Ús de cookies
ManresaInfo.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Autema haurà ingressat 32 vegades la inversió al final de la concessió

Segons els càlculs de la Declaració de Gelida, la concessionària de la C-16 haurà ingressat 4.035,3 milions d'euros quan se li acabi la pròrroga el 2036. La construcció del tram Terrassa – Manresa va constar 126,8 milions

| Actualitzat el 03/05/2012 a les 08:26h
Cabines de cobrament de l'autopista Terrassa - Manresa. Foto: Pere Fontanals

La concessió del tram Terrassa – Manresa de l'autopista C-16 serà, quan finalitzi l'acord, i sempre que no hi hagi més pròrrogues, l'any 2036, l'acord més rentable d'una concessionària a Catalunya segons els càlculs de la Declaració de Gelida. A la inversió inicial per a fer aquest tram de 126,8 milions d'euros s'hi ha de contraposar els 4.035,3 milions que Autema ingressarà després de 40 anys de gestió de peatges.

I és que s'ha de tenir en compte que la concessionària, participada per Abertis i Ferrovial, va signar una concessió per a la gestió de la via de 35 anys, a partir de 1996, però ja té aprovada una pròrroga de 5 anys més que allarga el límit de concessió de 2031 a 2036. Aquestes xifres fan que els ingressos estimats de la gestió per un autopista siguin els més elevats del país i, amb molta diferència, els que guarden un major marge d'entrades respecte de la inversió en la construcció d'aquest tram: 32 vegades més.

El segon tram de tot Catalunya amb una estimació de majors ingressos al final de la concessió és l'autopista Castelldefels – Sitges que sumaria, segons els mateixos càlculs, 2.874 milions d'ingressos al final de la seva concessió, molt per sota del tram Terrassa – Manresa de la C-16.

La Declaració de Gelida és un manifest signat per més de 120 ajuntaments, consells comarcals i agents econòmics i socials impulsat pel consorci Xarxa Viària que fixava el camí cap a l'eliminació dels peatges de Catalunya.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+5
-0
Es repartexein la mona
Anna Puigdellivol, 03/05/2012 a les 13:47
Un pastís molt llaminer perquè els ajuntaments de Sant Vicenç, Castellvell, Vacarisses, Viladecavalls no fiquin les potes per emportar-se un bon tros.
Nosaltres a pagar cada dia per accedir a la C16 i entre tots es reparteixen la mona.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



NomTítol Comentari ComprovacióEscriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
divendres
19°C  31°C
dissabte
18°C  28°C
diumenge
0°C  0°C

ERC pressiona el Govern per crear l'Hisenda davant «l'ofec» d'Espanya

Denuncia que Madrid "té una estratègia planificada" contra les finances de la Generalitat per "debilitar-la i deslegitimar-la políticament"

Rajoy: «No sé què passarà el 9-N, només que Mas diu que no serà il·legal»

Rajoy: «No sé què passarà el 9-N, només que Mas diu que no serà il·legal»

El president espanyol afirma que la unitat d'Espanya "no està en perill" | Assegura sobre el cas Pujol que es fa càrrec de "l'impacte" de la confessió i que confia en què les institucions facin la seva feina i els polítics procurin que "no torni a passar"

Llopart Clos del Fòssils 2013: més autòcton, igual de bo

Llopart Clos del Fòssils 2013: més autòcton, igual de bo

S'actualitza el cupatge, en el qual el xarel·lo pren el protagonisme al chardonnay

Camacho carrega contra l'independentisme de RAC1 i 8TV

Camacho carrega contra l'independentisme de RAC1 i 8TV

Diu en un debat a 13tv que "lamentablement" són "més" sobiranistes que Catalunya Ràdio i TV3

La línia L2 del metro, interrompuda entre el 2 i el 24 d'agost

Els usuaris disposaran de diverses alternatives de transport públic durant l'afectació del servei

Detingut un exhibicionista al Penedès

El jove mostrava els seus genitals a menors enmig de la via pública

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: