Proves Motos

Provem la BMW G310R: tota una BMW per començar

BMW Motorrad s'estrena a la cilindrada mitjana amb una roadster de marcat caràcter prèmium

| 03/07/2017 a les 12:37h
Arxivat a: Proves Motos, BMW, G310R, Roadster, Naked, A2, Proves Motos
Tot l'ADN de les roadster de München en petit format | F.Boada
Per fi, encara que es va retardar la seva sortida al mercat, ja tenim aquí una de les motos més esperades per a aquesta temporada. Una moto que entra de ple en la lluita del carnet A2, una roadster de pes mitjà que significa una important fita per a la seva marca, ja que per a ells és la seva primera moto de cilindrada mitjana ... És la nova BMW G310R.

Sembla clar que els fabricants estan disposats a lliurar una batalla sense quarter en la cilindrada dels 300. No són motos encara molt populars a Europa, però al final Europa no és un mercat molt gran si ho observem des d'una escala mundial, Àsia i Amèrica del Sud són el principal destí d'aquestes motos, a l'espera de conquistar els cors del que motards del vell continent.

La imatge de la G310 R és fàcilment recognoscible com BMW i s'inspira clarament en la S1000R. Molts dels seus trets han estat dissenyats per deixar palès que aquesta G310R és la germana menor d'una de les SuperNaked més potents i tecnològiques del mercat.
 

Molts dels seus trets de disseny deixen clar la seva semblança amb la S100R Foto: F.Boada


El motor és un mono cilíndric 4 temps, 4 vàlvules, amb dos arbres de lleves en cap de 313 centímetres cúbics de cilindrada que rendeix 34 Cavalls a 9.500 voltes i entrega un parell màxim de 28 Newtons metre a 7.500 revolucions. Per tal d'aconseguir una moto més àgil BMW ha inclinat el cilindre cap enrere el que permet avançar i baixar el motor que fa a la posició normal, a més l'eix del basculant està també més avançat, de manera que el basculant en si guanya longitud amb el que pretén aconseguir un bon compromís entre agilitat i estabilitat.

La forquilla invertida davantera amb barres de 41 mil·límetres de diàmetre té 140 mil·límetres de recorregut. Darrere hi trobem un mono amortidor amb 131 mil·límetres de recorregut que podem ajustar en precàrrega.

La frenada queda encomanada davant a un sol disc de 300 mil·límetres de diàmetre mossegat per una pinça radial de quatre pistons. En l'eix posterior comptem amb un mono-disc de 240 mil·límetres de diàmetre amb pinça flotant de dobles pistó, va equipada amb ABS BMW.

Com veieu el seu equipament és correcte, però no hi ha res exòtic que destaqui especialment. Així que amb això haurà de lliurar el seu particular batalla amb les KTM Duke 390, La Yamaha MT-03 o la Kawasaki Z300 per citar els seus rivals amb més pedigrí.
 

Lluny de la ciutat la BMW G310R és capaç de fer-nos gaudir de la carretera Foto: F.Boada


Amb tots aquests elements la G310R es mostra dinàmica i agil en carretera oberta. El motor es suficient per garantir unes prestacions més que dignes, les suspensions treballen amb un bon equilibri entre confort i esportivitat i els frens son prou enèrgics per aturar la BMW en qualsevol circumpstàcia. Només apuntar que el fré posterior té un tacte una mica extrany al que cal acostumar-se ja que és mostra massa contundent i poc dosificable.

La posició de conducció molt còmode permetent també agafar confiança rapidament sobre la moto. El seient està a només 785 mil·límetres del sòl el que unit al seu contingut pes de 158 quilos amb el seu dipòsit d'11 litres ple asseguren a tots els usuaris unes maniobres fàcils i segures en ciutat. 
 

La BMW G310R és la porta d'accès a la marca bavaresa Foto: F.Boada


En definitiva la G310R no és una BMW barata , és la BMW Roadster de cilindrada mitjana. Una porta d'entrada a la marca per als més joves o simplement per a aquells que busquin una lògica moto urbana que llueixi orgullosa l'escut de la marca bavaresa. Una moto-escola ideal per aquells acabats d'arribar a l'A2 o bé una moto lògica i de prestacions més que suficients per a qui busqui una moto econòmica d'adquisició i ús però que no vulgui renunciar a portar tota una BMW.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència
SEAT Ibiza 2017 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Ens disposem a provar un dels cotxes que més interès ha despertat últimament, el nou SEAT Ibiza. Concretament en acabat Xcellence, novetat dins la gamma equivalent a l'opció més refinada
Noblesa obliga. El Jaguar XF t'ofereix tot el que esperes d'una gran berlina | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una alternativa a les grans berlines alemanyes, amb una marcada personalitat pròpia