El Col·legi de La Salle celebra aquesta setmana la setmana Vocacional. Una setmana en les que seguint la inspiració de Joan Baptista de La Salle, Fundador de les escoles, al segle XVII, volen ajudar als seus alumnes a descobrir les seves aptituds per viure la pròpia vida, al temps que els ajuden a reconèixer els valors que ell predicava i volia per als seus mestres i alumnes en la vivència de qualsevol vocació: actuar en la vida amb acollida, empatia, tolerància, tendresa, gratuïtat i solidaritat.
Dintre d'aquesta setmana, i per tal de promoure aquest valors, s'han programat un seguit d'activitats, com son una reflexió diària a cada classe i diverses xerrades testimonials, d'un germà de La Salle, de persones del SEM, de la Comunitat de Sant Egidi, dels Bombers de Manresa i de voluntaris de la Plataforma dels aliments de la Fundació Rosa Oriol.
També per ajudar als mes petits a reflexionar sobre la vocació, per ensenyar-los a escoltar l'interior de cadascú, s'han programat unes xerrades a càrrec d'un alumne de 2n de Batxillerat Jordi Carulla, que sap fer màgia i que els hi explicarà com va néixer la seva vocació i com fa de voluntari a residències i escoles aprofitant les seves aptituds.
La primera xerrada ha tingut lloc el dilluns al matí i va ser una dinàmica dels voluntaris de la Fundació Rosa Oriol que treballen a la Plataforma dels aliments.
Els joves voluntaris, Anna Llobet, Oleguer Puig i Gemma Buxaderas, membres del Grup musical Línia Vuit, van explicar que "Molt sovint ens plantegem com poder ajudar a un col·lectiu de persones amb una situació de vida molt complicada. Ens preguntem si fent un donatiu a alguna entitat n'hi hauria prou, o pot ser amb el simple i senzill gest del voluntari. I exactament és una de les grans accions per fer que aquests projectes puguin continuar endavant i assolir l'objectiu principal ajudar al màxim nombre de persones que puguin estar en una situació molt precària".
A continuació, per explicar la feina que fan a la Plataforma dels aliments com a voluntaris i per sensibilitzar als seus oients amb la realitat que viuen a la Plataforma, van fer unes dinàmiques amb diverses situacions que es podien trobar amb els usuaris de la Plataforma,ressaltant l'important que resulta atendre a l'altre que es igual que un, tenint respecte per la persones i la necessitat d'empatia per poder acollir amb cor al que ve buscant ajuda.
Van explicar la seva experiència i van insistir en la necessitat de comptar sempre amb l'altre, i citant a Gandhi van dir com ha d'intentar actuar el voluntari " Tot el que fas per mi sinó ho fas amb mi, ho fas contra mi"- Gandhi.



