW (286 CV) i la versió de gasolina, 250 kW (340 CV). Posteriorment arribaran dues versions de vuit cilindres: 1 4.0 TDI amb 320 kW (435 CV) i un 4.0 TFSI amb 338 kW (460 CV). L'exclusiva culminació de la gamma de motors és el W12 amb 6,0 l de cilindrada.

 

Els cinc motors funcionen en conjunció amb un alternador-motor d'arrencada mogut per corretja (BAS), el cor del sistema elèctric de 48 V. Aquesta tecnologia mild hybrid (MHEV, mild hybrid electric vehicle) permet que el cotxe avanci amb el motor apagat i que torni a arrencar suaument. També pot realitzar un ús extens de la funció start / stop i genera fins a 12 kW de potència en la recuperació d'energia.
 

L'efecte combinat d'aquestes mesures disminueix encara més el consum de carburant amb relació als ja eficients motors existents: fins a 0,7 l / 100 en condicions de circulació reals. 

 

L' A8 L i-tron quattro, amb el seu potent sistema de propulsió híbrid endollable arribarà en una data posterior. Amb el seu 3.0 TFSI i un potent motor elèctric arriba 330 kW (449 CV) de potència combinada i 700 Nm de parell. La bateria de ions de liti emmagatzema suficient energia per recórrer uns 50 km en mode elèctric.  Opcionalment, es pot carregar mitjançant l'Audi Wireless Charging. Una plataforma al terra del garatge transfereix la càrrega inductivament a una bobina instal·lada en l'automòbil, amb una potència de 3,6 kW.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència
SEAT Ibiza 2017 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Ens disposem a provar un dels cotxes que més interès ha despertat últimament, el nou SEAT Ibiza. Concretament en acabat Xcellence, novetat dins la gamma equivalent a l'opció més refinada
Noblesa obliga. El Jaguar XF t'ofereix tot el que esperes d'una gran berlina | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una alternativa a les grans berlines alemanyes, amb una marcada personalitat pròpia