Proves Cotxes

Provem el Skoda Superb Combi: altes capacitats

Cap altre cotxe del seu segment, ni del superior, ofereix una habitabiltat semblant

Prova Skoda Superb Combi 1.4 TSI

| 18/06/2017 a les 06:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, Skoda, Superb, Combi, Tsi, familiar, Proves Cotxes
El Superb Combi és un familiar exemplar | F.Boada
Si estàs buscant un automòbil per a tota la família, amb bona imatge, bons motors, equipament a l'última, ben acabat, molt confortable i amb espai de sobres, fins i tot per fer una mudança, no hauries de passar per alt l'Skoda Superb Combi.

I és que en qüestió d'espai interior el Superb Combi i la seva carrosseria de gairebé 5 metres, no tenen rival. Les cotes d'habitabilitat interior són dignes d'una limusina, l'espai disponible pels genolls dels ocupants de les places del darrere arriba als 49 centímetres, unes mides que s'acosten molt a les d'un Mercedes Classe S, malgrat que aquesta autèntica icona del luxe li treu gairebé 0,3 metres de longitud al nostre Skoda.

A més el Superb Combi també ofereix un dels maleters més grans del mercat que disposa d'una capacitat de 660 litres i 117 centímetres de llarg. Aquesta capacitat supera, de llarg, als nous Passat o Ford Mondeo, per exemple, i fan del Superb la berlina del segment D amb més capacitat de maleter del mercat.
 

Al maleter del Superb Combi t'hi cabrá tot Foto: Skoda


La boca de càrrega situada a 57 centímetres del sòl o el tancament elèctric de la porta faciliten la tasca. Plegar els seients és realment senzill gràcies a un sistema de plegat ràpid bé ideat, el que ens deixa un espai d'1 metre d'ample per 2,10 metres de profund i 1.950 litres de capacitat. Una autèntica barbaritat.

Però si deixem de banda aquests aspectes més pràctics i on ja ha quedat demostrat que el SuperbCombi no té rival. En els altres aspectes com imatge, acabats o tecnologia tampoc queda curt.

El disseny del Superb ha evolucionat la línia d'estil marcada per Skoda en els seus models i ha variat per complet el seu aspecte exterior per aconseguir una imatge molt més atractiva. S'hi detecta un predomini clar de les formes geomètriques rectangulars, línies anguloses i la graella davantera pròpia de la família txeca. Per assegurar l'èxit, els dissenyadors txecs han pres la base dels familiars del seu grup, com el Passat o l'Audi A6, per imprimir el seu propi estil. El resultat: un vehicle sobri, elegant i dinàmic malgrat les seves grans dimensions.
 

La imatge del Superb Combi és tan sofisticada com la dels seus cosins prèmium Foto: F.Boada


A l'interior, també es fa evident el salt de qualitat que ha fet la marca. Tot el davantal empra materials tous molt agradables al tacte i ben acoblats. Amb una disposició dels comandaments típica també del grup VAG si us tapessin els ulls i entréssiu al Superb us costaria saber a quina marca del grup pertany.  En qualsevol cas ús decantaríeu gairebé segur per a l'opció més prèmium.

L'equipament disponible també contribueix a millorar la percepció de qualitat que tenim de l'interior. Sobretot si com la nostra unitat de proves equipa més de 10.000 euros en opcionals. Seients de cuir, insercions en Negre Piano, il·luminació ambiental exclusiva, sostre solar panoràmic, llunes del darrere tintades, estoretes més gruixudes, sistema multimèdia Columbus amb pantalla tàctil de 8 polzades, navegador, funcions interactives com ara l'Android Car Play, Mirror Link o accés a internet, Wi-Fi, equip d'audio Canton, sintonitzador de TV, seients davanters i posteriors amb calefacció.

Així com un llarg llistat de sistemes de seguretat com ara, sistema de frenada d'emergència en ciutat, l'anomenat Crew Protect Assist que tensa els cinturons i tanca les finestretes en cas d'accident, assistent de conducció en embussos amb què el cotxe es desplaça només seguint el rastre del vehicle que el precedeix, control de velocitat de creuer adaptatiu, detector de canvi involuntari de carril, avís d'objectes en l'angle mort, lector de senyals ... En definitiva, tot allò que trobaries en una berlina prèmium d'última generació.
 

L'interior també està a l'alçada dels millors del segment Foto: F.Boada


La nostra unitat de proves equipava el motor 1.4 Tsi de benzina de 150cv. Una opció bàsica i que aconsegueix moure amb dignitat al Superb Combi però que està molt lluny de fer lluir les capacitats del xassís del Superb Combi. Personalment penso que aquest motor no és gaire adequat per un cotxe d'aquest volum. Si et vols moure amb una mica d'alegria, has d'anar trepitjant l'accelerador amb decisió i jugar amb el rapidíssim canvi DSG per tal de portar-lo sempre ple de càrrega. Un fet que acabes pagant amb uns consums elevats i que de ben segur és redueixen amb un motor més potent i que no vagi exigit al màxim més del 50% del temps. La nostra mitja de consum durant la prova ha estat de 8,5 litres als 100, una xifra que considerem elevada.

Hem de confessar que el Superb Combi ens ha sorprès per la seva agilitat, en carreteres secundàries. No sembla que estiguem en un cotxe de gairebé 5 metres de llarg. En equipar el tren de rodatge adaptatiu DCC (opcional), un sistema que es combina amb el selector de modes de conducció, amb cinc opcions que variaran la gestió del motor, canvi, duresa de suspensions ... El nostre Superb Combi s'adaptarà a les condicions de la via o al nostre humor. No ens has sorprès en canvi el seu rodar aplomat i luxós per vies ràpides, les seves suspensions i el bon aïllament acústic ens permeten gaudir d'un nivell de confort digne d'elogi.
 

Dinàmicament el motor 1.4TSi de 150 Cv és queda curt Foto: F.Boada


En definitiva el Superb Combi ens ofereix un vehicle amb una quantitat d'espai interior única en el seu segment i en els superiors. La nau capitana txeca ara afegeix a la fórmula un disseny elegant, acabats de qualitat i un equipament molt complet. Skoda ha sabut aprofitar al màxim la pertinença al grup Volkswagen per manllevar moltes solucions tecnològiques de vanguardia de la marca matriu. Queda clar que aquesta tercera generació del Superb no té res a envejar a molts productes prèmium amb un preu de tarifa molt més alt.


Prova Skoda Superb Combi 1.4 TSI

 
 
 
 
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única
Nissan Qashqai 10 Years Anniversary | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Celebrem l'aniversari del SUV més famós amb l'edició especial limitada 10 Years Anniversary
Prova Toyota C-HR | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un disseny futurista i una mecànica híbrida en una carrosseria SUV, en principi el CHR sembla disposar de tots els ingredients per triomfar al mercat