ÚLTIMA HORA:

Bloc de Fotos, amb moltes imatges de la nevada

El portal d'autoedició de fotos del Grup ND, Bloc de Fotos, està publicant gran quantitat d'iamtges de la nevada, tant de caire artístic com informatiu., enviades pels seus mateixos autors.
- Anar a la portada de Bloc de Fotos

12 de febrer: Desactivada l’alerta del Neucat i actualització de l’alerta del Pla Procicat

La Direcció General de Protecció Civil ha desactivat, a les 11.00 hores, la fase d’alerta del pla d’emergències per nevades a Catalunya, Neucat, d’acord amb el darrer butlletí emès pel Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) segons el qual finalitza la situació de risc per neu.
D’altra banda, es manté activada la fase d’alerta del Pla de Protecció Civil, Procicat per la situació meteorològica de risc de vent i el perill d’allaus.

10 de febrer: tornen les alertes per vent i neu

El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (Cecat) ha activat l’alerta del Pla de Protecció Civil, Procicat, davant la previsió de ventades en les properes hores, segons es desprèn del darrer butlletí del Servei Meteorològic de Catalunya (www.meteo.cat).

6 de febrer: activen el Pla Neucat en fase d'alerta

El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) ha activat, a les 18.40 hores, la fase d'alerta del Pla d'Emergències per nevades a Catalunya (Neucat) en base a les prediccions emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya (SMC).
Segons aquest butlletí, es poden superar el 2 cm de gruix de neu a cotes superiors als 500 metres a les comarques de la Val d'Aran, on és molt probable, i a les de l'Alta Ribagorça i el Pallars Sobirà, on és probable.
A la Vall d'Aran és possible que se superi el llindar de més de 30 cm de neu per sobre dels 900 metres.
A les comarques del nord-est del país, les precipitacions seran en forma de xàfec, puntualment acompanyades de tempesta i amb calamarsa o calabruix. En aquest sector, la cota podrà baixar per sota dels 500 metres en moments de xàfec.
La Direcció General de Protecció Civil recomana tenir presents els següents consells:
* Cal fer seguiment de les condicions meteorològiques a través dels mitjans de comunicació o del web www.meteo.cat
· Cal extremar les precaucions en cas d'haver d'agafar el cotxe. Si us hi heu de desplaçar, i abans d'iniciar qualsevol trajecte, informeu-vos de les rutes a seguir i de l'estat de la xarxa viària a través de:
· Telèfon d'informació ciutadana, 012
Web del Servei Català de Trànsit: www.gencat.cat/transit
Portal de la mobilitat: www.mobilitat.net
Web www.gencat.cat/hivern/nevades/cat/, en què també podreu conèixer les prediccions meteorològiques
Consells a la població sobre el risc de nevades: http://www.gencat.cat/interior/esc/riscos/neucat.htm
* Trucar al telèfon 112 per a qualsevol tipus d'emergència.

El Govern està satisfet per la reacció institucional enfront el temporal de vent

 
El Consell de Govern d'avui ha avaluat les conseqüències del temporal que ha afectat Catalunya aquests darrers dies, que ha fet activar per primera vegada el Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per vents.
El conseller d'Educació, Ernest Maragall, que ha comparegut a la roda de premsa posterior al Consell de Govern, ha afirmat que davant del fort temporal, "amb característiques d'excepcionalitat, la capacitat de previsió i informació abans, d'actuació durant, i de reacció posterior, han estat clarament a l'alçada de les circumstàncies".
El titular d'Educació també ha lamentat la mort dels nens de Sant Boi i la resta de víctimes mortals a conseqüència del mal temps.

26 de gener: torna l'alerta per temporal de vent

Protecció Civil de Catalunya alerta del risc de noves ventades per aquest dilluns, 26 de gener. El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un nou comunicat amb la probabilitat a partir d'aquest dilluns de noves ventades.
Hi ha la possibilitat d'una nova entrada de vents a partir d'aquesta pròxima matinada, amb ratxes que poden superar els 90 km/hora, tot i que a l'extrem sud del país poden arribar als 126 km/h.
Per això, el director general de Protecció Civil, Josep Ramon Mora, recomana extremar les precaucions i prendre consciència del risc.
Pàgina 1 de 7
 Següent >

Radar meteorològic

Mapes

Webcams

Bloc de fotos



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: