Redacció | Actualitzat el 13/01/2012 a les 15:04h

L'Ajuntament reorganitza l'OAC i l'OAE

L'objectiu és oferir un servei més especialitzat amb horaris unificats, reduir el temps d'espera i atendre millor les necessitats dels usuaris

Les oficines de l'OAC i de l'OAE es reorganitzen. Foto: AjM

L'Ajuntament de Manresa dóna, a partir del proper dilluns 16 de gener, un nou impuls al servei d'atenció ciutadana amb millores en el funcionament de l'OAC, amb la potenciació i ampliació de tasques de l'OAE i la posada en marxa de nous horaris d'atenció al públic unificats i més adaptats a les necessitats dels ciutadans.

Joan Calmet, regidor de Ciutadania, Barris i Serveis Urbans; i Sílvia Gratacós, regidora de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme han estat els encarregats de presentar avui públicament les novetats d'aquests serveis.

El regidor Calmet ha explicat que la reorganització del servei suposa el manteniment de tots el recursos humans existents -27 persones-, si bé la reestructuració horària significarà una major presència d'informadors en les hores de més demanda per poder reduir el temps d'espera dels usuaris i un reforç de personal de l'OAE per ampliar l'horari d'atenció al públic.

A aquestes mesures organitzatives, ha apuntat el regidor de Barris, s'hi afegeix l'aposta per a una major formació del personal, l'adequació dels espais i l'especialització de la plantilla d'informadors, que ara tindran una connexió directa amb els diferents departaments de l'Ajuntament de Manresa.

El nou horari d'atenció de l'OAC i l'OAE s'unifica i anirà de les 8.30 del matí fins a les 6 de la tarda de dilluns a dijous, i 8.30 del matí fins a les 3 de la tarda els divendres. En aquest moment, l'OAC funcionava de dilluns a divendres 9 del matí a les vuit del vespre i l 'OAE, de 8 del matí a les 3 de la tarda. Per tant, a partir d'ara totes les oficines començaran a atendre mitja hora abans i totes tindran un horari homogeni, fins a les 18.00h. de la tarda.

L'OAE, a més a més, ampliarà les seves competències en relació a la gestió d'activitats econòmiques amb altres relacionades amb qüestions urbanístiques (llicències d'obres, urbanístiques i de planejament, guals, rases, etc.).

Adaptar-se a les necessitats dels usuaris
Tots els canvis d'aquesta nova etapa, ha explicat Joan Calmet, "tenen com a objectiu adequar els serveis d'atenció ciutadana a les necessitats dels usuaris", donant resposta a les conclusions de l'estudi estadístic de l'activitat de l'OAC, des de la seva posada en marxa el 9 de juliol de 2009 fins el 23 de novembre de 2011, així com potenciar encara més el la línia de treball en favor de l'impuls de l'activitat econòmica engegada per l'OAE des que es va posar en marxa el 19 de setembre de 2011.

L'estudi realitzat constata que l'actual servei de l'OAC, que ha funcionat durant 26 mesos, ha fet un total de 141.552 atencions presencials a les seves dependències i que l'horari de més afluència de persones continua sent en horari matinal, de 9 del matí a les 3 de la tarda, on s'han atès 121.920 persones, el que suposa el 86,13% del total d'atencions. Dins la mateixa franja horària, les dades reflecteixen que de 9 del matí a la 13.00 h. són les quatre hores de més assistència de ciutadans, amb 100.345 persones, un 70,89%.

L'horari de tarda, és a dir, de 15.00 h. a 20.00, s'han fet 19.632 atencions, el 13,86 % de les atencions totals, que en mesos puntuals han arribat a un màxim del 16%. Aquesta dada confirma que a Manresa, com altres municipis semblants de la província de Barcelona, els ciutadans i ciutadanes continuen mentalment associant tràmits amb l'administració pública amb l'horari matinal.

Les dades confirmen també que en la franja horària de 18.00 h. a 20.00 h. s'han atès en aquests dos anys i quatre mesos, un total de 8.070 persones, és a dir una mitjana del 5,71% de les atencions totals.

Els ciutadans prefereixen els dilluns per fer tràmits
El mateix estudi estadístic constata que el dilluns és el dia de la setmana preferit pels manresans i manresanes per fer tràmits a l'Ajuntament. Durant els 26 mesos, 33.567 persones ha anat els dilluns, el que suposa un 23,71 %. La resta de dies va disminuint la presència de ciutadans fins arribar al divendres amb el 16,85% d'assistència.

Pel que fa als serveis sol·licitats, cal destacar que més de la meitat dels tràmits (un 56,29%) estan relacionats amb l'empadronament, que inclou les altes i les baixes del padró, els canvis de domicili, certificats de convivència i residència.

Persones ateses per temes (Dades corresponents entre el 6/7/2010 i el 23/11/2011)

  • Població 79.672 (56,29%)
  • Urbanisme 18.412 (13,01%)
  • Registre 18.089 (12,78%)
  • Informació general 11.775 (8,31%)
  • Bus T-social 6.351 (4,49%)
  • Cultura 3.873 (2,74%)
  • Cementiri 3.380 (2,38%)

Persones ateses per dies (Dades corresponents entre el 6/7/2010 i el 23/11/2011)

  • Dilluns 33.567 (23,71%)
  • Dimarts 29.197 (20,63%)
  • Dimecres 28.293 (19,99%)
  • Dijous 26.647 (18,82%)
  • Divendres 23.848 (16,85%)

L'OAE amplia horari i competències
La regidora Sílvia Gratacós, per la seva part, ha recordat que l'Oficina d'Activitat Econòmica (OAE) de l'Ajuntament de Manresa va entrar en funcionament el 19 de setembre passat i té com a funció principal apropar els serveis municipals als empresaris, professionals, emprenedors o autònoms, fent una funció d'acompanyament perquè puguin fer els tràmits d'obertura de nous negocis amb agilitat i transparència.

Durant els dos mesos i mig de funcionament, ha assenyalat, s'han realitzat un total de 663 gestions, de les quals 184 han generat expedients per a activitats, 153 dels quals s'han resolt i 31 estan en fase de gestió.

Entre els expedient oberts destaquen les comunicacions de declaracions responsables, les comunicacions de responsabilitat tècnica, les llicències de pública concurrència, les llicències ambientals i els canvis de titularitat.

S'han atès també 302 consultes telefòniques sol·licitant assessorament i informació. Hi ha hagut 108 cites programades de professionals amb els serveis tècnics de l'Ajuntament. A més a més, s'ha programat altres 69 visites relacionades amb el servei.

Gratacós ha afirmat que "la bona acceptació i la resposta dels ciutadans durant el poc temps de funcionament és el motiu pel qual a partir d'ara s'amplien tant l'horari d'atenció com les competències, i afegeix temes urbanístics -com llicències obres, informacions urbanístiques, de planejament i de gestió de la via pública, guals, rases, etc- a les que tenia fins ara d'activitats".

El 010 rep la majoria de queixes i suggeriments
L'atenció ciutadana de l‘Ajuntament de Manresa es complementa també amb un servei de queixes i suggeriments que es canalitzen majoritàriament a través del telèfon 010. De les 2.463 queixes i suggeriments que han arribat al llarg de 2011 s'han resolt i respost 2.165 (el 88%) i estan en fase de tramitació i resposta 288 (12%).

La majoria de les queixes rebudes -1.799 (73,04%)- han arribat pel servei telefònic del 010, 631 a través del web municipal i 33 més per altres mitjans.

La quantitat total de queixes i suggeriments rebuts al llarg del 2011 suposa un 2,80% menys d'entrades que l'any passat, quan hi va haver 2.534.

Per temes, el 28% de les queixes rebudes fan referència a la neteja i la recollida de residus, el 25% a la via pública i un 10% sobre temes relacionats amb el manteniment de parcs i jardins.

Les dades del 2011 indiquen que hi ha hagut una disminució significativa del 16% en temes de mobilitat i un increment del 20% en temes de parcs i jardins. Cal ressenyar també la disminució de queixes relatives al manteniment de la via pública en un 9%, respecte a l'any passat.

A l'hora de fer respostes al ciutadà, el 34% s'han fet per correu ordinari, el 28% per telèfon, el 22% per correu electrònic, el 13% per SMS i un 3% per altres mitjans. El temps mitjà de resposta de l'any 2011 ha estat de 28 dies.

El regidor Joan Calmet ha destacat que el darrer mig any s'ha fet un esforç per donar resposta a queixes que havien quedat aturades de la passada legislatura. En aquest sentit, s'han respost o s'ha valorat la resolució ; de 79 queixes i suggeriments dels anys 2008, 2009 i 2010 que havien quedat pendents de resposta als ciutadans.

Navega per les etiquetes

oaeoac

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
dijous
18°C  29°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: