Novetats Cotxes

El SEAT Arona, el petit Crossover de Martorell ja es deixa veure

El nou SEAT Arona s'enquadra dins de la gamma SUV com el germà petit de la família, combinant els avantatges de les seves compactes dimensions en ciutat, amb les qualitats dels SUV

VÍDEO El nou Seat Arona sobrevola Barcelona amb helicòpter

| 27/06/2017 a les 09:09h
Arxivat a: Novetats Motor, SEAT, Arona, SUV B, Novetats Cotxes
El SEAT Arona és el primer model de SEAT dins del segment B dels crossover compactes, que s'ha multiplicat per quatre des del 2015 | SEAT
El nou SEAT Arona ja és aquí. El tercer llançament de la marca catalana aquests 2017, després del restyling del León i l'arribada de la cinquena generació del Ibiza, és una baula més de la ofensiva més gran de producte mai realitzada per SEAT, en què també destaquen l'Ateca i el futur SUV de 5 o 7 places que veurà la llum al 2018.

L'Arona, es fabricarà exclusivament a Martorell -la planta amb major volum de producció a l'Estat-, i jugarà un paper clau per a SEAT, enfortint la marca i augmentant les vendes. El nou SEAT Arona farà el seu debut públic al setembre amb motiu del Saló Internacional de l'Automòbil de Frankfurt.

El robust frontal de l'Arona segueix la mateixa estructura que l'Ateca amb un aspecte tridimensional més marcat. A més, la placa de matrícula a la porta, permet un disseny de para-xocs més robust i aixeca el cotxe visualment. Alejandro Mesonero Romanos, director de disseny de SEAT, comenta: "Hem volgut donar al nou SEAT Arona un marcat caràcter de crossover, de cotxe robust per a la vida quotidiana, per a la jungla urbana. Per això compta amb proteccions molt marcades en els para-xocs, en els passos de roda i en les taloneres de plàstic en color gris, així com les barres de sostre i les proteccions amb aspecte d'alumini a la part baixa dels para-xocs. "Tot això li dóna un aspecte més robust i elevat. També el diàmetre més gran de les rodes (665 mm) contribueix a elevar el cotxe.
 

Imatge molt robusta i dinàmica pel petit dels SUV de SEAT Foto: SEAT


El nou SEAT Arona és molt expressiu. El sostre, a més de les barres, compta amb unes nervadures que recorden els codis estètics dels vehicles tot terreny. Té molts aspectes en comú amb el nou llenguatge de disseny mostrat en els més recents models de SEAT, però sens dubte, té personalitat pròpia.

Això és una cosa que es confirma a l'interior, que destaca no només per les seves proporcions horitzontals -que emfatitzen i reforcen el creixement del cotxe donant encara més sensació de grandària i espai a bord-, sinó també una major sofisticació, amb especial cura en els detalls per ressaltar la millora realitzada en el nou Arona pel que fa a qualitat percebuda. 

A més, el concepte 'Consola Elevada' fa que aquesta tingui una major presència i incideix en la seguretat i l'ergonomia, ja que tots els elements estan ubicats de manera que el conductor tot just hagi d'abaixar la vista quan va per la carretera. 

Precisament, el lloc de conducció ha estat objecte d'especial atenció en situar-tots els instruments orientats cap al conductor per facilitar el seu maneig i augmentar la seguretat a bord. Així mateix, els seients són més envoltants i confortables per donar la sensació de protecció i garantir una òptima subjecció. Teixits, tons i colors són exclusius del nou SEAT Arona, l'interior també destaca per les possibilitats de personalització.
 

Acabats i equipaments de primera a l'interior de l'Arona Foto: SEAT


Així, per exemple, la consola va pintada a to amb el davantal. Molt  important en aquest aspecte és la personalització, ja que hi ha una marcada tendència en els clients que exigeixen poder personalitzar els seus vehicles. Cromàticament, l'Arona està dividit en dos: la part baixa de la carrosseria per una banda i el sostre més els pilars A i C per un altre. A la paleta de colors per a la carrosseria s'afegeix l'Eclipse Orange. El sostre pot ser gris, negre, taronja o del mateix color que la carrosseria. Hi ha 68 possibles combinacions de colors. En el pilar C destaca el gràfic en X gravat a la xapa per remarcar l'aspecte crossover de l'Arona. 

Si parlem de les dimensions, el SEAT Arona mesura 4.138 mm de longitud, el que suposa 79 mm més que el nou Ibiza. No obstant això, l'alçada és l'element que més diferències estableix, ja que l'Arona és 99 mm més alt. En conseqüència, el nou SEAT Arona ofereix no només una major alçada lliure a terra per poder aventurar-se fora de l'asfalt sinó que, a més, millora encara més l'espai per al cap tant en les places davanteres com a les del darrere i, sobretot, un maleter més ampli, que arriba als 400 litres de capacitat. I un aspecte molt important, la banqueta dels seients està 52 mm més elevada, el que aporta un doble avantatge. 

