Josep Pàmies serà a la propera edició de la fira Cuida't. Foto: Cuida't
Josep Pàmies, fundador del moviment Dolça Revolució, que promou el consum de les plantes medicinals i les teràpies naturals, serà el protagonista de la conferència inaugural de la segona edició del Cuida't, que se celebrarà els propers 17 i 18 de març al Palau Firal de Manresa. Pàmies, que parlarà de "Desmedicalització de la salut pública", forma part d'una família pagesa de Balaguer que s'ha distingit per la defensa de les plantes medicinals, l'alimentació ecològica, l'slow food i en contra dels transgènics.
Una de les campanyes que promou aquest activista a través de Dolça Revolució és el cultiu als balcons o jardins de les llars de plantes medicinals com a remei de primer auxili. L'entitat treballa per conscienciar a la societat que aposti per una alimentació sana, equilibrada i ecològica com a forma de prevenir malalties. La planta que ha assolit molta notorietat social, en bona part per la promoció del seus beneficis que en fa Pàmies i Dolça Revolució, és l'Stevia, un edulcorant natural, trenta vegades més dolç que el sucre, sense calories.
La conferència inaugural de la primera edició del Cuida't va anar a càrrec de Teresa Forcades, doctora en salut pública i monja benedictina de Montserrat, que va suposar un important èxit de convocatòria i d'interès. Les activitats paral·leles esdevenen un dels grans atractius d'aquesta mostra que tornarà a omplir la planta baixa del recinte firal manresà d'empresa, associacions i entitats vinculades a l'àmbit de la salut i el benestar de les persones.
Entre conferències, tallers i altres propostes es presentaran al Cuida't al voltant de 70 activitats que hauran de ser un reclam important per atraure visitants d'arreu del país.



