Redacció | Actualitzat el 09/11/2011 a les 00:00h

El seny o la rauxa a Moià

Pere Fontanals: El nou govern de Moià, amb el seu nou alcalde al capdavant, ha hagut de decidir entre justícia i supervivència en aquests primers mesos de legislatura. Denunciar la gestió dels darrers anys de montrassisme deixant enfonsar el poble en la pitjor de les misèries conegudes mai per un municipi des de la intervenció de Marbella o ajustar la cintura a una carretera de revolts, prendre una biodramina per no vomitar i seguir les instruccions per deixar el tram de via que els conduïa al barranc. Perquè en tot cas el forat heretat de l'anterior alcalde –CiU- que deixava la casa consistorial en fallida només el pot tapar –o mig tapar- la Generalitat –CiU- o la Diputació –més CiU-.

Que a un li vindria de gust explicar tot el que ha trobat a l'ajuntament o, fins i tot, passar pel jutjat en cas que fos necessari? Oi tant que sí! De fet, qualsevol que en tingui proves tant pot fer una cosa com l'altra si ho creu convenient, que per ensenyar factures als mitjans o presentar denúncies no cal ser alcalde o govern d'enlloc. En el bar, o fent la timba, o des del teclat de l'ordinador pot semblar fàcil: ho esbombo tot i merda per qui quedi, però l'alcalde ha de preveure com gestionarà el municipi en dos, tres i quatre anys: i un municipi en fallida no es gestiona: es cedeix a l'estat per a què en faci llonganisses (de les barates i dolentes).

Dionís Guiteras va triar explicar els números que es trobava sense fer cap valoració subjectiva i, a partir d'aquí, anar allà on calgués –o sigui CiU- per buscar suports amb una carta a la màniga. No cal anar massa lluny per recordar, fa un any i mig, com CiU i PSC s'intercanviaven cromos a Barcelona per no obrir comissions d'investigació municipals. I és clar que hi havia la possibilitat de fotre foc a l'anterior govern, però amb la certesa que el foc afectaria la carta de la màniga i, de passada, el poble.

Això té un cost minúscul i d'encenalls per a Guiteras, però que potser en la immediatesa li pot pesar com una llosa: la indignació de comprovar que hi ha qui no veu més enllà dels seus nassos i l'emprenyada de veure els malbaratadors complaent-se de la immunitat circumstancialment assolida.

Moià té molt camí per córrer com a encreuament de tres comarques o com a capital de comarca nova i qui va pecar no se'n salvarà, ni que sigui en la propera vida.

Navega per les etiquetes

anotaciócrisi moià

COMENTARIS

+9
-2
que cada pal...
Anònim, 09/11/2011 a les 08:49
Moià es com Grècia. Durant 28 anys els moianesos han votat a un alcalde diguem-ne peculiar que ha gastat el que tenia i el que no. I els moianesos anant-lo votant.... fins que la situació va explotar.
Ara estan arruïnats i es clar, volen ajuda, una comarca, diners.
On es la responsabilitat dels moianesos votant al Sr. Montras tant de temps?
En certa manera la població es còmplice de la situació actual.
Això es molt típic de la condició humana: fem el que volem i si no surt bé, algú m'ajudarà
De fet molt penedits no estant, per què encara no fa una setmana, en el canvi de presidència del consorci, li van AGRAIR al Sr. Motras els serveis prestats.

http://www.moia.cat/informacio_moia_pdf/eltriangle_9-9-11.pdf
+4
-3
equilibri
Carme, 09/11/2011 a les 15:44
El cas de Moià té molts matisos obscurs, però tens tota la raó en l'article. No deu sé fàcil gestionar una situació així. O ho fas explotar tot sense saber com petarà al poble, o mires de tirar endavant buscant complicitats. Gràcies al nou govern per intentar mantenir l'equilibri sobre la corda fluxa. I també dono la raó a l'anònim d'abans. Si un poble vota, té els governants que es mereix. I a Moià feia molts anys que no s'entenia com podia estar passant el que passava.
+3
-5
que cada pal...
Manel Moià, 09/11/2011 a les 17:35
Com a moianès, trobo molt adequat aquest article, expressa el que pensem molts.

Hi ha molts moianesos que s'esquincen les vestidures perquè no s'ha fet sang, no s'han destapat irregularitats, o delictes, però tal com diu l'article, això ho pot fer tothom. L'alcalde va agafar el compromís de tirar el poble endavant, i si ho aconsegueix, amb totes les adversitats que es deu trobar, li haurem de fer un monument!!!

No t'equivoquis, de diners no en volem ni cinc.
Com bé dius, els moianesos en som còmplices d'alguna manera, tot i que no el vaig votar mai, i he fet campanya sempre a favor de les diferents oposicions, no ho vam fer prou bé per forçar el canvi de govern.

Ara bé, tenim un nou govern que està fent les coses diferents, agafant el toro per les banyes i posant tot el que pot i més. Només cal comparar les dedicacions que tenen l'alcalde i els regidors, i els sous que cobren.

No en volem ni cinc, només volem ajuda per sortir d'on som.

Hem heretat un deute monstruós, gegantí, i no ens queda res més que tornar-lo, i si pot ser com més a poc a poc millor.

Sí, hipotequem els fills, i els haurem d'explicar que era l'única sol·lució per sortir de l'atzucac en que ens trobàvem.

En fi, suposo que aviat veurem llum al final del túnel, o serà la sortida o el tren que ve de cara!

+8
-0
Basarda
Moianès, 09/11/2011 a les 21:00
Trobo molt desencertat aquest editorial en el que per una banda es reconeix implicitament que la mala gestiò i les irregularitats de l'epoca del Sr. Montras i els seus equips ens han portat a la situació de fallida actual de l'Ajuntament i que per altre banda, es consideri apropiat que no es treballi per aclarir o depurar responsabilitats.
Efectivament els moianesos tenim responsabilitat sobre la permanencia del mateix alcalde durant 28 anys: malgrat les sospites de les males pràctiques i la situació dels comptes, el van continuar votant.
El què em provoca rebuig i basarda es que si no es depuren responsabilitats , les persones que amb les seves pràctiques ens han abocat a aquesta situació restaran en total impunitat i propiciarem que es repeteixi el mateix model.
Crec que és totalment compatible la recerca de solucions que s'està duent a terme amb la tasca de fer aflorar les responsabilitat que pertoquin.
Conseguir una democràcia real i de qualitat va lligat a que tothom conegui què ha passat, i s'assumeixin les responsabilitats ja que els moianesos serem els que a la fi, de diferents maneres, ho acabarem pagant.
+9
-3
El massies
Moia , 09/11/2011 a les 21:20
El nou ajuntament va dir que explicaria les coses, va fer un acte dient que no sabien re i que tot estava malament... (aixo es transparencia?) no ens han dit res mes!

ARAMOIA,Prou de bones paraules i fer teatre de que sou el massies del 2011,prou de criticar els altres equips de govern, i expliqueu al poble com està tot.
+41
-0
Qui encobreix és fa cómplice
Anònim, 09/11/2011 a les 22:54
Aquest article sembla que l’hagi fet un bon amic de l’actual alcalde. Home, senyor Pere Fontanals, la demagògia maniquea de que tot és blanc o tot és negre em sembla un argument molt pobre. Seny o rauxa? I perquè no política responsable. Els seus pensaments són semblants a aquells que no volen remoure res de res de la memòria històrica.

Vostè sembla dir: aquí no ha passat res. I si ha passat no s’ha de dir perquè la gent de Moià no és prou madura per acceptar la seva pròpia historia recent.

Què té a veure la rauxa amb tot això? I fer sang? No tingui por senyor articulista que no linxarem ningú a la plaça Major. De tota manera potser convindria que més d’un passés molta i molta vergonya.

Els moianesos no som nens petits a qui no se’ns pot explicar algunes veritats del que ha passat, sobretot, en aquests vuit darrers anys de govern de l’alcalde Montràs.

Jo vull saber si algú ha sortit beneficiat d’alguna concessió sense concurs, vull saber si algú cobra un lloguer per deixar que en el seus terrenys s’hi hagi construït algun equipament fora de lloc, vull saber si s’ha fet alguna requalificació fraudelenta i vull saber si algú s’ha embutxacat els nostres impostos... Vull saber si algú ha viscut o encara viu molt bé a costa de tots. Hi tinc tot el dret.

