Redacció | Actualitzat el 14/10/2011 a les 19:40h

Donen a Cardona tres plànols inèdits de la Vall Salina

L'Arxiu incorporarà aquests plànols datats de la segona meitat del segle XIX

Un dels plànols de la Vall Salina datats del s. XIX. Foto: AjCDN

L'Arxiu Històric Municipal de Cardona ampliarà el seu fons documental amb la incorporació de tres plànols de les salines de Cardona que es trobaven en mans particulars.

Els fins ara propietaris dels documents, Pompeu Pascual Coris i Maria Gifré Rodríguez, van contactar amb la direcció de l'Arxiu per exposar la seva voluntat de fer donació dels plànols. D'aquesta manera, Cardona incorporarà al seu patrimoni documental tres plànols inèdits de les salines, datats de la segona meitat del segle XIX. Per formalitzar la donació, les dues parts signaran un conveni mitjançant el qual els tres plànols passen a integrar-se al fons de l'Arxiu Històric Municipal de Cardona.

El proper dissabte 29 d'octubre la sala d'actes Palau Graells, seu de l'Arxiu Històric Municipal, acollirà l'acte formal de signatura del conveni entre l'Ajuntament de Cardona i la família Pascual-Rodríguez que serà presidit per l'alcalde cardoní, Ferran Estruch.

Navega per les etiquetes

vall salinaarxiuplànols

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
dijous
18°C  29°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: