La Cambra de Comerç de Manresa continua treballant per impulsar la internacionalització de les empreses del Bages i ho fa amb un nou curs que ha d'ajudar-les a millorar la seguretat de les seves operacions de comerç internacional. Amb aquesta proposta, la Cambra vol proporcionar coneixements i eines d'organització i negociació empresarial internacional. El curs té una durada de 18 hores que es distribuïran en 3 sessions de 6 hores de durada, els dies 17 de febrer, 14 de març i 25 d'abril, de 9 del matí a 3 del migdia. El preu és de 360 euros amb l'opció de ser bonificat.
Les sessions aniran a càrrec de Remigi Palmés, consultor i formador especialista en petites i mitjanes empreses. Palmés donarà als assistents una visió transversal del comerç internacional i capacitat per analitzar i resoldre problemes que puguin plantejar-se en el moment de dur a terme operacions de compravenda. Segons Palmés "les empreses inverteixen molts diners en reduir costos de producció, però en llencen molts en logística i organització empresarial". I afegeix que "la majoria no tenen un pla estratègic definit i coherent. Quan els recursos són pocs, les empreses no es poden permetre errors estratègics greus".
És per això que el curs se centrarà en preveure els possibles problemes d'una operació i plantejar, en el moment de la negociació, les possibles solucions. Així, es parlarà d'incoterms, assegurances, contractes, formes de cobrament, duanes i estratègia, incidint en la importància de què el treball amb tots aquests elements sigui coherent.
Per a més informació i inscripcions, es pot trucar al telèfon de la Cambra, el 93 872 42 22 o consultar el web www.cambramanresa.com.