En Guiteras em sembla massa políticament correcte i em fa certa por que no utilitzi Moià com a llançadora de la seva carrera política volent presentar-se com un cavaller que no vol deixar malament ningú . Potser caldria recordar-li que està dirigint un ajuntament i no una empresa de relacions públiques.

Evidentment que com a particular puc posar una denúncia... però senyors, jo no estic dins l’ajuntament i el coneixement que tinc de la situació és merament especulatiu.

És l’alcalde qui ha d’aixecar les catifes. És una obligació que té amb qui els que el varem votar i amb tot el poble. O és que ningú sap que ha passat?

Ja està bé de mediatitzar la situació de Moià, ja està bé de sortir a diaris i televisions, ja està bé de fer articles d’opinió. Potser que en lloc d’explicar-se als diaris s’expliqui al poble. I no només de com està tot plegat i com ho pensa arreglar, també de que ha passat per arribar fins on som.

A aquest pas haurem de donar les gràcies al Josep Montràs per haver deixat Moià com un descampat. Ja se li van donar com a president sortint del Consorci la qual cosa em va produir molta vergonya aliena.

Sinó volem tornar a ensopegar altra vegada amb la mateixa pedra hem de saber que ha passat i sinó volem que en Montràs torni a guanyar aquesta vegada sense passar per les urnes s’han d’aixecar les catifes.

No sé si seny o rauxa senyor articulista, però el que de cap manera pot ser en Guiteras és ser un encobridor de possibles malfactors o de gent que ha viscut una vida a “lo grande” a costa de tots plegats.

No ens ho mereixem!
+26
-4
Cornuts i pagar el veure
Anònim, 10/11/2011 a les 00:07
Aquest article és del tot partidista, paternalista i demagògic.

Dir que "la indignació de comprovar que hi ha qui no veu més enllà dels seus nassos" em sembla una falta de respecte per a la gent de Moià que senzillament espera una explicació del nou alcalde per saber que ha passat en tots aquests anys, especialment en els 8 últims.

Està dient senyor Fontanals que en Guiteras es una persona de seny i tots aquells que volem saber la veritat ànims de fer sang som uns arrauxats?

Em sembla molt fort aquest article. Diré més, vol dir que no li ha dictat el mateix Sr.Guiteras?

Ens està dient que a més de cornuts ens toca pagar el beure pel bé de Moià? No, això no és responsabilitat, això és amagar el cap sota l'ala.

Moià no necessita més polítics ni més gerents. Necessitem partir d'avui sabent l'ahir... o és que volem seguir sent molt Moià?
+10
-1
Article editorial
Moianesa, 10/11/2011 a les 00:49
Acostumo a llegir els articles del Sr.Pere Fontanals. Per la seva col·locació en el context del digital Manresainfo els considero com a articles editorials.

A vegades estic d'acord amb els seus comentaris i a vegades no. Habitualment toquen temes dels quals tinc formada una opinió a través d'altres comentaris aliens però no en tinc un coneixement directe.

Ara, en parlar d'un tema que com a moianesa m'afecta de prop, no puc més que estar totalment en contra de les seves argumentacions que, a més, tenen un fons molt poc ètic.

No crec que la manera de resoldre l'herència que ens ha deixat el Sr. Montràs, sigui la connivència amb els qui l'han feta possible, els del seu partit, CiU, esperant la seva magnificència.
+8
-6
Confonem els papers
Moianesa, 10/11/2011 a les 08:25
Qui va destapar el forat a l'Ajuntament van ser al Map i La Plataforma, el Map ha esta sota diferents sigles 28 manys a l'oposició. Què van fer???? parlar de tant en tant de la visa i finalment donar l'alarma de l'estat econòmic de l'Ajuntament Quan? dons quan ja teniem un Ibi descabellat i abusiu. Ho sento però si el poble ha votat 28 a en Montràs ha esta per desinformació del que s'estava coent i francament els que estaven a l'oposició poca habilitat van tenir per frenar els disbarats i informar bé el poble. Crec que el Map habia d'haver posat la denúncia en el precís moment que van destapar la catifa. Pretendre que ho faci ara el nou Alcalde i perdre tota possibilitat de salvar el poble és un suïcidi que no ens podem permetre. Que cadescú prengui la seva part de responsabilitat i deixem de posar pals a les rodes dels que intenten tirar el poble endavant, moltes vegades mossegant-se la llengua.
+8
-11
LADRAN
María M., 10/11/2011 a les 08:26
Habéis leído bién el artículo? No lo parece. Cuando alguién escribe un articulo y en seguida saltan unas cuantas personas suponiendo cosas que no dice el articulo es que lo ha acertado bién.

El artículo comenta las prioridades de Moià. Cuales son, salir del pozo o matarnos todos dentro del pozo?

Que yo sepa el Tribunal de Cuentas tiene denuncias y aún no las ha archivado, y espero que este govierno solucione primero nuestro futuro, LUEGO, seré la primera que exigiré que se depuren responsabilidades, TODAS, DEL CARGO MAS ALTO AL MAS PEQUEÑO QUE HAYAN ECHO IRREGULARIDADES.

Este alcalde ha dicho en campaña que él no busca la revancha, pero que tampoco se comerá ningún SAPO, entiendo que cuando encuentren algo lo denunciarán.

Para terminar, porque no se exige a la oposición más? o puede que los que ladran forman parte de la oposición y su plataforma satélite?
+1
-1
Pere Fontanals coneixes MOIÀ?
Anònim, 10/11/2011 a les 09:57
Sr.Pere Fontanals voste coneix MOIÀ?, crec que no en te ni la remota idea de on es, en fi.....
+11
-2
La meva opinió
Anònim, 10/11/2011 a les 10:17
D'aquesta editorial i els comentaris veig que s'han tocat molts temes.

- Crec que cal depurar responsabilitats i que aixó es pot fer parel·lelament amb la resta de gestions que s'estan fent. Només cal fer públiques les auditories i si aquestes aconsellen prendre mesures contra els responsables es fa i punt.

- S'ha acusat al MAP de no fer res. Doncs que jo recordi és gràcies al MAP que s'ha arribat al tribunal de comptes i si mires tots els butlletins que ha fet durant més de 8 anys veuràs que d'informar i avisar al poble de la situació no ha deixat de fer-ho. Una altra cosa és que la gent no els vam escoltar fins que ens van tocar la butxaca amb l'IBI.

- Diuen que no volen remoure massa coses perquè ara CIU és qui governa a tot arreu i si no els ataquem massa ens ajudaran. Cal que recordi que amb CIU a l'oposició i el PSC al govern van pactar fa 2 anys no investigar Moià? Què ens fa pensar que ara ens voldran ajudar?

- Parlem de l'IBI - Ara resulta que el baixaran i tothom està content ... molt bé allarguem la cosa. Així els meus besnets pagaran una cosa que els seus besavis hem provocat i en molts casos disfrutat. Si tot es resumeix a baixar l'IBI vol dir que Moià ha madurat menys del què em pensava, i si el Montràs no hagués pujat l'IBI com va fer fa 3 anys hauria tornat a guanyar les eleccions, la pilota seguiria creixent i la gent contenta perquè la butxaca pròpia no ho notaria. Si es pren una mesura tant popular com baixar l'IBI i no es vol fer créixer la pilota vol dir que caldrà prendre mesures més dràstiques com reduir serveis. Estic a l'espera...

- Una altra cosa és si ens neguem a pagar. Què passaria si no volguéssim pagar?
+16
-1
Responsabilitat i transparència
Xavier, 10/11/2011 a les 10:56
1. Penso que no seria bo judicialitzar el dia a dia de Moià. Penso que no cal portar ningú als tribunals, a no ser que ara o més endavant, hi hagi indicis clars de delicte.

2. Penso que no calia mediatitzar el deute de Moià i sortir sovint als diaris.

3. Estic d’acord en que són les institucions i no els vilatans qui s’han de fer càrrec del deute. Les institucions i CiU. Sobretot Ciu.

4. La transparència és una de les claus de la democràcia

5. No entenc que no se’ns pugui dir que ha passat. I encara entenc menys que no se’ns pugui dir que ha passat, perquè no dir-ho forma part d’una tàctica política.

