Proves Motos

Provem la Honda X-ADV : Un SUV de dues rodes

Arriba als mercats per obrir nous camins en aquest món de les dues rodes

| 15/06/2017 a les 18:42h
Arxivat a: Proves Motos, Honda, X-ADV, Scooter, Proves Motos
La Honda X-ADV et portarà molt més enllà de la ciutat | F.Boada
Si hi ha un tipus de cotxe que està de moda i liderant les llistes de vendes aquests últims anys és el dels SUV, és a dir, el dels Sport Utility Vehicle. Com que "vehicle" no defineix si ha de ser un cotxe o una moto, Honda s'ha animat a trasplantar aquest concepte d'èxit dels cotxes a les motos. Funcionarà l'invent? La Hoda X-ADV arriba als mercats per obrir nous camins en aquest món de les dues rodes. Partint de la base "Utility" de l'Honda Integra i de la tirada "Sport" de l'Africa Twin, Honda s'endinsa en un nou territori per portar els pilots de la X-ADV fins a noves aventures molt més enllà de la ciutat.

L'estètica de la X-ADV no es pot negar que és impactant, Entre aventurera i tecnològica. És una moto realment gran, amb els colors de guerra dakarians heretats de l'Africa Twin. Les defenses opcionals i un manillar més ample, equipat amb proteccions de manetes, criden també d'entrada l'atenció.El frontal, molt ample, i d'imatge poderosa similar a la d'un SUV, acull un doble far LED que inclou llums d'encreuament i carretera. A la part del darrere el pilot LED es perllonga lateralment per sota del seient i comptem a més amb unes robustes nanses metàl·liques.
 

La X-ADV ofereix una imatge mai vista fins ara en un Scooter Foto: F.Boada

 

La X-ADV comparteix motor, canvi DCT i la part davantera del xassís amb la Integra, però tota la resta, que és molt, és nou i és que Honda ha decidit dotar aquesta X-ADV amb components de primera divisió, que per a si voldrien moltes "motos".

El bastidor d'acer d'espina central s'ha modificat completament. Això permet d'una banda resituar la posició del motor per tal de millorar la seva dinàmica. Al seu torn, el subxassís del darrere es redissenya completament, això permet muntar un nou dipòsit de gasolina i sobretot permet obtenir l'espai suficient sota el seient per gaudir sota aquest d'un buit per guardar un casc integral. Aquest espai extra sota el seient obliga a adoptar una solució curiosa per mantenir en la suspensió del darrere un recorregut apte per el fora carretera.

La roda del darrere equipa una llanda de 15 polzades, una mesura pròpia d'escúter però més estranya de veure en una moto. La llanda davantera és de 17 polzades i munten unes vistoses gomes mixtes en 120 d'ample davant 160 darrere. Les llandes són precioses, amb els seus radis cromats muntats lateralment sobre un cèrcol negre que li confereixen una imatge molt campera.
 

Rodes mixtes i defenses, la X-ADV vesteix els colors de l'Africa Twin Foto: F.Boada

 

La X-ADV equipa davant una forquilla invertida Showa amb barres de 41 mil·límetres de diàmetre de barres amb 154 mil·límetres de recorregut. Aquesta forquilla és regulable en precàrrega, per la barra esquerra i en extensió a l'ampolla dreta.

Darrere i accionat mitjançant bieletes ens trobem amb un monoamortidor també Showa amb 150 mil·límetres de recorregut i amb ajust en precàrrega de moll en 10 posicions ancorat a un basculant construït en fosa d'alumini.

Per aturar a la X-ADV comptem davant amb un doble disc de 296 mil·límetres de diàmetre mossegades per unes pinces d'ancoratge radial de 4 pistons agafades directament de l'Africa Twin. Darrere un disc de 240 mm és mossegat per una pinça de dos pistons i vam trobar a més una altra pinça mecànica que actua sobre el fre de mà. La frenada està assistida per ABS, que ens hauria agradat que fos desconnectable. Almenys és d'agrair que no equipi frenada combinada com la Integra.

El motor és el conegut bicilíndric de 750 centímetres cúbics que entrega 54 cavalls a 6.250 revolucions i 69 Newtons metre de parell màxim 4.750 voltes. Dada que ja anuncia que està pensat per oferir el millor de si a baix i mig règim.
 

A punt per l'aventura. Manillar tipus trail i instrumentació de la CRF Rally Foto: F.Boada


La X-ADV equipa el canvi automàtic de doble embragatge DCT però en lloc d'utilitzar el mateix canvi que a la Integra, s'empra el de quarta generació utilitzat en la Africa Twin i s'ha retocat en la seva programació per atorgar a la X-ADV un caràcter molt més esportiu que el de l'Scooter. Les prestacions del conjunt motor-canvi et sorprendran.

Asseguts als seus comandaments, immediatament es deixen notar les dimensions de la moto. La X-Adv és alta, el seient es troba a 820 mil·límetres d'altura, però sobretot és ampla, el que dificultarà arribar còmodament a terra als de menys de 1'75. Ens consta que Honda ja està treballant en el redisseny del seient per millorar aquest punt. Perquè maniobrar la moto en parat es fa complicat si li sumem els 240 quilos que pesa en ordre de marxa.

El lloc de conducció és ampli i confortable amb un ample manillar molt a l'estil trail i semblant al d'una Africa Twin et permet adoptar una postura amb els braços ben separats i no massa elevats. Les manetes són regulables i les pinyes de comandaments són de còmode accionament, encara que l'acumulació d'interruptors et pot portar a alguna confusió.
 

Les grans plataformes permeten adoptar diferents posicions de conducció Foto: F.Boada


Les plataformes per als peus permeten adoptar postures diverses, des de les cames totalment estirades fins a lleugerament endarrerides com en una moto convencional. A més Rizoma ens ofereix aquests estreps estriats d'off road. Honda no els pot comercialitzar directament com succeeix per exemple a Itàlia per un problema absurd d'homologació, però són fàcilment desmuntables mitjançant tres visos. 

Un molt bon detall és la pantalla regulable amb una variació de la posició més baixa a la més alta de 138 mil·límetres d'alçada. La seva regulació es fa de forma totalment manual i compta amb cinc posicions diferents. Darrere de la pantalla ens trobem amb l'espectacular quadre d'instruments tipus ral·li. Està ple d'informació incloent velocitat, revolucions, doble parcial, marxa engranada, nivell de combustible, temperatura exterior, rellotge horari, consum mitjà i instantani ... Només li trobem a faltar un indicador d'autonomia restant. 

El millor és la seva fàcil lectura, perquè hi ha molta informació i podem accedir a tota ella sense haver de passar per diferents pantalles a través de menús. Sobre el manillar trobem quatre testimonis d'informació complementària, detecció de la clau, ABS, fre d'estacionament i punt mort. La X-ADV incorpora l'arrencada sense clau. Simplement ens acostem a la moto, premem el commutador que es troba darrere del manillar i ja podrem girar el contacte.
 

En carretera oberta la X-ADV sorprèn amb prestacions de moto Foto: F.Boada


Al posar-nos en marxa ja li notem el caràcter Sport a la primera arrencada, el canvi DCT té un tarannà molt més esportiu que en el Scooter del que deriva i marida perfectament amb un motor que empeny amb força des de sota de tot. Moure-la en ciutat és relativament fàcil, el seu pes desapareix en superar els 20 km/h però encara hem de comptar amb un volum que a voltes es torna excessiu per circular entre cotxes i la incomoditat de no tocar bé de peus a terra en les aturades.

A la que sortim a carretera oberta la X-ADV ens regala un comportament de primera, pot seguir perfectament el ritme a qualsevol moto "de veritat" i sembla tenir més dels 57 cavalls que anuncia. En revolts ràpids té una traçada neta i aplomada i en els més lents es mostra prou àgil, gràcies també al seu manillar tipus trail que ens permet fer palanca amb facilitat. Només si ens animem molt notem algun rebot de la llanta posterior de 15 polzades. I és que animar-se als comandaments de la X-ADV és fàcil, per estabilitat, per l'energia del seu motor i per la potent frenada de la qual disposa que ens permet aturar la moto amb seguretat en qualsevol circumstància.
 

La Honda X-ADV obre un nou món als Scooters Foto: F.Boada


Enfilem cap a Moià i ens acostem al Circuit Verd per tal de provar la capacitat extra que fa únic a aquest Scooter, ser capaç de circular per pistes fora de carretera. Amb els seus pneumàtics mixtes, el major recorregut de les suspensions i la seva alçada lliure al terra extra aquesta capacitat la X-ADV la resol amb nota. Així que decidim complicar-li les coses i entrar al circuit de Mini-Cross. La resposta de la X-ADV es sorprenent, realitzant el recorregut sense més dificultat que adequar la velocitat al seu pes i sobretot al fet que l'ABS no és deconnectable, condició indispensable per circular amb garanties sobre terra. De totes maneres hem quedat molt sorpresos de les seves capacitats i queda demostrat que aquest SUV de les dues rodes et podrà acompanyar amb garanties en fora pistes senzills.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La BMW K 1600 B és una espectacular Bagger ideal per devorar quilòmetres amb estil | F.Boada
01/01/1970
A diferència de les seves competidores la K1600B és una Bagger ràpida i carregada de tecnologia
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única
Nissan Qashqai 10 Years Anniversary | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Celebrem l'aniversari del SUV més famós amb l'edició especial limitada 10 Years Anniversary
Prova Toyota C-HR | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un disseny futurista i una mecànica híbrida en una carrosseria SUV, en principi el CHR sembla disposar de tots els ingredients per triomfar al mercat