Redacció | Actualitzat el 17/01/2012 a les 15:03h

Cardona activa una campanya de control de la població de coloms

L'Ajuntament de Cardona activa una campanya de control de la població de coloms. Foto: AjCDN

L'Ajuntament de Cardona ha iniciat una nova campanya per controlar la població de coloms al municipi amb l'objectiu de reduir les molèsties, la brutícia i els danys al patrimoni que ocasionen aquests animals.

A tal efecte la regidoria de Medi Ambient ha contractat l'empresa de gestió mediambiental, Ambiens, que s'encarregarà de dur a terme la campanya durant els propers 6 mesos. Tècnics de l'empresa van instal·lar la setmana tres gàbies en diversos punts del municipi on s'ha detectat una presència nombrosa i habitual d'aquestes aus. Les gàbies s'han col·locat a la teulada de l'església parroquial, a la zona de la piscina municipal i al nucli de la Coromina i permeten capturar els coloms sense fer-los mal.

Segons han explicat els tècnics d'ambient l'operatiu permetrà reduir el nombre de coloms a un nivell en que es minimitzin les molèsties que causen. Es calcula que la població actual d'aquests animals a Cardona ascendeix al mig miler d'exemplars. Durant l'any 2009 es van capturar 531 coloms en una actuació similar.

La regidoria de Medi Ambient de Cardona espera que la campanya permeti reduir les molèsties que ocasionen les dejeccions d'aquestes aus tant als edificis i monuments del poble, com a l'espai urbà i als veïns. A més, l'Ajuntament recorda que no és recomanable donar-los menjar.

Navega per les etiquetes

coloms

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
dijous
18°C  29°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: