Xavier Sucarrats Palà | Actualitzat el 05/11/2011 a les 21:50h

L'Assignia se suma a la festa de la Mediterrània

Un primer quart espectacular i saber patir en els moments difícils, les claus per derrotar el Bilbao (81-73)

L'Assignia Manresa continua imbatut a casa i suma la quarta victòria. Foto: J. Alberch

La segona millor defensa ha derrotat el millor atac. Després d'un primer quart digne de museu, l'Assignia Manresa ha sabut patir i administrar la seva renda per sumar la quarta victòria a la Lliga Endesa. Javi Rodríguez continua en una línia excel·lent. Mira poc la cistella rival però reparteix molt de joc als seus companys. El Bilbao Bizkaia Basket no ha aprofitat que cinc dels seus jugadors (Fisher, Mavroeidis, Banic, Mumbrú i Vasileiadis) han anotat deu o més punts. Finalment, victòria justa per un Assignia Manresa que ha treballat molt.

El conjunt bagenc ha sortit amb molta força. Una defensa intensiva ha provocat moltes errades al conjunt biscaí. Tres camps enrere i dues possessions esgotades compten dins el bagatge defensiu de l'Assignia Manresa als primers deu minuts. Si a l'actitud defensiva s'hi suma l'encert de cara a cistella d'homes com Justin Doellman i la magistral direcció de Javi Rodríguez, el més normal és un clar avantatge. Al final del primer quart, l'Assignia Manresa dominava 29-9. La valoració era encara més sagnant (42 a -5). Però la Lliga Endesa està considerada la millor d'Europa (o del món si tenim en compte el locaut) i el Bilbao Bizkaia Basket és un equip d'Eurolliga. El grec Mavroeidis ha liderat el seu conjunt i amb dotze punts al segon període ha acostat el seu equip. Els biscaïns també han aprofitat les dotze faltes que han comès els jugadors locals. Doellman ha estat més apagat i ningú li ha pres el relleu. Tot i això, l'Assignia Manresa dominava al descans amb una certa comoditat (42-34).

El Bilbao Bizkaia Basket s'ha acostat encara més tornant dels vestidors i s'ha col·locat a només tres punts. Marcus Landry s'ha carregat la responsabilitat a l'esquena i amb vuit punts gairebé consecutius ha mantingut el seu equip per endavant. Vasileiadis ha pres el relleu al seu compatriota Mavroeidis i, a cop de triple, mantenia viu el seu equip. Però un parcial de 8-0 amb triples de Rodríguez i Montañez i una esmaixada d'Hanga ha ampliat de nou l'avantatge (64-31). Quedaven deu minuts per certificant la victòria. L'Assignia Manresa no ha perdut el control del partit en cap moment. Malgrat els intents de Mumbrú i, de nou, Vasileiadis, Josh Asselin a sentenciat des de 6,75. Un triple del jugador dominicà ha donat onze punts de renda (74-63). Banic ha ofert els darrers símptomes de resistència visitant. Malgrat alguns errors des del tir lliure, la victòria manresana no ha perillat. Victòria final, 81-73.

L'Assignia Manresa suma quatre victòries en les sis primeres jornades de competició. Ocupa el cinquè lloc a manca dels partits dominicals. El proper compromís del conjunt bagenc serà el proper dissabte a les vuit del vespre a Donosti davant el Lagun Aro. No hi haurà cobertura televisiva.

Estadístiques del partit

Resultats i classificació

Navega per les etiquetes

bàsquetbàsquet manresa

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
dijous
18°C  29°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: