​Avui fa 60 anys que es va posar a la venda el Seat 600

El 27 de juny de 1957, la marca va treure el primer vehicle inspirat en l'italià Fiat 600

Abans de sortir al mercat, ja hi havia 300.000 comandes realitzades

| 27/06/2017 a les 15:00h
Arxivat a: NacióMotor TV, franquisme, Seat 600, Seat, efemèride, empresa
El Manlleu dels anys 60 i 70, amb el popular 600 | Rafael Rueda/Museu Industrial del Ter
Seat va sortir al mercat el primer model del 600 el 27 de juny de 1957, avui fa 60 anys. El vehicle, a uns preus assequibles per a la classe treballadora, va tenir un gran èxit i el franquisme el va vendre com un  gran símbol de progrés.

Tot i que inicialment es van importar uns pocs exemplars, Seat va iniciar la producció el 1957 a la Zona Franca de Barcelona, sobre la base del model italià Fiat 600. Fins al 3 d'agost de 1973, quan es va deixar de fabricar, es van produir més de 790.000 unitats, amb la qual cosa es va convertir en el primer automòbil produït en massa a l'estat espanyol.

Quan va sortir al mercat costava 71.400 pessetes (65.000 més 6.400 d'impostos), uns 430 euros. Inicialment va ser el cotxe al que podia accedir la classe mitjana que no es podia permetre adquirir vehicles de prestacions superiors com el Seat 1400, que costava gairebé el doble, 144.600 pessetes (uns 869 euros).  En aquells moments, la renda per càpita a Espanya era d'unes 18.472 pessetes (uns 111 euros).

La demanda va ser tan gran que calia esperar mesos per obtenir-lo. En el mes de març, tres mesos abans del llançament, ja hi havia 300.000 comandes realitzades. El 1958 la seva producció es va multiplicar gairebé per cinc, en passar de gairebé 2.600 unitats a més de 12.000.

Cal tenir present que al 1950 el parc automobilístic a Espanya era d'unes 100.000 unitats; és a dir, uns 3,1 vehicles por cada 1.000 habitants. Amb el temps es va convertir en un cotxe popular i posteriorment objecte de desig de col·leccionistes i aficionats als automòbils clàssics.

Recordem aquella exitosa sortida al mercat amb un vídeo del règim, que ho explicava d'aquesta manera a través del NO-DO...

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Kia Optima SW | Ferran Rosàs
01/01/1970
Un dels cotxes que més ofereix per més poc dins el segment D i una opció a tenir molt en compte.
Kia Optima SW | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un dels cotxes que més ofereix per més poc dins el segment D i una opció a tenir molt en compte.
És difícil descriure el plaer de conducció que ens regala el Q7 e-tron | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una barreja d'ingredients inèdita per a un resultat sorprenent
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única