Proves Motos

Provem la Triumph Bonneville T100 : tradició britànica

Inspirada en les llegendàries Boneville del 59 i amb els trets característics de la T120, la T100 es manté fidel a la seva estirp

| 17/02/2017 a les 18:44h
Arxivat a: Proves Motos, Bonneville, T100, Proves motos, Triumph
Més anglesa que l'After Eight la Triumph Bonneville és pura tradició | F.Boada
Amb l'arribada de la moda de les "Moderns Classics", un conegut cognom anglès amplia la seva gamma. El fabricant britànic Triumph, que domina aquest segment com pocs, anima de nou el mercat amb una nova versió de la Bonneville, ara amb el motor de 900cc de la Street Twin, per aconseguir una de les motos d'aire vintage més boniques del moment i de passada adaptar-se a les normatives Euro4 i acostar-la als usuaris de l'A2.

Inspirada en les llegendàries Boneville del 59 i amb els trets característics de la T120, la T100 es manté fidel a la seva estirp, amb unes línies refinades, elaborades, d'imatge clàssica i amb una sensació de qualitat perceptible tan bon punt ens posem als seus comandaments.

I és que la Bonnie no defraudarà ni als més puristes seguidors de les motos vintage. El seu dipòsit de 14,5 litres bicolor amb les franges pintades a mà, el contrast de la llum del darrere de leds, el seu seient allargat biplaça, per cert,  molt còmode per al pilot, però sense cap mena d'agafador per a l'acompanyant, i a 790 mil·límetres del terra, les seves llandes de radis o les cues d'escapament d'estil "peashooter" que emeten un so inconfusible, com diuen en el seu catàleg, un murmuri de baríton ...
 

La Bonnie està cuidada en tots i cadasquún dels seus mil detalls Foto: F.Boada


La mecànica és ja coneguda i reconeguda, un bicilíndric de 8 vàlvules mono arbre de 900 centímetres cúbics, que lliura 55 cavalls de forma molt lineal gràcies a la seva caixa de canvis de 5 velocitats. El seu parell és de 80 Nm, si heu llegit bé, 80 Nm, el que significa que és una moto capaç de circular en ciutat en 5a a 50 o recórrer la nostra carrereta predilecta de corbes pràcticament sense canviar de marxa., té empenta sempre.  El seu embragatge assistit és tremendament suau, en consonància de l'accelerador electrònic. 

De frenar-la se n'encarrega un sol disc de 310 mil·límetres davant i 255 mil·límetres enrere, que tot i que semblen suficients en una moto aparentment tranquil·la, però la veritat és que si t'animes una mica o aneu dos a la moto, no sempre tenen una potència de frenada suficient. Aquests discs van muntats en unes precioses llandes de 32 radis, de 18 polzades davant i 17 darrere. La seva forquilla davantera de 41 mm és convencional de la marca Kayaba, igual que els dos amortidors del darrere regulables en precàrrega, amb un recorregut de 120 en els dos eixos. 
 

La T100 destil.la classicisme Foto: F.Boada


Als seus comandaments, tots els polsadors són clars i estan a mà, destacant el botó "i" amb el que accedim a l'ordinador de bord i pel qual podrem desconnectar el TTC, veure parcials, etc. a aquest tauler d'instruments de tall clàssic, molt complet i atractiu al meu gust. El seu manillar de 715 mm no és estret precisament, i haurem de vigilar en conducció urbana. El seu pes és de 213 kg, encara que tinguis moltes vegades la sensació que és més pesada per la sensació de robustesa que transmet.

Tant en ciutat com en carretera és molt fàcil gaudir del suau rodar de la Bonneville T100. La seva postura de conducció és còmoda i relaxada. La moto et convida a mantenir un ritme tranquil, a gaudir del fet d'anar en moto, a sentir el vent a la cara i al pit, mentre amb el puny dret dones i treus gas per ballar entre els revolts en tercera o quarta aprofitant l'excel·lent rendiment del motor a la zona mitja, entre les 3.000 i les 5.000 voltes. Gairebé no cal ni que toquis el fre. Això no vol dir que no puguis apretar-la si vols gresca, la T100 et seguirà mostrant les virtuts del seu xassís però els frens i les suspensions començaran a patir.
 

Rodar amb la Bonneville és tot un plaer Foto: Ferran Rosàs


Una altra dada a destacar són els seus consums, durant la prova hem aconseguit xifres per sota dels 5 l./100 km (300 km d'autonomia amb els 14,5 l. del dipòsit).

Però tots els defectes possibles els hi perdonem, perquè la nova Triumph Bonneville T100 cal gaudir-com una cruiser: sense pressa i assaborint el sol fet de rodar dolçament amb ella, tot estant als comandaments d'una autèntica icona.

Triumph Bonneville T100

 
 
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Prova Toyota C-HR | Ferran Rosàs
01/01/1970
Un disseny futurista i una mecànica híbrida en una carrosseria SUV, en principi el CHR sembla disposar de tots els ingredients per triomfar al mercat
Prova Toyota C-HR | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un disseny futurista i una mecànica híbrida en una carrosseria SUV, en principi el CHR sembla disposar de tots els ingredients per triomfar al mercat
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència
SEAT Ibiza 2017 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Ens disposem a provar un dels cotxes que més interès ha despertat últimament, el nou SEAT Ibiza. Concretament en acabat Xcellence, novetat dins la gamma equivalent a l'opció més refinada
Noblesa obliga. El Jaguar XF t'ofereix tot el que esperes d'una gran berlina | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una alternativa a les grans berlines alemanyes, amb una marcada personalitat pròpia