Primer, una posició de conducció més alta per millorar la sensació de control del trànsit, i segon, facilita enormement l'accessibilitat per entrar i sortir del cotxe. Els passatgers també van asseguts 62 mm més alts. Al davant hi ha 37 mm més d'altura i darrere, 33. La suspensió eleva la carrosseria 15 mm més que en l'Ibiza i el parabrisa és lleugerament més vertical per guanyar espai en alçada dins l'habitácle.

La clau per aconseguir aquesta millora en habitabilitat i comportament dinàmic, és l'última tecnologia que el Grup Volkswagen ha desenvolupat sobre la seva plataforma MQB (Modular Quer Baukasten). La plataforma MQB A0 permet una major flexibilitat de fabricació, una implementació més robusta i diferents models amb diferents tipus de carrosseria dins del mateix segment. També es poden aconseguir diferents configuracions de distància entre eixos. Les inversions de SEAT i les despeses d'R+D en els últims anys, es van destinar parcialment a adaptar la línia 1 de la fàbrica de Martorell a la nova plataforma MQB A0, permetent SEAT ser la primera empresa del Grup Volkswagen a utilitzar aquesta tecnologia.
 

L'Arona és el primer model del Grup WV en utilitzar la nova plataforma MQB A0 Foto: SEAT


Pel que fa a seguretat passiva, el nou SEAT Arona es caracteritza per presentar un complet equipament en un entorn cada vegada més exigent.

"Estem segurs que el nou SEAT Arona és la resposta perfecta a les actuals demandes de conductors pel que fa a comportament dinàmic, comoditat, seguretat i tecnologia punta. Un cop més, estem establint nous estàndards en el segment", assegura el Dr. Matthias Rabe, vicepresident executiu d'R+D de SEAT.

En l'equipament podem trobar tots els sistemes d'ajuda a la conducció i de infoentreteniment ja coneguts i molt apreciats en altres models de la gamma SEAT com l'assistent de frenada automàtica d'emergència (Front Assist), control de creuer adaptatiu ACC, assistent de conducció autònoma en embussos (Stop & Go), combinat amb el ACC i el canvi DSG, assistent d'arrencada en pendents (Hill Hold Control), detector de fatiga, sensors de pluja i llums, frenada multi-col·lisió, entrada i arrencada sense clau Kessy, càmera de visió posterior d'alta qualitat i precisió, pantalla tàctil Black Panel Premium de 20,3 cm (8"), o carregador sense fil per al 'smartphone' amb amplificador de senyal GSM. A més, l'Arona pot comptar amb alerta de trànsit del darrere, detector d'angle mort i sistema d'aparcament assistit Park Assist que funciona tant en línia com en bateria.

En termes de connectivitat destaca el sistema Full Link que vincula al telèfon intel·ligent amb el vehicle mitjançant Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link. Pel que fa al so, el nou SEAT Arona també pot comptar amb el BeatsAudio que utilitza un processador de senyal digital (DSP), 6 altaveus prèmium, un amplificador de 8 canals amb 300W i subwoofer al maleter. 

Com és habitual en el León, l'Ateca i l'Ibiza, els acabats disponibles en el nou SEAT Arona són Reference, Style, Xcellence i FR. El seu disseny és fàcilment identificable amb la resta de la gamma SEAT, on destaquen els fars i pilots del darrere amb formes triangulars i tecnologia LED. A l'interior destaca també la llum ambiental bicolor de LED en vermell i blanc. En l'acabat FR s'inclou una suspensió adaptativa amb dos ajustos i el SEAT Drive Profile, que permet triar entre quatre modes de conducció: Normal, Sport, Eco i Individual. 
 

L'Arona s'identifica a primer cop d'ull com un SEAT Foto: SEAT


Tots els motors disponibles en la gamma del nou SEAT Arona tenen injecció directa, turbocompressor i intercooler i compten amb sistema Start & Stop. En gasolina hi ha tres motors diferents per triar. El primer és el 3 cilindres 1.0 TSI de 95 CV, que va unit a una caixa de canvis manual de cinc velocitats. A continuació tenim aquest mateix motor però en la seva versió de 115 CV, que compta ja amb un canvi manual de sis marxes o amb el DSG de doble embragatge i set velocitats.

El tercer és el nou 1.5 TSI de quatre cilindres amb 150 CV -amb tecnologia de desconnexió activa de cilindros- que queda reservat per a l'acabat FR i està unit al canvi manual de sis marxes.

En dièsel, l'eficient i fiable 1.6 TDI estarà disponible amb 95 i 115 CV. La versió de 95 CV es pot escollir amb canvi manual de cinc velocitats o DSG de set; el de 115 CV, amb canvi manual de sis.

Finalment, a mitjans 2018 arribarà a la gamma Arona el motor 1.0 TSI de 90 CV alimentat per Gas Natural Comprimit (GNC). SEAT és el primer fabricant a oferir un motor d'aquest tipus en aquesta classe dels crossover compactes.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència
SEAT Ibiza 2017 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Ens disposem a provar un dels cotxes que més interès ha despertat últimament, el nou SEAT Ibiza. Concretament en acabat Xcellence, novetat dins la gamma equivalent a l'opció més refinada
Noblesa obliga. El Jaguar XF t'ofereix tot el que esperes d'una gran berlina | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una alternativa a les grans berlines alemanyes, amb una marcada personalitat pròpia