Novetats Cotxes

Nou Audi RS 5 Coupé

El seu motor és el nou 2.9 TFSI biturbo, que lliura 450 CV i 600 Nm de parell

| 28/06/2017 a les 09:42h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Coupé, RS5, Audi
La potència del V6 en un nou format: l'Audi RS 5 Coupé | Audi
"El nou Audi RS 5 Coupé és el gran turisme de la família RS d'Audi Sport. El coupé d'altes prestacions combina un disseny elegant amb unes qualitats que el fan molt utilitzable en el dia a dia. Sota el capó equipa un motor V6 biturbo que ha estat desenvolupat des de zero i ofereix unes prestacions significativament superiors, a més d'una eficiència millorada enfront del seu predecessor", comenta Stephan Winkelmann, CEO d'Audi Sport GmbH, en descriure el nou model.

L'equip de disseny s'ha inspirat en certs detalls del món de la competició presents en l'Audi 90 quattro IMSA GTO a l'hora de definir el nou RS 5 Coupé. Les grans entrades d'aire al costat de la trama de niu d'abella típica dels models RS, caracteritzen el frontal del nou coupé. La graella Singleframe és molt més ampla i plana que en l'A5 Coupé convencional. Al costat dels fars, en els laterals apareixen unes entrades i sortides d'aire addicionals. Els contorns tintats diferencien els grups òptics amb tecnologia Matrix LED. Els logos quattro en els extrems centren l'atenció en els prominents passos de roda, que s'han eixamplat en 15 mil·límetres. Les llandes són d'alumini i poden tenir 19 o 20 polzades, sent aquestes últimes equipament de sèrie al nostre mercat.
 

Audi Sport presenta el primer model que incorpora el renovat llenguatge de disseny RS Foto: Audi


L'esportivitat en la posada en escena ve de la mà de detalls com el difusor RS específic, el sistema d'escapament RS amb sortides ovalades i el spoiler. Amb una longitud de 4.723 mil·límetres, el nou Audi RS 5 Coupé és 74 mm més llarg que el model anterior.

El motor 2.9 TFSI V6 biturbo, que Audi ha desenvolupat partint des de zero, ofereix millores en potència i eficiència, així com un incomparable so. Aquest propulsor rendeix 331 kW (450 CV) i un parell màxim de 600 Nm -disponible en un ampli rang, entre 1.900 i 5.000 rpm, fet que suposa un augment de 170 Nm enfront del seu antecessor. El límit de gamma de la família A5 aconsegueix els 100 km / h des d'aturat en 3,9 segons i amb el paquet opcional Dynamic aconsegueix una velocitat punta de 280 km / h.

Els dos turbocompressors de la unitat 2.9 TFSI estan col·locats en posició central, entre les dues bancades de cilindres. El procés de combustió de cicle B amb injecció directa central representa un nou nivell d'eficiència entre els models RS. En el cicle NEDC, el V6 biturbo consumeix 8,7 litres de combustible cada 100 quilòmetres, que corresponen a unes emissions de 197 grams de CO2 per quilòmetre, el que suposa un increment d'eficiència del 17% si es compara amb el model anterior. Un altre factor que contribueix a aquesta millora és la reducció de pes, que queda fixat en 1.655 quilograms, és a dir, 60 kg menys que el seu predecessor. Per fer encara més lleuger al nou RS 5 Coupé, hi ha un sostre de carboni opcional en el qual l'estructura de la fibra queda a la vista.

La potència d'aquesta mecànica biturbo es dirigeix la transmissió automàtica tiptronic de vuit velocitats, que en aquest cas compta amb una posada a punt específicament esportiva capaç de reduir els temps de les transicions entre marxes i derivar la potència en última instància al sistema quattro de tracció total permanent, que inclou un diferencial central autoblocant. Aquí, les forces es distribueixen de forma asimètrica entre els dos eixos en una proporció 60/40 per garantir un comportament dinàmic àgil amb una motricitat òptima i la màxima seguretat possible. Audi Sport també ofereix un diferencial posterior esportiu (opcional).
 

La tracció Quattro de sèrie distribueix la força entre les quatre rodes. Foto: Audi


L'eix davanter empra una suspensió de cinc braços, igual que l'eix posterior, substituint a la suspensió trapezoidal de la generació precedent. Això beneficia la conducció esportiva i al mateix temps millora de forma significativa el confort. Amb la suspensió esportiva RS de sèrie, el nou Audi RS 5 Coupé redueix la seva altura al sòl 7 mil·límetres en comparació a qualsevol altre A5. Audi Sport també ofereix, de manera opcional, la suspensió esportiva RS amb Dynamic Ride Control (DRC), discs de fre davanters ceràmics i una direcció dinàmica amb posada a punt específica RS. El conductor pot modificar la seva experiència al volant fent ús del sistema Audi drive select, que permet triar entre una manera individualitzada, dinàmic o confortable.

Amb un color negre predominant, l'interior del nou RS 5 Coupé resulta extremadament exclusiu i esportiu. Detalls com els seients RS entapissats en cuir nappa fina amb costures de trama de diamant i el volant multifunció RS amb la part inferior plana, posen en relleu el caràcter del coupé d'altes prestacions. 

Els logos RS apareixen, a més d'en els seients i el volant, en els llindars de les portes i al gestor del canvi. Una funció especifica, en el tauler digital Audi virtual cockpit, proporciona informació sobre la pressió dels pneumàtics, el parell motor i les forces G. Una llum de canvi indica al conductor que pugi de marxes a l'arribar al límit de revolucions.
 

El paquet de disseny RS utilitza el vermell com a tonalitat de contrast Foto: Audi



Els elements més destacats que incorpora són la consola central, els reposabraços, els cinturons de seguretat i les estoretes. El volant, el selector del canvi i la zona destinada als genolls estan entapissats en Alcàntara. Audi Sport ofereix el color verd Sonoma metal·litzat de manera exclusiva al RS 5 Coupé, que està present en la pintura exterior i en costures de contrast que enriqueixen l'interior. 

Una àmplia gamma d'opcions d'infotainment ofereix tot tipus de possibilitats als passatgers. El sistema opcional MMI Navegació plus amb MMI touch, inclou el mòdul Audi connect, que connecta el vehicle a Internet mitjançant la tecnologia 4G. 

Els ocupants poden connectar amb els seus dispositius mòbils mitjançant un punt d'accés Wi-Fi que forma part del catàleg d'opcions. La interfície Audi telèfon intel·ligent interfície utilitza Apple Car Play i Android Auto per mostrar, en un menú específic dins el MMI, algunes aplicacions seleccionades. A més, certes tecnologies de gamma alta com el head up display i fins a 30 assistents a la conducció, augmenten la seguretat, la comoditat i l'eficiència. La interacció intel·ligent entre aquests sistemes suposa un pas més cap a la conducció autònoma.

El nou coupé d'altes prestacions arriba als concessionaris d'Alemanya i altres mercats europeus al juny del 2017 amb un preu base -a Espanya- de 99.390 € euros.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La BMW K 1600 B és una espectacular Bagger ideal per devorar quilòmetres amb estil | F.Boada
01/01/1970
A diferència de les seves competidores la K1600B és una Bagger ràpida i carregada de tecnologia
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única
Nissan Qashqai 10 Years Anniversary | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Celebrem l'aniversari del SUV més famós amb l'edició especial limitada 10 Years Anniversary
Prova Toyota C-HR | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un disseny futurista i una mecànica híbrida en una carrosseria SUV, en principi el CHR sembla disposar de tots els ingredients per triomfar al mercat
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència