Pere Fontanals: Digueu-me innocent. Però se'm fa difícil d'entendre que el grup municipal de CiU sigui tan primmirat a l'hora de donar suport a les mocions que presenten els altres grups del saló de sessions quan, en la majoria de casos, ni tan sols afecten al funcionament del consistori i es limiten a una declaració pública i a donar a conèixer la resolució als afectats. Aquest mes de gener CiU no ha votat contra les abusives retribucions del Consell d'Administració de CatalunyaCaixa, ni contra la monarquia espanyola, ni a favor que Manresa fos ciutat republicana, ni contra l'abocador de Sant Mateu, ni a favor que la Generalitat multi a Iberpotash tal i com preveu la llei. Tot en una mateixa vesprada.
Que els nacionalistes no votin contra els diners que han cobrat els directius de CatalunyaCaixa després que aquesta fos salvada amb diners del FROB, o sigui de tots, no és defensable ni tenint en compte que aquests directius puguin simpatitzar amb la causa nacionalista i que, algun d'ells, sigui manresà o bagenc. Si un amic meu té una actitud rebutjable he de poder dir-li, sinó en què consisteix l'amistat?
Que els nacionalistes no votin contra l'abocador de Sant Mateu de Bages, en una instal·lació gestionada per un grup empresarial que està essent investigat per males pràctiques en un altre abocador de la comarca també és qüestionable per molt que l'alcalde d'aquest municipi sigui de la coalició i l'amo del grup empresarial tingui vinculació directa amb l'equip de govern.
Que eliminin a base d'esmena la sol·licitud d'aplicació de les clàusules que preveuen sancions a Iberpotash segur que també té una mica de tot plegat.
Però que CiU no voti contra la monarquia i no voti a favor de declarar Manresa municipi republicà sí que ja escapa a qualsevol esforç d'empatia. Oimés en el segon cas on s'abstenen "per a què la moció prosperi".
Puc entendre que aquesta posició en el cas de CatalunyaCaixa, de l'abocador de Sant Mateu o d'Iberpotash es fa per no haver de donar més explicacions que les necessàries quan demà passat es coincideixi en una reunió amb els protagonistes; però, i les relacionades amb la monarquia? potser hi ha l'amistat no confessada d'algun regidor amb la infanta Cristina? o és que compten amb els vots dels carlins per arribar a la majoria absoluta d'aquí a tres anys i mig? o és que encara confien que a l'Assignia li toqui jugar la Copa del Rei i que la guanyi i que una delegació s'hagi de desplaçar a fer-se la foto amb el monarca?