Proves Motos

Prova Ducati SuperSport: el millor de dos mons

La marca de Borgo Panigale recupera l'encant d'aquelles motos esportives lleugeres i confortables per gaudir-les en qualsevol circumstància

| 18/05/2017 a les 10:16h
Arxivat a: Proves Motos, MotoVolta Catalunya, SuperSport, Esportiva, Ducati, Proves Motos
La Ducati SuperSport a Camarasa | F.Boada
Quan pensem en una esportiva fabricada a Borgo Panigale pensem en motos rabiosament esportives, motos que porten a l'extrem la passió llatina per les prestacions pures. I òbviament pensem en motos també radicalment belles.

En el passat Saló de Eicma Ducati presentava al mercat una nova esportiva. La Supersport, una moto que sense renunciar a la seva herència esportiva, sí que deixa de banda alguna concepció radical. La SuperSport no és una típica R ... Però tampoc és la típica F. Enquadrar-se a aquestes sigles seria una cosa massa Japonesa per als de Bolonya. Així que, fidels al seu ADN, han construït una autèntica esportiva, però que no està exempta de la versatilitat necessària per al seu ús diari i del confort necessari per no acabar mig mort després de 300 quilòmetres a les escapades per les nostres rutes preferides.
 

La SuperSport és disseny i tradició Ducati en estat pur Foto: F.Boada


Per a gustos els colors, però no em negareu que la passió italiana pel disseny és ben palesa en les línies d'aquesta SuperSport. Una acurada línia esportiva però elegant alhora, de formes compactes i lleugeres en les quals podem distingir elements típicament Ducati com el basculant monobraç, el dipòsit esculpit, el bastidor multitubular a la vista. El colí, separat de la resta del carenat, que afegeix caràcter i garanteix la màxima eficàcia aerodinàmica, o el silenciador lateral compacte amb dues sortides superposades, que deixa totalment a la vista la llanda del darrere amb les seves ràdios en forma de i grega

El tarannà més touring de la SuperSport queda avalat per la seva pantalla de plexiglàs, ajustable en dues posicions amb un recorregut de 50 mm per assegurar la màxima protecció aerodinàmica fins i tot a velocitats elevades, la possibilitat d'instal·lar maletes laterals i l'autonomia proporcionada pel dipòsit de 16 litres. Els tres Riding Mode permeten optimitzar el funcionament de la SuperSport en qualsevol situació de conducció.
 

Tots els components de la SuperSport són d'alta gamma Foto: F.Boada


La SuperSport està impulsada per un bicilíndric Ducati Testastretta 11è de 937 cm³ . El motor s'ha redissenyat expressament amb un nou càrter i noves culates. També els sistemes de control del motor i d'injecció són nous per aquesta motorització. Rendeix una potència màxima de 113 Cavalls a 9.250 voltes i 96.7 Newtons metro de bat a 6.500 girs. Un motor que s'ha dissenyat perquè aquest ple de bat des de les 3000 voltes i estiri fins passades les 9.000. Opcionalment es pot equipar la SuperSport amb l'avançat sistema Ducati Quick Shift (DQS) up / down, subministrat de sèrie en la SuperSport S.

El típic i tòpic xassís multitubular tipus trellis està construït en acer i va muntat directament sobre les culates. Que el motor sigui un element estructural del bastidor afavoreix l'estètica i la funcionalitat: l'estructura compacta i lleugera millora les qualitats dinàmiques de la SuperSport contenint el pes al màxim. La SuperSport llança en bascula un pes de 210 kg en ordre de marxa.

La Forquilla davantera és una Marzocchi de 43 mil·límetres completament regulable. Darrere comptem amb un monoamortiguador progressiu Sachs ancorat al Basculant monobraç d'alumini.
 

No és una "R", no és una "F", és la Ducati SuperSport  Foto: F.Boada


El sistema de frenada davanter de l'SuperSport està compost per dos discos de 320 mil·límetres mossegats per pinces monobloc de quatre pistons Brembo accionades per una bomba radial amb dipòsit separat i palanca regulable. El fre del darrere porta dos discos de 245 mil·límetres de diàmetre mossegats una pinça Brembo de dos pistons. El sistema de frenat és gestionat pel sistema ABS Bosch 9MP amb tres mapes que poden desactivar si cal.

La SuperSport està equipada amb llantes d'aliatge de tres radis amb un agressiu disseny en forma de I que calcen uns molt esportius Pirelli Diable Rosso ™ III de 120/70 i 180/55

L'ergonomia de la SuperSport aconsegueix també conjugar comoditat i esportivitat, permetent al pilot aconseguir una posició de conducció més relaxada i mantenir sempre el màxim control. Així, el seient a 810 mm del terra permet donar suport fàcilment els peus, l'alçada dels semi-manillars evita que els canells es carreguin excessivament i la posició dels estreps no cansa els genolls.

La pantalla LCD aporta molta informació i ho fa de manera molt llegible. Podent obtenir fàcilment informació sobre el motor, els consums i les configuracions Dels Riding Modes. També podem visualitzar les dades del Ducati Multimèdia System, que permet connectar a la moto, mitjançant tecnologia Bluetooth, un Smartphone amb el qual podem controlar algunes funcions, gestionar el reproductor de música o rebre notificacions per a les trucades entrants i els missatges rebuts.

Però ja sabeu que més enllà de les dades que ens va als de Nació Motor és provar les motos en la seva salsa ... Així que per a aquesta Super Sport vàrem preparar una ruta on posar a prova les seves prestacions i el seu confort. Així que ens vàrem apuntar a la motovoltacatalunya.com per afrontar un exigent recorregut de 1.000 quilòmetres per fer la volta al principat en un sol dia.
 

La ruta de la Motovolta a Catalunya Foto: Google Maps


Així que a les 6 del matí ja estevam a punt per sortir del Ace Cafe Barcelona on esperàvem tornar-hi passades unes 14 hores de conducció.

Durant aquests 1000 quilòmetres y 14 hores sobre la moto hem pogut comprovar que la Ducati SuperSport compleix amb el que anuncia. El confort de la moto és notable tant per la posició de conducció en si mateixa com per la protecció aerodinàmica que ofereix el seu parabrisa regulable, si bé és cert que les talles més altes (sobre els 1,80 m) quedaran més exposats a l'aire.

El xassís de la moto és senzillament espectacular. La trepitjada de la moto és estable i segura en recta i en els revolts més ràpids alhora que molt àgil en els trams més recaragolats. Les suspensions treballen a la perfecció mantenint sempre aquest compromís entre confort i eficàcia. Frenar la SuperSport no és cap problema sigui quina sigui la circumstància, la frenada és potent, segura i no mostra signes de fatiga ni tan sols després d'una feina intensa com poden ser els ports de muntanya més llargs.
 

Comfort i prestacions com per convertir 1000 quilómetres en una passejada Foto: F.Boada



El motor és suficientment potent com per quedar-te sense carnet als 200 metres de ruta, i el millor que té és aquell funcionament tan encisador d'aquests motors "Desmo".

Si bé el pots estirar a dalt per sentir-lo bramar a ell el que li agrada més és moure's a mig règim tirant de parell i ballar entre les corbes tot "Ducatejant". És a dir, conduir aprofitant les propietats del motor bicilíndric , sense tocar molt fre, arribant a les corbes i entrant en elles amb la moto retenint de motor, però en una marxa més llarga del que ho faries probablement amb un quatre cilindres, millorant els passos per revolt en portar la moto menys frenada de motor i aprofitar els seus extraordinaris baixos per sortir amb energia del revolt.

Així que ja ho sabeu, si voleu una moto esportiva realment maca, amb un grau de confort raonable per a les vostres sortides o per l'ús diari i que a més tingui un rendiment de motor i xassís més que destacables, la Ducati SuperSport pot molt ben ser la moto que busqueu.

Una moto sense extremismes, lleugera i fàcil de portar en qualsevol carretera o carrer i sobretot molt divertida.
 

Prova Ducati SuperSport

 
 
 
 
 

 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Més potent, més segur i tant divertit com sempre | BMW
01/01/1970
Més potència i més control per la darrera actualització de la superberlina de BMW
Prova Toyota C-HR | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un disseny futurista i una mecànica híbrida en una carrosseria SUV, en principi el CHR sembla disposar de tots els ingredients per triomfar al mercat
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència
SEAT Ibiza 2017 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Ens disposem a provar un dels cotxes que més interès ha despertat últimament, el nou SEAT Ibiza. Concretament en acabat Xcellence, novetat dins la gamma equivalent a l'opció més refinada
Noblesa obliga. El Jaguar XF t'ofereix tot el que esperes d'una gran berlina | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una alternativa a les grans berlines alemanyes, amb una marcada personalitat pròpia