6. No vull mal a ningú. No vull mal al Josep Montràs encara que hagi viscut molt bé a costa de tots.

7. Si vull que, si s’ho mereixen, que alguns passin molta vergonya i estiguin un quan temps sense sortir de casa. I si surten que se’ls caigui la cara de vergonya.

8. Penso que no és una bona estratègia amagar informació als moianesos.

9. Necessitem un alcalde proper que ens expliqui el que passa i el que ha passat a l’ajuntament. L’ajuntament no és la casa de l’alcalde, el d’ara o el d’abans, l’ajuntament és la casa gran de tots i totes.

10. Per a una bona higiene democràtica en Guiteras hauria d’explicar tot el que s’ha trobat a l’entrar a l’ajuntament. Tot el que s’ha trobat i el perquè del que s’ha trobat. El perquè i el qui ho ha provocat. I ens ha d'explicar la forma en que s’ha produït aquest desgavell.

11. Ha de recordar el Sr. Guiteras que representa a tots els moianesos i penso que la majoria dels moianesos volem saber que ha passat, sense haver d’endevinar-ho en tertúlies de cafè.

12. Potser m’equivoco i la majoria dels moianesos no volen saber res del que ha passat... llavors borreu tot l’anterior. El poble mana i la majoria decideix, però decideix votant cada quatre anys i també hauria de decidir i ser escoltat en el dia a dia.

13. Aquest ser escoltats en el dia a dia és el que molts polítics ignoren perquè es pensen que estan per sobre del bé i del mal.

14. Espero del nou alcalde responsabilitat però també espero transparència i ara per ara la transparència sembla que s’hagi agafat unes vacances.

15. Desitjo molta sort al nou alcalde Guiteras i a tot l'equip de govern.


+16
-2
Al ladran
Moianès, 10/11/2011 a les 11:21
Senyora Maria,les persones parlem no lladrem. Lladren els gossos. És ben simple no?

Senyora Maria, és difíl escriure saltant. Vostè té el dret d'opinar i d'altres també

Senyora Maria, actualment no hi ha oposició. Hi ha un govern d'unitat.

Senyora Maria, estem d'acord en que el primer és sortir del pou, però ens hauria d'ajudar qui ens hi ha ficat. I qui ens hi ha ficat és CiU. I CiU ha de pagar.

Senyora Maria, la tranparència i la revenja són coses molt diferents i distants.
+1
-3
Des de Manresa
Anònim, 10/11/2011 a les 13:26
Que és Moià?
+7
-3
Ull!!
Anònim, 10/11/2011 a les 13:36
S'han fet uns quants comentaris sobre el deute de Moià els quals voldria opinar:

-Quí es pensi que el deute que tenim no el pagarem nosaltres és que va molt equivocat, ni ens el pagarà el Montràs, ni el pagarà CIU, ni la generalitat, ni els bancs ens el perdonaran, fem el que fem ens tocarà a nosaltres pagar-lo. D'alguna manera o altra serà així, per molt que em toqui els collons i m'emprenyi com una mona, i després em cagui amb els que van generar el deute...no se m'acut cap manera per la qual ens estalviem pagar els millons que es deuen.

Algú dirà...que els pagui CIU que estava al govern, (el tribunal de cuentas de Madrid en teoria ho està investigant, i de moment em sembla que res de res). És molt difícil demostrar que hi ha hagut un malbaratament, o una desviació de fons, o una apropiació indeguda(em sembla que el Montràs mal gestor ho era, però d'aquí a que tingui un compte en un paradís fiscal....)

També veig que hi ha gent molt impacient, en governs anteriors, o fins-hi tot als actuals de la generalitat (que encara no han presentat els comptes) quantes vegades heu vist que menys de dos mesos d'haver entrat a governar s'expliqués la situació al poble en un acte públic? Jo mai. I és més, què voleu, que cada dos mesos ens expliquin el que hi ha? per això hi ha els plens no?
Jo soc el primer que desitjo i espero que quan hi hagi notícies rellevants se'ns informi altre vegada dels progressos que s'han fet.
Però els que espereu que s'ens expliquin les entremaliadures que va fer l'antic govern, ja podeu anar esperant, ho us penseu que hauran deixat per escrit tot el que van fer? aquí els únics que podrien parlar serien els que aprovaven les coses, o sigui el Montràs, el secretari (que dona fè de tot), i algun treballador de l'ajuntament.

O sigui, que no ens fem tanta mala sang, tard o d'hora se sabrà, o no, tot el que es va fer malament, però de moment hem de tirar endavant no? que si aviat no solucionen el tema dels 25 milionets que es deuen.....vindran uns altres a gestionar l'ajuntament, i llavors ja podre anar cridant, que no ens escoltarà ningú!

Bon dia!
+5
-0
Pirates
Anònim, 10/11/2011 a les 18:46
Sou una colla de pirates tots Els de CIU que heu deixat Moia com
Un solar i tots els del govern actual per no
Demanar responasilitats a la corrupcio anterior
I per no aixecar les alfombres o que tot hom sapiga
El perque paga aquests imposts tant abusius en els
Que Els de CIU ens han posat i per postres estem a la ruina
+6
-12
Endavant, Pere Fontanals!!!
Teresa Codina, 10/11/2011 a les 18:54
Pere, crec que has fet un article excel-lent, malgrat opinios diverses. No sé si hi véns sovint, però el que és ben cert, és que coneixes la nostra realitat. Jo crec que les coses cauen pel propi pes, i si hi ha culpables... no se´ls veu gaire passejant pel carrer... Primer mirem què podem fer, i després ja ho veurem. Només ens faltarien minutes d´advocats!!!!!
+6
-0
Els politics tots son iguals
Anònim, 10/11/2011 a les 19:45
Us penseu q algu denunciara el Montras? Moianesos esteu ben equivocats!a mi m'encantantaria q es fes justicia i que les politics q mal gestionen o roben anessin a la garjola pero estem en un país on els lladres mes grans son els q ens governen i a més no oblidem q governa a Moià ERC es a dir un partit que no delatarà a l'anterior q hi havia ,CIU, per res del món ja que esquerra també deu tenir coses a amagar com tots els partits!
Q el Map havia d'haver fet més! Van ser els únics q van donar informacio, q van intentar q intervinguès la sindicatura de comptes, q el tribunal de comptes ho estigui investigant i encara hi ha gent q no ho veu postser és
q la gent q no vol veure no hi veu! I la plataforma q no va fer coses per informar sort d'ells i de la jubilació del Montràs sino potser encara el tindriem d'alcalde o potser encara li tenim?
Un altre tema q s'ha parlat és la rebaixa de l'IBI un enganya tontos ja que si li sumen el 10%q s'apuja cada any quedara aproximadament el Matrix q estem pagant ara
+6
-0
Els polítics tots son iguals
Anònim, 10/11/2011 a les 20:32
Abans no he pogut acabar el comentari. Només espero q en el futur mes proper a Moià el govern sigui realment un govern d'unitat i q les diferències polítiques per part de tots quedin al marge, és a dir si les decisions als plens són votades per tots tots els èxits i els errors són de tots i no només de la força majoritària si no és així això no és un govern d'unitat i no anirem enlloc! S' ha d'anar tots a una ja q intentar dividir no ajuda gens al poble i al meu entendre l'alcalde Guiteras perdrà tota la meva creabilitat !!!!
+1
-10
Perdoneu...
Teresa Codina, 10/11/2011 a les 21:25
Perdoneu... segueixo dient que els anònims ni me´ls llegeixo.
Qui no sap donar la cara no em mereix cap interès!!!!
+10
-2
Anònim
A la Teresa, 11/11/2011 a les 00:07
Benvolguda Teresa,

Si el diari permet l'anonimat tindrà els seus motius. Jo moianés anònim si que et llegeixo i m'agrada que expressis el teu parer. No hi coincideixo però el debat és bo i el contrast d'opininios sempre és saludable.

Dius, Teresa, que no veus els culpables passejar pel carrer. Això vol dir que els coneixes? Doncs seria bo que vos que presumiu de donar la cara ens els presentés.

Finalment li diré que a mi m'interessen tots els comentaris els signats i els anònims. M'interessen els arguments de la gent i mentre no s'insulti ningú, cosa que no he vist en aquests comentaris, tota aportació és enriquidora.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
dijous
18°C  29°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: