Proves Cotxes

Prova Kia Niro: Un cotxe per tot, híbrid

SUV, híbrid, 7 anys de garantia i bon preu. Recepta perfecta per les vendes?

| 11/06/2017 a les 06:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, Niro, hybrid, híbrid, Kia, Suv
Kia Niro | Ferran Rosàs
El Kia Niro es presenta com un crossover tradicional, amb la carrosseria dissenyada amb aspecte aventurer, sense pistes de la mecànica que amaga. A simple vista, sembla que Kia presenta un altre model assequible, atractiu i ben fet.

Però el Niro es diferencia de la gamma per la seva motorització: el nou sistema híbrid de l'aliança sud-coreana Kia-Hyundai, el mateix que podem trobar al Hyundai IONIQ.

El cotxe es presenta com una opció molt vàlida a l'hora d'escollir un cotxe per la família. El client sovint es decanta per la compra d'un híbrid per la motorització i el consum, deixant més de banda els elements que fins ara prevalien en l'elecció. Però en el Kia Niro, la cosa no va així.
 

Kia Niro Foto: Ferran Rosàs


Primer de tot l'aspecte. Es veu maco, treballat, ample i ben acabat. Busca l'aspecte d'un SUV, que tant agrada al públic actualment, amb l'afegit d'alguns tocs esportius. Per exemple, els passos de roda són de plàstic sense pintura o inclou barres al sostre, però a la vegada veiem com s'incorporen unes llandes ben poc offroad o un frontal agressiu amb ganes de devorar quilòmetres. A més és alt, cosa que permet superar pistes i obstacles. Però tampoc molt, de manera que guarda l'aspecte de compacte familiar i no compromet el comportament en carretera.
 

Kia Niro Foto: Ferran Rosàs


Les llums de LED i els cromats acaben d'arrodonir un aspecte que no és pas futurista o arriscat, com ens tenen acostumats les marques que fabriquen models híbrids o elèctrics, sinó modern i adaptat als gustos dels consumidors. Crec que la normalització de l'aspecte d'aquest tipus de cotxes és positiva i, tot i que ja l'hem vist en marques i models més prèmium o a Toyota, Kia fa bé en mostrar al comprador que no cal anar en una "nau espacial" per incorporar motors elèctrics.

De l'interior deriven bones sensacions, com generalment Kia ens té acostumats. Bon tacte de materials, bons acabats, el plàstic amagat o ben col·locat i atmosfera agradable. La tecnologia també juga un paper important, ja que el taulell queda presidit per una pantalla ben grossa on es poden controlar gran part de les opcions que té el sistema d'infoentreteniment. És tàctil i molt ràpida de resposta, cosa que ens fa estar menys despitats. També hi podem consultar l'estat del sistema híbrid: quan carrega la bateria, quanta càrrega queda o si portem molta estona abusant del motor de combustió. El sistema evita que modifiquem les connexions Bluetooth si no tenim el fre de mà posat, per evitar distraccions del conductor. La part negativa és que l'acompanyant no pot, per exemple connectar el seu mòbil per escoltar música si no es realitza una aturada. Fora d'aquest petit detall, que trobem en tota la gamma Kia, realment per la nostra seguretat, el sistema em sembla molt correcte pel preu que paguem. Així com altres elements que vénen de sèrie (control de creuer adaptatiu, assistent de sortida del carril, per exemple).
 

Kia Niro Foto: Ferran Rosàs


Els seients són còmodes, sense problema per fer llargs viatges. A més, el del conductor té regulació elèctrica, accionada mitjançant botons i té memòria per diferents persones. Tant els davanters com els posteriors són calefactats.

A darrere, hi ha suficient espai pel cap, gràcies a la seva alçada extra. El confort a les cames també és correcte i el terra és pla, facilitant el moviment entre places i la comoditat del passatger de la plaça central. Així mateix, al ser força ample, resulta còmode quan són 3 persones les que habiten les places posteriors. Les mides entren en batalla amb el segment C de cotxes compactes i el B de SUV, satisfactòries per fer cabre totes les aventures que la família vulgui.
 

Kia Niro Foto: Ferran Rosàs


El maleter té una capacitat de 401 litres, i la seva configuració és molt senzilla, cosa cara de veure avui en dia. Es basa en un forat per posar equipatge i una safata retràctil per cobrir la càrrega. No inclou separadors i altres racons per posar més objectes. Guanya en espai per exemple a SUVs B com el Nissan Juke o el Renault Captur per gairebé 50 litres o al Toyota C-HR Hybrid per 25. També supera al Kia cee'd per 20 litres, el compacte C de la marca coreana. En canvi, el del SUV C dels asiàtics, el Sportage, és 100 litres més gran. Per tant en espai de càrrega, queda entremig dels dos models estrella de Kia.
 

Kia Niro Foto: Ferran Rosàs


Arribats fins a aquest punt, podem concloure que com a cotxe, és més que vàlid per satisfer les necessitats de moltes famílies, però el Niro, a més, equipa un motor de combustió i un d'elèctric. De fet, fins ara era l'única motorització disponible pel model. Era exclusivament híbrid, com el Prius, fins que Kia va anunciar que comercialitzaran una versió plug-in hybrid (híbrid endollable) prevista per la segona meitat del 2017. Aquesta variant promet 55 quilòmetres d'autonomia elèctrica.

Centrant-nos en el que coneixem fins ara, observem un sistema híbrid molt semblant al Toyota Auris Hybrid, per exemple. Compta amb un motor benzina de 4 cilindres en línia de 1580 centímetres cúbics que entrega 105 cavalls, suplert per un motor elèctric de 44 cavalls (col·locat al costat del de combustió). Tots dos funcionant a la vegada sumen 141 cavalls i 265 Nm.

El motor elèctric s'alimenta d'una bateria que trobem a la part posterior central del cotxe (abans de les rodes posteriors) amb una capacitat de 1,6 kWh, que resulta bastant minsa. Tan sols la podem carregar en forma de regeneració d'energia, és a dir durant la frenada o deixant caure el vehicle.
 

Kia Niro Foto: Ferran Rosàs


Com es comporten tots aquests ingredients en marxa? El motor elèctric es mostra tan sols com un suport, que s'activa només quan el cotxe ho creu convenient i si no estem exercint gaire pressió a l'accelerador. En gran part el trobem en marxa en arrancades i per mantenir velocitat. De fet m'ha agradat veure com a 100 o 120 km/h s'apaga el motor de benzina i l'elèctric actua sol per sostenir la velocitat, però la realitat és que pels apassionats d'aquestes noves tecnologies, l'autonomia i el funcionament es quedaran curts i no podem escollir en cap moment a quin motor donar prioritat. Ni modes de conducció.

És cert que molts conductors ens divertim en viatges monòtons intentant baixar consums i jugant amb modes de conducció. Amb híbrids és més entretingut encara jugant amb els dos motors i la bateria, però amb el Niro precisament no és possible. El sistema és senzill i el cotxe alterna els motors com vol i l'elèctric actua ben poc.
 

Kia Niro Foto: Ferran Rosàs


El canvi automàtic és millorable, sense arribar a ser dolent. Trobo que amb un sistema més intel·ligent estalviaríem encara més combustible i tot el funcionament seria més eficient. Però també cal ser conscient que Kia intenta aconseguir un compromís entre la qualitat i el preu.

És doncs un cotxe "verd"? El cotxe homologa un consum mixt de 4,4 litres als 100 quilòmetres. Pot semblar més que el que anuncien altres híbrids, però a la pràctica els 4,4 s'han acostat més al consum real que he obtingut (vora els 5 litres) que altres cotxes que compten amb mode ECO o mode elèctric i que rapidament queden penalitzats en autopistes. Fins i tot vaig arribar als 3,5 l/100kms aprofitant la baixada d'un port de muntanya per carregar al màxim la bateria i posteriorment circulant per autopista. Per tant espero amb moltes ganes la versió endollable.

Des de 24.535 euros podem disposar del Niro Emotion, l'acabat més alt, farcit d'equipament. De fet, tan sols podem encarir-lo amb algun color de carrosseria (400 euros més) i el Pack Luxury, que inclou la unitat que podeu veure, amb seients de pell, tots ells calefactats, ventilació als seients davanters, regulació elèctrica i memòria al seient del conductor, volant calefactat i sistema de detecció d'angle mort amb alerta de trànsit posterior (2.000 euros). Una opció que farà que Toyota es posi les piles.

Prova Kia Niro

 
 
 
 
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La BMW K 1600 B és una espectacular Bagger ideal per devorar quilòmetres amb estil | F.Boada
01/01/1970
A diferència de les seves competidores la K1600B és una Bagger ràpida i carregada de tecnologia
El MINI JCW Pro transmet sensacions úniques | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Tota l'essència de curses de MINI dins un John Cooper Works ple de detalls exclusius i amb una banda sonora única
Nissan Qashqai 10 Years Anniversary | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Celebrem l'aniversari del SUV més famós amb l'edició especial limitada 10 Years Anniversary
Prova Toyota C-HR | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un disseny futurista i una mecànica híbrida en una carrosseria SUV, en principi el CHR sembla disposar de tots els ingredients per triomfar al mercat
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència