Miquel Àngel Ramos | Actualitzat el 14/11/2011 a les 10:09h

Tirallongues clouen temporada descarregant un nou 5d7

Els Tiralloongues carregant un nou 5d7. Foto: Gisela Racero

Aquest cap de setmana, la Colla castellera dels Tirallongues de Manresa ha clos la temporada amb les actuacions de Vigílies i de Diada celebrades el dissabte i diumenge respectivament a la plaça de Crist Rei.

El dissabte, a les set de la tarda es van reunir, juntament amb la colla manresana, els Castellers del Riberal i els Castellers de Cerdanyola. Els Tirallongues van descarregar el tres de set com a castell més important. En la resta de castells es van fer noves incorporacions en diferents pisos i es va cloure l'actuació amb tres pilars de quatre simultanis.

L'endemà, i a les 12 del migdia, i després de la foto de colla amb més de cent camises, es va donar pas a l'actuació de la XVIIIa Diada de Sant Martí. Juntament amb els del Bages repetien els Castellers del Riberal i també hi havia els Nyerros de la Plana.

Per començar l'actuació, les tres colles van aixecar diferents pilars de quatre de benvinguda al públic congregat a la cèntrica plaça de la ciutat. En primera ronda, els Tirallongues han descarregat el segon cinc de set de la temporada, que a diferència de la setmana anterior s'ha descarregat a la primera i que en cap moment ha patit l'estructura i la canalla ha pujat amb decisió i ha fet esclatar la plaça en aplaudiments. En segona ronda, s'ha tirat el plat fort de la jornada: la torre de set, castell que els del Bages fa deu anys que no carreguen i que haurà de continuar esperant, ja que quan l'acotxador estava col·locat i semblava que l'estructura es carregaria sense problemes, l'enxaneta no ha pogut coronar el castell i en la baixada del pom de dalt, els pisos inferiors han cedit i el castell ha fet llenya. En tercera ronda, i per calmar els ànims s'ha pogut descarregar un nou tres de set amb agulla, el quart de la temporada, però que ha estat dels més treballats de tots. Ja en la ronda de repetició, s'ha descarregat un bonic quatre de set, que tot i que una mica obert en terços i descompensat d'alçades, en cap moment ha patit. Per cloure la diada, els Tirallongues han descarregat dos pilars de cinc simultanis. D'aquesta manera, els del Bages, han realitzat la segona millor actuació de la temporada i dels últims anys.

Per la seva banda, els Castellers del Riberal van descarregar una torre de sis, un quatre de sis amb agulla i un tres de sis. En els pilars, els de la Catalunya Nord van descarregar un pilar de cinc. Finalment, els Nyerros de la Plana, en primera ronda han descarregat el quatre de sis amb agulla, en segona ronda el cinc de sis i en tercera ronda una torre de sis. Finalment, els de Manlleu van descarregar un celebradíssim pilar de cinc per sota.

Ara els Tirallongues acaben els castells durant aquest 2011 i preparen l'assemblea general de la Colla pel proper dia 2 de desembre a les 20.30 hores al local de Casa Caritat.

Navega per les etiquetes

tirallonguescastellers

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
dijous
18°C  29°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: