Proves Motos

Provem la Honda Forza : l'escúter 125 més prèmium del mercat

Equipat amb un motor brillant ofereix també les millors prestacions de la categoria

Honda Forza 125

| 12/07/2017 a les 13:34h
Arxivat a: Proves Motos, Escúter, Scooter, B1, A1, 125, Forza, Honda, Proves Motos
Confortable i ràpida. La Honda Forza 125 és tota una GT. | Ferran Rosàs
És molt probable que hi hagi usuaris del carnet B1, propietaris de cotxes de luxe, que no busquen en la seva 125 una solució econòmica pels seus desplaçaments, sinó simplement solució a la seva mobilitat diària per la ciutat. Així que al seu Scooter 125 li demanaran imatge, tecnologia, prestacions i qualitat d'acabats i si per gaudir del millor toca pagar 5.000 euros, cap problema. Ara bé, el nivell d'exigència també està en consonància amb la despesa realitzada.

Per als usuaris més exigents Honda ofereix aquest maxiescúter GT. El Forza 125, que aquest 2017 igual que tota la seva competència, s'ha actualitzat per adaptar-se a la norma Euro4 i ha polit 4 detalls. No calien moltes novetats en un model presentat fa tan sols dos anys.

La Forza 125 es veu gran, amb una imatge sofisticada i moderna. El seu equip de llums, amb tota la il·luminació 100% tipus Led i l'estudiat codi de colors de la seva esmolada carrosseria són els responsables d'això.
 

No hi ha al mercat cap escúter 125 més prèmium que la Forza  Foto: F.Boada


Malgrat el seu volum que pot arribar a intimidar, la Forza 125 pesa només 159 quilos en ordre de marxa, la més lleugera de la categoria, i el seu seient està a només 780 mil·límetres del terra. El seu xassís, una estructura de tubs d'acer, és més compacte i lleuger que altres GT de la competència i malgrat això ens trobem amb molt espai disponible fins i tot amb dos ocupants. Així que moure-la en parat resulta molt més còmode del que el seu aspecte feia preveure. 

Sota el seient trobem un maleter enorme en el qual caben sobradament dos cascos integrals. A més, compta amb una butxaca en un costat per portar eines i documentació sense que vagi fent tombs pel seu interior i un pràctic separador de càrrega amb el qual pots configurar zones separades de càrrega segons les teves necessitats.

Darrere de l'escut del Forza 125 trobem més espais per buidar les nostres butxaques. A l'esquerra disposa d'una guantera de bona mida i té una zona específica, al costat de l'endoll de 12v, on deixar el mòbil. Una pega, No es tanca amb clau, s'obre o tanca només amb prémer la tapa. Una llàstima perquè es podria haver aprofitat tot el potencial de la comoditat que suposa el dispositiu d'arrencada sense clau, que també serveix per obrir el dipòsit del combustible o l'espai sota el seient.
 

Un gran espai sota el seient no pot faltar en un scooter GT Foto: F.Boada


El quadre de comandaments és molt complet, però sense floritures, instrumentació analògica molt llegible i amb informació suficient. A més de velocímetre i compta voltes-, trobem un display digital amb rellotge horari, trips A i B, temperatura del motor, indicador de combustible, reserva i indicador de quilòmetres que podem recórrer amb el combustible restant. Davant del quadre comptem amb un parabrisa regulable en alçada, simplement estires d'ell i es queda en una de les sis posicions prefixades que té. Un molt bon detall que ens ofereix protecció aerodinàmica addicional en cas de mal temps o alhora de circular per víes ràpides. Cal destacar la posició dels retrovisors i la seva grandària, per fi un Scooter en el qual veiem bé el que tenim al darrera.

Si la qualitat percebuda en tots els elements de la carrosseria és alta. El xassís i els components no es queden enrere. Davant munta una suspensió amb forquilla convencional amb barres de 33 mil·límetres de diàmetre i darrere dos amortidors regulables en pre-càrrega ancorats al motor basculant. Les suspensions han estat revisades en aquesta versió 2017 i busquen una millor relació confort / eficàcia que en la versió anterior. La roda davantera és de 15 polzades i la posterior, de 14. De sèrie equipa uns nous pneumàtics Michelin, City Grip.
 

La Forza 125 és àgil en ciutat i ràpida en vies interurbanes Foto: Ferran Rosàs


Tots aquests elements tenen un molt bon rendiment en marxa. La Forza 125 es deixa portar per allà on vols amb un simple cop de maluc. Es mostra molt àgil en ciutat i en vies inter-urbanes es mou amb molta seguretat. Les seves suspensions s'empassen imperturbables tots els sotracs i la moto es mostra molt estable en els revolts més ràpids.

Muntat a la llanda davantera trobem un disc de 256 mil·límetres amb una pinça de 3 pistons, Darrere tenim un disc de 240 mm mossegat per una pinça de pistó simple. La Forza compta amb un sistema de frenada combinat, assistit per ABS.

El motor encarregat d'impulsar a la Forza 125 és específic per a aquest model. Ha estat desenvolupat a partir de la base de l'ESP que es va presentar amb el PCX, com aquest equipa el sistema "Idle Stop", que atura el motor quan et pares més de tres segons.

En aquest mono cilíndric de quatre temps, refrigerat per aigua i culata de quatre vàlvules, s'ha posat especial interès a reduir la fricció interior per tal de millorar l'eficiència i reduir el consum al màxim. Aquesta Forza presumeix de tenir un consum inferior als 3 litres als 100, la qual cosa unida al seu dipòsit d'11,5 litres li donen una autonomia de 500 quilòmetres.

Però una de les millors notícies i que redunda en l'eficiència d'aquest motor és que tot i l'adaptació de la norma Euro4 s'aconseguíx extreure 15 Cavalls a 8.750 revolucions, amb un parell màxim de 12,5 Newtons metro a 8.250 voltes. Així que ens trobem davant d'una de les 125 més ràpides, tot i el seu volum, ja que arriba als 120 km/h amb facilitat. Una bona notícia per els que penseu en trajectes interurbans.

El millor es paga, i això és una realitat immutable. I el que també és una realitat es que la Honda Forza 125 és molt probablement el millor escúter de la seva categoria.

Honda Forza 125

 
 
 

 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única
BMW torna al mundial de resistència FIA amb el M8 GTE | BMW
01/01/1970
El model ha estat desenvolupat conjutament amb el nou Sèrie 8 de producció
El nou XC40 és una versió reduida dels exitosos XC60 i XC90 . | Volvo
01/01/1970
El més petit dels SUV de Volvo plantarà cara en el segment més competit, els dels C-SUV
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única
Nissan Qashqai 10 Years Anniversary | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Celebrem l'aniversari del SUV més famós amb l'edició especial limitada 10 Years Anniversary
Prova Toyota C-HR | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un disseny futurista i una mecànica híbrida en una carrosseria SUV, en principi el CHR sembla disposar de tots els ingredients per triomfar al mercat
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència