Proves Motos

BMW Motorrad ens presenta la seva gamma Heritage : provem les NineT Racer i Pure

Els dos nous models s'afageixen als ja existents NineT i NineT Scrambler

| 17/03/2017 a les 18:04h
Arxivat a: Proves Motos, Racer, Cafe Racer, Heritage, NineT, BMW Motorrad, BMW, Pure, Scrambler
La BMW R NineT Racer ens transporta als inicis del motociclime esportiu | BMW Motorrad
Pur plaer de conduir des de 1923. Sota aquesta suggerent premissa ens presentava BMW Motorrad la seva nova gamma Heritage, sempre sobre la mateixa base de mecànica de l'espectacular NineT, presentada el 2014. Davant el creixent èxit del segment de les motos d'aire clàssic personalitzables BMW Motorrad ens ofereix una gamma de producte encara més amplia.

La R Nine-T Pure és un model reduït a l'essència, un model d'accés al món bòxer i a la marca bavaresa. Una moto ideal per a la personalització des de zero per l'absència de detalls superflus. Les seves principals diferències respecte a una NineT "normal" les trobem en el seu dipòsit d'acer de 17 litres, el quadre d'instruments amb una sola esfera, llantes d'alumini amb frens de disc de pinça flotant, suspensió telescòpica tradicional i Paralever darrere, i una major distància entre eixos, guanyant en estabilitat sobre la carretera i compensant en part la senzillesa de les seves suspensions.
 

La NineT Pure és l'opció més bàsica i la més indicada si la vols personalitzar Foto: BMW Motorrad


Als seus comandaments, la Pure fa gala del seu nom mostrant una conducció pura, amb sensacions directes, a l'estil de les motos de la marca de Munich de tota la vida. Si augmentem el ritme, arribem a notar les diferències en el seu xassís. Encara que la seva geometria li dóna més estabilitat a la carretera, vàrem notar el tacte diferent pel que fa a forquilla i pinces de fre, no tan agraïdes en un tracte exigent com en la NineT estàndard. La seva instrumentació és per al nostre gust massa escassa, tot i que no hem d'oblidar que és una base per a ser modificada. El seu preu a la península és de 13.120 €

Per la seva banda, la R Ninet Racer adopta un clar disseny esportiu, evocant les mítiques R90S de mitjans dels '70, considerades per molts com la millor BMW de tots els temps i la primera moto de sèrie en arribar als 200 km/h, El seu disseny és molt atractiu, semblant al prototip de la Nine-t que va mostrar el 2013 el preparador Californià Roland Sands. Sens dubte, és una mostra del pur esperit Cafe Racer, ara de sèrie. 
 

Com el seu nom indica, la NineT Racer destil.la essència Cafe Racer Foto: BMW Motorrad


Els canvis mecànics són semblants a la Pure, destacant de sobre manera la seva estètica, amb la seva cúpula davantera amb un gran far rodó en el centre, o el seu tauler d'aire inequívocament clàssic amb 2 esferes. Munta semi-manillars, en una posició molt esportiva a la qual també contribueixen els seus estreps, que s'han desplaçat molt enrere. El seu seient monoplaça i els colors de guerra de BMW Motorsport rematen una estètica que no passa desapercebuda a ningú.

Als seus comandaments, és una moto amb una posició de conducció que carrega el pes en el tren davanter, el que fa que el seu comportament sigui un xic diferent del de les seves germanes de gamma. Ens sorprèn com de bé entra a les corbes malgrat el forçat de la seva posició de conducció, en les carreteres més revirades la movem pràcticament com una "R". No és una moto còmoda, l'estètica no fa concessions en aquest aspecte, però si una moto capaç de despertar passions. La Nine-T Racer s'ofereix per 14.170 €, situant-se al bell mig de la gamma Heritage.

Finalment, la Nine-T també ha rebut millores respecte a la seva predecessora. A més de les obligades adaptacions a la norma d'emissions Euro4, s'han modificat les geometries de la direcció i la suspensió davantera, la seva forquilla invertida ara és regulable, i equipa una nova instrumentació tot i que amb una estètica molt semblant a l'anterior, excepte en les seves dues noves variants d'acabat de fàbrica.

La família Heritage de BMW Motorrad torna a l'atac amb una molt clara intenció: rememorar l'esperit de 1923 per guanyar-se el nostre cor i ja de passada, mantenir el seu lideratge en el segment.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
L'Audi Q2 té una marcada personalitat propia | F.Boada
01/01/1970
Un B-SUV prèmium que atrau més enllà de les seves prestacions o solucions tecnològiques
L'Audi Q2 té una marcada personalitat propia | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Un B-SUV prèmium que atrau més enllà de les seves prestacions o solucions tecnològiques
Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus | Ferran Rosàs
Tres SUV amb moltes qualitats per seduir al mercat | Marc Calvo
01/01/1970
Comparem el líder de vendes indiscutible, el Qashqai contra l'aspirant al títol, l'Ateca. I us portem també una alternativa molt intel·ligent el Yeti
Les capacitats Off-Road de la Navara són de primer nivell | Marc Calvo
01/01/1970
Una Pick-up vestida de SUV que crearà tendència