Proves Motos

Provem, en exclusiva, la Benelli TRK 502 : una trail per l'A2

Una Trail lògica de mitja cilindrada capaç de portar-nos amb tot el nostre equipatge a l'altra punta de món

| 20/04/2017 a les 11:28h
Arxivat a: Proves Motos, TRK 502, Trail, A2, Proves Motos, Benelli
La Benelli TRK 502 promet aventures ben lluny de casa | F.Boada
Sembla que estem davant d'una onada de novetats en la cilindrada mitjana i en aquests últims temps hem assistit al naixement de molts models de 300 centímetres cúbics que sembla la cilindrada de moda per l'A2. També, segueixen de moda la Maxi-Trails, motos cada vegada més potents, molt còmodes i versàtils. .

Les primeres poden quedar petites si decidim que ens va l'aventura i volem carregar la nostra moto fins dalt i sortir a rodar un quilòmetre rere l'altre fins a la sacietat. Les segones, cal admetre-ho, no són les motos més pràctiques per al dia a dia, i a més, poden intimidar per les seves prestacions, volum i pes als més novells.

Per això Benelli ens proposa la TRK 502, una Trail lògica de mitja cilindrada però capaç de portar-nos amb tot el nostre equipatge a l'altra punta de món, encara que sigui amb el carnet A2.
 

No li falta cap detall de les grans trail a la TRK 502 Foto: F.Boada


El seu aspecte és imponent i sembla no faltar-cap ingredient estètic propi d'una Maxi-Trail. Un frontal poderós, al costat del seu gran parabrisa, garanteix una bona protecció aerodinàmica i que compta amb detalls traileros com els protectors de manetes. El seient és espaiós per circular a duo. El dipòsit té 20 litres de capacitat, a punt per sortir de viatge i darrere, porta instal·lades de sèrie totes les ferramentes necessàries per muntar unes vistoses maletes Givi desenvolupades en exclusiva per aquest model.

El motor és un bicilíndric de 499 cc amb doble arbre de lleves, quatre vàlvules per cilindre i alimentat per injecció electrònica que va acoblat a una caixa de canvis de 6 marxes. La seva potència és de 48 cavalls a 8.500 revolucions i 45 Nm de parell màxim a 5.000 voltes.

Pel que fa a components també pinta molt bé. El xassís de la TRK 502 és un multitubular d'acer, molt a la italiana. A la suspensió davantera comptem amb una imponent forquilla invertida amb barres de 50, mil·límetres!, si, heu llegit bé 50 mm, amb 135 mil·límetres de recorregut. Darrere munta un doble basculant amb amortidor central regulable en precàrrega i de també 135 mil·límetres de recorregut.
 

Components de primera per garantir un bon comportament en carretera Foto: F.Boada


De frenar la moto s'encarreguen dos discos davanters de 320 mm amb pinces de quatre pistons. La frenada del darrere queda encomanada a un disc de 260 mm mossegat per una pinça de doble pistó. Equipa un sistema ABS Bosch de sèrie, desconnectable per si la ruta ens porta lluny de l'asfalt.

A més munta unes solvents rodes mixtes signades per Pirelli, les Angel sobre llandes de 17". A finals d'any arribarà una versió més específica off-road amb rodes de tacs i llantes de radis en mesures 19" davant i 17" darrere.

El seient es troba a 800 mil·límetres del terra, no és molt alt per a una moto d'aquest segment. La posició de conducció és còmode, tot i que el seient tan baix ens obliga a portar els braços una mica alts. El quadre de comandaments és més que correcte, senzill però amb la informació bàsica necessària, no hi trobem a faltar res.
 

La protecció aerodinàmica queda garantida per la gran cúpula i els deflectors Foto: F.Boada

La protecció aerodinàmica queda garantida per la gran cúpula i els deflectors Foto: F.Boada


El pes declarat és de 213 quilos. Bastant contingut també, hem de tenir en compte que portem un dipòsit de 20 litres i que les ferramentes de l'equipatge hi sumen uns quilos. Tot i així i gràcies a la seva poca alçada qualsevol podrà moure bé la moto en parat tocant amb els dos peus a terra.

Amb tot això dit ... Només ens falta sortir a provar-la, no?

Només arrencar notem la suavitat del bi-cilíndric, un motor que empeny prou bé fins a la ratlla de les 7.000 revolucions, a partir d'aquí és una mica més matusser. De totes maneres on es troba còmode és en els règims mitjans i té energia suficient per portar-nos molt per sobre dels límits legals encara que anem carregats i amb passatger. Òbviament no cal esperar cap mena de prestació esportiva, però cal no oblidar que molts usuaris tampoc les busquen.

La TRK 502 es mou molt àgil en carretera, canvia de direcció amb facilitat a la mínima insinuació del maluc i/o del manillar., és una moto molt fàcil de portar. Les suspensions treballen de forma molt eficaç tot i que haurem de tenir present anar adaptant la precarrega de la molla posterior en funció de si anem carregats o no, ja que és bastant sensible a aquest ajust. La frenada és potent i dosificable i a més comptem amb la inestimable ajuda del ABS de Bosch si les coses es posen difícils. 
 


El confort de marxa està garantit en tot moment, ja que tots els comandaments són suaus en el seu accionament, potser la palanca del fre de darrere és una mica massa gran, però s'agraeix quan portes botes trail. La protecció aerodinàmica és excel·lent i per acabar-ho d'adobar tenim més de 400 quilòmetres d'autonomia gràcies als seus consums ajustats i al seu dipòsit de 20 litres.

Alguns detalls a millorar serien el sensor de la pota de cabra que està massa exposat i l'absència de cavallet central. 

La Benelli TRK 502 és doncs una moto que sembla perfecta per a tots aquells que vulguin viure aventures de moto gran amb el seu acabat d'estrenar carnet A2, i també perquè no, de tots aquells de tornada de les motos grans que busquin una opció que no els limiti en excés a l'hora de viatjar però vulguin sobretot una moto lògica i apte pel dia a dia.





 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Superb Combi és un familiar exemplar | F.Boada
01/01/1970
Cap altre cotxe del seu segment, ni del superior, ofereix una habitabiltat semblant
El Superb Combi és un familiar exemplar | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Cap altre cotxe del seu segment, ni del superior, ofereix una habitabiltat semblant
Kia Niro | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
SUV, híbrid, 7 anys de garantia i bon preu. Recepta perfecta per les vendes?
El Cupra 300 és el SEAT de carrer més potent mai fabricat | Ferran Rosàs
Ferran Boada
01/01/1970
El SEAT de carrer més potent de la historia, és també un cotxe exemplar per la seva versatilitat
L'Audi Q2 té una marcada personalitat propia | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Un B-SUV prèmium que atrau més enllà de les seves prestacions o solucions tecnològiques